Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Dit is een forum voor voornamelijk zwangeren van een tweeling, maar er is ook een forum voor mama's van een tweeling.
    Eerst was dit samen, maar veel van de mama's vonden het toch soms pijnlijk om al die zwangere verhalen te lezen. Daarom een splitsing.

2. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Marye, gefeliciteerd met
    Pepijn en Florine!!
    Wat een ontzettend heftige bevalling. Ik kan me voorstellen dat zowel jij als je kleintjes tijd nodig hebben om te herstellen. Heel veel sterkte, maar ook vooral lekker proberen te genieten van die kleintjes.

Boba, wat een fantastische foto´s. Had er tranen van in mijn ogen van ontroering. Die nijntjes/pakjes hadden onze jongens ook aan toen ze zo klein waren :D

3. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Is dat ook op ZP

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Dat is hier ook een topic op zp ja, maar dat is dus voor zodra je bevallen bent van een tweeling :)

5. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Ok, leuk om te weten.

6. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Luca: beterschap, wat ellendig is dat he zo'n borstontsteking, heb het ook eenmaal gehad.
    Gaat het verder goed met je??
    Hoe is het met je moeder? hoe vindt zij het, de kleintjes?

Marije: poor thing, wat heftig is het geweest!!! Naar dat je kleine man nu even op de neo ligt. Komt helemaal goed, het schijnt dat juist randprematuurtjes het vaak ook wat lastig hebben in het begin met voeding en erg slaperig zijn. Hopelijk zijn ze vlug weer samen bij je!! Veel beterschap voor een spoedig herstel!!!

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hier ook! Dat was het enige kleine (mt 44 ) wat ik kon vinden :) megaschattig :)

8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Kar: Ja, de productie is iets minder nu, vooral in de ontstoken borst. Ik hoop die na de borstontsteking wel weer omhoog te krijgen. De ontstoken borst is na 24 uur antibiotica trouwens nog niet minder rood, wel wat minder pijnlijk. Koorts is wel weg (misschien nog 37.7 of zo nu, maar is gokje).

@Kar en Noor: hoe snel ging bij jullie de ontsteking weg na de start van antibiotica?

@Noor: Naast de ontsteking gaat het hier goed. Kindjes drinken goed en ze willen nu allebei eten dus ik ben later terug! Met de echte reactie...

9. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    luca: binnen een dag stukken beter!!
    wat mij hielp, ik weet het het klinkt echt WEIRD.
    Een babypampertje onder de goed warme kraan, die uitknijpen en om je borst dichtvouwen. lekker die warmte erop en daarna goed leegkolven, goed het verstopte melkkanaal leegdrukken terwijl je kolft. Ziet er niet uit, maar het werkt!!!

10. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL

Wow, wat fantastisch om te zien Boba!! Helemaal super!

11. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marije, jeetje meid wat is het heftig voor jou geweest. En 30 hechtingen!! Logisch dat je slecht slaapt en niet kan zitten, hopelijk gaat dat snel beter. En ik duim dat Pepijn heel snel weer bij je kan zijn samen met zijn zusje. Hou je taai meid!!

@Luca, vervelend die borstontsteking. Daar schijn je je echt beroerd door te kunnen voelen. Hopelijk slaat de AB snel aan. Succes!

@Lindavnr, jeetje wat gaat het goed bij jou. Hoop dat ik dat ook kan zeggen over 3 weken........Hoe liggen ze eigenlijk bij jou?

@Linda, sterkte met de zware laatste loodjes meid! Echt aftellen nu. Ik hoop voor je dat je de 40 weken niet haalt, 38 weken is mooi zat!

@Silvia, geen last meer gehad van zo'n aanval? Hope so!

Zoals jullie zien aan het tijdstip, heb ik weer eens een slechte nacht. Kan gewoon de slaap niet vatten........ben kriegelig. Dan maar naar het kunstrijden kijken en mijn meisjes tegen mijn ribben aan voelen schoppen;)
    Vandaag laatste werkdag en dan 5 maanden niet werken.........gek idee hoor!

12. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
  13. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ habibas: ze liggen beide met hun hoofdje naar beneden! :) (al een maandje of 3)
    Helemaal goed dus! :D

14. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    *** Update Marye ***

Ze heeft een slechte nacht gehad. Florine is aardig aan het spoken geweest en had ook haar flesje er weer uitgegooid. Gelukkig heeft ze erna wel weer goed haar flesje gedronken en dat bleef zitten. Met Pepijn ging het ook de goede kant op en zijn flesje bleef er nu ook inzitten. Zoals het nu gaat, mag Pepijn vandaag weer naar mama en dan hopen ze dat ze van het weekend naar huis mogen.

15. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
    Wat een goed nieuws...zou fijn zijn als ze van het weekend lekker met z'n allen naar huis kunnen.

16. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
  17. boba80

boba80 Actief lid

18 mei 2009
    314
    0
    0
    Hier weer een up-date.

Vanochtend ben ik weer even naar de jongens geweest en tot mijn grote verbazing stond er bij Wim in de kamer (hij ligt op een 2-persoons box) een couveuse.....en weetje wie daar in lag??? z'n broer Bas.
    Bas had 48 uur geen incidenten (zuurstof of hartslagdaling) gehad en mocht van de monitor.
    Een complete maar wel hele leuke verassing.

De heren liggen dus weer gezellig naast elkaar...wel lekker makkenlijk hoor.
    Wim heeft weer goed uit de borst gedronken (30 cc van de 40 die hij moet krijgen).
    Bij Bas hebben ze de voeding opgehoogt naar 24 x 2cc en hij heeft toen we er waren voor het eerst 2cc uit een flesje gedronken.
    Het kereltje had meteen door hoe dat moest.

Hij heeft nu minder maagretenties en het enige echte probleem bij hem is nu nog z'n darmpjes...die komen maar niet op gang.
    Hij heeft gisteren en vandaag een klysma gehad...daarna had hij echt flink last van krampjes en heeft een poosje bij mij gelegen...toen ik Wim moest voeden heeft hij nog een half uur bij m'n moeder op schoot gezeten.
    Nu maar hopen dat hij wat resultaat op het klysma heeft gehad...want zodra die darmpjes goed op gang zijn heb je kans dat hij z'n eten ook beter gaat verteren.

Vanavond ga ik er weer heen en zullen we zien hoe het met ze gaat.

Zelf ben ik vandaag voor bloeddrukcontrole bij de huisarts geweest.
    De bloeddruk was nu 115/70 en ik mag gaan proberen de enalapril af te bouwen.
    Ik had 1 x dgs 20 mg en ga nu 1 x dgs 10 mg proberen.
    Volgende week moet ik weer terug komen voor bloeddruk controle.

18. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Habibas: Je hebt je laatste werkdag gehad! Nu lekker verlof :)
    Ik hoop dat de zwangerschap je nu weer lichter valt!

@Lindavnr: dank voor de update!

@Boba: wat een fijne verrassing en veel goed nieuws. Ik hoop dat het zo doorgaat :)

@Noor: Dank voor je verdere borstontstekingsantwoord!
    Ik stuur je voor de andere vraag ff een pb.

@Marije: Je hebt al sms-en, maar ook hier nogmaals sterkte voor jou, je man en kindjes en vooral ook veel geluk als jullie thuis komen dit weekend! Dan zal het slapen vast ook weer lukken, en het lichamelijk herstel hopelijk ook sneller gaan!

19. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Boba, wat fijn dat je jongens weer bij elkaar liggen. Heerlijk dat het zo voorspoedig gaat.
    Bij ons hebben beide jongens ook een klysma gehad. Ze hadden allebei last van de meconium die maar in hun darmen bleef hangen. Bij Midas kwam er echt een enorme vieze prop uit. Machtig vreemd bij zo'n klein kereltje. Onze jongens waren een stuk tevredener toen ze eindelijk die viezigheid uit hun darmen hadden gewerkt. Ik hoop dat het Bas en Wim ook goed zal helpen.

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Boba: wat een leuke verrassing zeg! Fijn nieuws!! Hopelijk ook snel nieuws op het poep-front!! ;)

marije:L heb met je te doen hoor poeh...
    Hopelijk gaan de flesjes steeds beter en kunnen jullie vlug met zijn 3tjes naar huis!! Lekker snoepen van de paracetamol hoor!!! sterkte!!

Deel Deze Pagina