Vandaag weer voor controle en echo geweest en de kleintjes doen het nog steeds hartstikke goed! Ze wegen nu beiden rond de 1700gr (dus in drie weken tijd elk 600gr aangekomen ) en liggen beiden met hun hoofdjes naar beneden! Baby 1 heeft waarschijnlijk geen ruimte meer om te draaien en zal zo blijven liggen, baby 2 zou nog terug kunnen draaien, die heeft nog wat meer ruimte, maar hoop het niet! Zou toch het liefst een vaginale bevalling willen doen! Ben zo blij dat ze het zo goed doen!!! En nu moeten we elke twee weken weer terugkomen voor controle.. Maar met elke keer een echo is dat natuurlijk geen straf @linnepinneke: mooooie blije mannetjes!! @patriesjuh: gefeliciteerd en welkom!
wauw Emav wat al een super gewichtjes!!!!, maar als de onderste vast ligt met het hoofd naar beneden dan kun je toch gewoon bevallen ook al komt de ander in stuit te liggen.... Bij mij heeft de onderste hoofdligging en de boveste stuit en ik kan zoals ze nu liggen gewoon bevallen....
die van mij zijn 30 oktober uitgerekend, maar ik heb ook een echo waar 1 & 2 nov op staan, het verschilt per baby per echo! Zijn jullie ook zo misselijk (geweest)? Ik loop soms echt de hele dag met mijn emmer onder mijn arm haha.
Patriesjuh van harte gefeliciteerd met deze mooie verassing linnepinneke wat een heerlijke mannetjes zeg!!!!! ik heb nog 1 knappe dochter in de aanbieding
@Silvia ik zal eens vragen of ze interesse hebben in een oudere vrouw haha @maybe, vreselijk misselijk was ik!!! Heeft tot 19 weken geduurd :- (
Maybe hier beetje misselijk maar nooit gespuugd (1e zwangerschap veel misselijker maar ook nooit gespuugd) tweelingzwangerschap wel meer last van maagzuur gehad pffffff
Bij verschild het ook per echo. De laatste 2 kwamen uit op 30 okt. Ik hou het gwn op 2 nov. waarschijnlijk ga ik allebij ide datums toch niet halen haha. Ik ben deze zwangerschap veel misselijker geweest dan bij me dochter (toen eigelijk helemaal niet) maar gelukkig niet zo erg dat ik moest overgeven. Daarom dachten me vriend en ik gelijk dit word een jongen....maar toen bleken het er 2 te zijn! Geslacht nog onbekend haha. Nu heb ik (op veel hoofdpijn na) helemaal geen kwaaltjes meer!
Ja ik herken de hoofdpijn en de maagzuur ook. En als ik zo hoor heb ik nog wel even te gaan met mijn misselijkheid, ach ik denk maar zo we hebben het er heel heel erg voor over. Hoe zit het bij jullie bij de gyn. Ik krijg van de gyn foliumzuur 5 gram mee ipv 0,5. Daarnaast moet ik ook 3 keer per dag ijzer tsbletten slikken. Ze zegt dat dit heel normaal is bij een tweeling. Alleen mijn vorige gyn vondt 1 gram foliumxuur en 1 tablet ijzer ook wel voldoende. (Ik moest naar een andere gyn, ik weet ook niet waarom) Moeten jullie ook iets extra's slikken of hebben jullie iets extra's gehad. Ik merk trouwens ook dat de gyn veel minder persoonlijk is als de verloskundige dat vind ik wel jammer, hebben jullie die ervaring ook? Die van mij gaat er zo snel doorheen dat ik zelf nog niet heb gezien dat het hartje klopte bijvoorbeeld. Terwijl de verloskundige waar ik eerst was, me niet eerder liet gaan dan dat ik zelf had gezien dat beide hartjes klopte! @ patriesjuh Je bent dan zo'n beetje tegelijk met mij uitgerekend! Wat leuk! Krijg jij ook al een buik?
Emav Wat goed!!!! Ik hoop dat het bij mij ook allemaal zo voorspoeding gaat met de kids. Over 1,5 week ga ik ook eens vragen naar het gewicht, dat hebben ze me nog niet verteld hihi
ieuwe tweeling mama's van harte en.welkom!!! Linnepinneke wat een kanjers hey!!!! Hier een beetje kisselijk geweest maar niet spugen heb wel.sinds.een week ontzettende hoofdpijn.... Liers sjaantje
Nieuwe mama welkom!!! Zo leuk om nu te zien om dat ik nu niet op het begin zit maar al op t eind! Misselijk wel geweest maar niet zo erg als bij mijn 1ste zwangerschap. Emav:wat een super gewichten!!!en denk dat ze niet meer zullen draaien hoor hier liggen ze al vanaf week 20 zo. Eentje in onvolkomen stuit en de ander netjes met der hoofdje naar beneden!je mag idd als nummer 2 in stuit ligt wel natuurlijk bevallen. Hier gelukkig een gyn die echt alletijd neemt om mijn vragen te beantwoorden en bij de echo altijd uitleggen wat die ziet en mogen altijd hartjes luisteren.anders aankaarten dat je niet tevreden bent met de gang van zaken. Ik slik multivitamine met foliumzuur 1 tablet per dag en 1tablet ijzer. Jane:ze weten het niet of het 1of2eiig zijn.ze hebben beide een eigen vruchtzak en dus een duidelijk tussensvhot maar delen dus wel de placenta. Gyn doet er eigenlijk geen uitspraak over. Hier inmiddels bijna 34 weken!wat gaat de tijd snel zeg!ik hoop nog 2weekjes binnen te kunnen houden maar denk dat ik er dan ook wel genoeg van heb.het gaat trouwes weer helemaal goed hier ik doe lekker rustig aan en dat bevalt wel! Verder even vraagje voor tweelingmama's:hoe deden jullie mannen het met werk?mijn an krijgt maar 2dagen en ik moet zker 4a5dagen in het ziekenhus liggen en we hebben ons zoonte ook nog hoe deden jullie dit?
Hier helemaal geen misselijkheid gehad eigenlijk! bij mijn vorige zwangerschap eigenlijk ook niet! Hier begint ook al een echte buik te krijgen, bij mijn eerste had ik met 17 weken een duidelijk zwanger buikje, maar nu toch al echt een zwangere buik! Vond de gyn die we nu hebben leuker dan de gyn bij mijn zoontje, deze neemt wat meer de tijd, en ook het emotionele aspect komt bij haar wat meer aan de orde, dus dat vind ik wel fijn! Ik moet ook 2 tabletten 0,5mg foliumzuur slikken, en 3x per dag ijzertablet 200mg. Moet die foliumzuur de hele zwangerschap geslikt worden dan? want bij eenling zwangerschap hoeft dat toch maar tot 12 weken? Hier hebben ze in het ziekenhuis een proef met een ring die om je bmm geplaatst kan worden, om de bmm dicht te houden zeg maar. je word dan geloot of je in aanmerking komt, en dan word de ring geplaatst en met 36 weken verwijderd. Ik ben nog aan het twijfelen of ik hier aan mee wil doen... Aan de ene kant denk ik 'laat de natuur maar zijn werk doen' en aan de andere kant denk ik baat het niet dan schaad het niet.... Zit nog wat in dubio. hebben jullie hier ervaring mee?
Morgen!! Mama van 3 het gaat hard he!!Zou je de kindjes niet nog langer binnen willen houden...ondat je aangeeft er over 2 weken wel genoeg van te hebben(zeg ik nu...hihi)gwoon even nieuwschierig!!Mijn man is zelfstandig ondernemer en het kost hem dus ook een hoop geld als hij lang thuis blijft...waarsch ook maar 2 dagen dus...ons dochtertje zal opgevangen worden door opa's en oma's en ooms en tante's.... Nikkijane!!Die ring ben ik ook voor gevraagd heb er niet aan meegedaan...maar ieder voor zich!!Ik vind elke 3 weken naar het ZH knorren al druk genoeg haha!!! Hier ales goed!Kheb het idee of mijn buik elke ochtend weer gegroeid is??!!Sta dr echt versteld van!!Mensen vragen nu ook echt"goh duurt niet lang meer he"??En dan moet je die gezichten zien als je zegt jawel!!Maar het zijn er twee Ondanks dat je het nog best vaak hoort lijk je soms wel een kermisatractie!!Vooral in het DURP waar ik woonhaha!! Fijne dag!!XXX
Sjaantje: oww zo herkenbaar dat vragen!! Gister weer bleegh wordt daar ook zo gek van! Nee ik moet nog zeker zo 4 a 5 weken!! Tja tuurlijk wel, maar het is voor mij nu gewoon echt zwaar! Ik kom amper mijn bed in en als ik lig moet ik weer naar de wc wat er waarschijnlijk erg leuk uit ziet want kom er dus nog moeilijker uit!! En denk ik nu ach 36 weken vind ik het wel goed! Maar ze zullen ze toch niet eerder halen als er geen reden voor is. Dus we wachten het geduldig af! Ja hier staan oma en opa's ook allemaal klaar om te helpen, maar heb eigenlijk niet veel zin om ze over de vloer te hebben. Ze doen het toch anders dan dat ik het wil en ga ik mij daar alleen maar over opfokken. Dus ben nu bezig met kijken wat ik dan wel wil
Ik slik ook foliumzuur 5mg en 2 ijzertableten. Daarnaast ook 2 vit. D pillen en 1 mulivit (voor zwangere) Het zal wel belangrijk zijn anders verlangen ze het niet van je. Ja mijn buik is al aan het groeien. Nu ben ik aardig stevig van mezelf dus mensen die niet weten dat is zwanger ben zouden misschien twijfellen. Maar die het wel weten vinden het al goed zichtbaar, me buik is echt al rond.
mama van 3 ooow dan kan ik het me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten!Heel begrijpelijk...Zelf heb ik dat niet zo!Maar je meot doen wat voor jou goed voelt want jij bent tenslotte de baas toch!!Ow en kan me vpprstellen dat je 36 weken keurig vindt hoor!!Ik wil weleens weten hoe ik me voel als ik zover ben als jij haha!! Patriesjuh!!Ik ben ook flink van mezelf bij mij zag je het ook pas later maar heb nu toch echt een mooie ronde buik waar ik erg trots op ben!!!! Xx
Nieuwe mama's welkom Mama van 3 twee eiige tweelingen hebben altijd hun eigen placenta maar deze kunnen met elkaar vergroeien zodat het er 1 lijkt. Dus tja nog even afwachten dus. Het komt ook wel eens voor dat twee eiige tweelingen zoveel op elkaar lijken veel mensen denken dat ze 1 eiig zijn.