Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    @maybe: wij wonen ook in Drachten ja, jullie ook?
    Ik hoor van de gyn dat er veel tweelingen zijn op dit moment in Drachten, vruchtbare grond!
    @mama van 3: fijn dat de mri goed ging. Mag ik vragen waarom je zoontje een mri moest? Heb dat ws ff gemist.

Zijn er hier meer dames die al 1 kindje hadden en er toen een 2ling bijkregen? Hoe hebben jullie dat ervaren? En hoe ging jullie 1ste kindje daarmee om? Ben ff nieuwsgierig! ;)

2. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    nikkijane: onze zoon heeft een waterhoofdje en dit was een controle mri. Alleen 3 weken geleden was die mislukt hij wilde niet slapen, waardoor we nu hadden besloten dat die onder narcose ging. Toch wel eng! Bij de vorige mri (vorig jaar) had die toch nog een vochtplek in zijn hersentjes het is vooral nu spannend om te kijken of deze verkleint, vergroot of gelijk gebleven is. Dus nog even spannend..

Bugaboo is inderdaad heel mooi maar o zo duur!! Alhoewel de easywalker ook niet geheel goedkoop is!

Zo al weer vroeg op, word tegenwoordig om 7 uur telkens wakker.. Ach ja. Straks naar de gyn ben benieuwd!

Sammoes: pff jij verschilt niet heel veel met mij! Ik ben nu 34 weken en 3 dagen! Spannend he!

Hier heb ik dus ook al een zoontje van bijna 3 als ze geboren worden. Ben dus heeel benieuwd hoe hij get gaat vinden. Hij zegt nu maar telkens dat die weer 2 broertjes krijgt haha!

3. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    nikkijane ons dochtertje is bijna 2 als de tweeling geboren wordt vindt het best spannend hoor ze is nog zo "klein"hihi ben erg benieuwd hoe ze gaat reageren!!!!

Xx

4. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Goedemorgen allemaal!

Wij hebben ook al een zoontje van 2,5 en dochtertje van 1,5 jaar, dus ben ook erg benieuwd hoe die gaan reageren als de tweeling er is.

@mama van 3: We schelen inderdaad niet veel, ik ben blij als ik 34 weken ben, voor mijn gevoel is dat weer een mijlpaal. Dan hoeven er geen injecties voor longrijping en dergelijke bij te komen toch?

Hoe zijn jullie buiken? Ik krijg steeds te horen dat ik voor een tweeling een kleine buik heb. Ben totaal 8 kilo aangekomen, dus komt misschien daardoor. De baby's zijn niet superklein ofzo.
    Bekijk bijlage 147964

5. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @ samloes inderdaad een mooi buikje en niet overdreven inderdaad.... jij zit nu op 33 week of niet???

@sjaantje85 hoe gaat het bij jou je bent net een paar dagen verder dan mij in je zwangerschap.... hoe voel je je?? en heb je al een flinke buik??

@ Hier vanacht een goede nacht gehad heerlijk, ons meiske werd vanmorgen pas om half 9 wakker :) verder twee drukke dames in mijn buik :) staks maar ff nieuwe kleren kopen wel ff zin in :p

@ mama van 3 succes vandaag en hoe voel je je nu???

6. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    vandaag inderdaad precies 33 weken, foto is van vandaag

7. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @samloes, dat is idd een mooi beschaafd buikje! Denk dat tie van mij dat formaat met 26/27 weken had!!! En daarna zag ik hem bijna met de dag groeien hahaha Ben bevallen met 34+6 weken en de dag voor mn bevalling was ik 30kg in totaal aangekomen...

8. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    oh,als ik dat hoor, bevallen met 34+6 weken, dan ben ik zo benieuwd wanneer die van mij zich laten zien! Ik heb nog niet het gevoel, maar wel sinds 2 weken heel snel harde buiken en sinds week steken aan de onderkant. Dat zal wel indalen zijn.

Hoe liggen jullie baby's? Bij mij ligt de onderste met haar hoofd naar beneden en de bovenste is nog steeds aan het draaien, lag vorige week met ook met hoofdje naar beneden, maar volgens mij is ze weer gedraaid.

9. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Nikki, wij hebben al 2 dochters, Vera word half juni 4 en Renske is in februari 2 geworden. We gingen voor nr. 3 maar toen bij de termijnecho bleek dat nr4 er ook spontaan bij zit was dat toch wel even slikken hoor... De oudste vind het tot nu toe erg leuk vraagt ook elke dag wel even naar de babies hoe groot ze nou zijn ;) maakt tekeningen voor de babies, echt heel leuk ;) Dat het nog heel lang duurt begint ze ook wel te begrijpen, eerst moet papa jarig zijn geweest (das half oktober) dan komen de babies pas.... hopen we ;)

Ik denk dat we na de 20 weken op zoek gaan naar een kinderwagen, easywalker word dus aangeraden... schoonmoeder betaalt dus het mag best wat kosten ;0 hhaha

Marloes, mooie buik!

mamavan3, fijn dat de MRI nu wel goed ging, zo sneu met die kleintjes hè... blijft hij onder controle?

Gister een bezichtiging gehad van ons huis dus hoef nu niet veel in huis meer te doen, wel lekker dat alles weer aan kant is :)

10. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    dat draaien van de babies als ze al de 30 weken zijn gepasseerd, doet dat bij jezelf geen pijn dan... of is het meer een onaangenaam gevoel...? Kan me er nog niets bij voorstellen ;)

11. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Heb het niet gevoeld! Je zou het inderdaad toch moeten voelen, zo klein zijn ze ook niet meer. Denk in mijn slaap gebeurd.
    De onderste kan in principe geen kant meer op, dus das gunstig. De bovenste lag tot 32 weken met haar hoofd omhoog, maar is in die week toch gedraaid. Op de echo lag ze in eens met haar hoofd omlaag!
    Nu voel ik sinds gister weer harde built bovenaan mijn buik,dus denk dat ze toch weer gedraaid is. Morgen weer echo, ben benieuwd hoe ze ligt. Schijnt dat ze nog heel veel vruchtwater en dus ruitme heeft en daarom nog kan draaien. Geen idee vanaf wanneer ze niet meer kunnen draaien?

12. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    ze hebben tegen mij gezegt dat ze tot 32 week kunnen draaien... maar goed er blijven altijd uitzonderingen zijn de gyn..... hier liggen ze al vanaf 22 week het zelfde

13. Emav

Emav Actief lid

25 aug 2010
    159
    0
    0
    hieronder ook mijn buik met 30,5 (aangezien de babys sinds het begin een week voorlopen wel eerder met 31,5). misschien ietsjes groter dan bij jou, samloes maar niet veel volgens mij. maar ben zelf ook al 13kg aangekomen en ben vrij klein (1,62) waardoor ze bij mij ook niet zo veel ruimte in de hoogte hebben..

mijn gyn zei trouwens dat een tweeling in principe nog tot 35 weken zou kunnen draaien :( kan ik me haast niet voorstellen eigenlijk..

ik voel het draaien trouwens ook niet. soms schoppen ze en is het even op een pijnlijke plek, maar voor de rest geen pijnen oid. bij mij lagen ze een week geleden allebei met hun hoofdje naar beneden, en de onderste zou ook niet meer kunnen draaien, zeiden ze.

moedervan3: wat fijn dat de mri nu gelukt is! hoop voor je dat het er goed uitziet!!! hoe was je echo?

14. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Wauw Emav, wat een buik, huge!
    Fijn dat ze nu allebei naar beneden liggen, is het de bedoeling dat je vaginaal bevalt...? Weet je wat het zijn...?

15. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Leuk om die buiken te zien:D ik vind mijn buik nog best wel meevallen eigenlijk... maar dat komt vast nog wel al kan ik het mij nog niet echt voorstellen;)
    Ik heb morgen de 20 weken echo, en vind het echt super spannend! Ik hoop zo dat het allemaal goed is, in het ziekenhuis krijg ik ook elke keer een echo maar dat gaat zo snel dat ze niet echt alles nakijken.

Leuk om te lezen dat ik niet de enigste ben met nog 2 kleintjes! De oudste is 2,5 en de jongste 16 maanden. Zal wel ff druk zijn, maar kijk er zo naar uit!

Zien jullie ook niet meer op tegen de bevalling? Ik ben zo benieuwd of ik toch wel gewoon kan bevallen, lijkt me zo eng een keizersnede en behalve dat zeggen ze dat het herstel langer duurt en ik heb nog 2 kleintjes rondlopen dus daar zie ik dan wel heel erg tegenop.

Wij hebben de urban jungle duo, deze hadden we al omdat onze meiden maar 16 maanden schelen. En het is echt een aanrader!!

16. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Emav@ ik ben net zo 'klein' als jou;) 1,62m..

17. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    ik ben zelf nog kleiner, ben 1.59, dus zal straks wel een grappig gezicht zijn, een buik met korte pootjes! :D

Wij hebben ook een zoontje die in augustus 2 word, dus ben heel benieuwd hoe hij alles gaat vinden! Zal inderdaad allemaal wel even wennen zijn!

@aude: spannend!

@mama van 3, oh juist. Wanneer krijgen jullie de uitslag van deze mri?

18. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    ik zie enorm op tegen de bevalling. Mijn eerste 2 bevallingen waren vreslijk pijnlijk, niet zozeer het persgedeelte, maar de weeenstormen ervoor, pff, als ik eraan terug denk!

Tot nu toe lijkt het erop dat het een normale bevalling wordt, maar ks ligt altijd wel op de loer. Ks opzich vind ik ook niet erg, alleen wat je al zegt, hier ook 2 ukkies lopen en de herstelperiode is zo lang.

Weten jullie op welke soorten kinderwagens 2 maxicosi's (autostoeltjes) kunnen? Maxi taxi, easywalker weet ik alleen.

19. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Aude, dus dit word kindje 3 en 4... Was het een complete verrassing of zitten tweelingen in de familie...? Bij ons was het dus een complete verrassing...

Ben ook zo benieuwd of ik gewoon kan bevallen aangezien Renske, de jongste, met een ks is gehaald. Beide dames waren flink aangezicht, Vera ruim 9 pond en renske bijna 8 pond... Heel benieuwd hoe zwaar deze gaan worden... Kan vast shoppen voor kleertjes in maat 50 :)
    benieuwd ook naar hoe de bevalling gaat... de tijd zal het leren :)

20. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    hier ook totale verrassing, geen tweelingen in de familie. En in ene hoor je, gefeliciteerd, wordt niet alleen nr 3, maar ook nr 4 erbij! Wel fantastisch vind ik het!

Sam was bij geboorte 3800 gram en Loes was 4250 gram, ook niet heel klein. Ben ook benieuwd was de tweeling uiteindelijk zal wegen. De kleine zit iets onder gemiddelde, de grote behoorlijk boven gemiddelde.

Deel Deze Pagina