Justin is grote trotse broer hoor! Hij gaat heel lief met ze om en is (gelukkig) niet jaloers. (maar daar zorgen we zelf ook voor )
spannend zeg, samloes en mamavan3!! ben eeeerg benieuwd wanneer het bij jullie gaat gebeuren! patroschaka: jouw beebs waren wel goed op gewicht zeg! mocht je ze toen ook meteen mee naar huis nemen?? *even klagen* houd nu heel veel vocht vast in handen en voeten, 's ochtends kan ik de eerste minuten mijn vingers niet eens bewegen van de pijn, na een paar minuten trekt het vocht gelukkig een beetje weg en tintelen ze alleen nog maar en voelen ze dik en een beetje verdoofd aan. daarnaast veel last van mijn onderrug, even naar de supermarkt en terug en mag weer gaan liggen om mijn rug te ontlasten. vind het nu toch echt zwaar worden.. *klagen uit*
emav: klagen mag altijd meid!! Hier gelukkig pas vanaf vorige week echt dikke vingers, krijg potjes en flesjes niet eens open (handig als je moet koken of drinken moet inschenken voor zoonlief en er is verder niemand thuis). Rugpijn is minder. Probeer eens een warme douche of bad. Dat helpt hier altijd erg goed. Of inderdaad gewoon lekker rustig in bed of bank half zittend of liggend. Het schiet bij jou ook al op zeg! 32 weken alweer!!! Enig idee wanneer jou kindjes komen (ziekenhuisbeleid?)
@mamavan3: potjes en flesjes niet open krijgen komt me bekend voor, ja! ik zal uiterlijk met 38 weken ingeleid worden (hoewel het ook weer niet zo'n strikt beleid is, als het met de kleintjes en mij goed gaat laten ze me ook langere rondlopen). maar mijn gevoel is dat ze er over een maand wel zijn, 15 juni vind ik een mooie datum maar wie weet.. we zullen bij jou morgen wel zien in hoeverre de voorspellende gaven kloppen
haha ja hoop dat ik gelijk heb. De poll is of de 17de of de 21ste... Dus ben benieuwd! Ga nog maar even boodschapjes doen, er even uit. Al is dat een hele opgave.. Ach vanmiddag hoeven we niks!
zo dames, jullie hebben flink gekletst de afgelopen dagen! Maar nog geen babynieuws zag ik! Jullie houden het wel spannend! Hier vandaag lekker een dagje vrij, en mijn vriend ook, dus vanmiddag ff naar de ikea, ff neuzen... we zouden eerst naar de dierentuin of dolfinarium, maar gezien het weer doen we dat toch maar niet
@minniemouse1974, hier ook een ruime dertiger (38) en in verwachting van2, spontaan overigens. Ik heb zelf al 2 kinderen van bijna 9 en 11. Ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap fysiek zwaarder vind, wat betreft de buik en de belasting voor mijn bekken en rug. (maar misschien ook de leeftijd hihi) verder heb ik tot nu toe nog geen last van hoge bloeddruk of andere symptomen (suiker etc) terwijl ik bij al mijn zwangerschappen (3 in totaal) daar juist wel last van had) mijn oudste (zoon) is met 31 weken geboren, mijn dochter op tijd. Ze houden je idd goed in de gaten hoor, veel controles en veel echo's. Natuurlijk heb je grotere kans op vroeggeboorte en meer risico's, maar net als de andere meiden vind ik het wel heeeel erg speciaal om er twee te gelijk te krijgen en te dragen! @Mama van 3 en Samloes, het gaat er bij jullie echt om spannen! Tja, poetsdrang dat heb ik al mijn hele zwangerschap haha, maar net wat mama van 3 zegt, je kunt alleen niet zoveel. wat ik dan wel weer frustrerend vind moet ik zeggen. Een kwartiertje iets doen en dan is het weer klaar. Heb nog nooit zo veel op de bank gezeten, bleeeeh....maar ja tis voor een heel goed doel! Wat betreft het in bad gaan, heerlijk, maar mijn god wat een toestand om in en uit dat bad te komen. Ik voel me soms net een walvis hahaha. ben een kwartier bezig om mezelf uit bad te hijzen!
@nikkiejane, wel 1 voordeel met dit weer, tis niet zo druk in de dierentuin dan....bij Ikea waarschijnlijk wel helaas...
Bietje: das waar, maar het is maandag, en de meeste mensen zijn aan het werk, dus ik heb goede hoop dat het in de Ikea goed te doen is ... *fingers crossed*
ik ben bevallen van onze tweeling toen ik 36 was.. heb een peuter die nu 3 jaar is..ik vond het heel goed te doen. Maar gezien de leeftijd is de kans gewoon groter dat het en tweeling word.... Dus weet zeker dat dat geen probleem is voor jullie anders zou ik er niet voor kiezen... Wij hebben ook gekozen voor 2 cryo's omdat het bij ons wel heel welkom was een tweeling...en gelukkig mochten we ook een tweeling krijgen heel veel succes!!!
nou ben echt benieuwd wie er hier als eerste gaat bevallen... Gelukkig hier geen last (nog niet althans) van vocht wel ligt de rechter beeb heerlijk (not) met haar hoofd tegen mijn ribben aan te drukken en wat harde buiken maar ach als dat nog het enigste is Volgende week dinsdag weer echo en komt de rest binnen voor de beebs
Minimouse, ik zal als ik jou was de risico s goed bespreken met je gyn. Een tweeling is fantastisch en een wonder, maar ik heb niet zo n leuke zwangerschap gehad, en wij willen ook nog graag een 3e.. wij komen door het verloop van de zwangerschap nu ook gelijk in aanmerking voor ivf, zodat we de kans op een meerling kunnen verkleinen.. wat ik ergens heel jammer vind, want nog een tweeling is meer dan welkom, het is zo bijzonder. Als de gyn geen bezwaren heeft zou ik er voor gaan, je krijgt veel controles, wordt super in de gaten gehouden etc. en............. het is echt een wonder een tweeling.. Hier gaan ze nu elkaar herkennen, en 'praten' tegen elkaar, ik geniet er elke dagen van, en kan me niet voorstellen dat ik geen tweeling zou hebben gekregen, ik vind het super!
Samloes, en mama van 3............. ik heb gewoon zenuwen voor jullie haha.. ik vind het zoooo spannend! Ik denk mama van 3, de 25e (is voor mij een bijzondere dag) en samloes, 7 juni (ook voor mij een bijzondere dag) haha wie weet.....
Zo vanochtend weer naar t cb geweest met de mannen... Noah weegt alweer 7440 en kyan 7660... Wat worden ze toch groot!!!
Super! Het zijn 2 vrolijke mannen, lekker actief en slapen en eten goed! Wat wil je als moeder nog meer haha Hoe is t met jouw kleintjes mm7??
en hoe was het bij de ikea Hier net een super deal gemaakt. Iemand die 3 kledingzakken helemaal vol voor 10 euro aan mij heeft verkocht. Zitten echt super leuke kleertjes in en meeste van hema, bakkaboe, feetje, noppies enz. Dus helemaal blij en ga morgen dus lekker wassen. Net alles uitgezocht! Oww ik hou van dit soort deals!
MM7 Bedankt voor je snelle reactie. Als de controle goed is, moet het wel lukken denk ik. Het ligt niet aan mij dat ik niet zwanger word, dus de kans is groot dat het in 1 keer raak is. Dat zei de gynecoloog al. De zwangerschap lijkt me wel erg zwaar, maar goed daar komen we wel doorheen. Een tweeling is echt super. Ik las vroeger altijd de boeken van ''De olijke tweeling'', en ''De dolle tweeling''. En nu krijg ik de kans, ik denk dat ik er voor moet gaan, de tweede optie is er een jaar tussen laten...