Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    is inderdaad erg hoog. Toch vind ik het nog erg vroeg. Een nekplooimeting kunnen ze pas doen na een termijn echo en die krijg je rond de 12 weken. Mijn gyn vertelde dat een nekplooimeting tussen de 12 en 14 weken gedaan wordt.
    Maar goed, het is en blijft verschrikkelijk klote en een moeilijke beslissing.

2. bereke

bereke Niet meer actief

Onze gyn en het fertiliteitscentrum denken hier anders over dus. Hoe komt het toch dat over zoveel zaken verschillende dokters/ziekenhuizen het blijkbaar niet eens geraken?! Zo raar.Ik kom het hier heel vaak tegen op het forum, zo'n tegenstellingen...

Heb een topic gestart en hopelijk reageren daar wat ervaringsdeskundigen. We shall see.

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Fijn dat je d'r iets aan hebt Bereke.. :)
    Zullen vast wel reacties op komen...wel fijn, wat lotgenoten die weten waar je het over hebt en in hetzelfde schuitje zitten.

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    inderdaad :( Ik wil je wel heel veel sterkte toewensen samen met je man. Hopelijk reageren er veel mensen op je topic!!

5. bereke

bereke Niet meer actief

Dank je dames!

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Jeetje lieverd wat lees ik nu?????
    Heb je contact ook met jette gehad hierover?
    Pfff wat heftig zeg:(
    Want het is een 1eiige tweeling wat kunnen ze hieraan doen???
    Dikke knuffel voor je lieverd.
    jeetje zeg:(

7. bereke

bereke Niet meer actief

Elif, dank je! En neen Jette nog niet gebeld. Zij kunnen verder ook weinig voor ons betekenen denk ik.
    Het feit dat het een tweeling is, maakt het veel moeilijker. Ondanks dat ze in aparte vruchtzakken zitten, kan het bij het gezond kindje ook mislopen owv de vruchtwaterpunctie of andere ingrepen.
    Maar misschien nu maar verder reageren in mijn topic dat ik hierover opgestart heb? Wil dit topic niet overnemen en de andere zwangere dames bang maken ofzo. Is zeer zeker mijn bedoeling niet.

8. Tjes

Tjes Lid

8 sep 2009
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja gevonden! :D

Heb al snel even wat pagina's gelezen.. Zie dat veel van jullie al ver zijn in de zwangerschap! Kom ik erbij met mijn 7 prille weekjes.

Afgelopen woensdag dus een echo gehad en daarop waren onze 2 ukkie's te zien.. Zo blij!! En die hartjes!

In Oktober een curretage gehad nadat we we bij 8 weken achter kwamen dat het kindje niet ouder was geworden dan 6 weekjes. Wat erg verdrietig was:(

Meteen zijn we er toen weer voor gegaan en nu alweer zwanger is toch super!

Waren jullie ook zo vermoeid in het begin? Slik extra vitamine's maar nog zo onwijs moe!
    Werk in de zorg en zie nu al op tegen de dagdiensten van komende dagen. Daarnaast volg ik nog een cursus voor fotograaf waar ik met moeite mijn energie voor op kan brengen!

Maar alles voor een goed doel denk ik dan maar :D

9. bereke

bereke Niet meer actief

Proficiat Tjes!

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Proficiat Tjes, en welkom hier! :)

Er zijn meer meiden die nog in het begin van de zwangerschap zijn hoor.. onlangs zijn er volgens mij 3 bijgekomen en die zijn rond de 12 weken ongeveer :)

11. Tjes

Tjes Lid

8 sep 2009
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Bereke

Lees net dat je slecht nieuws gehad hebt! Daar schrik je behoorlijk van zeg.
    Veel sterkte voor jullie!!

12. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Bereke: Wat zullen jullie geschrokken zijn! Wat een naar nieuws...:( Heel veel sterkte voor jou en je man!

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Bereke, jeetje, geen woorden, heel veel sterkte voor jou en je partner!!!

14. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,

Bloeddruk was 87 dus nog net goed.

We hadden een Gyn die we niet kenden, super vaag wijf, ze heeft alleen snel de buikjes gemeten en nu kon ze de gewichten dus niet inschatten. Baalden wij wel van.

Het jongetje zat op 36 weken en is dus weer gegroeid, helemaal prima dus alleen het meisje was kleiner dan vorige week maandag :( dat kan natuurlijk niet dus ze is of niet gegroeid of heel weinig.

Wel deden ze het nog goed qua bewegen, hartje, placenta en vruchtwater. Een week blijven zitten was dus nog verantwoord.

Donderdagochtend weer een afspraak en dan wordt er waarschijnlijk een beslissing gemaakt over wanneer inleiden, ze had het zelf over vrijdag :$. Dat is een week eerder dan ik in m'n hoofd had maar het komt nu wel ineens heel dichtbij.

Het meisje is trouwens ingedaald :). Voelt wel goed.

Maar omdat het ons een beetje overviel en het toch wat snel ging heb ik er bij de assistent op aangedrongen dat ik mijn eigen arts graag wil a.s. donderdag (hij had deze week vrij). Dan weet ik in ieder geval zeker dat wij ons goed voelen bij de beslissing die hij neemt want hij is erg prettig. Dat is gelukt dus ik ben gerustgesteld dat er straks een juiste beslissing wordt genomen.

Ik pin me nog niet te veel vast op vrijdag, zie het ook wel gebeuren dat ze kiezen voor de maandag of dinsdag erna ofzo. Nouja we wachten wel af, klein beetje zorgen over het meisje maar hopelijk groeit ze toch nog een beetje.

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Linda: Vervelend dat je nu zo'n vaag wijf kreeg ... Vrijdag zou wel snel zijn. Benieuwd wat je eigen gyn zegt, gelukkig heb je die donderdag weer.
    Ben ook zo benieuwd naar jou kindjes!

16. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben ook mama van een tweeling.Twee jongens.
    Ze zijn inmiddels 8 maanden , en waren 5 weken te vroeg geboren.
    Hoe gaan jullie je kindjes straks op de fiets meenemen??

17. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    @@Bereke....bij ons zeiden ze toen , dat je bij een tweeling nooit een juiste meting kan krijgen ...
    Ik liep in UMCG.

Wij hebben dit dus ook niet laten doen.

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh Bereke, ik schrik van je nieuws.. Ik hoop op goed nieuws. Dat het gewoon een meetfout is!

Bij ons zeiden ze overigens ook dat een combinatietest etc geen zin had, juist omdat het een tweeling is.

Tjes, welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Linda, wauw, dat komt wel snel dichterbij nu ja! :D Spannend spannend spannend.. :D

Minou, hoi en welkom! Onder algemene clubs is er een topic voor de al bevallen mama's! Daar zijn ook moeders met even oude tweelingen als jouw jongens. Met tips en ervaringsverhalen. :D
    Als je alleen je jongens hebt zou ik een zitje voor en eentje achter doen, en als ze te groot worden voor voorop, dan een fietskar. Wij hebben die al in huis. :)

19. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Meiden ik heb nog niet alles kunnen bij lezen daar kijk ik later naar, wel zag ik het verschrikkelijke nieuws van Bereke voorbijkomen. Meid wat een ellende ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit, ik wou dat ik wat kon doen. Ik wens je in ieder geval veel sterkte met het maken van een keus en vanaf hier een dikke knuffel.

Ik heb verder wel goed nieuws, vandaag in het Radboud meteen een tussenschot gezien en oh wat was dat een opluchting. Verder hadden ze beide een nekplooi van 1,6mm. 10 maart krijg ik de officiele uitslag maar alles was dik in orde buiten het feit dat 1 kindje ietsje kleiner is dan de andere maar dat maakt nog niet uit. Ik moet vanaf 16 weken elke twee weken op controle en een echo krijgen dus dat is wel een fijn gevoel.

We hebben echt super veel echo's meegekregen, ik zal een mooie 4D plaatsen en de rest ga ik zometeen in mijn fotoalbum echo's uploaden voor de geintereseerden.

20. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    tweelingmama's ervaringen met inleiden aub lees alleen maar enge verhalen over weeenstormen enzo

klinkt alsof ik nu heel gestresst ben nu, is niet zo hoor, vind het wel heel spannend nu het dichterbij komt, we laten het ons donderdag wel goed uitleggen

Deel Deze Pagina