Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Lindavnr: Ik doe het zo. Ik voed ze na elkaar. Nu geef ik afgekolfde voeding dus 'snachts doet Don er ook 1.
    Toen ik nog niet fit was, ging Don uit bed. Die ging Pepijn verschonen, bracht die bij mij. Dan ging hij Florine verschonen en gaf zelf Florine de fles.
    Bij ons krijgt Pepijn bijna altijd als eerste de fels, dit omdat Florine wat makkelijker op haar beurt wacht. Ze huilt wel even, maar wacht daarna netjes. Pepijn wordt helemaal hysterisch en stopt zelfs met ademen tijdens het huilen.
    Als ik alleen ben haal ik dus Pepijn uit bed, ga hem verschonen en dan voeden, ik laat hem boeren en leg hem terug. Dan ga ik Florine halen en doe hetzelfde.
    Nu krijgt Florine altijd later eten dus meestal wordt ze nu ook later wakker. Dus dan is het probleem opgelost :)

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Lindavnr: ik heb de meiden altijd na elkaar gevoed. En op de een of andere manier weten ze dat ze na elkaar eten krijgen want ik heb nooit huilende kinderen gehad... Maar ik probeerde ook altijd wel dat echte honger moment voor te zijn.

Fijn dat het zo goed gaat en dat JEsse ook bij Daan mag! Bij de ic mag dat idd niet! Hopelijk mag Daan snel naar huis!

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hmm oke, ja hier leren ze vanuit de kraaamhulp aan om eerst kindje uit bed te halen voor de ene borst, dan tussendoor verschonen, dan volgende borst en dan in bed.
    Maar lijkt me bewerkelijker dan eerst verschonen, dan voeden, dan in bed. want het kost je, zeker snachts, meer tijd als je uit bed moet, kindje halen en voeden, uit bed luier, in bed kindje voeden, uit bed om kindje in bed te leggen. hahah.
    Is makkelijker uit bed en gelijk verschonen, kindje voeden en dan weer uit bed kindje terug leggen.
    hahah, oke...misschien dat ik ons schema moet omgooien hier :p
    hier raadde ze het zo aan omdat hij dan wat wakkerder is tussen de ene en andere borst door..

4. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Maar dat is 'snachts wel een probleem dat ze wakkerder zijn ;) Hier adviseerde ze juist om vooral 's nachts het kind niet zo wakker te maken. Maar dat is dan vooral voor in de nacht. Wij vonden verschonen-voeden-terug in bed het makkelijkst.

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Lindavnr; Geweldig dat het zo goed gaat met Daan!! Echt super!
    Wat het voeden betreft, wij verschoonden altijd na het voeden, omdat ze er nogal een handje van hadden tijdens het voeden te gaan poepen (lekker ontspannen een flesje drinken en dan poepen is zó lekker... ;)). Denk dat je zelf moet ontdekken wat het beste werkt voor je. Maar dat gaat binnenkort gebeuren!! Geniet van je mannen!

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    :) ja dat klopt. Wij deden dus eerst verschonen omdat onze meiden niet wilden drinken met een vieze luier ;) Toen kwam het moment dat ze inderdaad tijdens het drinken hun schone luier weer helemaal onderpoepen, toen besloten om na het voeden te verschonen :)

7. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Lindavnr wat een fijn nieuws en leuk dat Jesse straks ook mee mag! Ik ben benieuwd hoe je twee schatjes eruit zien.

8. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lindavnr: wat fijn dat Jesse het zo goed thuis en wat een goed nieuws over Daan!! Je klinkt ook heel opgewekt! Fijn hoor! Ik blijf ook duimen dat Daan snel naar huis mag!

Wat betreft de voedingen kan ik nog niet over meepraten, maar het is wel heel handig om alvast over nadenken.

9. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    hier raden ze verschonen na de borst af omdat ze dan zo wakker worden. Jesse is in ieder geval bij elke verschoning flink aan het trappelen en huilen en dan inderdaad wakker.
    Maar heb het even gevraagd ze zei dat het ook prima is om het voor het voeden te doen, wat je maar fijn vindt. Prima dus :D

Verder even weinig tijd nu, dus ga gauw weer verder..!

10. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Lindavnr, wat een supergoede berichten lees ik. Fijn zeg!
    Echt een vechtertje die Daan. De duimen draaien hier ook hard mee voor hem.
    Heel bijzonder hè om je kindje na zo'n lange tijd, want dat kunnen 6 dagen echt zijn, vast te mogen houden.
    Bij Lex mochten we hem na 3 dagen pas vasthouden, maar oh wat was dat fijn toen die gup de couveuse uit mocht.
    En Jesse, wauw wat een voorbeeldig kind. Fijn dat het zo lekker loopt met de voedingen. Net alsof hij lekker meewerkt zodat jullie ook nog energie over hebben voor Daan :D.
    Het went heel snel hoor om twee kindjes thuis te hebben. Wij hebben Lex ook twee weken alleen thuis gehad, maar toen Midas ook thuis kwam was dat ook snel gewoon, maar wel een beetje meer werk, haha. Geniet van het knuffelen met je kleine mannetjes!

11. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    even Ego:

we hebben onze geboortekaartjes gevonden!!!!!!!!
    op Trijnies tweeling kaarten ontwerp.
    we hebben ze al besteld en proefdruk thuis gekregen helemaal geweldig ik ben zooooooooooo happy hihihihi moest het even kwijt hier sorry hoor :)

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht

Mooi hoor! Ik vond het toen zo echt worden :D geniet er maar van!

13. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    linda: het doet met goed om zulke positieve berichten van je te lezen!! Heel fijn!! Hopelijk is de kleine Daan snel thuis!!!

Sylvia: leuke site!! Vooral die met die gekleurde wintermutsjes vind ik superleuk!!

14. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    habibas: getting closer, getting closer!!

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    He meiden, ff snel

Alles wel okee hier! Ofja,
    Daan's voedingen gaan ten aanzien van de laatste dagen niet vooruit, dat is wel jammer. Niet erg, maar wel jammer want dan zou het herstel sneller/beter gaan. Maar goed, we mogen niet klagen want hij doet het verder fantastisch!

Jesse is een heerlijk ventje tot nu toe, hopelijk houdt hij dit mooi zo vol! :D
    Borstvoeding loopt ook super goed, kolf binnen een klein kwartiertje 80 cc per borst voor Daan :D Fijn dus!
    En Jesse drinkt heerlijk een half uurtje (15 min per borst) en valt dan lekker in slaap. :)

ik ga gauw een keer een foto plaatsen, maar komt er steeds niet van...

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Silvia, fijn dat het kaartje zo goed en mooi geworden is! Ik ga de site even bekijken. :)

Linda, ik vind jullie zo dapper. Ik kan me indenken dat jullie Daan zo ontzettend missen.. Zeker omdat Jesse zo te horen/lezen zo'n lekker ventje is. :) Maar zo te lezen doet Daan het echt goed. En komt hij vast snel thuis! Nog even doorzetten. Dikke knuffel.

Hier trouwens ook een tijd voor het voeden verschoond, maar ook hier brak het moment aan dat ze tijdens het drinken gingen poepen - eerst Mette en daarna Bjarne. :D Dus nu verschonen we vaak na de fles. En ze zijn natuurlijk nu toch sowieso rond een voeding wakker. :)

Habibas, jij bent de volgende!! :D :D :D

Ik begin nu pas door te krijgen dat een tweeling toch wel heel bijzonder is hoor.. :) Mette en Bjarne beginnen steeds meer op elkaar te reageren, draaien in bed altijd de hoofdjes naar elkaar. En ze lachen zo blij en zo lief als ze elkaar zien!! Bjarne is wat onrustig nu hij slechter hoort (onzekerder) en als Mette maar in de buurt is wordt hij rustig. Ze houden ook vaak elkaars handje vast. WAUW!!

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh ja, wij hebben lange tijd alle voedingen samen gegeven -we geven kunstvoeding en Alex was werkloos dus dat kon fijn - en op een gegeven moment, toen ik alleen thuis was, voedde ik het liefst na elkaar. Heb ook weleens tegelijk gevoed, als ze in de wipstoel zaten, maar dat was toch niet prettig met boeren etc. En nu hebben ze vaak zo'n totaal ander ritme, er zit weleens een uur of langer tussen. Zeker na Bjarne's ziekenhuisopname. Dat zul jij ook gaan merken Linda, dat de schema's anders zijn. Wellicht kun je proberen daar al wat afstemming in te krijgen terwijl Daan nog in het ziekenhuis ligt? In ieder geval over nadenken. :) Hier dachten ze in het ziekenhuis wel mee hoor, en hebben ze hem de laatste dagen geprobeerd op het schema van Mette te krijgen.

18. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    meiden,
    Onze Daan doet het nog altijd goed. Goede hoop dat hij morgen misschien wel weer wat vooruit is gegaan met de voeding want vandaag was het ook al iets verbeterd.
    Verder werden we flink verrast toen we binnenkwamen; Daan is uit zijn couveusebedje!! :D:D Hij ligt nu in een warmtebedje, dat houdt in dat hij op een warmte-gelkussen ligt.
    Hij mocht uit de couveuse omdat hij zich goed op temperatuur kan houden. Super dus! :D
    Vandaag ook weer lekker geknuffelt met ons mannetje, heerlijk!!
    Morgen nemen we onze Jesse mee naar Daan. De hulp daar heeft zelfs speciaal voor Jesse een bedje naast Daan geregeld waar ie in kan liggen tijdens het bezoek aan Daan. :)
    Dan kunnen we voor het eerst onze mannen eens echt vergelijken! :D En dan zijn de broertjes ook eindelijk weer eens samen! Ook wel heel speciaal dus!

Verder moet ik heeel veel knutselen aan onze geboortekaartjes (hihi zijn al een week verder maar hebben we gisteren pas binnengekregen omdat eerder ons hofd er niet naar stond.)
    We doen er een apart briefje bij ivm Daan, om mensen te verzoeken niet 2 keer te komen (nu en wanneer daan thuis komt), en ze te bedanken voor alle berichtjes, smsjes, mailtjes, bloemen enz. :)

Ohja, nog wel even trots om te vernoemen! :D
    Onze ukkies zitten beide al weer boven hun geboortegewicht!! Jesse is er 95 gram boven en Daan 80! :D Super dus! :)

19. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Nog even snel tijd gemaakt voor een foto! :D

Links onze Jesse, rechts onze Daan! :D:D:D

* TROTS *

20. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Linda: wat fijn dat Daan het zo goed doet. En wat een schatjes zeg!!
    Super, daar kun je zeker trots op zijn!!

Geniet ervan! En dan de broertjes ook samen kunnen zijn!

Deel Deze Pagina