Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier minder goed nieuws. Vandaag bij de gyn geweest. Bloeddruk 150/90, dus bloed geprikt en urine ingeleverd. Werd om 17u gebeld door verloskundige van het ziekenhuis, dat het eiwit te hoog is en mijn Hb ook :)?) en dat ik moet worden opgenomen vanavond om 20u.
    Ze willen 24uurs urine hebben en verder weet ik het eigenlijk niet.

Nou dat kwam wel even koud op ons dak, ook al is er met bijna 36 weken natuurlijk geen man over boord, maar heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen!!

Maar goed, als het maar goed is met de kindjes he?!!

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Sjee wat een knapperds Lindavnr :D En wat lijken ze op elkaar!!!

3. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Lindavnr wat een heerlijke kerels zeg kan me voorstellen dat je daar met recht trots op bent heerlijk!!!!!

Habibas das balen zeg maar je bent daar wel goed op je plek hoor je word nu goed gevolgd daar dat is toch ook weer een fijn gevoel denk ik...
    probeer je tijd nog even uit te zingen daar en dan heb je voor je het weet je wonderbeebs in je armen

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Habibas: Heel veel sterkte.

Lindavnr: Heerlijke mannetjes!

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Lindavnr; Wat een schatjes!! Ze zien er goed uit hoor. En ze lijken inderdaad heel veel op elkaar.

@Habibas; Je kunt nu nergens beter zijn dan in het ziekenhuis. Sterkte meis!

6. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ habibas: wat balen meid..
    Mijn bloeddruk is de dag voor mn bevalling en 2 dagen ervoor nog gemeten. Zaterdag was ie eind 80 ergens en de dag ervoor rond 95. Dag daarna dus ingeleid..
    Toen ik in het ziekenhuis lag kwamen ze met bloedprikken en urine erachter dat ik zwangerschapsvergiftiging gehad heb.
    Wel vaag, want heb er totaal niets van gemerkt en de dag voor mijn bevalling zijn de eiwitten nog gecheckt en die waren niet aanwezig in mijn urine.
    Gelukkig maar dus want waarschijnlijk is het net gaat ontwikkelen en ben ik dus heel mooi op tijd ingeleid.
    Wel maf dat je dat dan hoort achteraf, terwijl ik geen idee ervan had!

7. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Lindavnr: mooie mannetjes hebben jullie! Ik duim mee dat Daan snel gezond mee naar huis mag!

@ Habibas: sterkte!

@ Linda: hoe is het nu met jou en je moppies? Ben je aan het genieten?

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Lindavnr, weer alleen maar goede berichten, wat heerlijk om te lezen! En fijn dat Jesse en Daan weer naast elkaar kunnen liggen. :) Voor jullie ook. En Daan uit de couveuse..Wauw! Ik had 't al op Hyves gezegd: ik vind 't prachtige jongens!

Habibas, jeetje dat is even schrikken ja! Heel veel sterkte! En wat al gezegd is, nergens beter dan in het ziekenhuis op dit moment.

9. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Lindavnr wat een knappe Daan & Jesse (heerlijk om naar te kijken)

Habibas succes, je bent wel op de goede plek in het ziekenhuis.

Ik voel de kleintjes nu geregeld, ik voel ze zelfs nu ik aan het typen ben op mijn werk. Wat een fijn gevoel :D

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ hier: dadelijk weer naar daan en voor de eerste keer samen met jesse! :D
    Werden net gebeld dat ze vanmiddag toch een rontgenfoto van daan's maag-darm kanaal willen maken omdat de voeding nog steeds niet loopt zoals het moet lopen. Het duurt te lang en komt niet echt goed op gang zoals het zou horen, hij heeft nog te weinig ontlasting.
    Niet verontrustend ofzo,maar ze willen wel bekijken hoe het er van binnen uit ziet..
    Maak me nu toch wel een beetje zorgen, ook al was ze geruststellend en zei ze dat het gewoon controle was..
    Nja, wel fijn dat ze het goed checken, maar goed, liever dat het gewoon gaat zoals 't hoort te gaan he..

Verder wel weer goed nieuws ook over daan; hij is van de monitor af. Hij deed het prima en het was blijkbaar niet meer nodig..
    Vind het wel een eng idee want het is toch een hele controle minder..mja..de kinderarts zal het niet beslissen als het niet nodig is lijkt me.

Daarnaast is zn warmtekussen weer wat lager gezet omdat hij het wat warm had vanmorgen, wat inhoudt dat hij zich dus nog altijd prima op temp. houdt.

Nou, duim maar weer voor daan vanmiddag meiden. Gewoon voor mijn gemoedsrust...want het zal wel gewoon meevallen, mja..toch.

11. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zal voor je duimen Lindavnr

12. Joanna1981

Joanna1981 Bekend lid

19 mrt 2010
    527
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb dit forum doorgekregen van Sascha78 (Sascha).
    Hier ben ik dan!
    Ik ben Joanna, 3 en een half jaar getrouwd en moeder van Femke van 2 en een half. Ik ben nu 29 weken en 1 dag zwanger van een twee-eiige tweeling! Het leek me gezellig om met jullie mee te kletsen.
    Ik heb direct een vraagje aan jullie (ervaren tweelingmama's)

Vorige week donderdag ben ik voor het laatst naar de gyn geweest voor controle en hij heeft een schatting van de lengte/gewicht gemaakt en ze zitten op de onderste lijn van de curve. Even schrikken.
    Ik ben overal mee gestopt, werken, alles in huis doen etc. Want als het over 2 weken (nu nog 1) niet beter is wil de gyn mij opnemen. En daar zit ik natuurlijk niet op te wachten.
    Ik maak me best wel een beetje zorgen en ben erg bang dat ik opgenomen moet worden. Of dat de kleintjes veel te vroeg ter wereld komen. Liever heb ik dat ze tot 35 weken blijven zitten.
    Aan de andere kant, als de gyn zich echt erge zorgen had gemaakt had ie me er vorige week wel gehouden. Ik heb het advies gekregen om rustig aan te doen en me eindelijk eens te gedragen als een zwangere. Het is moeilijk om anderen dingen in je huis te zien doen maar ik neem het er maar even van.

Herkennen jullie dit? Ik heb gelezen op internet dat het iets veelvoorkomends is. Een groeiachterstand, maar ik zou graag weten wat ik eventueel kan verwachten en wat de kansen van mijn kleintjes zijn bij een eventuele vroeggeboorte.

Bedankt alvast voor jullie reactie!

X Joanna

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi Joanna,

Allereerst welkom en proficiat!! Leuk weer een tweelingzwangere erbij :)

Ik denk dat groeiachterstand vrij veel voorkomt. Maar drukte en stress werken inderdaad niet mee...Probeer echt zoveel mogelijk rust te houden. Ikzelf ben met 28 weken gestopt met werken omdat het gewoon niet meer ging. Het huishouden deed ik echt op m'n gemak. Helemaal stil zitten lukt toch niet :)

Ik ben met 31 weken opgenomen vanwege weeactiviteit, moest toen een week platliggen en in die week zijn de meiden enorm gegroeid! Dus rust is echt belangrijk en goed voor je kindjes.

Ik ben bevallen met 31+4 dgen. En het zijn nu prachtige meiden en helemaal gezond! Ze hebben 5 weken in het zkh gelegen. Toen ik was opgenomen heb ik meteen longrijpers gekregen, dus ze hoefden gelukkig niet aan de beademing....
    We hebben toen ook vooraf uitgebreid gesproken met een KA en die vond 31 weken geen ernstige leeftijd, dus daar waren wij wel opgelucht over.

Succes!

14. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hey joanna
    ik heb net hetzelfde voor met één van onze twee schatjes, ik heb ook de boodschap gekregen te stoppen met werken en overdag ook wat rust te nemen, nu mag ik maandag gaan kijken of het geholpen heeft
    wat de gyn mij zei is dat die groeivertraging niet een vroege bevalling zal opwekken maar dat soms kunstmatig de babies gehaald worden wanneer ze echt stoppen met groeien... maar zover zijn we nog niet hé
    rust u maar goed, ik zit nu 2 weken thuis, en toeval of niet, mijn buik groeit explosief, de kleintjes bewegen beide veel meer en mijn gewicht neemt vlot toe en dat zonder ergens anders te verdikken, denk dus wel dat die relatieve rust ze deugd doet, (ik doe wel nog huishoudelijke taken, wandelingetjes, boodschappen, bedjes kiezen, koets kiezen en dergelijke)
    rust goed!!

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ha meiden,

Hmm nog geen uitslag voor de rontgenecho van Daan's maag-darm kanaal. Ze hebben vloeistof in zijn sonde gespoten en via rontgen wilde ze kijken hoe dat verliep door de sonde naar de maag, door de darmen naar de stoma.
    Nu liep het overal wel door, wel traag, maar er was nergens een ontstopping....maar het kwam niet in de stoma terecht?!
    Beetje vaag dus... de onderzoeken gisteren duurde erg lang en daarom zijn we tussendoor gegaan. Nog wel gebeld dus met de verpleegkundige maar ja, die kon alleen vertellen dat de arts had gezegd dat er nergens een opstopping was, dat ze morgen (vandaag) nog rontgenfoto's wilden maken om het laatste beethe contractvloeistof te volgen, en dat er de voeding weer hervat mocht gaan worden.
    Nja, voor ons dus een vaag verhaal en hopelijk krijgen we vandaag meer duidelijkheid.

Jesse is nu net lekker in de tummy geweest met de kraamhulp en papa (kraamphulp laatste dag :(), en komt er zo aan voor de voeding, dus ik ga gauw afsluiten.
    sorry dat ik niet kan reageren verder!

16. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    welkom joanna

17. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Joanna, gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik kan je niet veel vertellen, onze tweeling is eeneiïg en daarom heb ik vanaf 28 weken in het ziekenhuis gelegen. Ook omdat Midas een groeiachterstand had. Wat Karel zegt is ook mijn ervaring. Rust maakt dat ze enorm groeien!

18. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    joanna welkom hier!! en gefeliciteerd natuurlijk met je zwangerschap!! Het is idd vaak zo dat, na een week of 28 je kindjes wat minder hard gaan groeien. Rust kan goed helpen, zoals je al las. En vergeet niet, dat die ukkies soms ineens een heel grote groeispurt kunnen doormaken, en dat ze met een meting niet altijd precies zijn!!
    Hier lagen ze vanaf het begin wat meer aan de onderkant van de curves. Zijn gewoon geen grote beebs. Maar toch wogen ze 2125 en 2490 gram bij de begoorte met 35 weken, dat is dan ook weer niet heel erg klein. (Chris was de kleinste en had iets groeivertraging, Tijn helemaal niet)

19. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    lindavnr: ik hoop op snel meer duidelijkheid voor jullie!!! Misschien moet het allemaal nog wat meer tijd krijgen om op gang te komen?? Succes met wachten op de uitslag!!

20. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    o en ook succes met het uitzwaaien van de kraamhulp!!

Deel Deze Pagina