Oh Luca, je bent mama! GEFELICITEERD MET TRISTAN EN RAFAEL! Wat een jaloersmakende mooie gewichten! Tjee wat zul je 't zwaar hebben gehad zeg..! Stoer!
Pff...ik heb jullie ook weer gevonden hoor... Luca en Luca-man: hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van Tristan en Rafael. Wat een mooie gewichten en prachtige namen!! Geniet van elkaar!!
Ben weer door de keuring gekomen... Bloeddruk 118/68 dus netjes. Wel weer zwaarder dus de teller staat nu op 19 kg Jongentje is volledig ingedaald en is nu 2151 gram. Was slechts 500 gram zwaarder geworden. Meisje ligt in stuit en is nu 2520 gram, was dus 900 gram zwaarder geworden... Verder te horen gekregen dat ik in een ander ziekenhuis moet bevallen dan waar ik op controle ga. Terwijl wij juist dachten dat we op deze locatie zaten vanwege de tweeling, blijkt dat tweelingen alleen op de andere locatie geboren mogen worden... Dus even omschakelen. Er moesten nog meer tweelingmoeders vandaag toch?
@ marye: zie mn reactie bij maart-mama's Ik mag morgen weer voor een groeiecho en een gesprek met de verpleegkundige over pijnbestrijding. Donderdag heb ik dan een controle bij de gyn. Kon helaas niet op 1 dag allemaal, dus dan maar in 2 dagen..
Ik moet m'n echo nog krijgen....Kan wel 19.00 worden voor ik hem heb...dus tja..nog even geduld. Vandaag heb ik trouwens alleen m'n dopler-echo volgende week ook weer een groei-echo. Mooie gewichten hoor Marye. @lindavr succes morgen bij je echo.
Luca: Ook namens mij van harte met je twee knullen! Prachtige gewichten hoor... Lekker gaan genieten nu!!
AAah, Boba, wat gaaf!! Morgen ben je 33 weken en 3 dagen zwanger! Lex en Midas zijn bij die termijn geboren. Wat super dat het tot nu toe allemaal goed gaat. Hadden jullie een paar weken geleden ook niet kunnen denken hè? Ik ben helemaal blij voor jullie. Eleni, wat heb je prachtige kindjes gekregen. Echt hele mooie mannetjes. Marye, even omschakelen dus nu je weet dat je naar een ander ziekenhuis moet. Wel slordig dat ze je dit niet eerder hebben verteld.
Thanx.... Vanmiddag de dopler-echo gehad, navelstrengdoorbloeding was zover ik kon zien (krijg denk ik morgen de uitslag van de arts te horen) stabiel gebleven ten opzichte van de echo vorige week. Ook nu was de flow af en toe afwezig bij Ukkie (was vorige week ook). Blijf dus aan de 2 keer per dag CTG. De knullen waren wederom weer lekker bewegenlijk, zowel tijdens de echo als tijdens de CTG's...ze hebben het dus nog prima naar hun zin. Volgende week hebben we weer een groei+dopler echo...ben benieuwd. Morgen is er ook weer overleg tussen de kinderartsen en de gynaecologen...ben benieuwd of daar ook nog iets uit gaat komen. Als ze echt definitief een datum gaan plannen voor de keizersnede gaan we nog wel een gesprek aanvragen met de kinderarts. Ben namelijk toch wel nieuwsgierig wat voor een risico het nog heeft voor Ukkie dat hij zo achter ligt in groei (valt ruim onder de groei-curve). Hoop eigenlijk dat ze volgende week bij het overleg woensdag een datum gaan plannen aan de hand van de uitkomst van de groei-echo. Dan weet ik waar ik naar toe kan leven.
Hier nog een toekomstige tweelingmama Even een vraagje, tot hoe lang zijn jullie gaan werken , ik ben nu 20 weken en het gaat me totaal niet meer om heel de dag techt te staan enzo. Maar is dit normaal, ik vind dit erg vroeg. Wanneer zijn jullie gestopt?
Met 28 weken ben ik gestopt met werken, maar dat was toen ook echt nodig! De gyn heeft me trouwens bij de eerste afspraak al gezegd dat ik dan zou moeten stoppen omdat je lichaam dan al een zwangerschap heeft van 40 weken.... Vraag anders of je wat meer kan zitten? En als het echt niet gaat lekker naar huis gaan hoor! Enne...proficiat met je zwangerschap
Boba: Laat je morgen dan de uitslag even weten. Ik snap dat je wel wil weten waar je aan toe bent. Ben benieuwd wat ze de komende dagen gaan vertellen! Debbie: Ik ben met 22 weken 50% gaan werken en met 25 weken helemaal gestopt.
Zodra ik meer weet zal ik het melden. @ Debbie ik ben een slecht voorbeeld, maar met 17 weken lukte het werken mij al niet meer en ben ik op aanraden van de gyn gaan minderen. Ben toen 100% ziekgemeld en heb nog 3 x 3 uurtjes aangepast werk gedaan per week. Bij 23 weken kreeg ik te horen dat ik op korte termijn opgenomen zou worden in het ziekenhuis en ben ik volledig gestopt met werken. En bij 25 weken ben ik dan daadwerkelijk in het ziekenhuis beland. Ik zou zeker gaan minderen als het niet meer gaat. Maak anders een afspraak met je arbo-arts en overleg met hem/haar. succes.
@ Boba : ben benieuwd! @ Debbie: haha, ik ben ook een slecht voorbeeld eigenlijk Ik heb tot 30 weken gewoon volledig gewerkt. Toen een weekje niet gewerkt omdat het te zwaar was, en nu sinds 2 weken therapeutisch nog 2 dagen 3 uurtjes. Nu aanstaande vrijdag en maandag nog, en dan met verlof Maar goed, heb dus lang volledig doorgewerkt wat ik aan het einde ook wel voelde aan mijn bekken. Gaat nu, sinds ik niet meer werk (op die paar uurtjes therapeutisch na dan) stukken beter!
@Marye: van harte met de mooie gewichten, linkt al echt veiliger vind ik boven de 2000, ben benieuwd bij nmijn morgen. Wel heel gek dat je ineens naar een andere locatie moet. Wij hebben een info-avond gehad dus we weten precies waar we naar toe moeten en hoe het bijv. 's nachts gaat. Is dat wel allemaal duidelijk? @Linda: ik duim voor vandaag!!! @Boba: ben zo blij dat het goed gaat, jeetje heb echt respect voor jou dat je zo sterk bent!!! Ik duim verder voor de boys. @Debbie: vanaf week 19 ben ik 75% gaan werken en met 28 weken ben ik gestopt (ziektewet) mijn officiele verlof gaat volgende week donderdag in. Dus heel begrijpelijk dat je het niet meer zo trekt, ik vond het ook erg zwaar, was en ben zo moe steeds. @all: het zal wel in elk ziekenhuis anders zijn maar ik ben altijd op controle bij de Gyn (zoals jullie waarschijnlijk ook). Toen ik in het zkh lag, heb ik meer de arts-assistenten gezien. Tijdens de info-avond begreep ik dat er altijd klinisch verloskundigen aanwezig zijn. De Gyn heeft altijd de eindverantwoording. Ik ga morgen eens vragen of de Gyn nou zelf echt bij de bevalling is of meer op de achtergrond indien nodig. Hoe is dat bij jullie?
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe je bevalt. Bij mij was het heel plotseling en 's nachts. (ik lag al in het zkh) De gyn in opleiding heeft mijn bevalling gedaan, met 2 zusters en de eindverantwoordelijke gyn stond op de achtergrond en heeft niet ingegrepen. Terwijl het toch om een tweeling ging, maar het ging hartstikke goed! Ik was ook bang dat er allemaal mensen bij waren die ik er niet bij wilde hebben, maar het was een klein cluppie van 3 mensen. Heel fijn!
Ja ik begreep dat het bijv. 's nachts zo gaat idd. Omdat de controles altijd door de Gyn wordt gedaan, had ik het idee dat een Gyn ook de bevalling deed maar ze zeiden dat deze idd als back-up op de achtergrond meedraaid.
Ja bij osn was het zo dat een gyn altijd dienst had (dus niet per se je eigen gyn) en dat zij bijspringen indien noodzakelijk. Maar bij een tweeling bevalling houd de gyn je wel wat beter in de gaten
@Linda; Het ligt er maar helemaal aan hoe het zal gaan straks. Bij mij belde de gyn waar ik onder controle stond na een week of 5 na de geboorte van de jongens waar ik nou eigenlijk gebleven was... Beetje slordig van het SKZ dat ze dat niet hebben doorgegeven... Maar goed... @Debbie; Aan mij heb je ook niet veel. Toen ik 19 weken zwanger was kreeg ik zomervakantie (onderwijs). Daarna ben ik niet meer teruggeweest, omdat ik met 26 weken bevallen ben.