Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Jizzy, ik heb geen last van me buik. Ik merk wel dat het nu weer wat groeit

Ik hoop dat ze as dinsdag bij de gyn het geslacht kunnen zien maar de vorige keer moest alles ook snel snel dus ik ben er bang voor. 20 april zullen we het zeker weten en ik ben echt heel benieuwd....

2. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
  3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Lindavnr: wat een enorm mooie fotos!! :D Echt heel erg mooi. Ik vind die foto met de mutsjes erg leuk :D

4. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Goed nieuws trouwens: De stoma van daan zit er nu al 27 uur op!! :D:D:D Record! :D

5. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @lindavnr; Wat een supermooie foto's!! Die met die mutsjes is inderdaad erg leuk! :D

6. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Na anderhalve week van de wereld te zijn geweest, ben ik er weer!!

Bedankt voor alle felicitaties!!

Linda, wat een superfoto's en zo fijn dat het beter gaat met het stoma en met Daan!! Respect hoor!

Volgende berichtje een kort bevallingsverhaal.

7. Habibas

Habibas Actief lid

26 aug 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bevallingsverhaal:

Na mijn opname van 2 weken geleden moest ik maandag de 22e terugkomen bij de gyn en die zei dat hij wilde gaan inleiden omdat het 1-eiige tweeling is en ze qua gewicht wat verder uit elkaar gingen lopen. Dinsdag de 23e werd het, even schrikken, maar was ook blij dat er geen risico genomen werd.
    Kreeg 2x gel waar ik heel heftig op reageerde met iedere 2 minuten een wee.....Leek de goede kant op te gaan. Maar niets was minder waar, na 15 uur en 4x toucheren (wat extreem pijnlijk was ivm hoofdje dat voor de baarmoedermond lag) bleek ik nog steeds maar 1 cm te hebben. Ik had al pijnstilling en ze zouden me een ruggenprik geven om de nacht in te gaan, maar toen tijdens het touche Bente haar hartslag zo sterk daalde, werd er besloten een spoedkeizersnee te doen. Nou dat ging inderdaad heel snel.
    Voor ik het wist lag ik op OK met een ruggenprik en zag ik de 2 meiden langs gedragen worden, zo onwerkelijk!!:$
    Bente bleek een stuk lichter te zijn dan gedacht en Nynke had dus wel degelijk gesnoept bij haar. Dus achteraf heel blij dat ze deze beslissing hebben genomen, anders had Bente het heel zwaar gekregen.
    De eerste dagen waren erg heftig. Herstellen van keizersnee (nog steeds), Bente in couveuse, Nynke bij mij. Zo raar!

Ze doen het allebei heel erg goed. Ik ben met Nynke dinsdag thuis gekomen en Bente ligt helaas nog in ZH. Maar ze is al een paar dagen uit couveuse en mag hoogst waarschijnlijk zondag!! naar huis. Ze was vandaag 80 gram gegroeid!!

Gelukkig krijgen we ook couveuse nazorg. Vind het nu soms al best pittig met eentje, laat staan met 2! Borstvoeding geven, kolven voor Bente en Nynke ook nog bijvoeden is wel een slopend karwei 7x per dag. Maar vind het zo fijn om straks compleet te zijn:D:D. En dan hoeven we niet meer naar het ZH en niet meer te kolven!

Nou meiden, dit was het wel even voor vandaag. Ik ga lekker tukkie doen, voor Nynke zich weer meldt.

8. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ lindavnr: wat een supermooie foto's van je mannen! Daar mag je trots op zijn!

@ habibas: fijn om van je te horen. Hoop dat Bente ook snel mee naar huis mag!

9. sascha78

sascha78 Actief lid

3 mrt 2007
    256
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Wauw wat een mooie foto's zeg, prachtig! Echt Anne Geddes achtig, die foto's vind ik ook zo geweldig. Je kunt met recht trots zijn op je mannetjes.

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ Habibas: Jeetje meid, wat heftig, je bevalling.
    En da's wel schrikken, dat ze niet gezien hadden dat jullie ene meisje toch een stuk lichter was dan de ander.
    Goed te horen dat het nu goed gaat en ze naar huis mag waarschijnlijk!! :D
    fijn hè, die couveuse nazorg. Ik vond het ook wel erg fijn, geeft toch even wat meer ruimte :)

Dankje voor jullie reacties op de fotos! :D

11. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    WAW lindanvr, héééél mooie fotoos en ook héél mooie babies!!!!!!!! en wat goed dat jullie zo handig worden met daan zijn stoma!!!

Habibas, hoeveel weken was je uiteindelijk en hoeveel wegen ze? Was dat niet eng zo een spoedkeizersnede? wel leuk dat ze bijna beide thuis zijn!!! geniet ervan!!

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Habibas, wat goed weer iets van je te horen! Fijn dat het met jullie steeds een stukje beter gaat! Is even heftig geweest zo te lezen, spannend hoor. Gelukkig dat Bente niet teveel onder Nynke heeft geleden. ;) :D Ik hoop dat ze heel snel naar huis mag zodat jullie lekker met zijn viertjes kunnen genieten. Tot snel!

Lindavnr, wat een PRACHTIGE mannen heb jij! :) En wat een mooie foto's...! Ik vind die met de mutsjes ook helemaal geweldig!! Hahaha. :D Uitvergroten en op canvas aan de muur, zou ik zeggen! :) Ik zie ook eigenlijk helemaal geen verschil tussen Daan en Jesse, qua formaat en gewicht enzo.

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Meiden, kijk ook eens op www.allesdubbel.nl, daar is een downloadbare survivalgids ;) met veel ervaringsverhalen!! Best de moeite waard, al is het maar om tips voor voeden etc. op te doen.

14. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    hé leuke link
    ben het aan het downloaden :)

15. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja leuk boek!! Zeker de moeite waard om eens te lezen :)

16. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Lindavnr wat een prachtige mannen heb je toch!

Habibas leuk om wat van je te horen, ik hoop dat Bente ook snel naar huis mag.

Dinsdag ga ik met schoonmoeders naar de gyn, ik ben echt heel benieuwd of ze het geslacht al kan zien

17. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Leuke link, dankje! :D

@ hier: Vandaag naar het ziekenhuis gegaan omdat we in 12 uur tijd al 5 stoma's geplakt hadden en alles losliet..echt zo rot :(
    We hebben nu een of andere poeder gekregen die weer kan helpen dat de stoma's beter blijven plakken en minder snel lekken..dus we proberen het maar weer uit.

Daarna gebruncht bij ons pap en zijn vriendin.
    Morgen gaan we bij mn schoonouders brunchen.. druk druk dus, maar wel leuk :)
    Eerste keer dat we met onze kindjes naar iemand toe gingen. Ging prima gelukkig :)

18. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Meiden,

Allemaal fijne pasen!!!

Ik ben steeds zo benieuwd naar dit topic maar heb zooooooo weinig tijd, geniet heerlijk van de kleintjes hoor. Het gaat hardstikke goed, ze zijn ontzettend lief. Met de 7 voedingen gaat het goed, Evy drinkt nog wel minder als haar broertje maar zet ook dapper door. Vanacht zat er twee keer 4 uur tussen twee voedingen, dat vonden we al super qua slapen.

Helaas had mijn man begin van de week buikgriep en de kleintjes aan het einde van de week ook helaas. Jeetje wat is dat schrikken twee van die dweiltjes... ik met Evy nog snel naar de dokter ivm uitdroging, Timo bij de buurvrouw, het ging allemaal gelukkig wel goed, 's avonds beide kindjes nog zieker, huisartsenpost gebeld en vervolgens elk uur de kindjes kleine beetjes gevoed, in de loop van de nacht ging het toen alweer goed en de andere dag waren ze alweer beter...

Papa en mama waren er het meest onder de indruk van hihi

Nou geniet allemaal van de vrijde dagen!!!

Habibas: van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!

19. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    jeetje linda, de kleintjes buikgriep, dat moet echt angstaanjagend zijn maar je hebt het goed aangepakt zie ik

lindnvr, meid wat vervelend, die stoma dat gaat echt op en af hé, en wel heel leuk dat het op stap gaan met de beebs zo vlot ging!!

Iedereen fijn pasen gewenst!

20. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    ooo en jane, ze gaan zeker het geslacht kunne zien hoor!

Deel Deze Pagina