Tweeling (deel 2)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by PenF, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jizzy

Jizzy Bekend lid

Oct 10, 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Linda, wat een leuke foto!! :D

Fijn dat je jongens het zo goed doen, Daan is gewoon al bijna net als Jesse :) knap hoor!!

2. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Lindavnr wat super dat ze zo goed groeien!

3. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    wat grappig zo doe ik het ook sinds twee dagen, gaat best goed maar ben ook blij als ivo er is en je gewoon tijd hebt voor een kleintje alleen. soms doe ik ze toch nog na elkaar maar daar heb ik dan later were spijt van omdat ik dan zo lang bezig ben.

4. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    wat super zeg, wij gaan morgen, we gaan weer leuk gelijk op he :)

Timo woog vorige week donderdag 3780 en Evy 3020 dus ben benieuwd. Ben inmiddels overgestapt naar een combi van nutrilon en nutrilon forte (hongerige babys). hoeveel cc drinken daan en jesse? Hier beide 120 cc en dat 6 a 7 keer per dag. Evy drinkt niet altijd leeg maar Timo tankt vrolijk door. Omdat ze qua cc al behoorlijk zitten heb ik dus toch die forte maar gekocht, het lijtk wel wat te helpen want ze slapen langer, gister voor het eerst 6 voedingen dus ik ga weer proberen een ritme in te bouwen.

5. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    @ Linda; Oh wat leuk dat jij ze ook tegelijk zo voed! :)
    Ik doe het alleen maar als ze echt beide tegelijk honger hebben, en 's ochtends vroeg om half 7 op bed.
    Zodat Arno niet die voeding mee hoeft te doen maar tijd heeft om te douchen enzo en kan gaan werken.
    Maar op bed doe ik het weer anders; dan leg ik ze naast elkaar op een kussen en ga ik ervoor zitten.

Bij tweelingmama's had ik al op hun gewichten gereageerd :) (anders krijgen we weer dat dubbel kletsen he ;))

Daan drinkt 120 cc (100 ml water+3 1/3 schepje) en Jesse drinkt 135 cc (120 ml water en 4 schepjes)
    Jesse krijgt overdag half gewone voeding (friso) en half voor hongerige baby's (friso extra)
    Daan krijgt overdag gewone voeding en 's nachts half hongerig, half gewoon.

Beide drinken ze binnen 10 minuten hun fles leeg. Echt super gulzig! Ze zouden ook best meer drinken als ik meer in hun fles doe, maar op zich gaat dit zo goed want ze komen netjes na 4 uur pas weer.
    Jesse mag ook even niet omhoog omdat hij nu genoeg cc krijgt.
    Daan zou wel ietsjes omhoog mogen indien nodig, maar dat hoeft hij nog niet.

Super dat je gisteren 6 voedingen hebt kunnen geven! hopelijk houden ze dat vol!
    Hier hopen we dat ze 's nachts wat langer zullen doorslapen.
    Vannacht hadden ze 4.5 uur.. dus half uurtje langer als normaal.
    Is toch alweer iets :)

6. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Evy drinkt hetzelfde als jesse, alleen nog niet altijd de fles leeg. Timo heb ik nu vanaf vandaag dus geheel over op forte (idd hongerige babys) want hij komt dus bijna altijd na 3,5 uur weer. Wat wel mooi is, is dat ze snachts wel iets langer slapen, hier vanacht ook 4,5 en van de week zelfs een keer 5. Zal dus allemaal wel goed komen.

Grappig dat de kleintjes zo gelijk op lopen, kunnen we ervaring uitwisselen :)

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Het klinkt misschien onlogisch, maar je kunt 'smorgens beginnen met wat meer in de fles en dan kijken of er meer tijd tussenkomt. Dan vervalt er misshcien een fles...

8. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    @ karel: hmm, op zich wel een goede tip, maar ze mogen niet meer drinken als wat ze nu krijgen...? tenminste, bij mij, haha.. volgens mij bij Linda ook niet, wel?

9. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    oh, in het andere topic schrijven lees ik net ;) sorry ;)

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    nee maar als je 'smorgens begint met wat meer kunnen ze eraan wennen, en kan er 1 fles af. Wat ik bedoel is dat je 1 fles eigenlijk verdeelt over de anderen. Je geeft dan per fles wat meer, maar totaal blijft hetzelfde. Ze zijn dan wat meer vervuld en blijven ze hopelijk langer slapen tussendoor...

Leg ik het zo duidelijk uit? :(

11. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    @ Helena: werkt dat rijstebloem ook laxerend net als johannesbrood of niet? Want dat was bij jesse echt een drama.
    Want waarom hadden jullie rijstebloem ipv johannesbr?

@ Kar: jaa tis gelukt! Ze waren heel lief voor mij dus heb het allemaal goed kunnen redden :D
    Wel druk natuurlijk, maar wel te overzien :)

12. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    aahja oke, da's dus bedoeld als ze nog op 7 voedingen zitten?

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    ja, dan maak je er 6 van :) Dat ze de fles niet opdrinken kan zijn omdat ze te vaak een fles aangeboden krijgen. Als ze dus 's morgens de eerste (vollere) fles opdrinken dan slapen ze weer langer en dan kun je misschien naar 6 flessen.

maar dat trucje kan natuurlijk ook van 6 naar 5 flessen... etc

14. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    hahah oke, ik heb 'm! :)

15. bereke

bereke Niet meer actief

Meisje V, proficiat! En welkom hier!

Jizzy, proficiat! Al stoere namen in gedachten?

Linda, wat leuk dat je je ventjes zelf tegelijk gevoed hebt! Lijkt me niet simpel... Leuke foto trouwens!
    Maar vooral heel leuk dat alles zo goed gaat met de jongens!
    En wat ben je al terug slank op de foto!

Linda, ook jij voedt je kleintjes tegelijk? Lijkt me zo moeilijk! Maar goed, je wordt er wel handiger in waarschijnlijk. Of dat hoop ik toch :p.

16. Jizzy

Jizzy Bekend lid

Oct 10, 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Bereke;

Ja ik heb al 2 stoere namen in gedachten hoor, maar die had ik eigenlijk vanaf het begin al ;) mijn voorgevoel zei me namelijk al dat het 2 jongens zouden zijn.
    Had jij ook al een voorgevoel?

17. bereke

bereke Niet meer actief

Ja ik dacht ook dat het jongetjes zouden zijn maar dat bleek dus fout te zijn ;). Mijn man daarentegen was ervan overtuigd dat het meisjes waren!

18. Jizzy

Jizzy Bekend lid

Oct 10, 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht bij mijn eerste dochter ook dat ze een jongen zou zijn hoor ;)
    maar dit voorgevoel was toch veel sterker.... :)

19. Habibas

Habibas Actief lid

Aug 26, 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden,

Kom ook hier weer eens kijken, want zit nu eigenlijk alleen op het tweeling mama's forum en daar heb ik voor mijn gevoel al amper tijd voor.

@Lindavnr: ik zag je berichtje, dat je geen borstvoeding meer geeft. En ik heb precies hetzelfde als jij. Ik geef nu nog wel borstvoeding, maar ben er ook echt helemaal klaar mee. Mijn productie is ook super, maar word er ook niet blij van net als jij. Ik zit nu in de fase dat ik eigenlijk alleen nog maar wil kolven, maar dat kost ook veel extra tijd, dus ik ga voor 6 weken BV en dan is het wel klaar.
    Bij jou is Daan natuurlijk ook nog eens een 'zorgekindje' (als ik dat zo mag zeggen...), dus kan me er bij jou alles bij voorstellen.

@zwangere tweelingmama's: ik heb niet echt bijgelezen, maar hoop dat alles goed met jullie is!! Veel succes met de zwangerschap!!

Liefs

20. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Habibas kan me voorstellen dat je het erg druk hebt momenteel, hoef je je echt niet voor te schamen ;)

Hier gaat verders alles goed, verder begin ik toch wel een beetje nerveus te worden voor de 20 weken echo morgenmiddag. Duimen jullie voor me dat alles goed is? Ik ben ook echt heel benieuwd of we prinsjes of prinsesjes krijgen maar het belangrijkste is dat ze gezond zijn

Share This Page