Tweeling (deel 2)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by PenF, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. boba80

boba80 Actief lid

May 18, 2009
    314
    0
    0
    Vanochtend tijdens de artsenvisite vertelde de zaalarts dat de naveltrengdoorbloeding inderdaad stabiel was gebleven ten opzichte van de vorige meting.

@ Jipper inderdaad erg slordig dat ze het niet aan je eigen gyn hadden doorgegeven.

Bij mij zal dit niet gebeuren want ik stond ook al onder controle in het EMC-sophia.
    Mijn gyn heeft z'n kamer tegenover de kamer waar ik lig...dus hij kan mij letterlijk in de gaten houden.

2. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @Jipper: en jij zei, wist u dat niet, ze zitten nog steeds in mijn buik... duh

@Karel: dat is wel een geruststellende gedachte ja. hier werd gezegd dat er 's nachts altijd een Gyn dienst heeft, degene die ver weg wonen, slapen dan in het zkh en anders wonen ze dichtbij en kunnen we van huis uit ook alles ctg's e.d. bekijken dus het voelt nu wel veilig.

Mijn eigen arts is overigens per 1 feb. helaas met (vanuit gezondheidsredenen) met pensioen gegaan, wel heel jammer, was echt zo'n nuchtere goeroe. Merk dat ik dan stiekum zo'n oude man in een witte jas toch meer vertrouw, dus vanaf deze week krijg ik andere.

3. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @boba van harte en goed geregeld ;)

4. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Linda: vervelend dat je nu nog een andere arts krijgt. Maar goed aan de andere kant, je kunt ook niet weten van te voren wie er bij de bevalling zal zijn...
    Er stond gelukkig veel info op de site van het ziekenhuis, dus weet nu wel een beetje hoe het moet. Maar het is inderdaad erg raar!

Boba: Ik had op hyves al even gereageerd. Wel fijn dta de gyn tegenover je zit... Lijkt me een veilig idee :)

5. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    ha meiden,

Echo vandaag was weer goed. Beide kindjes zijn goed gegroeid. Er is nog wel steeds een achterstand, nu van bijna 300 gram, maar omdat ze allebei wel goed groeien op hun eigen tempo is dit verder prima, volgens de echoscopiste.
    De gyn hebben we morgen een afspraak mee, dus even vragen of hij dit ook zo vindt.
    Kindjes wogen nu 1898 gram en 1600 gram. Wel zei ze erbij dat die van 1600 gram op zich niet helemaal betrouwbaar is omdat ze alleen de buikomvang kon meten. Het hoofdje kon ze niet meten omdat deze te ver onderin lag en ze er niet bij kon.
    Ben benieuwd of hij ook al echt ingedaald is, dat zal de gyn morgen wel gaan voelen :)

Verder is de navelstrengdoorbloeding prima (wordt gecheckt omdat we 1 navelstreng hebben met 2 bloedvaten ipv 3).

Gesprek met de verpleegkundige ging helaas niet door ivm ziekte. Dit gesprek zou gaan over pijnbestrijding tijdens de bevalling.

Sorry dat ik verder niet reageer; onze hele huiskamer moet leeg geruimd worden omdat de vloer behandeld wordt vrijdag... dus druk druk!

6. jeetje

jeetje Actief lid

Apr 4, 2007
    251
    0
    0

Bij mij heeft idd de klinisch verloskundige de bevalling gedaan, (ook Daan, die in volkomen stuit kwam). Thijs heeft ze helemaal zelf begeleidt, de gyn was toen nog onderweg naar het ziekenhuis en zei bij binnenkomst heel droog: "oh, je hebt er al 1, ik dacht dat ik nog wel even thuis kon gaan eten":) en bij Daan stond hij te kijken of het allemaal goed ging, en dat ging het gelukkig. Uiteindelijk heeft hij foto's voor ons gemaakt, haha, deed hij ook nog wat. Het hangt denk ik verder helemaal van je bevalling af want Bas is wel door de gyn gehaald (vacuumverlossing), bij aankomst in het ziekenhuis zei de verloskundige toen al gelijk dat haar dat niet ging lukken.

7. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Thnx jeetje, nu wel erg interresant om te horen hoe het allemaal gegaan is!

@Lindavnr: mij hebben ze ook altijd verteld dat het belangrijkste is dat ze de curve blijven volgen ook al zitten ze onder het gemiddelde. Maar wat super dat alles goed met ze gaat, dát is toch het belangrijkste, en ze blijven voorlopig gewoon nog even lekker bij mama zitten :):).

Bij mij hebben ze vorige keer ook alleen de buikjes gemeten en dat was idd niet zo nauwkeurig als wanneer ze het bovenbeentje en hoofdje ook doen.

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Bij mij heeft de VK Mette gehaald; en toen zij er eenmaal was stond opeens de kamer vol! Gynaecoloog, meerdere assistentes, echo-apparaat, couveuse voor Mette.. Ik wist dat 't ging gebeuren maar schrok er toch van. De gyn heeft de geboorte van Bjarne gedaan. Hij was helemaal naar boven geschoten en in stuit gaan liggen; de vk kwam ook nogal paniekerig op me over op dat moment en de gyn was heel rustig gelukkig. Hij heeft Bjarne uit mijn baarmoeder getrokken -letterlijk. :D

Toen de placenta's geboren moesten worden deed ze weer zo paniekerig omdat het even duurde. En ze twijfelde of het er nou 1 of 2 waren. Ik zei telkens dat het er echt twee waren maar het kwam niet echt aan geloof ik. ;)

9. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    De gyn die mijn bevalling deed was overigens niet mijn eigen gyn. Had de beste man nog nooit gezien. :)

Debbie, gefeliciteerd!! Ik heb tot 30 wk 40 uur per week gewerkt maar ik doe zittend werk. Toen moest ik thuisblijven omdat ik bloed verloren had. Maar ik wilde eigenlijk nog wel doorwerken. Al was 't toen ik eenmaal thuis was ook wel lekker hoor.
    Als jij vindt dat het niet meer gaat en je teveel last krijgt van je lichaam, dan moet je gewoon stoppen! Denk aan jezelf en je kindjes hoor!

10. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Lindavnr: fijn dat alles weer goed was! En zolang ze goed door blijven groeien geeft het niet dat ziets kleiner zijn toch? Wel jammer dat het egsprek met de verpleegkundige niet door kon gaan...

Verder wel heel boeiend om alles te lezen over de bevallingen!

11. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    #111 Troetelbeertjes, Feb 3, 2010
    Last edited: Feb 3, 2010
    Dag lieve meiden,

Bedankt voor jullie denken aan mij en kijken of er al nieuws was en de lieve felicitaties. Zit hier helemaal met een smile toen ik net bijlas (heel snel dus straks even beter bijlezen).
    En nu op de bank voor het eerst weer zp'en, als mama en tussen mijn twee nieuwe kereltjes in :D:D:D

Mijn ks was al vervroegd van vandaag naar vrijdag 29/1. Op donderdag braken mijn vliezen (die van kindje 1, Tristan) alsnog toen ik op de bank lag. Er zat veel bloed bij, en ik had begrepen dat dat gevaarlijk kon zijn. Ook begonnen de weeën direct toen, en meteen snel achter elkaar ook.
    Gelukkig was mijn man al net thuis (al wel 10 minuten ;)) en zijn we direct naar het ziekenhuis gegaan. Het was een erg drukke spits met overal file, dus we zijn lekker over trambanen gegaan in een vervangauto die we al wel een half uur in ons bezit hadden vanwege pech met onze eigen auto. Er had toch wel veel fout kunnen gaan :).

Aangekomen in het zkh ben ik aan de ctg gelegd en bleek gelukkig dat beide hartjes goed klopten. Het was wachten op de gyn. Die liet even op zich wachten, en controleerde later mijn ontsluiting. Die was op dat moment 4 cm. en het kontje van Tristan was al goed te voelen. Later is de ontsluiting tot zo'n 7 cm gekomen.
    Het slechte nieuws was dat de anesthesist op dat moment met een andere operatie bezig was. We moesten nog even wachten. Helaas ontstonden er complicaties bij de andere operatie en bleek het veel langer te duren. Ze hebben op het punt gestaan het 2e o.k. team op te roepen (achterwacht die thuis is).

Ik was inmiddels al een aantal uren weeën aan het hebben. Zowel buik als rug weeën. Ik had er al snel 7 per 10 minuten en dat is zo gebleven. Een rustpunt tussendoor vind je dan ook niet meer. Die weeën periode heeft zo'n 3 en een half uur geduurd. Dat was erg heftig en toch lijk ik het alleen verstandelijk te herinneren nu. Daarna kon ik naar de o.k.

De ruggeprik heb ik als een verademing ervaren. En de ks daarna viel ook mee gelukkig. Een rare gewaarwording, dat je veel voelt van wat er gebeurt, maar geen pijn.
    Op een gegeven moment voelde ik dat Tristan er werd uitgehaald. Een spannend moment, en wat onvoorstelbaar geweldig als je de eerste gorgelende geluidjes hoort!
    Daarna kwam ook Rafael en ook hij 'pruttelde' snel. Ontzettend indrukwekkend! De kindjes werden snel door de kinderarts gecontroleerd in een kamer naast de o.k., en toen kon ik ze zien. Heel erg fijn :D.
    Ik moest nog wel gehecht worden, mijn man ging naar boven waar de kindjes verder zijn onderzocht. Ik vond het wel rot om die tijd niet bij de kindjes te zijn geweest, maar op dat moment is alles zo overdonderend dat je gewoon door functioneert.

In de uitslaapkamer duurde het erg lang voordat mijn man naar beneden kwam. Achteraf bleek dat ook mijn man het erg lang vond duren. We hadden allebei al zitten vragen of er gebeld kon worden.
    En toen konden we samen zijn :D:D:D

De periode erna in het zkh heb ik ook wel als overdonderend ervaren. Ik kon er erg weinig slapen en heb ook wel veel kraamtranen gehad. Lichamelijk herstelde ik goed, het litteken is echt een dun streepje.

En nu zijn we weer thuis, en hebben vannacht onze eerste nacht samen gehad. Die is goed gegaan, en ik heb weer meer geslapen dan in de hele periode in het zkh. (wel meegedaan met de voedingen etc. hoor ;)).

Al met al vond ik de hele ervaring erg mooi (en ja, ook pijnlijk :p), maar ben ik ook blij dat we nu weg zijn uit het zkh. en lekker thuis met z'n viertjes en de hond :)

Nogmaals dank voor alle lieve berichtjes! Oh ja, Marije, bedankt voor het doorgeven van mijn sms! (Ik heb de jouwe niet op mijn mobiel ontvangen, maar maakt niet uit :)).
    En ik was trouwens al 5 keer begonnen met een berichtje aan Marije en dus jullie allemaal, maar er kwam steeds iets tusendoor. Ik was jullie niet vergeten hoor ;):D

Dan ga ik snel jullie berichtjes wat beter doorlezen. En hoop ook snel te kunnen reageren.

12. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    LUCA wat heerlijk dat jullie thuis zijn!! Poeh wat heb je je verhaal mooi opgeschreven!! leef helemaal mee!!
    Heftig ook wel dat wachten op een anaesthesist terwijl je een weeenstorm hebt...
    Nu lekker thuis proberen te genieten!!
    Je hebt twee superkanjers op de wereld gezet!!
    Succes nu met de nachten enzo en probeer je een beetje rustig te houden, je hebt immers wel een buikOK achter de rug!!
    Geniet!!!
    Liefs!

13. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Luca fijn om wat van je te horen! En wat een verhaal.
    Kom je thuis lekker tot rust met je mannen? :) Gniet van ze he!!!

En laat die kraamtranen maar gaan hoor, hoort er allemaal bij!

Kom je als je lekker opgeknapt bent meekletsen bij de mama's??

14. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Luca fijn dat het zo goed gaat met jou en je twee kereltjes:D

Ik heb gisteren de pretecho gehad... had een dvd 2 cd roms met 86 foto's erop en nog 4 losse foto's van onze zoon en 4 losse van onze dochter :D
    voor de nieuwsgierige ik heb er een paar in mn album gezet.

verder een beroerde nacht gehad bij de echo bleek dat meneer loodrecht overeind staat in mn buik en met zijn voetjes voor de uitgang en dus de hele tijd aan het schoppen is op mn blaas.... vandaar dat ik steeds moet plassen;) was al bang voor een blaasonsteking 8)
    ze liggen precies als ying en jang
    meisje schopt tegen het hoofd van het jongetje aan en het jongetje geeft het meisje knietjes tegen haar hoofd,,, zal een gezellige boel zijn daar
    dadelijk worden ze bont en blauw geboren hihihihi

fijne dag dames

15. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Luca, wat heerlijk dat je weer thuis bent! Die donderdag hing van gelukjes aan elkaar lijkt het wel! :D
    En nu lekker bijkomen, slapen, huilen ;) en genieten. Ik kreeg ook tranen in mijn ogen van je verhaal. (En ben nog steeds jaloers op die prachtige gewichten, hoe doe je dat??! ;) )

Sylvia, wat een boel foto's!! En heerlijk he, dat geschop. Ik voelde het altijd zo goed als Mette en Bjarne ying-yang lagen. Dan schopten ze elkaar voor 't hoofd en was het zo druk in mijn buik. Als Bjarne zich weer omgedraaid had en ze kop/kop lagen was het rustiger. :D :D

16. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    @ luca: Fijn dat jullie thuis zijn!! :) Je hebt inderdaad zoals anderen al zeiden het heel mooi omschreven!
    Geniet ervan thuis met zn viertjes (en het hondje natuurlijk :D)

@ Silvia: Wat leuk, zoveel foto's gekregen! :D Zal straks eens kijken in je album :)

haha hopelijk vechten ze alleen in je buik zo en zijn het 2 engeltjes als ze er straks zijn samen ;)

@ hier: Voor controle bij de gyn geweest. Die vond het allemaal prima gaan. Dat de een kleiner is, is verder geen probleem zolang ie goed blijft groeien volgens zijn eigen tempo.
    Over 2 weken heb ik weer een groei echo om te kijken of hij inderdaad wel gewoon goed doorgroeit, en om de navelstrengdoorbloeding goed in de gaten te houden.

Verder is een van onze jongens aan het indalen :) Die gaat volgens de gyn ook echt niet meer draaien.
    De ander verwacht hij ook totaal niet dat ie nog gaat draaien, maar goed, daarvan kan hij dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen omdat hij nog niet ingedaald is.

Ook bloeddruk weer gecontroleerd. die was deze keer wel wat hoger als anders (130-82) maar verder niet te hoog ofzo. Voor de zekerheid hebben ze wel mijn urine gecheckt maar zaten geen eiwitten in :)

17. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Luca: Wat super om weer van je te horen! En het klinkt ook alsof je duidelijk aan het genieten bent. Ik denk dat ik jou nummer verkeerd had opgeslagen wnat toen jij mij smste was dat een ander nummer dan ik in mijn telefoon had.
    Maar nogmaals gefeliciteerd en nu vooral genieten, genieten en nog meer genieten!

Silvia: Mooie echoplaatjes hoor!

18. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Lindavnr: Fijn dat bij de controle bij de gyn ook alles goed was! En fijn dat er 1 aan het indalen is. Is toch weer een zorg minder he!
    Ben benieuwd hoe hard ze de komende 2 weken weer groeien. Ik mag over 2 weken ook weer...:)

19. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Lindavnr, goede berichten! :) En dat draaien.. Heb 't al eerder verteld maar Bjarne is tot op het laatst gewoon gedraaid hoor. :D En hij liep trouwens ook altijd wat achter op Mette, paar ons. Bij de geboorte dus ook 2 ons lichter.

20. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Neee kar, hahah ik wil het niet horen :p
    Die van mij blijft gewoon netjes op zn plek liggen!! ;) hahah :D

@ marye: ben ook benieuwd hoe het bij jou gaat over 2 weekjes! jeetje, dan ben je alweer over de 36 heen... wat vliegt de tijd... (en wat komt die bevalling dichtbij.....brr)

@ Linda: zat even te kijken bij je onderschrift, die van jou hebben wel echt mooie gewichten allebei zeg! :)

Share This Page