Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik wil me hier ook melden! Ik heb gisteren de eerste echo gehad, met 7 weken. En het blijkt een tweeling te zijn. Vind het helemaal geweldig! Over twee weken volgt de volgende echo.

Wanneer begonnen jullie een buikje te krijgen? Ik ben namelijk erg nieuwsgierig hoe dat gaat met een tweeling. :)

2. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    vlinder welkom hier.
    Gefeliciteerd met je tweeling:D
    buikje begon bij mij al vrij vroeg maar was ook omdat het mn 2e zwangerschap is nu :D

geniet er maar lekker van

@ikzelf
    Vandaag mnzoontje jarig 2 jaar alweer waar blijft de tijd.
    Vanmiddag op controle bij de gyn weer
    even vragen of ze willen kijken want verlies wat viezigheid:(
    voel me niet echt fris hele nacht weer lopen rommelen last van mn buik en rug pfffff constant druk op mn blaas....en ballonnenvoeten gaan gewoon niet weg......

dus benieuwd wat de gyn te vertellen heeft.....

dames geniet van het mooie weer vandaag...ik ga straks lekker onder de parasol buiten zitten hihihihihi

3. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Vlinder, welkom! Mijn buikje begon ook al snel hoor :)

Silvia, kan het al wat slijmprop verlies zijn? Spannend! Het hoeft niks te betekenen hoor! (Bij de een duurt het dan nog een tijd, zelfs weken lang, bij mij was het binnen 2 dagen raak).
    Succes bij de gyn.!

4. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    silvia, spannend!!!!!!

vlinder, welkom!! mijn buik begon rond 10w maar het duurde nog tot rond 18w vooraleer anderen het door mijn kleren begonnen te zien

5. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    van mij zeggen ze nu al hoe lang moet je nou jeloopt al op laast;)
    en als ik dan zeg hoe veel weken ik zwanger ben zijn in :$
    haha vind het wel grappig

6. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn buikje was er ook al best snel, maar ook dit is mijn 2e zwangerschap.
    De reacties zijn bij mij erg verschillend. De één vind dat ik al een hele dike buik heb, en denken ook dat ik al op het einde zit en de ander vind mijn buik zelfs nog klein voor bijna 20wk met 2 beebs.
    Natuurlijk vind ik mijzelf al huge :D en heb ik al medelijden met mijzelf voor wat nog komen gaat ;)

Silvia ben benieuwd wat het voor gerommel is bij jou!

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Silvia: ben je al aan het bevallen? ;)

Buik: hier met 10 weken kon ik het al moeilijk meer verbergen. 't ging dus al heel snel!! ik vond het altijd wel meevallen m'n buik, maar anderen dachten ook dat ik al moest bevallen met 20 weken :)

8. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Welkom Vlinderr!

Ik kreeg met 12 weken een klein ienieminie bolletje, maar vindt dat mijn buik nu pas echt aan het groeien is en ik ook wat meer aankom. Dit is wel mijn eerste zwangerschap.

9. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik moet dus nog maar gewoon geduld hebben..bij iedereen is het weer anders blijkbaar. (wat buikdikte betreft) haha. :)

10. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb nog een buikfoto gemaakt en heb mijn buik nog es opgemeten...Ben al echt gegroeid!! ;) Kan dit echt al door de zwangerschap komen? Lijkt net of ik gewoon ben aangekomen.... :( vreemd hoor, zo snel!

11. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Het zal nu voornamelijk darmen zijn die wat vooruit komen... Die buik komt wel hoor :D

12. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    goedemorgen dames

Gisteren controle gehad bij de gyn
    Beebs deden het goed liggen nog steeds allebei in stuit.
    Had nu een andere dokter en die vroeg me of ik het toch niet zou overwegen om een natuurlijke bevalling te proberen.
    is beter voor mij en voor de beebs zet hij en minder kans op complicaties geen buikoperatie en geen opname van 5 dagen (tenminste als alles goed loopt dan )
    dus nu ben ik heel erg aan het twijfelen eigenlijk...vind het wel lekker dat ik als de bevalling goed gaat en de beebs het goed doen we lekker met zijn drieen meteen weer naar huis mogen.
    heeft er een van de dames ervaring met een dubbele stuit bevalling???? ben zo benieuwd
    Mathijs is geboren in aangezichtsligging dus daarom ben ik een beetje bang om gewoon te beva;llen omdat dat zo moeilijk is gegaan.maar volgens de gyn zijn deze beebs kleiner (mathijs was ook maar 2720 gram)
    en zou het makkelijker moeten gaan.
    wie kan me advies geven?????
    met 38 weken word ik zeker mama protocol is niet langer dan 38 weken bij ons in het ziekenhuis hihihihi spannend nu hoor pffffff

@Vlinder ik denk ook dat het darmen zijn... alleen groeit je bm wel veel sneller nu het ruimte maakt voor 2. dus zal echt niet lang meer duren hoor....

13. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Silvia, spannend...! Ik heb geen ervaring met dubbele stuit maar heb je je angst voor een natuurlijke bevalling al besproken? Lijkt mij, samen met die stuitligging, wel een erg goede reden voor een keizersnee eigenlijk. Maar ja... Misschien weten de andere ks-moeders hoe zwaar het is.

14. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    even een ego bericht
    ben opgenomen wegens 2cm ontsluiting zonder pijnlijke weeën
    wel teveel harde buiken en te regelmatig
    ben een tikkende tijdbom, moet blijven voor strikte bedrust en monitoring paar keer per dag van de twin...

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    ooohw wat balen dat je opgenomen bent meid :(
    Hopelijk kun je ze nog even in je buikje houden..Succes in het ziekenhuis!!

16. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Calani heel veel sterkte meis.
    probeer ze nog een tijdje bij je te houden... 33 weken is toch nog wel vroeg hoor....
    we duimen voor je

17. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte Calani!!!

18. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    bedankt meiden
    doe mijn best!

19. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Calani...Wat balen meis! Sterkte!!!

@Silvia...Lastige situatie.;) Ik denk dat ik zelf voor een keizersnee zou gaan, maar ik weet dus niet wat de ervaringen van anderen zijn. Is er geen topic met keizersnee?

20. calani

calani Fanatiek lid

31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    silvia, ik zou ook voor een keizersnede gaan, allé ik zit in precies dezelfde situatie en om 2 stuiten natuurlijk te proberen bevallen, dat wordt in belgie niet meer gedaan, de kans dat het dan een spoedkeizersnede wordt voor één van de twee is veel te groot
    zit je met letsels vaginaal en een litteken en buikoperatie, all in
    bah liever niet maar je moet natuurlijk voor jezelf kiezen hé

Deel Deze Pagina