ik probeer te genieten al is het soms wel moeilijk!! ben erg zenuwachtig voor donderdag weer, of alles goed is?! maar voel me goed ben alleen erg misselijk de laatste week... maar dat hort er allemaal bij hoor! willen veeel mensen hier die zwanger zijn van een tweeling weten wat het wordt? was van de week in de winkel en het is toch wel makkelijk als je het weet!! groetjes
Tess die ongerustheid is wel normaal denk ik. Heb het zelf ook vaak! Ik wou het eerst niet weten maar het is toch wel veel en veel makkelijker als je iets moet kopen en voor de namen en ....
helena, bedankt voor het positievr verhaal!!!!!!! doet deugd om dat te lezen, na hoeveel weken ben jij bevallen? hoeveel wogen ze? en hier in belgie is het normaal dat je 5 tot 7d na een ks in het zienhuis blijft, dat komt nu wel nog goed uit gezien de kleintjes zeker zo lang zullen moeten blijven en dan ben ik lekker dicht bij hun tess, het is veel te handig om het te weten, de geslachten, ik ben toch blij dat ik ze al ken bereke ik hoop het ook, bedankt
oooo jeetje ik heb met tussenpozen zo een drukkend gevoel in mijn vagina, soms ook wat steken ondanks dat de contracties zo veel zachter zijn met de medicatie, jeetje, beetje bang aan het worden, had nu eind komende week in mijn hoofd, niet vandaag, maar goed, straks komt de gyn nog eens langs...
@Calani; al nieuws van de gyn?? @Tess; wij weten ook al de geslachten, voor ons inderdaad makkelijker om namen te bedenken en ook of alle spullen van mijn dochter weg kunnen of niet @de tweeling mama's; voor mijn dochter had ik een "geboorte pakje" gekocht, haar eerste kleertjes die ze aankreeg na de geboorte. Nu wil ik dat voor de twins ook doen maar van welke maat zou ik uit moeten gaan? Tweelingen zijn toch vaak iets kleiner dan een eenling? En als ze wel (iets) te vroeg geboren worden krijgen ze dan ook kleertjes aan, of gaan ze alleen in een romper of luiertje in de couveuse?? Wat zouden jullie adviseren?
Oh ja, morgen hebben we de 20wk echo.... ik ben toch zo nerveus! Ben zo bang dat ze iets gaan ontdekken.... heb het idee dat er met tweelingen vaker complicaties zijn ( of misschien verbeeld ik me dit ) Ook zijn er best al veel afwijkingen bij kindjes geconstateerd in het september 2010 mama's topic. Pffff dit brengt voor mij best wel wat spanning mee! Oh en Bereke, wat fijn dat je nu toch positief nieuws hebt gekregen en hoop dat dit gewoon zo blijft!!
Bij vroeggeboorte liggen ze in het begin vaak in een luier in de couveuse omdat het soms met die infusen en draadjes soms lastig is. Maar wij hebben de meiden al snel een rompertje aangedaan. In het zkh hebben ze ook kleding maar dat is natuurlijk niet zo leuk als eigen kleding! Succes bij de 20 weken echo! Er zijn misschien wel wat meer complicaties maar daar moet je niet aan denken! Lekker genieten van je 2 ukkies!!
jizzy, idd als ze veel te vroeg zijn is het met luier de couveuse in ik zou zo'n pakje van 46 cm kopen, alhoewel ze natuurlijkj ook wel in een 50 zullen passen en ik denk dat iedereen wel wat zenuwen heeft voor de 20w echo, en dan zijn ze klaar met 1 kindje en begint het terug opnieuw, alles dubbel hé, maar is vast goed, het is vaker normaal hé hou ons op de hoogte! @me: gyn is langsgekomen, en lag toen al een dik uurtje braaf op mijn linkerzij ipv half rechtop en toen was het drukkend gevoel weg en oef de ontsluiting is nog niet toegenomen, nog even respijt dus...
Jizzy, veel succes morgen. De 20 weken echo is ook puur medisch gericht hè. En dan nog geen garanties voor gezonde kinderen. Bij ons werd er een echte groeiachterstand geconstateerd met 26 weken. Maar goed, ik vond het fijner om te weten hoe de gezondheid van de kindjes op dat moment was. Enneh, ook echt leuk om ze even weer te zien. Wbt die geboortepakjes: als je kleine maatjes 50 haalt, kun je ze omslaan als ze geboren worden. Als ze te vroeg zijn gaan ze inderdaad eerst in de luier in de couv, zoals Karel al zei. Calani, Lex en Midas zijn met 33 weken en 3 dagen gehaald omdat Midas een flinke groeiachterstand had opgelopen. Heel andere situatie als bij jou. Vanaf 34 weken hebben kindjes echt hele goed kansen buiten de baarmoeder. Bij mij hadden ze daar op willen wachten, maar omdat Midas het toch wel erg lastig kreeg in mijn baarmoeder hebben ze toch besloten om de kinderen iets eerder te halen. Ik ga er vanuit dat jouw kleintjes zo rond de 4/5 pond geschat worden op het moment? Om je even een beeld te geven: Midas woog 1120 gram bij zijn geboorte, Lex 2110 gram en beide jongens doen het prima! Bereke, jouw meiden houden het wel spannend. 20 weken al bijna weer! Nog 6 weken, dan zijn ze in principe levensvatbaar buiten de baarmoeder. Vond ik wel een hele mijlpaal. Tess, wij wisten niet wat het ging worden. Vond ik eigenlijk wel heel leuk, want we kregen al zo veel echo's en wisten al zo veel van de kinderen. Dit was echt een leuke verrassing. Vooral omdat ik er echt van overtuigd was dat we meiden zouden krijgen .
Calani, wat spannend!! Ik lees het nu pas! Hou nog even vol.. ! Sterkte! Jizzy, ik had hetzelfde als jij voor de 20-wk echo, was veel nerveuzer dat ze iets zouden vinden dan bij Sverre. Maar het was gelukkig allemaal goed. Sterkte hoor! En toch ook veel plezier.
hoi iedereen, ik wil ook zo'n banner van hoe lang je zwanger bent, maar hoe krijg ik die? ben ik zwanger wil je het ook laten zien he!! haha... verder allemaal een fijne avond!
Bedankt voor jullie adviezen mbt tot de kleertjes. Ik zal van de week vast twee mooie pakjes maat 50 kopen En natuurlijk laat ik weten hoe de echo was
ik heb de banner gemaakt maar weet niet waar ik hem moet plakken, je hoeft toch niet iedere keer die link in een bericht te plakken??? groetjes
Als je de banner gemaakt hebt, zie je op je scherm een BBC code. Dan ga je op de forumsite naar gebruikersinstellingen (links boven) dan naar handtekening wijzigen en dan kun je daar die code plakken. Dan heb je je baner
@Calani: hoe gaat het nu? Ik vond de eerste keer opstaan na de KS best moeilijk/pijnlijk. Gebruik je bovenbenen goed! Maar daarna merk je dat je meer kunt dan je denkt en iedere dag gaat het weer een stuk beter. Na 4,5 dagen ging ik naar huis en thuis heb ik niet meer zoveel last gehad. @Jizzy: hoe ging het?