Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippie1976

Pippie1976 Bekend lid

8 nov 2008
    798
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ Bereke: och meiske, wat een angst en verdriet spreekt er uit jouw verhaal. Het grijpt me echt helemaal aan. Kan het me heel goed voorstellen hoor, dat je nog niet durft te beginnen aan het kamertje en nog geen spullen durft te kopen (en als je dan wat koopt gaat het stuk, dat zul je altijd zien ;)). Maar aan de andere kant: probeer ook positief te denken. De kans dat het goed gaat is ook gewoon levensgroot aanwezig en het zou toch wel heel jammer zijn als je je kindjes over een een aantal maanden gezond in je armen hebt en je je realiseert dat je gewoon helemaal niet van je zwangerschap genoten hebt. Ik weet het, het is makkelijk praten, maar leven in angst is niet goed. Voor jou niet, voor je man niet en ook voor de moppies in je buik niet. Probeer er echt het beste van te maken en met kleine stapjes het kamertje in orde te gaan maken (idd, uitruimen is al een mooie eerste stap!). En bedenk je ook: vanaf dat je zwanger bent zul je nooit meer een dag echt onbezorgd zijn, want er zijn twee kleine kindjes waar je zielsveel van houdt en heel goed voor wilt zorgen. Maar je hebt nu eenmaal niet alles onder controle, er kan altijd iets gebeuren. Nu, maar ook als ze net geboren zijn, 5 jaar zijn of 25 jaar. "Als er iets misgaat is het vroeg genoeg om je zorgen te maken", zei iemand een tijd terug tegen mij. En zo is het! Niet dat het mij altijd lukt hoor, maar ik probeer het wel.

Hoop dat ik je een beetje een hart onder de riem heb kunnen steken. Heel veel sterkte en geniet!!!

@ Sylvia: hou je taai! Het aftellen is begonnen!

2. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Bereke, ik leef net als Margit helemaal met je mee. Een zwangerschap van een eeneiige tweeling (monochoriaal, diamniotisch) is gewoon niet zonder zorgen, jammergenoeg.
    Gelukkig gaat het tot nu toe hardstikke goed en dat vind ik echt geweldig voor je.
    De artsen hebben ons in het begin ook heel bang gemaakt voor TTTS. Wij hebben uiteindelijk besloten om dit naast ons neer te leggen met het idee dat wij hier zelf absoluut geen controle over hebben.
    Wij hadden zelfs voor de 25 weken alles al klaar (kamertje, mc's, kleertjes, kinderwagen echt alles!!) omdat ik heel sterk het idee had dat ik nog maar weinig tijd had om alles in orde te maken. En dat klopte, met 28 weken werd ik opgenomen.

Natuurlijk was het heel pijnlijk en verdrietig geweest om, wanneer het mis was gegaan, in een kinderkamer te komen waar de kinderen nooit zouden gaan slapen, maar het leek me misschien wel erger om in een huis zonder babyspullen te komen. Alsof de zwangerschap en de kinderen er nooit zijn geweest.

Silvia, wat spannend! Na pinksteren dus. Ik ben heel benieuwd.

3. bereke

bereke Niet meer actief

Margit en Helena, heel erg bedankt voor jullie berichtjes! Ze doen me echt deugd! En ze helpen me zeker vooruit. Ik ga proberen om het wat meer op deze manier te bekijken!

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Bereke wij liggen straks gewoon tegelijkertijd te bevallen.....zal wat zijn he ;)

Allebei twee gezonde meiden, gewoon nu lekker gaan genieten anders krijg je straks echt spijt.

Ik vindt het ook wel een hele eer dat we dit mogen meemaken, de hele zwangerschap is allemaal wat gecompliceerder maar we worden goed in de gaten gehouden toch. Dikke knuffel

5. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    @ jane en Bereke: wie weet, het kan zomaar zo zijn!
    Tussen mij en Linda zat ook maar 1 dag! (volgens mij was het 1 dag haha)
    Wij hebben ook een keer gezegd dat we tegelijkertijd gingen bevallen ;)

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hai (as) tweeling mama's!

Ik meld me hier ook 'aan', ben al moeder van Justin van ruim 3 jaar en nu 8 en een halve week zwanger van een tweeling (waarschijnlijk 2 eiig). We stonden er niet echt van te kijken, omdat we het er al over gehad hadden (wat als het er nu 2 zijn?) en ik had een voorgevoel/droom hier over. Maf toch?! Ik zie dat ik hier goed mn vragen kwijt kan, heerlijk..

Oja ik ben rond 22 december uitgerekend.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Met hoeveel weken testten jullie positief? als ik van de vk uitga.. was het al met 3 weken :D:$

8. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik testte pas na ruim 1 week overtijd en pas met 11 weken wisten we dat het er 2 waren :D

Proficiat!!!!!!

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oja, en wie van jullie geeft bv? Hoe gaat dit etc?

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Proficiat meid!! :D

Ik testte 2 dagen voor nod positief, toen was ik dus bijna 4 weken.
    En met 7 weken zagen we op de echo dat het er 2 waren!

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Thnxx we zijn er ook ontzettend blij mee! Nu nog een andere auto.. en een kamertje bij bouwen. ;p

12. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    haha ja dat is wel nodig ;)

13. bereke

bereke Niet meer actief

Onze meiden zijn weer goedgekeurd! Oef! Nu echt proberen wat te genieten en hopen dat alles goed mag blijven gaan!

14. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Bekijk bijlage 72611

Vandaag genomen 37+2...
    wat een toeter zeg...

beroerde nacht gehad buikpijn beroerd misselijk vanmorgen weer lekkende (.)(.)
    dus mischien is vandaag de dag wel..... wie weet hihihihi
    van mij mogen ze komen hoor

Bereke wat fijn dat alles weer goed was.... vooral zo goed blijven broeden op je wondertjes

15. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Hey Dames,

oook hier maar eens even bijgelezen weer.

Silvia: Wat een giga buik! En wat komt het dichtbij. Spannend hoor, zet hem op alvast!

Bereke:Vervelend al die angsten, maar probeer echt te genieten meid. Het kan gewoon ook allemaal goed gaan, dan is het zonde dat je niet hebt genoten. *Knuffel*

Patroschka: Gefeliciteerd! Ik heb bv gegeven maar dit slechts een week of 8 vol gehouden. Pepijn en FLorine konden niet goed aan de borst drinken en ik bleef maar kolven./ Productie liep hard terug en toen ben ik over gegaan op KV.

Testen: drie dagen voor NOd heb ik positief getest en met 8 weken wist ik zeker dat het er 2 waren.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Jeetje Silvia, idd een prachtige mega buik! Krijg ik dat ook?? :)
    En heb nu al een 4 maanden buik joh, ben morgen pas 9 weken. Scheelt wel dat ik al een buikje had natuurlijk, maar zie al degelijk verschil! Op i'net zie je dat je buik pas groeit rond de 11 weken, nou hier echt niet hoor.

17. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    jeetje beste buik :$

18. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    mooi dat je meiden weer goedgekeurd zijn :)
    en nu lekker genieten :)

19. naomi33

naomi33 Bekend lid

18 aug 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    Patroeschka: gefeliciteerd met je zwangerschap

20. bereke

bereke Niet meer actief

Silvia, wauw wet een buik! Heel mooi om te zien. Maar wel zwaar om "mee te dragen" zeker?

Hier al de hele dag buikpijn. Raar gevoel dat ik nog niet eerder heb gehad. Misschien darmen ofzo? Dadelijk maar eens naar huisarts, just to be sure.

Deel Deze Pagina