Tweeling (deel 2)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by PenF, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hihi Linda je bent me voor, ben dus ook net terug, was nog aan het lezen. Echo en Bloeddruk waren goed!!! 125/80 dus de medicijnen doen nog steeds goed hun werk. Kleintjes groeien dus ook goed, mooi tegen het gemiddelde aan. Oja en ik moet om de anderhalve week op controle.

2. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    @Luca: wauw ik wordt al emo van je berichte ;). Fijn dat het goed gaat, hoe gaat het met voeden? Nogmaals van harte he!

@Lindavnr: fijn dat alles goed gaat, en wauw al indalen. Hier is het nek-aan-nek, ze wisselen nog wel eens, hoewel nu twee keer het meisje lager lijkt te liggen, haar broer laat haar netjes voor denk ik ;).

@Silvia: fijn dat bij jou ook alles goed gaat!

@Kar: wat een verhaal zeg van je bevalling, dat jij nog moest zeggen dat het twee placenta's waren hihi, ik vind de gynacologen ook steeds veel relaxer overkomen en dat maakt wel uit vind ik want dan maak je je zelf ook minder druk.

3. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Linda: Wat een mooie gewichten al! En ook fijn dat je bloeddruk goed was :)

4. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    oooh haha ik dacht ik heb even gemist dat je gisteren ofzo geweest bent..! hahah
    Ik dacht, ik zal in je onderschrift eens opzoeken hoe zwaar ze zijn om te vergelijken met mijn jongens! :D hahaha.
    Die van 1600 zit ondertussen nu wel onder de groeicurvelijn van een eenling. De ander zit nog net op de laagste streep in de curve. Mgoed, dat was dus verder op zich geen probleem.
    Nu ik erover nadenk weet ik eigenlijk niet zeker welke van de twee nu de kleinere is :D hihi, dus of die eerst komt, of eerst diegene die iets groter is..

hee, maar super dat je bloeddruk helemaal goed was!! :D
    Fijn zeg! Weer even een zorg minder!

5. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik vind het sowieso snel gaan hier met alle aanstaande moeders.. Al veel tegen de 35 wk aan!! Laat de babyboom maar beginnen! :D

6. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    De Gyn zei steeds tegen mij, als de kindje de lijn van de curve maar volgen, ook al zitten ze eronder, dan groeien ze wel goed in een goed tempo.

En de navelstreng bij jou houden ze toch extra in de gaten dus dan vind ik dat ze het echt goed doen! Tja en ze hoeven niet eerder te komen natuurlijk. Misschien beval jij tegen de 40 wkn, blijven ze net zo lang bij mama zitten tit ze groot genoeg zijn, hebben we hier genoeg gelezen, en dan lekker mee naar huis nemen.

De bloeddruk stijgt zowieso volgens mijn Gyn aan het eind altijd iets en bij tweelingen soms sneller. Fijn dat de eiwitten goed waren. Rustig aan doen, goed voor jezelf zorgen meer kan je niet doen!

7. Habibas

Habibas Actief lid

Aug 26, 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Had heel wat bij te lezen. Was gisteren al begonnen, maar was niet lekker, dus afgehaakt.......

@Luca: wat een mooi bevallingsverhaal zeg!;) Helemaal fijn dat alles net op tijd toch nog goed is gegaan. Wel vervelend voor jou dat je zo lang op de anaesthesist moest wachten. Eind goed, al goed! Geniet heel erg van je kereltjes!!

@Linda, Marije en Lindavnr: jeetje wat gaat het hard bij jullie. En allemaal goede berichten....... Hou vol he!

@Debbie: welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik werk nog steeds, maar ga vanaf volgende week halve dagen werken en kijken hoe lang ik dat volhoud....... Ik ben erg eigenwijs, dus niet echt een goed voorbeeld. Toen ik veel last kreeg van mijn bekken ben ik iets minder gaan werken en toen ging het veel beter. Zoals alle meiden zeggen: luisteren naar je eigen lichaam! Doe wat voor jou en je kids goed voelt! Succes!

Voor de rest ben ik het even kwijt.

8. Habibas

Habibas Actief lid

Aug 26, 2009
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even een egoberichtje:
    Gisteren ook groeiecho gehad. Alles was goed. Meisje A weegt 1488gr en meisje B 1376gr. Keurig volgens de echoschopiste. Genoeg vruchtwater en beide met hoofdjes naar beneden (maar ja, net gelezen, dat zegt nog helemaal niets;)).

Ben alleen niet lekker, veel snot en veel hoesten (sneu voor de meiden).......dus ga lekker naar huis, mijn bedje in.

9. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    wauw super, bij mij zijn ze sinds 29 weken niet meer gedraaid hoor dus misschien blijven ze braaf liggen

10. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    3,801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Linda, LIndavnr, Marije, Boba: het gaat hard de goede kant op!! Hier zijn ze de laatste weken ook keurig head down blijven liggen, dus spreek de kinders maar even goed toe ;)

11. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Habibas: Hopelijk knap je snel weer een beetje op. Wel fijn dat alles goed gaat met de meiden! En hopelijk blijven ze zo liggen.
    Bij mij zijn ze sinds 31 weken niet meer gedraaid :)

12. naomi33

naomi33 Bekend lid

Aug 18, 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    hoi dames

ook ik ben zwanger van een tweeling
    we zijn er gisteren achter gekomen met mijn eerste echo
    wij vinden het reuze spannend :D

13. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey Naomi,

Welkom! En gefeliciteerd :)
    Ik zag je berichtje ook al bij de februari mama's gister.

Wat weet je het al snel zeg! En hoe voel je je met dit grote nieuws?

@Alle maart tweeling mama's

Wat wordt het al spannend he! Ik ben benieuwd wanneer jullie babyboom losbarst ;)

@hier: Het is best druk hier met de twee nieuwe kleintjes. Maar het gaat zeker wel goed met ze. Morgen alweer de laatste dag kraamzorg.
    Gelukkig begin ik nu wat meer zekerheid te ontwikkelen. Borstvoeding gaat steeds beter (kwam na de ks maar langzaam op gang) en ik heb ondanks de drukte wat slaap ingehaald. Verder een hoop geleerd de laatste week :)

Nogmaals dank voor alle lieve reacties en felicitaties! Ik loop met zp nu een beetje achter de feiten aan door de nieuwe drukte, maar zodra ik de tijd vind, zal ik ook wat persoonlijke reacties toevoegen :)

14. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Wat goed zeg Luca, hoe gaat het precies met de borstvoeding, ben erg benieuwd!

15. Jizzy

Jizzy Bekend lid

Oct 10, 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden,

ook ik mag me melden bij jullie club!
    We weten al 2 weekjes dat we een tweeling verwachten en gisteren voor het eerst de 2 kloppende hartjes gezien!

Ik heb nog een hoop onzekerheden en hoop dat jullie deze met mij kunnen laten verdwijnen :)

16. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    Naomi en Jizzy: Welkom en gefeliciteerd!

Luca: Fijn om te horen dat het goed gaat. Ben wel benieuwd hoe je het doet met de borstvoeding. Voed je tegelijk of achter elkaar?
    We horen het wel als je weer tijd hebt!

17. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Naomi en Jizzy van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap..
    welkom hier en veel leesplezier:D

18. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Naomi en Jizzy welkom!!!

19. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    3,314
    1
    0
    Amsterdam
    @Jizzy: jij ook welkom! Spannend en ook eng om te ontdekken dat het er twee zijn he! Alles gedoseerd op je af laten komen en jezelf niet te veel opleggen over wat je allemaal 'moet' kunnen en voelen. Dat hielp mij om het wat beter te overzien allemaal.

@Linda: Mijn borstvoeding kwam na de ks pas laat op gang. Maakte me erg onzeker omdat ik het wel graag wil en dan voel je jezelf al meteen 'falen'. En dat terwijl ik helemaal niet vind dat iedere moeder borstvoeding moet geven. Ik ben ook prima opgegroeid zonder!

Ik heb mede door een kolfapparaat in het zkh en huren thuis (Medela) mijn borstvoeding op pijl gekregen zodat ik nu op of al een beetje over de 50% borstvoeding kan geven.
    Voeden doe ik vooral per kindje. Dit om hen en mijzelf het zo goed mogelijk aan te leren. Samen heb ik al gedaan met hulp van de kraamzorg. Maar ik vind het nog lastig om dat zelf te doen (het aanleggen). Je komt een arm tekort ;):p

Naarmate de oefening kunst baart, hoop ik het met behulp van een voedingskussen en een hoop handigheid het tegelijk te kunnen. Het is iig een leuk gevoel en ziet er heel mooi uit!

20. blubje

blubje Actief lid

Oct 26, 2008
    156
    0
    0
    Overijssel
    Hoi allemaal,

Hier weer een berichtje van mij!
    Het is alweer bijna 4 weken geleden dat Britt en Jesper geboren zijn.
    Hier gaat alles helemaal goed. De twins doen het prima en met mij gaat het ook prima! Ben kilo's lichter dan voor die tijd! haha dus is al die maanden ziek nog ergens goed voor geweest.
    De twins zijn gisteren voor nacontrole in het ziekenhuis geweest en we hoeven niet weer terug te komen. Ze deden het beiden perfect.
    We hebben een heerlijk ritme zo en paps vind het ook helemaal geweldig.
    We zitten nu al lekker op 5 voedingen en de nachten slapen ze al lekker door.
    Ik wil dan ook iedereen bedanken voor alle leuke berichtjes en de ziekteperiode van mij alle lieve opbeurende!

Share This Page