Tweeling (deel 2)

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door PenF, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Jizzy, goed dat je langs geweest bent! En nu maar goed rusten hoor! Heb je je werk al ingelicht?

2. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja uiteindelijk had ik de moed om mijn werk op te bellen :D

Mijn bazin kan soms best wel vrij bot zijn. Zo vertelde ik gisteren nog dat de kindjes 2 weken achter lopen qua groei, waarop zij zei: Allebei? Oh dan is het niet zo erg.
    Nou dat was een steek recht in mijn hart. Hoezo dan is het niet erg? Als het niet erg was heette het ook geen achterstand!
    Ze bedoelde het niet zo natuurlijk maar het kwam wel even hard aan.

Gelukkig reageerde ze vandaag erg begripvol en wenste ze me alle sterkte en moest ik er alles aan doen om de kindjes zolang mogelijk binnen te houden :)

3. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is trouwens het baby kamertje die wij gekocht hebben :

Bekijk bijlage 79080

Ik wil het zelf net zo doen met de kleurtjes :)

4. bereke

bereke Niet meer actief

Heel mooi kamertje!

Niet erg?! Hopelijk drukte ze zichzelf inderdaad alleen maar wat onhandig uit. Maar goed, daar hoef je je nu niet druk meer in te maken. Gewoon aan jezelf en je kleintjes denken!

5. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo dames!

Mijn man ik verwachten ook een tweeling, zo ongeveer in December/Januari (geen idee meer hoe ik de datum moet bepalen :-D).

Nu heb ik even een vraagje; ik ben nu iets over 9 weken zwanger, maar nog helemaal niet aangekomen! Komt dat doordat de kleintjes veel energie aan mijn lichaam ontrekken en hadden jullie dat ook, of ben ik nu een geval apart? Ik snap er niks van!

Groetjes,
    Ladiedaa

6. Helena1977

Helena1977 Bekend lid

7 jun 2009
    514
    0
    0
    Jizzy, leuk kamertje. Fijn dat alles niet heel ernstig bleek te zijn, maar blijf wel vragen stellen. Groeiachterstand is altijd iets om in de gaten te houden.

Ladieda, gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Die datum, ach als je een tijdje meeleest zul je zien dat een groot deel van de tweelingen eerder komt, maar er zijn wat uitzonderingen die de kinderen tot 41 weken hebben gedragen.
    Dat niet aankomen herken ik heel erg. Toen ik zwanger was van mijn jongens begon ik pas na de 20e week echt wat aan te komen. Daarvoor kwam er maar 2 kilo bij. Ze vraten mij gewoon op ;).

7. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Ladieda!! En gefeliciteerd!

Hier ben ik ook in het begin weinig aangekomen hoor!
    Mijn buik valt nu voor 26 weken ook nog heel erg mee, maar ben al wel 7 kilo aangekomen, tja dubbel zoveel vruchtwater he :D

8. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    ah, dat stelt me toch gerust! Was al bang dat het niet goed zou zitten....:)

9. bereke

bereke Niet meer actief

Ladiedaa proficiat! Ook hier heeft het lang geduurd eer ik bijkwam.

Hier weeral buikpijn. Krijg het telkens op het werk. Misschien ben ik te druk ofzo. Heb ook last van mijn darmen en buik is vaak langdurig gespannen. Dus niet dat het komt en gaat maar staat precies heel vaak onder hoogspanning. En last van mijn rug. Misschien morgen toch even gyn bellen.

10. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij raadde ook iedereen het aan om de gyn te bellen. Dus ik zal het ook bij jou doen ;)

11. bereke

bereke Niet meer actief

Ben er maandag nog geweest dus denk wel dat alles in orde is. Maar beter een keer teveel dan te weinig bellen denk ik dan maar...

12. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was er vorige week ook nog geweest, maar mijn gyn heeft me ook echt op het hart gedrukt dat zodra ik me niet goed voel of gewoon onzeker ben ik moet bellen. Moest het haar zelfs beloven!! haha :D

13. bereke

bereke Niet meer actief

Ik laat meestal mijn man bellen omdat ik dat echt niet graag doe. Dus zal hem de boodschap doorgeven. Hopelijk denken ze er bij ons ook zo over.

14. ladiedaa

ladiedaa Bekend lid

5 mrt 2009
    706
    0
    0
    Rotterdam
    Hebben jullie eigenlijk een combinatie test laten doen? Ik heb me laten vertellen dat dan eigenlijk alleen de nekplooimeting telt omdat ze van het bloed niet weten voor welke baby(s) het nou precies is. Voor mij hoeft het niet zo nodig, maar manlief wil het zekere voor het onzekere nemen.

15. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, wij hebben die test niet gedaan. Komt niet in de familie voor en heb het bij mijn eerste zwangerschap ook niet gedaan. :)

@ alle tweeling mama's;
    Vannacht weer wakker geweest met helse pijnen in de rug ( weeën )
    Zou dit ook kunnen komen van het extra gewicht en zou een verstevigende buikband hierbij kunnen helpen? Ben echt ten einde raad want ik spreek nu al echt mijn laatste energie aan!:(
    Hadden jullie hier ook last van?

16. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ja dat kan zeker helpen! Ik heb hem ook gebruikt, vond het heeerlijk. Ik had zo'n breed elastiek die je echt goed onder je buik kunt dragen.

17. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ik heb ook een buikband gedragen. Vond het heerlijk!!

18. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zal ik maandag direct even achter zo'n band aan gaan, lukt me vandaag echt niet.
    En vannacht voor het eerst helemaal niet wakker geworden van de pijn!!! :D Heerlijk!

Maar vandaag wel een erge druk op/in mijn vagina. Zelfs het drukken voor de grote boodschap op de wc deed zo zeer dat ik niet eens verder durfde omdat ik bang was dat er nog wel eens wat anders uit kan komen...

Ik kijk het nog wel even aan en doe rustig aan vandaag en morgen. Sowieso maandag controle, en als dit zo blijft bel ik wel even eerder :)

19. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Misschien dat er een al goed ana het indalen is en dat je dat voelt... wel goedin de gaten blijven houden!!

20. Jizzy

Jizzy Bekend lid

10 okt 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zit er sowieso al één echt heel erg laag, deze is ook wel ingedaald maar zit nog niet vast, dat was op de echo vorige week te zien.
    Ik dacht zelf ook wel dat dat het kon zijn, maar omdat ik nog maar 27 weken ben en de hoofdjes nog zo klein zijn ben ik bang dat het er misschien zo uit kan floepen :)

Deel Deze Pagina