naomi en jizzy: gefeliciteerd met jullie zwangerschappen! Bijzonder he? Alle gevoelens gaan door elkaar heen vond ik. Ik zou zeggen: lekker spuien hier die vragen hoor!! Luca: super hoor dat het zo goed gaat met de bv!! en jee de kraamzorg alweer op het einde! Snel gegaan zeg!! Fijn dat je je in ieder geval zekerder voelt!! Komt helemaal in orde met die kanjers! (en nee nu doel ik niet op je borsten haha ) Hoe vindt je moeder het??? Blubje: wow je kids doen het SUPER! en joh al op 5 voedingen wow!!!
Bedankt voor jullie warme welkom! Het is inderdaad best wel even wennen het idee dat er ineens 2 kids bijkomen!
Noami en Jizzy welkom en gefeliciteerd met jullie tweeling-zwangerschappen. Weten jullie of het één of twee eiige tweelingen zijn? @ Blubje...wat doen je kids het goed zeg...geniet lekker van ze @ Luca...fijn dat de borstvoeding al zo aardig lukt. Lijkt mij inderdaad een heel karwij om ze in je uppie allebei tegelijk aan te leggen, toch wil ik dat straks ook gaan proberen als de borstvoeding gaat lukken. En ik ben ook heel benieuwd wie van de maart-mama's (waaronder ik zelf) als 1e gaat bevallen.
Ik weet dat het een twee eiige tweeling is. Dit is bevestigd door de gyn plus dat de zakjes met beebs nog heel ver uit elkaar liggen
Mag ik me ook aansluiten? Wij weten sinds woensdag dat we ook zwanger zijn van een tweeling. We hebben nog geen kindjes en deze zwangerschap is te danken aan onze eerste icsi-poging. Er werd maar een embryo teruggeplaatst en dat heeft zich nog gedeeld na de terugplaatsing. Een een-eiige tweeling dus . Ik heb ook een vraagje: moet ik mijn foliumzuur nu dubbel nemen? Ben dit vergeten te vragen bij gyn en hij heeft er ook niks over gezegd? En is het normaal dat ik niet echt supermisselijk ben enzo? Ik lees overal dat je vaak veel misselijker bent omdat je hormonen veel hoger zijn maar dat is dus niet zo bij mij denk ik. Je leest het, ik ben nog héél onzeker en bang.
Wat een hoop nieuwe zwangeren allemaal! Leuk! Proficiat Bereke: foliumzuur hoef je niet dubbel te slikken en ook de mate van misselijkheid zegt niets hoor! Ik ben ook helemaal niet ziek geweest (gelukkig) het is heel logisch dat je onzeker voelt, dus vraag hier maar raak hoor Blubje: wat fijn dat je al op 5 voedingen zit en dat alles zo goed gaat!!!
@luca, wauw wat goed zeg, dus verder krijgen ze flesvoeding, moeten ze dan na de borst nog flesvoeding of doe je het nu om en om? ik denk dan steeds hoe weet je nou of je voldoende borstvoeding hebt en of je nog moet bijvoeden, nouja ik zal het tzt ook wel leren haha. @blubje: wat leuk om van je te horen en wat super dat het goed gaat zeg, wat gaat dat snel als ik het zo lees bij de net bevallen mama's. en dus flink wat kilo's lichter hihi. hoe is dat trouwens na bevallen (los van de wonden misschien) merk je dan het frote verschil dat het gewicht uit je buik weg is, ik vraag me soms af hoe lang ik me nog zo 'krakkemikkig' voel zoals nu. @bereke: allereerst van harte!!! wauw wat een wonder he! ik was ook heel bang in het begin hoor, na 12 weken werd het iets minder. Na 20 weken zijn we pas spullen gaan kopen maar ik ben al die tijd wel heel blij geweest, dat was/is zo fijn na 3 jaar ellende, ik besef me dat elke dag weer! ik slikte wel meer foliumzuur 5 mg ipv 0,4 of 0,5 mg. mijn gyn adviseerde ook een zwanger-voedingssupplement, hoeft niet maar was een goede aanvulling. Mijn misselijkheid begon zo rond de 7/8 weken en duurde tot ongeveer 18 weken met een piek zo rond de 10-12 weken. maar ik heb nooit over hoeven geven.
Dank je Karel! Ik had al schrik dat zel al foliumzuur te kort hadden... En gelukkig dat ik nu weet dat je niet extra ziek hoeft te zijn! Maakte mij echt ongerust. Is ook een beetje door het volgende: op 14/1 mocht ik normaal testen maar op 10/1 werd ik wakker met bloedverlies. Eerst bruinig maar later ook rood. Dit heeft aangehouden tot en met 17/1. Ik dacht écht dat de icsi gelukt was maar alsnog fout liep! Sindsdien is dit niet meer terug gekomen maar ik bleef wel onzeker natuurlijk. En dan ontdekt de gyn 2 hartjes en zegt direct dat dit natuurlijk wel heel goed moet opgevolgd worden owv risico's. Ook niet echt geruststellend . Maar goed, elke dag is er eentje en ik hoop vlug die twaalf weken voorbij te zijn!
Linda, jij neemt dus wel meer foliumzuur? Misschien donderdag maar gewoon vragen aan gyn dan? Ja wij zijn héél blij dat we direct zo'n geluk hebben gehad maar langs de andere kant dan weer die angst hé... Ben overdag ook af en toe wel misselijk en moet dan vlug iets eten maar overgeven hoef ik dus niet. Hoe zien jullie het trouwens na de bevalling qua terug gaan werken? Gaan jullie beebjes naar de opvang en welke dan? Blijkbaar moeten we hier dringend over beginnen na denken en weet gewoon niet wat en hoe.
@ Bereke welkom hier. Mijn gynaecoloog adviseerde mij om gravitamon te gaan slikken, daar zit alles in wat je nodig hebt. ik had overigens in de maand dat ik zwanger was ook een bloeding van een aantal dagen, dacht al dat ik de volgende ronde was ingegaan toen het na 5/6 dagen ophield en ik ontdekte dat het toch wel minder bloedverlies was dan bij een normale menstruatie. Daarbij voelde ik me anders, zaten al m'n broeken strakker terwijl ik was afgevallen. heb toen voor de zekerheid toch een test gedaan en bleek zwanger. Bij de termijn-echo kwamen we er pas achter dat het om een één-eiige tweeling ging. had zelf al wel een voorgevoel, maar werd voor gek verklaard door iedereen in mijn omgeving.
Bereke: misschien ligt het er ook aan wat voor foliumzuur je slikt. Ik had davitamon mama en baby en dat was prima volgens mijn gyn... Vraagt het anders gewoon even na als je echt zker wilt zijn! Ik heb ook bloedverlies gehad, dus ik denk dat het idd vaker voorkomt. Maar het blijft eng en het maakt je zo onzeker Heel veel succes!
Ik ga het zeker navragen! Bedankt alvast voor jullie antwoorden! Ik heb hier toen van twee dames op het forum ook steun gekregen. Zij hadden ook rood bloedverlies gehad en bij beide was het wel goed gegaan. Maar de meeste verhalen lopen anders af. Dus ja, het is eng en maakt je erg onzeker . Maar ik hoop hier stillaan meer vertrouwen op te doen!
@ Luca: fijn te horen dat het zo goed gaat met jou en de kleintjes! super zeg!! @ Naomi: Welkom en gefeliciteerd! @ Jizzy: Welkom! En wat leuk, een twe eeiige tweeling! Proficiat meis! @ Bereke: welkom hier! Begrijpelijk dat je onzeker bent na bloedverlies... maar gelukkig heb je daarna al een echo gehad en ziet alles er prima uit! Het blijft even spannend natuurlijk, maar het gaat vast en zeker goedkomen hoor!! Ik heb altijd gravitamon geslikt, da's een speciale zwangerschapsvitamine waar alles in zit. Volgens mij hoef je nog geen extra foliumzuur te slikken zolang je bloedwaardes prima zijn... en die zullen ze binnen nu en een paar weken wel een keertje checken! Wat toevallig trouwens, 3 nieuwe mama's ineens erbij en allemaal ook net zwanger van een tweeling! haha, zo ging het bij ons ook hè Marye, Linda en Boba!
Goede morgen! @Bereke; ik hoefde geen extra foliumzuur te slikken wel extra ijzer! Toen ik vertelde dat ik de multi vitamine van de kruidvat heb voor zwangere vrouwen zei mijn gyn dat ik dan verder niks extra's hoefde te nemen.
Wow, zo maanden geen nieuwe tweelingmama's en nu 3 tegelijk!! @Jizzy, Bereke en Naomi: van harte gefeliciteerd en welkom hier!! @Bereke: ik heb gewoon normaal foliumzuur geslikt en toen ik wist dat ik zwanger was ben ik over gegaan op "centrum mama", dat zijn ook multivitamines. Prima volgens de gyn. Kennelijk zijn er veel mogelijkheden, maar extra is dus niet nodig. Gewoon goed blijven eten, das natuurlijk wel belangrijk! @Luca: fijn te horen dat je meer vertrouwens krijgt en dat de borstvoeding beter gaat. Je klinkt erg opgewekt, super!! @Boba: vandaag 34 weken, weer een mijlpaal he?!! Fantastisch! @Blubje: jeetje, dat klinkt bijna te mooi voor woorden: na 4 weken al zoveel kilo kwijt, doorslapen en maar 5 voedingen. Kan ik bij je in de leer? Fijn hoor dat het zo goed gaat na al dat ziek zijn, je hebt het verdiend! @Ego: ben weer een beetje beter. Hoest nog wel veel slijm op en het hoesten op zich is al zo irritant met die buik. Maar het gaat de goede kant op. Morgen bij mijn nieuwe neefje op bezoek, die is geboren op dezelfde dag als zijn broertje, alleen 3 jaar later. Hoe krijgen ze het voor elkaar. Ze waren gewoon jaloers op ons Fijn weekend meiden en tot later!
Habibas: fijn dat je weer een beetje beter bent, hopelijk is het iondertussen weer wat verder opgeknapt! Bereke: Ik slik op advies van de gyn wel een extra dosis foliumzuur sinds het begin van de zwangerschap. Luca: Wat klink je heerlijk positief, opgewekt, gelukkig! Lindavnr: Wij zijn zelfs met nog 1 meer, je vergeet Minke.
Vandaag zijn we even naar de Prenatal geweest. Ik ben helemaal weg van de Phil & Teds buggy en had voor mijzelf bedacht dat er op een creatieve manier best twee baby's in konden. Helaas waren mijn man en de verkoopster het hier niet mee eens en vonden ze dat ik toch echt geen andere keus had dan een duowagen :x Ik moest maar even een rondje door de winkel lopen om te voelen dat dit qua grootte best meeviel...... nou ik botste tegen elke hoek en stelling aan wanneer ik een bocht omging, en dan ben ik de winkel nog niet eens uit Wat voor een wagen hebben jullie? Dit was overigens de EasyWalker Duo, want dit was de enige waar ook 2 maxicosi's op konden.
Ha Jizzy, hahah dat is ff balen hè..ik had hetzelfde; had een geweldig mooie kinderwagen in mn hoofd, voor 1 kindje.. Was dus even slikken dat het die niet zou gaan worden! hahah. Ik vind nog altijd de eenling kinderwagens stukken mooier, maar goed, da's een bijzaak Wij hebben de x adventure duo. Inderdaad kunnen hierop geen maxi cosi's, maar dat vonden wij minder van belang. Wij vonden het in ieder geval veeeel te veel geld om het dubbele te betalen voor de easywalker, omdat daar dan 2 maxi cosi's op kunnen. daarnaast vond ik hem veel te breed en groot.. maar goed, da's persoonlijk. Volgens mij heeft hier 90% van de mama's wel de easywalker! Maar toen we op de jong gezinnenbeurs waren paar maanden geleden zagen we daar bijna dezelfde x adventure, maar mét mogelijk tot maxi cosi's erop te zetten. Deze was nog niet te koop in de winkels, maar goed, wel dus binnenkort op de markt zei de vrouw die erbij was.. maar goed, aangezien wij er al 1 hadden verder niet geinformeerd..maar je zou eens kunnen rondvragen als je het belangrijk vindt dat er maxi cosi's op kunnen En hij is dus een stuk minder breed als de easywalker.