Tweeling (deel 2)

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by PenF, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Luuk en Sanne zijn net 2 maanden en die zitten toch al ruim een maand op maat 2 ligt eraan hoe groot je wondertjes zijn als ze geboren worden. ik zou ook voor maar 2 gaan als je gaat inslaan...dan weet je zeker dat je die nog kan gebruiken.
    overigens gebruik ik nu geen pampers meer maar kruidvat luiers die zijn stukken goedkoper en net zo goed newborn van kruidvat heeft ook urine indicator erin net als pampers... er gaan er een hele hoop doorheen zometeen

voeding gebruikte we nutrilon stndaard deden ze het niet zo goed op veel honger dus over gegaan op nutrilon forte dunne poep steeds en nu gebruiken we babyvoeding van het kruidvat ook de forte en ze doen het perfect slapen lekker minder krampen en normale poep luiers...
    voeding komt uit dezelfde fabriek als de nutrilon dus maakt geen verschil uit.. is wettelijk geregeld in nl dat overal hetzelfde in moet zitten alleen de smaak kan varieeren...

dus mischien een idee voor jullie
    het kost dadelijk al meer dan genoeg
    heb er hier drie in de luiers dus ik koop me scheel aan luiers.

:D;):D

2. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Dankjewel, ik denk dat het dan maat 1 + 2 wordt, bijhalen kan natuurlijk altijd. Ik weet ook niet of ik bij pampers blijf maar ze zijn nu in de aanbieding.

Het zijn geen grote kindjes, vorige week wogen ze beide gemiddeld 1800 gram. Ze waren in twee weken wel gegroeid van 1300 naar 1800 gram dus dat was wel mooi. Ik ben al blij als ze beide bij de geboorte metr 37 weken 2500 gram wegen. Ik woog zelf maar 2600 gram en heb 42 weken in mijn moeders buik gezeten

3. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    @ Kruiken: wij hadden er ook 3. 1 geleend, en 2 zelf gekocht.
    Hebben ze wel alle 3 gebruikt. Daan lag eerste 2 weken in het ziekenhuis en kreeg kruiken van daar...die had er ook 2 en daarna 1 thuis.
    Jesse heeft er een paar weken 2 gehad thuis. Maar twas nog erg koud toen ze werden geboren, dat is nu niet.
    En ik zou zeggen; als je er 2 nodig hebt, zijn ze zo bijgehaald toch?!

@ Luiers: wij hebben ongeveer 6 pakken maatje 1 gebruikt...

4. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    twente
    ik ben op 21 mei bevallen en ik heb 2 kruiken gebruikt.ik had er twee nog van de vorige zwangerschap maar heb er twee nieuwe bij gehaald ik zou als ik jou was gewoon wachten je hebt er twee in huis dus als je ze nodig hebt is je partner zo naar de hema oid gereden on ze op te halen. ligt helemaal aan de buitentemp en of je kindjes zich goed op temp weten te houden.

mijn kindjes wogen bij de geboorte 2624 en 2352 gram dat was Luuk en Sanne mijn oudste woog bij de geboorte 2720 gram en dat was er maar een dus je kan er niks van op aan op de echo's leken ze alledrie zwaarder dan in werkelijkheid was.

gewoon zorgen dat je de belangrijkste dingen hebt slaapplek op orde wat luiers flesjes voeding en kruiken en kleertjes rompertjes ed...de rest kan allemaal later...
    niet te druk om maken;)

5. Jizzy

Jizzy Bekend lid

Oct 10, 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    moesten Luuk en Sanne nog lang in het ziekenhuis blijven?

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,273
    0
    0
    Maastricht
    Wij hebben maar altijd 2 kruiken gehad, maar wel meerdere hoesjes voor eromheen...

nr 1 luiers daar hebben we heel lang mee gedaan. Het is wel zo dat we nu gewoon luiers van AH gebruiken..die zijn een stuk goedkoper en net zo goed als pampers. Nu 2 voordeelpakketen gehaald voor 10 euro!! :)

Wat sylvia ook zegt; je hebt het echt allemaal zo bijgehaald. Zeker als je nog kraamhulp kunt gebruiken...die helpt dan ook mee...

7. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    Onze kindjes wogen 2505 en 2765 gram.
    Indien alles goed geweest was, mochten we na 1 nachtje naar huis! (jesse mocht in ieder geval naar huis, maar wegens gezondheidsproblemen van daan zijn we dus niet naar huis gegaan)

8. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    twente
    Luuk en Sanne mochten tegelijk met mij mee naar huis. maar aangezien ik en keizersnede heb gehad en daarna een ontsteking kreeg duurde het 5 dagen voor we allemaal naar huis mochten
    Sanne heeft de eerste 2 dagen in de couveuse gelegen en de 3e dag in een warmtebedje en vanaf de 4e dag lag ze bij mij op de kamer.
    Sanne ademde niet na de bevalling en die moest op gang geholpen worden en ze had een lage bloedsuikerspiegel en kon zich niet op temperatuur houden vandaar de couveuse.

9. bereke

bereke Niet meer actief

We zijn juist terug van het ziekenhuis. Alles was weer goed: vruchtwater, dopplers, groei,... . Ze wogen nu 1750 gr (twee weken geleden 1440 gr.) en 1950 gr (twee weken geleden 1580 gr.). En ze waren weer flink bewegelijk.
    Ben alleen vergeten te vragen hoe de gyn. dacht over de bevalling aangezien eentje goed ligt maar de andere dwars. Verder is er ook niet naar mijn baarmoederhals gekeken en is er nog niet getest op streptokokken. Volgende week dan maar aan denken!
    Hopelijk blijven ze zo goed groeien en blijven ze nog lekker een 5tal weken zitten!

10. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Bereke wat super dat ze ook goed gegroeid zijn! Ik mag morgen alleen ff komen om mijn bloeddruk te laten controleren.

Helaas hadden ze maat 1 en 2 vandaag niet bij de makro. Dus morgenvroeg maat weer ff gaan. Ze zouden vanavond binnenkomen.

11. Jizzy

Jizzy Bekend lid

Oct 10, 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties mbt de kruiken.

Bereke jouw girlz zijn ook weer mooi gegroeid!

Silvia wat eng dat Sanne niet gelijk ademde! Lijkt me vreselijk!

Hier houd de ellende echt niet op. Gisteren ben ik een klein stukje op ons dekbed uitgegeleden die op de grond lag. Ik kon mijzelf nog net behoeden voor het maken van een spagaat, met als gevolg: een knappend geluid (dacht dat het mn vliezen waren ) en veel pijn.
    Het zou wel een spiertje zijn geweest dacht ik maar toen ik mijn pijnklachten vandaag aan de gyn doorgaf tijdens de controle uitte zij haar vermoeden van bekkeninstabiliteit..... kan er ook nog wel bij!

12. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    twente
    Jizzy
    Bekkeninstabiliteit is echt niet fijn ( ik kan het weten) maar wees blij dat het dat is en dat het niet iets met je babies is stel je voor dat het je vliezen waren geweest of je banden en je baarmoeder ging verzakken dat zijn veel ergere scenario's
    bekken instabiliteit doet zeer heel zeer en is echt vervelend en zooooo niet fijn in een tijd dat je juist wil genieten van die wondertjes in je buik , maar liever dat voor een aantal weken en wat therapie dan die andere dingen...

Ik hoop dat je je snel lekkerder voelt en weet dat er speciale therapeuten zijn voor dit soort problematiek....

13. bereke

bereke Niet meer actief

Auw Jizzy, dat klinkt pijnlijk! Kan je iets tegen de pijn doen of gewoon afwachten? Moet wel schrikken geweest zijn!

Hebben het net met een vlaai gevierd dat ik vandaag 32 weken ben!

14. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Jizzy wat schrkken zeg, maar idd beter dat dan de andere scenario's die silvia noemt.

Bereke super! Alweer 32 weken!

Hier vandaag nog ff bij de gyn geweest voor de bloeddruk, was 125/80, zolang de onderdruk maar bij de 80 blijft is het goed. Linkse kindje is al ingedaald en ligt al vast in het bekken

15. bereke

bereke Niet meer actief

Goed zo Jane!

16. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    ohw jizzy wat ontzettend balen dat je uitgegleden bent :( Heb je nog ergens pijn..op de bekkeninstabiliteit na?

Sterkte meis..moet je naar de fysio?

17. jedalin

jedalin VIP lid

Nov 4, 2008
    12,674
    2
    38
    wat gaat het goed, super hoor! :D

18. naomi33

naomi33 Bekend lid

Aug 18, 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    ben er ook weer ben gisteren opgenomen met lichte weeen
    echo gehad baarmoedermond was gelukkig nog dicht
    nu mag ik weer naar huis moet nu bedrust hebben
    en hopen dat ze het nog een paar weken vol houden

19. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    twente
    jeetje das schrikken..heb je geen weeenremmers gehad dan? en een longrijpingspuit? de je wel rustig aan meid probeer ze toch even binnen te houden lekker op bed blijven liggen

20. naomi33

naomi33 Bekend lid

Aug 18, 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    het waren lichte ween het zet gelukkig niet door
    moet mij nu ook heel rustig houden valt niet mee maar alles voor de twins dat ze maar niet eerder komen
    ze gaan het nu per week bekijken

Share This Page