Zwanger van de 4e.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Eliesje, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eliesje

    Eliesje Niet meer actief

    Wie is er nog meer zwanger van de vierde? Lijkt me leuk om daar met anderen over te praten.

    De reacties, hoe gaan jullie dat met de auto doen ;), vakanties etc.

    :D
     
  2. melanies74

    melanies74 Actief lid

    17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Hey Eliesje!

    Wij verwachten in februari ons 4de kindje, en hebben al 3 jongens van 5jr, 2jr en 7 maanden.

    Vervelendste reactie vind ik eigenlijk vooral de opmerkingen dat we nu zeker voor een meisje gaan? Ja,tuurlijk en als het toch weer een jongetje is geven we hem weg:(;)
    Grappigste opmerking achteraf was van mijn geschrokken mams:
    Jeetje, je bent net een bus, zit altijd volk in:$
    Toen niet leuk, maar nu kan ik er erg om lachen.

    Grootste probleem is onze auto, in een vectra vervoer je geen 4 kids en 2 volwassenen op een verantwoorde manier, dus daar zijn we nu voor aan het rondkijken.
    En verder zien we het allemaal wel hoe het gaat...

    Heb jij het al verteld?
    Ik vond de reacties bij de derde heftiger (hoe vaak me gevraagd is of het een ongelukje was),
    waarschijnlijk zijn we toen al voor gek verklaard en past dit nu wel in
    dat plaatje:D
     
  3. Eliesje

    Eliesje Niet meer actief

    Hey wat gezellig dat je met me komt meekletsen. Welkom!!

    Hahahha die opmerking van je moeder! Moest er wel ff hard om lachen. :D

    Ja dat lees ik vaker van vrouwen met alleen zoons. Die opmerking vind ik ook nonsens. Want als het een jochie is is dat dan minder leuk? Dan maar geen dochter. Jongetjes zijn weer veel liever. :) cliché of niet, als het maar gezond is toch?

    Wil je weten wat het nu gaat worden? En heb je een voorgevoel?

    De reacties zijn tot nu toe leuk. M'n schoonmoeder was in shock dus reageerde echt zo niet leuk. Was echt zwaar over m'n zeik maar toen de shock eraf was was ze weer dolgelukkig om oma te worden. En een leuke oma is ze zeker!!! Kan niet zonder haar.

    De auto..... pffff m'n man weet nog niet hoe of wat. Ik vind dat er wel een extra bank in gemaakt kan worden maar dat wil meneer niet want dan rijd je voor lul. (Audi A4) Een nieuwe weet ie nog niet. Nou weet je, zoek het uit ik ga wel fietsen dacht ik bij mezelf, hahaha!

    Hoe voel je je verder? En een lekker weekend gehad?

    Oh en zijn jullie al uit over de naam?
     
  4. melanies74

    melanies74 Actief lid

    17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Ik voel me goed, de ergste moeheid en misselijkheid zijn weg.
    Zwangerschap is tot nu toe spannend geweest ivm bloedingen door een hematoom, maar moet vrijdag op controle bij de gyn en heb er zelf een goed gevoel over.

    Alle 3 de jongens zijn een verrassing geweest tot aan de bevalling, maar manlief is nu wel errug nieuwsgierig..
    Ik had dat juist bij de 3de en nu zoiets van :ach we zien het vanzelf!
    Volgens de kenners is de kans dat het weer een jochie is veel groter, omdat we al 3 x bewezen hebben dat we daar goed in zijn:p
    Zelf ga ik daar ook van uit, terwijl ik bij de 3de toch zeker wist dat het een meisje zou zijn.. Dus op mijn gevoel afgaan;)

    We hebben een aantal namen maar dat zijn nog steeds losse flodders, een keus hebben we nog niet gemaakt.

    Heb jij veel last van kwaaltjes en ongemakken of valt het mee?
    Weten de broers en zusje al van de beeb of wacht je daar nog even mee?

    Hoop dat jouw weekend beter is geweest dan de mijne;
    op zich wel lekker maar de middelste heeft sinds gisteren waterpokken en is daar wat ongemakkelijk van.....en ik verdenk de oudste ervan dat die deze week mee gaat krabben;)
     
  5. mama3meiden

    mama3meiden Nieuw lid

    12 sep 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Ik ben ook zwanger van mijn vierde kindje en uitgerekend begin mei 2012. Ik heb drie geweldige dochters van 1, 2 en 3 jaar! Ik zou het wel leuk vinden om hier te komen kletsen.

    groetjes mama3meiden
     
  6. beauty01

    beauty01 Actief lid

    4 feb 2011
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo
    eliesje:dank u voor de uitnodiging!hier ook zwanger van de 4e heb 3 jongens 8jr 3jr 2jr,en ook ik ben het beu om iedere keer een opmerking te krijgen met en nu hopen op een meid..grrrals het maar gezond is...ja toch!nou ben eind feb.uitgerekend word wel wat eerder word ingeleid ivm zwangerschapsuiker...en na de kerst gaan we kijken voor een grotere auto mischien opel zafira?lekker ruime wagen maar we hebben zat tijd om te kijken...
    hoe gaat het verder met jullie allemaal?
    groetjes beauty
     
  7. chantal212

    11 jan 2009
    99
    0
    0
    student
    limburg
    Hallo allemaal,

    Leuk allemaal een 4de kindje!!
    Ik heb een zoon van 7 Gino een zoon van 5 Nando en een dochtertje die over 4 daagjes 2 wordt!!
    Ben 10 mei uitgeteld!!Had net deze maand min of meer besloten op geen kids meer te krijgen en dan net wordt je zwanger!!Maar toch heel gewenst!!!!De enige reden dat ik geen kids meer wou was de bevalling die waren echt verschrikkelijk!!

    Groetjes Chantal
     
  8. chantal212

    11 jan 2009
    99
    0
    0
    student
    limburg
    Hoi allemaal,

    Heb vandaag een echo gehad omdat ik aanhoudende buikpijn heb en ze hebben een leeg vruchtzakje gezien!!!Kan twee dingen betekenen dat ik niet zwanger ben en een miskraam krijg of dat het vruchtje nog zo klein is en niet te zien...we hopen natuurlijk op het laatste,nu moet ik afw8 tot over twee weekjes en krijg ik een nieuwe echo.

    Groetjes Chantal
    __________________
     
  9. melanies74

    melanies74 Actief lid

    17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Ik hoop voor je dat het gewoon nog te vroeg was,
    heb je ook bloedverlies gehad dan?
     
  10. chantal212

    11 jan 2009
    99
    0
    0
    student
    limburg
    Nee nog geen bloedverlies!!!Morgen heb ik een afspraak bij het ziekenhuis en krijg ik nog een echo!Hoop dat alles goed is!
     
  11. Troelala21

    Troelala21 Niet meer actief

    Wat leuk om nog mama's met 4 kinderen te zien! Wij hebben 3 kinderen van 2,5 4,5 en 6,5 jaar. En ik zou heeeeeeeel graag nog een 4e kindje willen. Bij me dochtertje (de laatste dus) zeiden we beide dat het goed zo was. Ik wou echt niet meer zwanger worden en zou me laten steriliseren maar de verloskundige raadde het me af omdat ik nog maar 23 was. Godzijdank heb ik toen ook geluisterd na haar, anders zat ik nu met wens voor een 4e wondertje die toch heel diep zit! Me man wil ook wel, maar ook weer niet haha, dus even afwachten. Ik moet eerst afvallen omdat het anders een aardig risico voor mij is, dus ik ga afvallen tot eind van het jaar en dan gaan we beslissen of we er voor gaan (na ja me man moet dan definitief beslissen want ik wil wel heel graag!)....Hij wil wel heel graag maar hij vind het ook wel eng stel dat.......er iets met het kindje is, of iets met mij gebeurd. Maar goed onze kinderen die we nu hebben kan ook wat overkomen, een garantie voor een gezond leven hebben we niet voor hun, was het maar waar! En wij kunnen zelf ook overlijden door weet ik veel wat. Dus ja aan de ene kant totaal ongegrond de angst, aan de andere kant snap ik het ook wel. Ik ben alleen enorm bang voor de bevalling terwijl ik daar eigenlijk helemaal geen reden voor heb. Alle 3 de bevallingen zijn altijd goed verlopen dus ja waarom nu niet? Maar goed dat had ik bij de 3e ook en toen het eenmaal zover was dacht ik daar niet eens meer over na. Ik ben alleen een beetje bang of we niet teveel vragen, het lot tarten ofzo. Klinkt misschien belachelijk maar goed. Stel dat ons kindje zwaar gehandicapt of wat ook maar zou wezen, het is niet minder welkom. Maar wil ik dat mijn gezin wel aandoen? Snappen jullie? Zijn jullie gewoon met een leeg hoofd voor een 4e gegaan en nergens verder aan denken? Wou dat ik dat kon.

    Oja over een auto wij hebben net dit jaar een ford focus station gekocht. Ik had al tegen me man gezegd we kunnen beter een opel safira kopen want...........maar dat wou ie niet. Nu zegt ie ook steeds ik koop nog geen andere auto dat zien we dan wel weer. Na ja prima meerendeel kunnen we toch op de fiets doen, alleen als we na mijn ouders gaan dan moeten we even wat verzinnen of op vakantie. Maar goed dat is allemaal als......als. Ik loop al weer te ver vooruit. Eerst maar eens wat kilo's kwijt en dan hopelijk ervoor gaan!!

    Over het geslacht wij wisten wel wat het werd bij de kleine meid, maar ik kon het niet geloven haha. Na 2 jongens dacht ik dat we echt alleen maar jongens konden krijgen en dat vond ik ook niet erg. Maar ze bleek toch een meid te zijn heel leuk natuurlijk, moest wel even omschakelen kwa kleding. Als ik na de winkels ging te shoppen stond ik automatisch op de jongens afdeling. Maar dat was ook snel voorbij. Nu is ons huis niet alleen meer blauw en auto's maar ook rose en poppen haha.....Wij kregen ook vaak te horen, nou maar hopen dat het een meisje is anders moeten jullie nog een keer of goh jullie gaan zeker door tot een meisje? Nee wij willen onze liefde geven aan nog een wondertje van ons samen!! Mochten wij zwanger raken van een 4e nou dan weet ik zowiezo wel een aantal personen die het eerst niet zo leuk gaan vinden haha. Maar daar heb ik lak aan, als wij maar gelukkig zijn! En de nodige opmerkingen zullen dan ook wel weer komen boeiend!!!

    Meiden geniet lekker van jullie zwangerschap!! Als jullie het goed vinden kom ik af en toe even kijken en meekletsen?

    (oja sorry voor het lange verhaal hihi)
     
  12. melanies74

    melanies74 Actief lid

    17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    chantal hoe was het vandaag in het ziekenhuis?
     
  13. Seth

    Seth Niet meer actief

    Hi,

    mag ik me hier aanmelden....??? zag de link in het felicitatietopic...

    ik wilde altijd moeder worden van 3 kindjes... en dan wat dicht op elkaar....
    vent zou eigenlijk al geholpen zijn als ziekenhuis het in eerste instantie niet uitgesteld had... ;)

    In februari werd er een knobbel in mn borst geconstateerd (goedaardig) en bleken mn hormoonspiegels niet goed te zijn... (vervroegde overgang??. ben nu net 32) dus de huisarts wilde dat als ik met de borstvoeding gestopt zou zijn, dit na 3 maanden nogmaals checken.... dus kon ik geen hormonen gebruiken...

    eind mei gestopt met bv... 15 juni voor het eerst ongesteld.. en gelijk met condoom zwanger... :$... (mijn eerste was door de pil trouwens.. ;))
    heb echt lopen dubben..... :(
    heb 3 zware zwangerschappen gehad (BI)...

    We hebben iig besloten er 100% voor te gaan.... en nu al 13 weken zwanger (gaat snel)

    fijn dat er hier meer vrouwen zwanger zijn van een vierde... want is deze tijd toch wel een uitzondering...
     
  14. suze30

    suze30 Fanatiek lid

    7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hey meiden,

    wat leuk een topic over een 4e kindje:D

    het lijkt me gezellig om mee te komen kletsen en ervaringen te delen, ik heb een dochter van bijna 9, een zoon van bijna 5 en een dochter van net 2 en we verwachten nu weer een zoon:D

    groetjes susanne
     
  15. Seth

    Seth Niet meer actief

    welkom.. zeg ik dan maar.. als zelf nieuwkomer :)

    is beetje een rustig topic, begrijp ik.... maarja we hebben natuurlijk ook allemaal thuis onze handen vol... :)

    Wat leuk... de stand 2-2....
    nouja het is tuurlijk allebei leuk... :)

    begin hier toch wel erg benieuwd te worden naar het geslacht... al is deze zwangerschap sowieso heel anders...
    behalve dat ik nu alweer flinke rugpijn heb.. :(

    Wanneer voelden jullie je vierde trouwens voor het eerst bewegen.?
    snap er niets van.. nummer 2 en 3 voelde ik al snel.... nu niet, terwijl ik bij allemaal de placenta aan de buikwand had (nu weer.. ;))
    had beetje gehoopt op andere placenta ligging... gewoon zodat ik het verschil zou voelen... :)

    nouja afwachten maar...
    dacht net even wat te voelen... maarja als je er op zit te wachten komt er natuurlijk niets... :cool:
     
  16. melanies74

    melanies74 Actief lid

    17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Leuk, weer wat nieuwe zwangeren erbij! Welkom!
    Het is hier idd rustig, maar met jullie erbij komt daar hopelijk wat verandering in:D

    Seth, dit is voor mij de eerste zwangerschap waarbij de placenta aan de voorkant ligt, en ik voelde deze week voor het eerst echte schopjes.
    Wel al een tijdje wat gekriebel achter het schaambeen, maar nu dan ook echt plopjes:)

    Gisteren bij de gyn. geweest en er zit nog steed bloed bij de moederkoek( gevolg van vanishing twin ) en daarom heeft de gyn nu de begeleiding van de zwangerschap overgenomen van de vk.
    Baal daar een beetje van, ben al 3 x bevallen en daarbij nog nooit begeleid door mijn eigen vk , omdat ze dan dubbel stond, of er ziekte was en de laatste keer kreeg ik in de laatste week last van hoge bloeddruk.
    En zoals het er nu uitziet wordt het weer een ziekenhuis bevalling zonder mijn eigen vk:(
    Nou ja, belangrijkste is een gezond kindje, maar jammer vind ik het wel..

    hoe waren de reacties toen jullie vertelden dat de 4de op komst is?
     
  17. Seth

    Seth Niet meer actief

    melanies
    misschien mag je nog terug??

    ik had hier trouwens een hematoom (bloeduitstorting) in het begin van deze zwangerschap en verloor ook bloed... gyn ging beetje uit van mk.. maar is hier vanzelf opgelost en toen mocht ik naar de vk.

    Reacties:
    hier veel positiever als bij de derde...
    bij de derde kreeg ik grappen over uitgelubberde baarmoeders, fokboerderijen.. elftallen... en opmerkingen als: "waar ga je ze laten?".... etc... etc...

    echt raar.... want aangezien dit WEL een ongelukje is... (wat ze natuurlijk na een jongen en meisje al bij derde dachten) zijn ze opeens heel begripvol... en felicteren ze gewoon...
    raar soort hoor.. "mensen"...
     
  18. melanies74

    melanies74 Actief lid

    17 mrt 2008
    147
    0
    0
    Drenthe
    Seth; ik mag terug als de hematoom weg is.
    Op welk termijn was die bij jou verdwenen?

    Bij ons waren de reacties bij de 3de ook pittiger dan nu.
    Net wat jij zegt, nu worden we direct gefeliciteerd en amper de vraag gehad of het een "ongeukje " is

    Sinds afgelopen weekend voel ik eindelijk de plopjes, heb de placenta aan de voorkant.
    Was toch wel weer heel bijzonder!
    De tijd vliegt ook voorbij, ben nu alweer`bijna op de helft,voor ik het weet lig ik straks alweer te puffen:D

    Vinden jullie het ook veel sneller gaan?
     
  19. Seth

    Seth Niet meer actief

    uhhh bij 10 weken was er nog een spoortje... maar dus eigenlijk zo goed als weg....

    ik voelde gisteren volgens mij de kleine... (weet het eigenlijk zeker) eerst snachts.. en gisteravond toen ik op de bank lag, maar wil het altijd verschillende dagen bevestigd hebben... hahahaha....

    Tijd vliegt... maarja je doet "zwanger zijn" er nu ook maar een beetje bij...

    bij de eerste en tweede ging ik soms nog wel eens in de babykamer zitten en dromen..... daar heb ik nu geen tijd meer voor...

    ik kijk wel erg uit naar twaalf oktober.... pretecho.. :)
     
  20. Seth

    Seth Niet meer actief

    krijgen jullie soms ook van die rare opmerkingen over het hebben van 3 kindjes... (mijn zwangerschap is met dichte jas niet zichtbaar...)

    Vrijdag schoolfotograaf... mochten ze met broer/zus op de foto.. kom je met de 3 kleintjes aan... vraagt de fotograaf: en wie moet er allemaal op de foto....
    o.. allemaal zegt ie dan als ik zeg alledrie....

    bedoel... je wordt geroepen op naam... afspraak na schooltijd.... ga ik toch niet voor de show meer kinderen meenemen..??!!

    Vraag me af als ik volgend jaar met 4 kom....


    laatst liep ik met alle drie.... word ik aangesproken: "zijn die allemaal van jou?
    uhhh ja even kijken.... ja, die, die en die is van mij..... :D

    Nu moet ik zeggen dat mijn oudste klein is.. en daardoor jonger lijkt... en 2 en 3 zijn groot... dus misschien denken ze dat ze minder schelen... ;)

    Ga ik nog excuus bedenken ook.... ;)
     

Deel Deze Pagina