Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Het is echt verschillend ik mag nog steeds om de 3 weken komen. Ik moet over 8 dagen weer. Toen ik 27/28 wkn was waren die van mij: Meisje 1100, en Jongen 1300 gram, en bloeddruk 100/50. Wel leuk om het met jullie te vergelijken! Hoe groot zijn die van jou Nikkijane?

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    De meisjes wogen 1070 en 1075 gram met precies 28 weken. Zie dat jullie kindjes wel wat zwaarder geschat worden! Maar onze eerste was ook maar een kleintje (2720gram), dus verwacht ook geen grote kindjes nu!

3. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Dat is een prima gewicht toch! Wees blij stel je voor dat je hele grote babys krijgt die moeten er ook nog uit!! En het zijn er al 2!

4. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    En ik zie dat het 2 meisjes zijn. Ons meisje zat rond jou tijd op 1100, en dat was bovengemiddeld voor 27/28 wkn dus het is echt helemaal niet gek. .Meisjes zijn altijd iets kleiner

5. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    De gyn heeft me ook de curve laten zien, en ze groeien idd mooi op de gemiddelde lijn! Dus helemaal top! En helemaal mooi omdat ze zo gelijk op gaan! Maar 5 gram verschil!

6. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Dat is echt heel weinig zeg!! Heel mooi! Die van mij zitten beide op een andere curve, al vanaf dag 1, ze hebben nooit hetzelfde gewogen. Bij de eerste echo zat er een dag verschil tussen en nu een paar dagen tot een week.

7. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ben je trouwens ook nog aan het werk? Ik hoor dat veel vrouwen die een tweeling krijgen er met ongeveer 30 weken uitgaan.

8. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ben niet meer aan het werk. Heb tot 24 weken volledig gewerkt, en toen nog 2 weken therapeutisch, en ben er nu dus uit.
    Werk met mensen met een vertstandelijke beperking en psychiatrische achtergrond, dus ook vanwegen de agressie eruit gegaan, en we moeten nogal veel traplopen in een dienst, dus dat ging ook niet meer. Moet zeggen dat dit me wel rust geeft!

Ben jij nog aan het werk? En wat voor werk doe (deed) je?

9. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik werk nog 4 dagen in de week 32 uur, soms meer. ligt er even aan hoe druk het is. Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij, op de administratie dus dat kan je wat langer volhouden dan werken in een supermarkt ofzo, waarbij je veel moet lopen. Al moet ik zeggen dat ik wel stijf word van al het zitten haha.

10. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Tsja, mijn andere 2 dochters waren geen kleintjes ;)

Toch vind ik het wel bijzonder dat ze in 2 weken tijd flink groeien! van 1100 naar 1400 gram, meisje was hier iets groter dan het jongetje....

Zie soms echt mn buik bewegen, grappig gezicht!
    Mn nieuwsgierigheid word steeds groter naar die 2!

11. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Dat heb ik ook ik lig hier wat op de bank tv te kijken en te internet en dan zie ik mijn buik op en neer gaan, ik voelde laatst de schopjes, toen dacht ik ik kan natuurlijk ook gewoon het voetje volgen. Dus ik volgde het voetje en ik voelde het hele beentje tot de romp en toen ging hij weer wat verder van de oppervlakte afm ik was gewoon ontroerd dat je het zo goed kon voelen.

12. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Wauw, speciaal is dat ja!
    Zijn het je eerste kindjes Maybe? En zoals het er nu voor staat word het een vaginale bevalling...? En ik las dat je nog niet met verlof bent, wanneer ga je met verlof dan....?
    Ik ben met 24 weken halve dagen gaan draaien en met 26 weken met verlof gegaan.... Werk in de zorg en dat werd toch echt te zwaar.......

13. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Dat kan ik me heel goed voorstellen, ik doe zittend werk dus dat hou ik langer vol, ondanks dat ik wel echt op ben donderdagmiddag. Ik ben al aan het aftellen nog 3 en halve week. Misschien iets eerder als ik nog wat uren heb staan, denk het wel.
    En het zijn idd de eerste 2, ik ben zelf ook van een tweeling, dus zit in de familie.
    Het wordt zoals het nu lijkt en eigenlijk van begin af aan al, een keizersnee. Het meisje ligt in de opening in stuit, en ligt al van begin af aan zo, en is niet van plan om te schuiven, maar het kan nog. Het jongetje neemt de rest van de buik in beslag dus die voel ik het meest (Is ook het drukst) en die draait alle kanten op, dan ligt hij verticaal (eigenlijk staat hij dan alleen dan in mijn buik) en dan ligt hij weer met het hoofdje naar beneden. Maar zolang het meisje niet uit de opening gaat zal het geen natuurlijke bevalling worden helaas! Zou ik wel willen!!

En jij? liggen ze er bij jou wel goed voor? En wil je liever een KS of een natuurlijke bevalling?

14. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    de eerste ligt er hier wel goed voor maar de 2e ligt in stuit... Doordat mn eerste bevalling complicaties o.a. een forse baby van 9,5 pond heeft opgeleverd en de 2e een ks is geworden ook ivm gewicht en voorgeschiedenis 1e bevalling, word dit een ks. Jammer had het graag zelf willen doen maarja veiligheid boven alles!

Hier zitten tweelingen helemaal niet in de familie, dus dat was wel een shock! Helemaal omdat we al 2 kids hebben natuurlijk... Maar goed uiteindelijk krijgt alles een plaatsje :) En zijn ze meer dan welkom natuurlijk!

15. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hier vanavond ook een golvende buik! Gaaf!! Haha!

Hier ook geen tweelingen in de familie, dus ook een totale shock in het begin! Maar idd wel heel leuk, en super speciaal! Ben ook zo benieuwd!! Nog eventjes en dan is het huis ook klaar, en kunnen we gaan inrichten en alle spulletjes kopen die nog nodig zijn! Doordat alles in dozen zit, heb ik geen idee wat er nog moet komen! Dus hoop dat ik straks lekker kan nestelen!

16. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    ****ff klagen***

De dag is net begonnen en ben nu al moeeeeeee

tweeling vanaf 5 uur wakker en mn dochter wordt net wakker maar die ligt nu al te huilen op bed....

Wish me luck..........

Kom later even terug lezen....

X

17. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    oh bah, dat is een rotbegin van de dag! Hoop dat de rest van de dag meevalt voor je!

Hier hebben de meiden geslapen van 23.00- 06.00.
    Ben er maar uitgebleven. De andere 2 zijn ondertussen ook wakker, maar allemaal ontspannen.
    Hoop dat het weer beetje mooi wordt, dan kunnen ze de hele dag lekker in de tuin spelen. Tis nu nog droog, maar nog beetje fris.

Hoe gaat het met de rest?

18. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    ow sjaantje ik schud de handen met je! Hier staat manlief altijd om 5 uur op en jahoor Lieke vindt het dan ook wel leuk om wakker te worden. Haar uiteindelijk stil gekregen begint Fleur. Gelukkig zijn ze beide om 7 uur nog gaan slapen tot net! Timo lag al tussen ons in was wakker geworden van onweer maar ligt nu gelukkig nog te slapen.. Maar ik ben ook nog te moe!! Zucht...

19. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hej meiden! Wat vervelend! Allemaal zon vroeg begin van de dag! Succes vandaag!!

Mama van 3: wat voor werk doet jouw man?! Want lees vaak dat hij 's avonds pas laat thuis is, en zie nu dat hij er dus ook weer vroeg af moet! Ben ff nieuwsgierig!

Hier een klein jongetje die erg vervelend tegen z'n papa doet! Denk dat het te maken heeft met de verbouwing, z'n papa is nu namelijk alleen ff thuis met het eten, en dan gaat hij weer weg.
    Maar vind het moeilijk wat ik ermee moet. Hij roept 's morgens bij het opstaan al 'nee papa', en als hij hem iets vraagt is het antwoord ook standaard nee, en gillen en gek doen...
    Tegen mij doet hij dat (bijna) niet...

Die nee fase is ook wel de leeftijd, maar beetje jammer voor z'n papa dat hij dat vooral bij hem doet!

20. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    haha daar komt het nikkijane: hij is leraar in het onderwijs;)jaa dat is geen kantoorbaan van 8 tot 5.. Hij vertrekt om 6:15 zodat zie kan voorbereiden op school. En gister had die een infoavond dus ook weer lang op school.. En voor de vakantie had die natuurlijk musicals enz..

vervelend he die nee fase.. het grappige is hier doet T het vooral tegen mij haha;) ik ben iets wat strenger en dat weet die

Deel Deze Pagina