Pff wat een weer he dames!! Hier regent het echt al de hele morgen..zucht! Dus dan maar eens mn 4 wassen weggewerkt en het huis aan kant gemaakt. Moest hoog nodig gebeuren.. Hoe doen jullie dat? Het huishouden en kids.. Pff ik kom er echt gewoon niet aan toe. En 's avonds ben ik kapot en heb ik gewoon echt geen puf om het huis schoon te maken.. Trouwens nog een vraagje.. Hoe brengen jullie je tweeling naar boven? Ik vind het erg zwaar worden 2 tegelijk naar boven de trap op.. hoe lossen julie dit op? Rave-angel: hoe gaat het inmiddels met jou?? Nikkijane/candijtje/maybe: ik zie mooie gewichten voorbij komen! En ze kunnen draaien tot ongeveer 34 weken zei mn gyn.. Maar je hebt er altijd een paar eigenwijze tussen zitten die nog later draaien.. Maar na 34 weken wordt het meestal erg krap voor ze.. Dus heb geduld misschien draaien ze nog!! (hier heeft F altijd in stuit gelegen en moest als eerste eruit, dus was bijna 95 % kans dat ik een ks kreeg)..
Hier begint het nu pas met regenen en onweren. Vanmorgen was het gelukkig droog en kon ik dus nog naar buiten en droog boodschappen doen! Maar qua zomer is het echt bagger! Hoop dat het in september nog een beetje mooi word als we in het niuwe huis zitten! Mama van 3: had juist heel ander werk verwacht, vanwege die lange dagen. Maar in het onderwijs is er idd altijd wel wat extra's wat moet gebeuren! Mijn (stief)vader zit in het onderwijs, bij hem was het ook vaak zo! Die nee fase is erg vervelend. Bij mij doet m ace het bijna niet. Hij heeft mij natuurlijk de hele dag om zich heen, en ben best heel consequent. Maar als mijn man alleen maar goeiemorgen zegt tegen m ace roept hij al 'nee!'. Dus das niet echt gezellig. Ik probeer het vaak met een grapje te doorbreken, en m ace met een grapje weer enthousiast te krijgen om weer lief tegen z'n vader te doen! Maar kan me voorstellen dat het voor m'n man echt niet leuk is. Als ik niet in de buurt ben, doet hij namelijk wel normaal tegen hem... Vreemd! Huishouden met kinderen: vind dat ook lastig. En zeker als je kindjes er pas net zijn! Net of is je focus dan anders of zo! Kijk ik heb er nu natuurlijk nog maar 1, maar probeer altijd zoveel mogelijk 's ochtends te doen, zodat het de rest van de dag niet hoeft. Maar moet zeggen dat ik er ook niet echt goed in ben! Er zal straks met 3 kinderen wel meer systeem in moeten komen, anders word het een puinhoop!
hier net een mega bui gehad tjee zeg wat een onweer pfff... @zwanger dames mooie gewichtjes allemaal zeg.. @iedereen sorry dat ik er niet zo vaak ben maar pfff wat een drukte manlief is maandag weer begonnen en de dames gaan naar de chiropracter en dat gaat goed, we zien vooruit gang ze huilen niet meer zo veel gelukkig... probeer weer wat vaker er te zijn... mis de leuke verhalen allemaal wel.... liefs een trotse mama van drie prinsesjes
@mama van drie ik breng ze 1 voor 1 naar boven, leg de ene naar het voeden in de box en de andere naar boven, maar ben nu begonnen met eerst de ene te voeden en dan de andere heb ik wat meer handen vrij voor onze dochter die dan het huis niet kan afbreken
missa: niet verontschuldigen joh! Heb ik ook wel eens totaal geen tijd! En denk dat de meeste dat soms wel hebben! Hmhm m,eestal voed ik ze nu ook omstebeurd. Want meestal is er nu eentje eerder wakker dan de ander. Je ik breng ze nu ook om en om.. Maar was gewoon benieuwd hoe jullie dat doen Nikkiejane: ow ben al helemaal niet goed in huishouden heb er ook echt een hekel aan! Vooral was opvouwen en strijken bleeegh! Maar hier doe ikl het nu ook in de ochtend. Dames slapen dan meestal als het goed gaat 2 uurtjes achter elkaar.. En zoonlief zit meestal dan even voor de tv en kan ik er even aan beginnen maar is ook maar net hoe het loopt..
Ik heb hier dan ook ff de tv aan staan! Staat de laatste tijd wat vaker aan voor m'n zoontje dan ik eigenlijk wil... Maar m'n energie level is niet heel hoog! Van de week met manlief afgesproken dat ik m ace gewoon 2 middagen naar de gastouder breng. Dan heb ik 's avonds misschien wat minder last van m'n rug... Vind het zo lastig!! Heb er moeite mee om m ace weg te brengen als ik zelf geen andere dingen te doen heb (zoals werken oid). Ik heb namelijk geen last van m'n zoontje, en als ik hem dan weg breng lijkt het net alsof ik hem even kwijt moet... Tsja... Dat is een gevoelskwestie... Maar misschien wel goed dat m'n man zegt dat ik het gewoon moet doen, is voor m'n lichaam wel beter! Tis een beetje een wazig verhaal geworden, maar hopelijk begrijpen jullie het! Missa: fijn dat het nu wat beter gaat met de kleintjes! Zag een foto van je dochter, wat een lekker bekje zeg!! Kan me voorstellen dat je wat minder tijd voor ons hebt! Lijkt me heel logisch!!
ja is ook zo maar vind het wel jammer hoor... maar goed heb nu meer tijd nu ze tevreden zijn.. vandaag badkamer kunnen soppen wc beneden kunnen doen, naar de winkel geweest stofzuiger er beneden door & de dweil was weggewerkt en het avond eten staat al pan klaar nou doe me nog maar een paar van dat soort dagen
hoi hoi net terug uit het zh en wederom een prachtige echo met kloppende hartjes en de groei is gemiddeld. Over 4 weken weer terug komen en dan de 20 weken echo succes alle zwangeren verder
Even een vraagie tussendoor, de babyboxen en kadotjes in winkels die je krijgt hebben jullie er daarvan 2 gekregen? Je bent toch zwanger van een tweeling tenslotte!! Ik wil niet karig doen maar wat moet ik met 1 speen en 1 knuffel? Zou ik graag weten en mijn slag slaan. Ga volgend weekend mijn mijn vriendin babywinkels af. Voor de rest gaat alles goed, ik voel me goed, groei goed en de kindjes zagen er op de echo vorige week goed uit. Begin steeds meer te wennen aan de tweeling in mijn buik en de lol ervan in te zien. Hebben een kamertje gekocht en gaan eerdaags beginnen met de babykamer daar moet namelijk veel gebeuren en ik wil het op tijd af hebben. dag
Friesje: mooi dat de echo weer goed was!! Josuus: bij de Etos en prenatal kreeg ik er wel twee toen ik er naar vroeg. Bij de babydump kreeg ik er maar 1. Veel plezier met shoppen!
En toen had ik ineens zon gelukszalig moment!! En dat terwijl ik vanmorgen liep te janken en baalde van de hele situatie met verhuizen en verbouwen! Hihi, hormonen zijn een gek ding! Maar mijn man kwam vanavond zOmaar een uur eerder thuis, om met z'n zoon naar de speeltuin te gaan! M ace helemaal blij!! En nu vertelde hij ook dat de schilder 4 dagen eerder begint met schilderen! Zo heerlijk, we lopen echt enorm voor op schema, en das zon fijn gevoel!! Hopelijk kunnen we dan ook eerder verhuizen! En dan hoeft mijn man zijn 2 weken vakantie niet helemaal op te offeren aan het verhuizen, maar kunnen we misschien ook nog wat leuks doen!! En m ace zit hier naast me op de bank, de hele tijd te vertellen dat hij de schommel en glijbaan zo leuk vond met z'n papa! Ben ff gewoon heel gelukkig en blij!!
Geniet ervan meis die geluksmomenten komen er nog wel meer hoor maar nu zijn ze extra heerlijk als hormoonbommetje nu
Wat een bikkels hebben wij toch. Heel even gehuild en toen meteen weer stil De cijfers zijn weer binnen: Fleur: was 4300 gram, 54.6 cm lang en hoofdomtrek 37.6 Fleur: is 4930 gram, 59 cm lang en hoofdomtrek 39 Lieke: was 4260 gram, 53,6 cm lang en hoofdomtrek 38 Lieke: is 4970 gram, 58 cm lang en hoofdomtrek 39 Niets gezegt over bijvoeden. Vond het al zo raar mens! En ze had al commentaar op het drinken. Ze vond dat we te snel naar 4 flessen waren gegaan en blablab. En moest een dag iets voor mij zelf gaan doen want dat is goed voor mij! Sinds wanneer beslissen zij wat goed voor mij is ...zucht!!! En ze vond het maar raar dat de kids op hun buik lagen.. Zucht alleen maar commentaar... Hoe bedoel je moeders onzeker maken!!!
Mama van 3: niks van aan trekken hoor!! Als jullie meisjes het er maar goed op doen! Ik hoor soms wel meer vervelende verhalen over het CB! Laat je door hen niet gek maken, kinderen leven nu eenmaal niet volgens boekjes en statistieken. Als ouder ken je je kind het beste, en gewoon doen waar jullie je goed bij voelen! Wel keurig gegroeid!!
Mama van 3 idd niks van aantrekken het enigste wat je hoort is dat het zoooooooo ontzettend zwaar is als tweelingmoeder en dat je echt tijd voor jezelf moet vinden omdat je anders gek word... nou niks van waar...je past je aan en dat doe je goed!!!! Ik denk altijd maar zo een tweeling komt alleen bij mensen die dat ook aankunnen wij zijn gewoon stuk voor stuk sterke en stoere moeders!!!! wel heel erg mooi geggroeid dus
nou, das toch mooi; dat is 150 gram per week, volgens mij is dat juist waar ze naar streven...niks van aan trekken hoor! Moedergevoel=beste gevoel!
he meiden, tijd niet gereageerd wel af en toe meegelezen en via de hyves blijf ik even goed op de hoogte van de meeste van jullie. Ik heb het idee dat het maken van een afspraak (veenendaal nog steeds??) even op een laag pitje staat. Ik stuur jullie even een pb, met daarin de vraag of je mee wil en zo ja wat je mailadres is, zodat we via afspreken.nl een datum kunnen prikken. Van linneke, mm7 en yippie heb ik al het mail adres....ga het nu ff proberen. (iedereen een pb sturen, ben ik je nou vergeten, laat het me weten)
Helaas hier een gebroken nacht. Jet is net wakker geworden en heefft fles gehad. Ze is lekker wakker ook! Dus ben benieuwd wanneer ik weer lig. @mama van 3 150 gr per week is toch prima. De ene keer groeien ze nu eenmaal meer dan de andere keer. Als ze maar groeien. Die CB ook af en toe! grr! Hier gelukkig tot nu toe gren echte nare ervaringen gehad met CB. Ik moet volgende week weer. En nu ga ik proberen Jet weer in bed te leggen zonder dat ze teveel gaat jengelen. Weltrusten! (7 uur gaat het wekkertje weer! pff)