Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Vraagje ; Wanneer ging bij jullie de box en het ledikantje naar beneden/omlaag?

2. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    toen ze begonnen op te trekken

3. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ledikantje toen hij begon te draaien. Hier zitten 3 standen op het ledikant, dus ging naar het standje er tussenin.
    De box ging pas later, omdat ik daar zicht op had.

4. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Sow dames, wat schrijven jullie toch hard en veel :D

Hier ook ks. Eerst natuurlijk mogen proberen, maar omdat Stan in voorhoofdsligging lag, kon hij er niet uit. Dus alsnog ks. Vond het niet erg, ik wilde alleen maar van de pijn af ;)

Ik wist van te voren niks over het beleid van het ziekenhuis. Maar ik ben er eerlijk gezegd altijd vanuit gegaan dat het een ks zou worden. Ik weet nog goed dat ik tijdens de bevalling tegen mijn man zei; "goh, ik mag het toch natuurlijk proberen". Band met de kinderen was ook meteen goed. Stan had ook een erg moeilijke start, dus je voelt het meteen als je moederhart "breekt". Maar ik heb ze pas na een uur of 4 voor 't eerst goed kunnen zien. Voor zover ik weet was er 1 kinderarts bij de bevalling en die is meteen volle bak aan de gang gegaan toen ze eruit kwamen. Wie er verder allemaal bij waren?? Echt geen idee!!! Kan alleen mijn man en die very good looking gyn maar herinneren, hahaha....

Ik weet eigenlijk niet meer wanneer de box en het bedje omlaag gingen. Dat lijkt allemaal alweer zo ver weg :$. Wel gaat hier deze week, de box de deur uit. Ze zitten er nu al een paar weken helemaal niet meer in, dus het is wel tijd lijkt me.....

Weet niet of ik het eerder al eens had gezegd hier, maar volgens de cb-normen hebben mijn jongens een taalachterstand, ze zeggen voor hun leeftijd nog te weinig woordjes (op dit moment alleen papa, mama en bumba :D). Niet dat iemand daar een probleem van maakt ( cb ook niet), maar omdat ze voldoen aan de eisen konden we mogelijk gebruik maken van een regeling vanuit de gemeente, waarbij ze kosteloos extra dagen naar een psz zouden kunnen. Vandaag hebben we te horen gekregen dat ze die extra dagdelen gewoon op hun eigen kdv kunnen doen. Ze gaan dan alleen voor alle dagdelen (dus niet alleen voor die extra dagdelen) naar een andere groep. Nu zitten ze op een groep met max 16 kinderen, maar dan komen ze op een groep met max 8-10 kinderen waar extra aandacht is voor taalontwikkeling. We mochten er nog even over nadenken, maar ik denk dat we het gewoon moeten doen. Is het niet voor de kinderen, danwel voor de rust die het oplevert voor papa/mama/opa en oma, hihi....

5. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hier draaien en rollen ze al een paar maanden, als V inn op zn buikje ligt, dan gaan sinds een paar dagen ze knietjes onder zn billen en komt hij een beetje vooruit, ik denk het begin van kruipen... I sis rolt alleen nog maar, maar ze doen het enorm wild dus vandaar de vraag.... Ben een beetje bang dat als ze ineens gaan optrekken en ik zie dit niet, dat ik dan te laat ben en ze uit bed vallen, wat bij ons nog eens vervelend is omdat de bedjes zo dicht op elkaar staan, dit kan helaas niet anders...

Sannie, het is kosteloos, en draagt bij aan hun ontwikkeling, ik zou het doen!

6. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Mm7: niet meer twijfelen! Gewoon naar beneden zetten!

7. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Hallo Allemaal, wat leuk om al die verhalen weer te lezen, je mist een dag en je moet 3 pagina's lezen haha.
    Bij mij geven ze aan dat de kans op KS ong. 80% is. Ik hoop dat ik normaal mag bevallen, dus het meisje die onder ligt moet nog maar even goed draaien. Ik hoop dat ze dat al gedaan heeft. Volgens mij is ze al ingedaald. Denken jullie dat dat al kan? Ik voel haar echt bij mijn schaambot dat ze daar gedeeltelijk achterligt. En voor het grootste gedeelte komt ze daar natuurlijk wel bovenuit.

8. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Zou kunnen toch dat ze al een beetje ingedaald ligt?!
    Wanneer moet je weer voor controle?! Kunnen ze ff kijken!

Vannacht best een prutnacht gehad, zoals wel meer mama's las ik op Hyves! M ace gaat straks naar de oppas, dus kan ik ff rustig aan doen vandaag!

Mijn man is vandaag ook vrij, alweer druk bezig in het huis! Haalt vandaag de keuken op. Deze word maandag geplaatst! Ook is de verwachting dat deze week al het behang en schilderwerk beneden af is!! Dus ik ben helemaal blij!

Rave: hoe gaat het met jou?!

9. rave angel

rave angel Actief lid

10 nov 2008
    437
    0
    16
    Hengelo
    Nou heb ff niks van me laten horen, sorry daarvoor. Maar ik heb net goed nieuws gehad!
    Vanochtend met de groeiecho bleek dat de dametjes boven verwachting goed gegroeid zijn! Ik weet de precieze gewichten niet meer :)->) maar dame 1 was ruim 1300 gr. en dame 2 ruim 1500 gr!
    Nu mag ik gewoon naar huis! :D En één keer in de week moet ik terug komen voor controle. Eindelijk na 3 weken weer in m'n eigen bedje slapen en voedsel met smaak eten haha :D

10. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Wauw!! Wat een fijn nieuws Rave!! Top joh! Wat zal jij blij zijn!!

11. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @rave wat een super nieuws zeg!!! echt goed!!!
    geniet van de momenten thuis

@ hier doen de meiden het mega opde borstv, dame van c bureau viel bijna van haar stoel hihi, wel jammer dat het zo hard gaat, maar beter zo dan niet of weinig groeien en daar over stressen... hellaas hebben ze wel allebij een navelbreuk.. gelukkig geen last van, had het al gezien, trekt wel weer weg gelukkig kan alleen max 3 jaar duren...
    Lynn 5080 gram & Iva 5320

12. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Oh, Rave wat fijn joh! Super gegroeid je meisjes dus! Lekker naar huis en daar rustig aan doen! 1x in de week controle is ook wel lekker toch!

MIssa, knap hoor nog steeds BV ben je er lang mee bezig met 2 van die ukkies of went het snel...?

Blijf het hier lastig vinden om weinig in huis te doen of veel aan mn man te vragen maarja... wil eigenlijk nog wel een stofzuiger door het huis halen boven en beneden maar goed laat het maar :S Straks wel ff de wcs boenen dat vind ik wel belangrijk!

Zo lekker ff samen met de meiden de oogjes dicht doen!

13. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Rave heerlijk weer naar huis !!!!!! geniet ervan maar neem je zelf wel in acht en doe aub rustig aan!!!

14. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    meis geef het echt uit handen heb je straks alleen maar voor deel van!!

ben max 1 uur bezig, eerst de 1 dan de ander, deed in begin ze tegelijk, maar is nu te zwaar, en zoë loopt er ook

15. rave angel

rave angel Actief lid

10 nov 2008
    437
    0
    16
    Hengelo
    Ja ik ga zeker rustig aan doen! Heb ook duidelijke instructies meegekregen...vooral niks doen haha. Ik mag wel rustig een eindje wandelen, maar niet naar de stad bijv. ga me daar ook zeker aan houden, al zal het niet altijd makkelijk zijn!

16. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @rave angel, wat lekker dat je naar huis mocht!!!! En succes met heel weinig doen!!!

17. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    respect voor de tweelingmoeders en de zwangeren die al verder zijn dan mijn 17 weken
    tjee wat is het zwaar zeg......maar ik mag vanaf nu wel 4 uur per dienst werken.
    ik werk normaal 24 uur.
    wat een kxxxxxxxxx pijn.
    moet echt een grens trekken.................

18. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Rave wat super zeg! Lekker rustig aan thuis zitten broeden ;)

@ all) Hier idd natuurlijk bevallen maar het had niet veel gescheeld of Naomi was met een spoedkeizersnede gekomen. Haar navelstreng kwam mee met de geboorte van Elize...haar hartslag zakte zo snel dat de gyn haar er letterlijk met een hand uit mij heeft getrokken, een andere gyn heeft op mijn buik gedrukt en ik moest snel meepersen terwijl ik geen weeen had. Maar ja liever 20 hechtingen verder dan alsnog een keizersnede.

Hier had ik een hele kamer vol, twee gyneacologen, twee kinderartsen, verpleegkundige en nog wat co-assistenten maar zeg jullie heel eerlijk dat scheelde me vrij weinig.

19. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    tjee zeg wat had jij veel mensen aan je bed pffff
    ik had verloskundige aan me bed met verpleegkundige tot 10 cm daarna kwam gyn er bijstaan voor nood verder helemaal niemand gezien gyn heeft ook niks gedaan alleen mij feliciteren :D

20. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hihi, wat een verschil zit erin! Nou je, we zien het wel... De hoeveelheid mensen kan me opzich niks schelen, ben dan ws druk met mezelf bezig! ;)

Hoe was jullie nacht? Die van mij goed! Alleen een nachtelijke onderbreking van 1,5uur omdat manlief thuis kwam, en ik daarna niet meer kon slapen, maar verder geslapen als een roosje!

Trouwens... Het is alweer september! Wat gaat het snel!

Deel Deze Pagina