Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    rave, super voor je! hoop voor je dat je tot einde lekker thuis kan blijven.

Hier hebben de meiden lang geslapen vannacht. ze hebben gister om 19.00 de laatste gekregen, was zelf ook in slaap gevallen en om 03.00 werden ze wakker. En vannochtend kwamen ze om 8 uur weer. Dus heb best een aardige nacht gehad moet ik zeggen!

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Samloes; dat klinkt idd als een flinke nacht! Lekker!

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Spiek hier ook af en toe nog mee ;)

Wat betreft de taalontwikkeling, deze woordjes hoeven ze 'pas' te kunnen zeggen als ze zo'n 2 a 2,5 jaar zijn. toevallig eergisteren een tweelingavond gehad met logopediste :) ;) maar wel fijn dat ze extra dagdelen kunnen!

Mm7, hier ging de box omlaag en het bedje toen Carmen kon zitten, rond de 7.5 a 8 maanden. Devin's bedje staat nog hoog maar die ligt 'vast' ivm afplatting van zijn hoofdje. (en Devin doet nog niks maar dat is een heeeeel lang verhaal, weet niet of jullie er wat van weten?)

En gisteren is een maart2007 mama waar ik ook schrijf (ivm Justin) bevallen van haar 2e tweeling. Ze heeft nu 5 kids :)

4. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    pff, 5 kids in ene! Ik vond 4 kids in ene al heel heftig!

Je verhaal van Devin ken ik niet, heeft hij ontwikkelingsachterstand? Je hoeft niet te vertellen hoor, als je niet wilt.

5. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Heej Patroeschka, wat leuk om je weer even te zien!!!

Over Devin heb je ons niks vertelt.. Niks ernstigs hoop ik! Wat gaan je kindjes hard..pff ze zijn alweer 8 maanden jeetje!!! Vindt je het leuk om ook mee te gaan naar de tweelingmeeting 9 oktober? Hebben afgesproken in een overdekt speeltuin in Veenendaal..

Samloes: lekker zo nacht!! Hier om kwart over 7 naar bed en om 3 uur wakker maar daarna waren ze weer om en om wakker zucht! Begin nbu echt slaapgebrek te krijgen ben moe ga slechter zien en ben echt beetje emo.. Hopelijk gaan de dames snel weer hun oude ritme volgen en gewoon slapen in de nacht..

6. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Hmmm hier begint het "leed dat geboortekaartje" heet....
    Wat weinig sites waar je iets voor een 2ling vind zeg....
    2ling-mama`s hebben jullie nog tips...?

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja Candijtje, een eigen ontwerp maken? hoeft niet meer te kosten ofzo. Hier is de onze van de tweeling: de voorkant heeft Justin gemaakt ;)

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ikzelf heb m nog in een andere kleur bewerkt toen.

Devin heeft idd een grof motorische achterstand. Hij doet nog niks behalve liggen op zijn rug. Op zijn buik begint het beter te gaan. Hij moppert megaveel (eigenlijk bijna altijd) en slaapt nog 18 a 20 uur van de 24. Ook heeft hij vaak een fluctuerende temp tussen de 37 en 38 gr. Zo even in t kort. Wij zijn eergister bij de kinderarts geweest, en deze heeft m laten prikken op oa vit mix en vit b 12 tekort (dat laaste wilde ie eerst niet, maar wij doorhameren) Ikzelf heb dit nl ook en mijn zusje ook. En hij toont veel overeenkomsten, vandaar..

9. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Dit was ons kaartje!

En binnenin hadden we dit:

[SIZE=-1]Met dubbele blijdschap, maar ook ....
    dubbele luiers
    dubbele kinderwagen
    dubbele bedjes
    dubbele aandacht
    dubbele drukte
    roepen wij twee keer zo hard:
    Onze jongens zijn geboren!!!!
    [/SIZE]

10. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Leuk jullie voorbeeldjes!
    ben nu op hipdesign bezig... Wauw leuk hoor je kaartje zien ontstaan met de echte namen.... word wel heel echt zo !

Linnepinneke, van jou kaartje heb ik een voorbeeldkaartje aangevraagd :) Grappig!

11. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Patroeschka wel heftig zeg! Komt het wel allemaal goed of is dat niet bekend?

geboortekaartjes
    www.tweelingkaartjesonline.nl daar hebben silvia en ik onze kaartjes besteld

12. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier heeft Mark zelf met een computerprogramma ons kaartje ontworpen. Zal hem wel eens in laten scannen. In ons kaartje zit ook enige symboliek. Zo zit er een letter j verborgen in de kaart en komen er wat vlindertjes op de kaart voor, dit ivm ons overleden zoontje Jona.

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Wow Missa wat groeien ze goed, hier wogen ze met 4 maanden pas zoiets... En met 5 maanden en 3 weken wogen ze 6100 gram. I sis blijft nu erg klein vind ik (misschien meiden-eigen) V inn wordt echt een bolletje (zo noem ik hem vaak ook ; Bolletje).

Patroeschka, wat goed dat ze er toch op geprikt hebben zeg, heb je er nog erg veel moeite voor moeten doen?

Wat vinden jullie van onderstaande schema?

07:30 uur Fles 180cc+3schepjes pap+ 6 schepjes voeding.
    09:30 uur 1 half potje fruit
    12:30 uur Fles 150cc+5 schepjes voeding.
    15:15 uur Fles 150cc+5 schepjes voeding.
    17:30 uur 1 half potje groente, met appelmoes en een half danoontje of een bakje yoghurt.
    19:30 uur Fles 180cc+3 schepjes pap + 6 schepjes voeding.

(Half potje is zo n klein potje zeg maar.)

Ik wil vandeweek vers eten gaan maken voor ze, maar ze drinken hun flesjes amper op, V inn eet ook erg weinig (dit is sinds een paar dagen dus zal vandeweek wel weer normaal zijn.) Ik weet niet zo goed wat normaal is met 7 maanden, ik moet over 3 weken pas weer na t cb, dus vandaar hier even de vraag, wat deden jullie, moet ik iets veranderen? Is dit wel genoeg? Gaven jullie ook nog drinken tussendoor? En... zijn er tussendoortjes zoals koekjes of iets? De laatste fles drinken ze echt bijna niks. Eigenlijk drinken ze gewoon erg weinig meer...

14. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Jeejte wat heftig! Komt het wel goed, of weten ze niet?

Pff hier begint tegenwoordig de ochtenden om 4 uur.. zucht! Dames hebben echt nog niet een goed ritme..

Willen jullie stemmen op Fleur en Lieke bij baby van de maand?

15. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    hier hadden ze 00.30 een fles en werden om 07.00 wakker. Dus hier gaat het de goede kant op.

Ik ga voor je stemmen!

16. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    tja hier gaan ze om half 8 naar bed en worden zo rond 4 uur en zijn dan klaar wakker..

Thnx

17. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Lieve meiden,

Ik ben jullie echt niet vergeten. Sorry dat ik jullie een beetje verwaarloss maar hier is het een beetje niet zo te doen op het moment. Maar daar wordt hard aan gewerkt! veel stress door het werken en sem is nu ook nog eens goed ziek.

Dikke knuffels voor jullie allemaal.

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Mama van 3, je hebt mijn stem!

Minimouse, logisch toch, dan heb je wel even wat anders aan je hoofd! Beterschap voor Sem!

19. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    ff een vraagje, ben namelijk met een uitzetlijst bezig van alles wat ik nog aan moet schaffen...

Hoeveel kruiken hadden jullie? Met de eerste moesten we er twee hebben, maar kom op de uitzetlijst van tweelingen tegen dat je ook dan maar 2 nodig hebt?!

En lakentjes? 2 per kind?

moltons en hoeslakens voor het matras?

we hebben 1 wipstoel, maar wel twee tafelstoelen die ook (bijna) helemaal plat kunnen, is dat voldoende? eventueel kunnen we ook een wipstoel vragen als kraamcadeau of zo...

en hebben jullie nog echte musthaves??

20. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik heb 4 kruiken ( als je wilt mag je er 2 van me overnemen) ik heb 4 dekentjes, 8 hoeslakentjes en 6 normale lakentjes, maar ik heb veel te veel hoor. Ik heb 2 wippertjes, dys als ik jou was zou ik er 1 vragen. Must have vind ik een schommelstoeltje, en het xl aankleedkussen van kidzimpuls, difrax flesjes en de beaba bib exspresso, en inbakerdoeken.

Deel Deze Pagina