Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk nieuwe tweeling mama's to be! Welkom!
    37 weken hoeft niet perse de grens te zijn, volgens mij zijn er een aantal over heen gegaan, maar de meeste hebben de 37 niet gehaald geloof ik.

Nikki, fijn te lezen dat de meiden het zo goed doen!! Hoe ver woon je bij het zh vandaan? Als jij weer naar huis gaat, moet je dat natuurlijk reizen op en neer of valt dat mee?

Mijn zusje is ook zwanger voor de tweede keer, is nog heel pril, maat ze had zon knaltest al voor haar nod. Zelfs de digitale van clearblue gaf 3+ aan, we zeggen al steeds zullen het er ook twee zijn???!?! Ik zou het wel geweldig vinden als het zo is! Ik vind het zo'n kadootje twee van die mooie wondertjes!

2. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    welkom mysunshine! Nog een nieuwe 2ling-mama-to-be, leuk weer een aantal nieuwe mamas... :)

Ik kijk zeker wel uit hoor Nikkijane ;) Maar tts komt gelukkig niet voor bij 2 eiige tweelingen.... Aankomende week blijft dochterlief 2 dagen over op school wat mij zeker weer meer rust geeft ook...

Spannend Bietje, zou leuk zijn als zuslief ook een tweeling krijgt, zat het bij jou/jullie nou in de familie...?

Mijn gyn heeft wel aangegeven dat de kans groot is dat ik een ks krijg, (ivm vorige bevallingen) en dan laten ze je dus niet verder lopen tot 37/38 weken... tenzij de groei van de kindjes gaat afbuigen dan word er eerder ingegrepen...

3. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @bella en mysunshine, gezellig dat jullie mee komen schrijven!!! Genoeg kennis hier over tweelingen :)

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Nikkijane op hyves al gefeliciteerd maar hier ook nog even hoor! Raar he dat je opeens weer mama bent geworden....ik vondt het wel even wennen in ieder geval. Had het toen ook nog niet verwacht. Geniet ervan! Ik weet dat dat moeilijk is nu maar probeer het wel. Knuffel

Nieuwe mama's van harte welkom!

5. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    nikkiijane goed om te lezen dat alles zo naar wens loopt.

welkom nieuwe tweelingzwangeren, zo wordt de lijst voor ons als niet bevallen toch weer wat langer hahah'

ik heb een vraagje
    telkens als het over een naam van een kindje gaat is de eerste letter een hoofdletter en dan een stipje met de rest van de naam
    dus mijn dochter zou ik dan niet anne, maar A.nne moeten typen. weet iemand waarom dit is? Ik zie het het overal op zwangerschapspagina staan.

6. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Friesje: dan is het iets meer prive. Als mensen de namen intypen op google komen ze niet meteen op zwangerschapspagina terrecht!!

Nikkijane: fijn dat het goed gaat!! Pfff is niet niks in een keer je buik weg, 2 meiden rijker, moeilijke start en meteen veel instrumenten en toeters en bellen!! Hopelijk blijven jullie dames het goed dan en mogen ze snel in een gewiin bedje liggen!!!

Mysunshine: welkom bij onze tweelingenclub!!

7. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Vanavond de eerste tranen gelaten. Kreeg ineens de schrik dat ik M ace nog een dag niet zou kunnen zien, dus ff in de stress. Maar het is geregeld, hij komt morgenvroeg toch lekker nog langs!!
    Vanavond de meisjes weer aan mogen raken! we zouden buidelen, maar aangezien ik ineens koorts heb, kon dat dus niet ivm infectiegevaar! Waar de koorts wegkomt is nog onbekend, dat zijn ze nu aan het uitzoeken... ff afwachten dus...

Ik geniet volop, alleen gaat er nog wel een hoop langs me heen of zo... het moet nog even aarden...

ik ga straks slapen!! ciao!

8. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Kraamtranen horen er ook bij hoor Nikkijane, erg lastig maar het lucht wel op ;) En heel fijn natuurlijk dat M ace morgen nog even langs komt.... Jammer dat buidelen niet door ging, ook niet met papa? Vervelend die koorts joh, heb je er last van... voel je je ziekig...? Slaap lekker in iedergeval!

9. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Nikki, ook hier nogmaals van harte gefeliciteerd met je meiden, wat zijn het vechtertjes! Ik hoop dat jullie allemaal zo snel mogelijk gezond bij elkaar mogen zijn! Al een idee waar de koorst vandaan komt?

Nieuwe 2ling zwangere, van harte gefeliciteerd met jullie bijzondere zwangerschap.
    Een 2ling mag ook langer dan 37 weken blijven zitten hoor. Ik heb een jongentje en een meisje, geboren met 36 weken en 2 dagen (ingeleid en natuurlijk bevallen) zijn mijn eerste 2 kindjes.

Andere tweelingmama's, kriebelt het niet alweer bij jullie? Bij mij wel hoor, helemaal na het zien van de dikke buik foto van Linnepinneke van vorig jaar! Ge-wel-dig, ik zou zo weer willen... helaas eerst moeten we ons huis verkopen, dan kan het pas!Maarja, die hormoonbehandelingen zit ik niet meer zo op te wachten! Oh en een nieuw huis kopen natuurlijk haha.. dus als jullie nog iemand zoeken voor een leuk app. in Hsum volledig ingericht, en alles blijft staan... Haha!

10. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    uuuh bij mij kriebelt het nog niet, hihi is ook nog maar 8 weken geleden. En aangezien we er nu vier hebben, vind ik ons gezin compleet. Maar ik kan het me wel voorstellen hoor! Bij mij begon het bij de eerste ook al binnen een jaar weer te kriebelen. Mika en Lynn schelen bijna 2 jaar en het duurde vier maanden voordat ik zwanger was van Lynn, dussss we zijn toen weer gaan klussen toen Mika ongeveer 11 maanden was. De kleine van mijn zusje is nu 14 maanden, is dus wel een beetje de tijd hahaha....ben je niet bang dat het weer een tweeling wordt of heb je dat in de hand mm7? (ben echt een leek op het gebied van de mmm)

Candijtje, nee hoor tweelingen zit niet in de familie. Kate en JOan zijn natuurlijk ook een eiig, das niet erfelijk. De man van mijn zusjes heeft wel een broer en een zus die tweeling zijn, maar volgens mij moet het dus wel weer aan de kantvan de vrouw zitten. Het zou dus allemaal puur toeval zijn als het gebeurt.

Nikki, die tranen zijn natuurlijk normaal he, er zullen er nog vele vloeien want ook al heb je nu twee prachtige dochters, het is niet niks wat er nu allemaal gebeurt en zeker niet wat je had verwacht! Hoop dat de koorts snel weg is en je lkkr kunt buidelen!

11. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @mysunshine welkom hier... en ik ben ingeleid met 38 +1 dus het klopt niet... Geniet van je zwangerschap en neem voldoende rust!!

12. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @nikki super dat ze van de beademing af zijn echte vechters dus!! geniet van de momenten samen en ik hoop dat je gauw mag buidelen

13. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @hier weer een super nacht gehad, Iva om 19:00 borst gegeven en Lynn om 19:30 Lynn was er om 04:30 en Iva om 5:00 uur toppie dus en vanmorgen om half 8 en 8 uur helemaal blij hier heerlijk zulke nachten

14. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    jep de koorts is weg! geen idee waar het vandaan kwam. misschien nog van de narcose... misschien heb ik het gister wel iets te druk gemaakt met visite etc...
    Straks komen mijn moeder en zoontje even langs, en daarna ga ik langs mijn twee meiden. zonet ff gebeld, en het ging goed met ze vannacht. manlief kon 1 van onze dochters vannacht bekijken met de webcam! zo leuk!! hij gaat dit vanmiddag ook bij mij installeren. heb ook ff gedouchd... hoe lekker is dat? ;)

Missa: fijn dat jullie meiden het zo goed doen zeg!!

weet niet meer wie het vroeg: maar we wonen ongeveer 25 minuten rijden van het zh nu. dus is nog te doen.
    Hopelijk worden ze zo sterk dat ze snel mee mogen naar drachten, dat is namelijk 5 minuten! ;)
    Denk niet dat ik hier in een hotel (ronald mc donald) ga slapen... voor mijn zoontje is rust straks ook wel goed... Hij slaapt nu bij opa en oma, en manlief is druk bezig het huis klaar te krijgen.

we hebben ook afgesproken dat wanneer ik voor het weekend naar huis mag (wat ik wel verwacht), we dat weekend geen visite willen, maar gewoon rust met zn 3en, in ons nieuwe huis.
    Mijn ouders gaan deze week vaak met M ace naar het nieuwe huis, zodat ze hem alvast kunnen voorbereiden! Ben erg blij met hun hulp.

kraamtranen zitten me erg hoog... maar kan ze nog net binnen houden. ga vanavond ff een potje janken met mn man! hihi, ff lekker samen, kan ik me ff laten gaan!

15. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    goede morgen dames :D vanochtend vrij maar moet vanavond de nachtdienst in tot morgen 6 uur. pfff dat word weer moeilijk met wakker blijven.

ikke blij dat het niet perse met 37 al moet gebeuren hahaha maar als ik t zo zie zijn het er veel tweeling zwangerschappen die geneens in de buurt van 37 weken komen. spannend dus!!!

hoelang hebben jullie door gewerkt??

liefs

16. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik ben met 9 weken zwangerschap al gestopt... Ik was te misselijk toen dit eenmaal echt over was (20 weken) werd er een groeiachterstand bij Noah geconstateerd en mocht ik pas terug komen na mn verlof...

17. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Hallo allemaal!

Welkom nieuwe tweeling mama's!

Ik ben met 36+3 weken ingeleid. Het ligt eraan wat voor soort tweeling je hebt en bij welk zh je onder controle loopt. Ik heb een eeneiige tweeling en liep bij LUMC. Zij vinden met eeneiige tweeling 37 de max. En ik mocht ook kiezen wanneer ik ingeleid wilde worden toen ik de 36 weken had bereikt. Met 36+1 gaf ze me de optie of vrijdag(36+3) of maandag (36+6)

Ik heb gewerkt tot week 32, maar deed partime (25 uur) thuiswerk, dus was wel te doen tot die tijd. Kon erbij zitten en zelf uren indelen.

HIer een rottig weekend, de meiden zijn ziek. Niet heel heftig, maar erg verkouden, beetje verhoging en af en toe hoesten. Ik ben gister ook ziek geworden. Weinig slaap gehad.
    Moet wel zeggen dat ze de week ervoor bijna alle nachten hebben doorgeslapen (21.00-7.00) dus dat is helemaal super!

En nu weer verder prakiseren naar welk park ik wil! Even midweekje weg, maar ben er nog steeds niet uit! Er zijn zoveel leuke parken!

18. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikben rond de 23 weken minder gaan werken en met 26 weken in opdracht van de gyneacoloog helemaal gestopt.

Nikki, lkkr dat je je vanavond kunt laten gaan...doen ook! lucht altijd op, hetis niet niets wat je meemaakt meissie!
    Ik was het die vroeg hoe ver jullie woonde. Mika heeft 11 jaar geleden in het Vu (a'dam) gelegen, wij woonden daar ook zo'n 25 minuten vandaan. Ik was blij dat hij toen ook naar het streekzh mocht, scheelde een stuk en dan hadden wij nog niet eens kinderen. Is er een indicatie wanneer ze over mogen? Bijv bij een bepaald gewicht of termijn of kijken ze aan hoe het gaat?
    Missa, lkkr zo'n nacht! Daar zijn wij nog lang niet, en dan bedoel ik met name de laatste voeding zo vroeg geven. Wij geven de laatste rond half 12, 12 uur en dan slapen ze door tot half 6, zes uur. Vanochtend Joan was wkkr, Kate wakker moeten maken. Van het weekend zijn ze dan dus rustig om 7 uur pas wakker. (we geven ze door de weeks zo vroeg de fles omdat Mark dan voordat hij naar zijn werk gaat nog 1 van de meiden kan doen)

19. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @samloes, wij boeken altijd centerparcs mysterypark als we een midweekje weg willen! Ik vind alle parken die mee doen leuk en het is een verrassing waar je terecht komt! Plus dat het een stuk goedkoper is dan normaal centerparcs boeken!!!

20. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @samloes beterschap met je meiden

@nikki mooi dat ze een goede nacht hebben gehad, en dat jij je weer beter voelt!

@linnepinneke goede tip zeg!!

@minder werken, Ik ben met 15 week gestopt werk was te zwaar en had harde buiken, mocht van vk niet meer werken...

Deel Deze Pagina