Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @mama van 3, Thnx!!! Heb er echt ontzettend veel zin in!!!! Morgenochtend auto inladen en 's middags na de boterham richting zeewolde :) Hopelijk heb ik meer bereik dan de laaste keer dat ik op CP zat... Toen moest ik met gprs op zp te komen, bijna niet te doen haha kun je de telefoon gewoon 5 min weg leggen en dan hopen dat de pagina geladen is haha maar ik kan niet zonder jullie ;)

En uiteraard ben ik er zondag!!! Ook daar heb ik ontzettend veel zin in!!!!

2. jaja ikke ga mee..

ik ben zondag bij de meeting!!

3. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ik ga ook mee!!!

ff een vraag...heb nu kinderbijslag ontvangen voor 1 kindje?klopt dit moet ik wachten tot januari voor ik het 3x krijg?is de betaling aan het eind van een kwartaal baal baal dan ff...had me er op verheugd hihi ze zijn 15 juli geboren....

all knuffie!!!

4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Gezellig!!!!

Sjaantje: weet ik eigenlijk niet.. Mn man krijgt het altijd binnen.. Dan zullen wij hetde k ik wel voor 3 kids gekregen 19 mei geboren..

Anders even googlen?

5. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Editdit net opgezocht:

Betaaldagen
    eerste kwartaal: rond 5 april.
    tweede kwartaal: rond 5 juli.
    derde kwartaal: rond 5 oktober.
    vierde kwartaal: rond 5 januari.
    Om te bepalen of uin een kwartaal kinderbijslagkrijgt en hoeveel, kijken we naar de eerste dag vanhet kwartaal.

Voorbeelden:

Uw kind isgeboren op12 april, in het tweede kwartaal dus.Op de eerste dag vandit kwartaal was het kindnog niet geboren. Daaromkrijgt uvoor het eerst kinderbijslag voor het derde kwartaal. Wijbetalen de kinderbijslagals dit kwartaal is afgelopen, dusrond 5oktober.
    Uw kind is geboren op 1 april, dusop de eerste dag van het tweede kwartaal. U krijgt dan voor het eerst kinderbijslag voor het tweede kwartaal. Wij betalende kinderbijslagrond 5juli.
    De kinderbijslag gaat omhoogals uw kind 6 jaar wordt.Is uw kindop 1 april jarig, dankrijgt u dehogere kinderbijslag vanaf het tweede kwartaal.Is uw kind op12 apriljarig,dan krijgtu het hogere bedrag vanaf het derde kwartaal.

6. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    dus idd pas januari JAMMER...haha

7. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Dag allemaal,
    Ik heb de laatste weken wel meegelezen maar niet meegeschreven. Best lastig om "in te komen" als nieuweling merk ik. Daarnaast wilde ik nog even wachten omdat het allemaal nog zo pril was. Ik ben nu 11+4 en heb vandaag een prachtige echo gehad. En ik ben nog steeds tweelingmama in spé! Eerst sliep de ene baby, maar na wat springen was ook hij wakker. Geweldig hoe ze al hupsen en springen. En ik ben 3 dagen naar voren gezet (was 11+1 vandaag). Altijd fijn.

Misselijkheid neemt wat af maar is er helaas nog steeds. Sterkte allemaal, ik lees wel wat heftige dingen.

Groetjes!

8. hey belle

welkom hier!! lees maar lekker mee.. en kom er maar lekker in..
    vraag ons maar we kunnen ons best doen te antwoorden haha..

wens je heel veel suc6 met je zwnagerschap geniet er van!!

hier trotse mama van 2 meiden van 7 maanden..

9. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames ben ik weer eventjes.

@ nikkijane wat shrikken zeg,van je moeder! bah nu komt echt van alles op je dak....heel veel sterkte en zal duimen voor je ma! dat ze maar gauw te weten komen wat er aan de hand is.

fijn dat je nu wel met allebei je meisjes mocht kroelen! heb je nu wel heel hard nodi lijkt mij! dikke knuffel

@ all , nog twee weken dan hebben wij een echo - geslachtsbepaling. mmmm ben dan net 16 weken. is het dan al wel te zien??? bedoel met n 2ling lijkt mij dat stukken moeilijker???

10. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Bella: komt vanzelf!! Gewoon lekker meekletsen.. Vragen stellen en foto' spammen:)

Sunshine: bij mij zagen ze bij 16 weken dat f.leur dus een meisje was.. Maar ze zei er meteen niet voor 100 % bij l.ieke konden ze het niet zien. Dus bij 20 weken kregen we eerst de bevestiging van f.leur en daarna dat 2 meisjes krijgen.. Ligt er dus net aan hoe ze ervoor liggen.. En jongetjes zien ze over het algemeen wat makkelijker.. Ben benieuwd wat zegt he gevoel?

Rave angel: hoe gaat het met jou dams?
    Nikkijane: hoe gaat het metjou, je dames en je mama?

De rest hoe gaat het met jullie?? Ik heb zin in zondag:) neemt er trouwens iemand zijn oudere kindje mee??

11. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ga mijn best doen! Ik had mij al een tijdje terug hier gemeld hoor, maar schreef amper mee. Ik was ook zo beroerd en inmiddels is dat wat gezakt. Hopelijk gaat het snel helemaal weg. Gebruik nog een hoop medicijnen (primperan) en zou het heel graag zonder doen.

Geslachtsbepaling: Mysunshine, daar zat ik ook al even over na te denken vandaag. Zal ik al een vroege poging wagen? Maar volgens mij krijg je al zoveel echo's in het ziekenhuis, althans, daar lijkt het op, dat ik niet weet of ik hier apart ook nog voor wil gaan. Aan de andere kant... ik ben zóóó benieuwd. Je hebt die NUB-theorie elders op het forum, zou je met 11+4 dat kunnen zien?? Heb prachtige foto's waarop je het zou kunnen zien eventueel.

Vragen: ik heb zoveel vragen eigenlijk!! Ik vind het nog steeds onwerkelijk allemaal. Maar vooral: wat voor kinderwagen is nou handig? Is zo'n brede niet heel onhandig in winkels? Ik heb ook nog een dochtertje die in januari 2 wordt, die moet ook nog een plekje denk ik.... Gelukkig heb ik nog alle tijd om het uit te zoeken.

Nikkijane: ik lees hoe slecht het met jouw moeder gaat. Je krijgt heel wat voor je kiezen. Heel, heel veel sterkte. Het voelt gek om hierboven zo blij te kletsen en te weten dat jij het ondertussen zo zwaar hebt.

12. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hai!!!
    De dames mogen morgen naar het zh hier in Drachten, mits er morgen plaats is in het zh en bij het vervoer. Maar de meisjes doen het super!!!
    Vanavond gaat m ila ook van de lowflow af, en heeft dan dus ook alleen een sonde. Ook mogen we gaan beginnen met flesjes geven!

Mijn mama gaat slecht. Erg veel pijn, en het ergste is dat ze nog niet op de piek zit, dus het ergste moet nog komen. Het enige wat ze doen is pijnverlichting dmv morfine, en wachten tot het beter word. Ze moet er gewoon doorheen.

We hebben een nieuwe auto nu gekocht. Ws halen we die volgende week op... Even afwachten wanneer we het geld uitgekeerd krijgen...

Ff ego, zal zien of ik vanavond bij kan lezen! Drukdruk! Maar ik blijf positief (met soms een klein instort momentje)

13. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Nikkijane: niemand neemt het je kwalijk als je hier wat minder actief mee doet. Dikke knuf! Er zijn op dit moment belangrijkere dingen.

Ik ga zelf ook weer snel verder: 't is best zwaar om van een afstandje toe te kijken terwijl papa met zijn jongens aan het stoeien is ;)

14. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Fijn Nikki dat de meiden naar Drachten komen, toch weer een stappie de goede richting op en beter bereisbaar.... Wauw lekker vlot een nieuwe auto :) Moeilijk om je moeder pijn te zien hebben h

15. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    .... ik was nog niet klaar... haha....

Vanmiddag weer controle geweest.... Kindjes zitten netjes op de curve.... ene kindje iets groter dan de andere.... Volgende week weer terug komen... krijg dan een CTG en aansluitend weer controle, hoop dan dat ze iets kunnen zeggen wat betreft de ks... had nu een andere gyn dan anders...

16. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    jeeetje nikki pfff sterkte zeg, respect hoe je het allemaal doet. lijkt me erg moeilijk zo met je moeder in je hoofd te zitten en dan ook nog je meisjes etc etc

17. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    zo, een weekje niet gereageerd en dan valt er een hoop te reageren. Sterkte allen die het nodig hebben!!

Hier mag ik eigenlijk niet klagen, gaat prima zo. Werken voor een paar uurtjes op atb basis. Niets moet alles mag.
    bekken gaat redelijk mits met rust en regelmaat en toch ook wel bewegen. A.nne doet ook goed haar best terwijl ze van de hele situatie niets begrijpt, ze pikt natuurlijk wel dingen op.
    En de omgeving is ook vrij stabiel..........dus klaasje gaat niet klagen
    ik heb genoten van de zon...zijn nog een weekendje weggeweest en A.nne bij pake en ame gelogeerd. Wij zaten in een hotel in Franeker en hebben de hele provincie goed bekeken met de auto omdat ik toch niet lang kan lopen.
    Nog in burgum een saunaarragenment geboekt.....Heerlijk tot rust gekomen.
    Dus storm en herfst en regen KOM MAAR OP

18. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    hey nik fijn zeg dat je meisje naar drachten mogen!! echt super!!
    @friesje mooi dat het zo goed gaat bij jou
    @candijntje mooi dat alles goed was op controle en dat de kids mooi in de lijn zitten
    @hier gister de laatste borstv gegeven nu helemaal over op de fles en ze zijn weer een stuk rustiger tjee zeg wat een verschil... vannacht waren ze er om 4 uur helaas omdat ze last hadden van hun poep om 8 uur een meeeeggggaaaa poep luier echt alles zat er onder konden ze alle bij gelijk in bad en dochter lief moest naar de peuterspeelzaal om kwart over acht pfff gelukkig was lieffie nog thuis en die heeft haar maar gauw naar school gebracht... tja dan heb je echt handen te kort!!
    nou heb zin in zondag hoor dames gezellie

19. mini mouse heb ik volgens mij al lang niet gezien klopt dat!!

20. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hai! Meisjes zijn inmiddels in Drachten. Ze drinken ook al uit een flesje. Niet elke voeding, maar gister hebben ze het geprobeerd en dat ging goed.

Mijn moeder gaat nog slechter. Ligt nu An de beademing en verneveling. Ze had gister het gevoel dat ze stikte. Lijkt wel of het ziekenhuis niks doet. Zegt dat ze er doorheen moet, maar doen niks om haar te helpen naast pijnverlichting.

M'n vader in paniek aan de telefoon gehad, is bang dat ze haar daar dood laten gaan. Nu ben ik dus ook in paniek...
    Ze moest vanmiddag in de scan, hoop dat ze dan straks eindelijk iets kunnen doen!

Deel Deze Pagina