Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    maybe super gefeliciteerd en we horen wel van hoe of wat

nik hoe gaat het bij jullie??

2. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik heb totaal geen problemen met het cb, ik vind het altijd wel ff prettig om bevestiging te krijgen dat we het goed doen. Wij krijgen alleen maar complimentjes, soms zelfs zo erg dat ik het zelfs een beetje ongemakkelijk vind. Ook denken ze hier met je mee. Aan de andere kant ben ik ook wel zo dat ik er naartoe ben gegaan als ik vragen had. Over voeding bijvoorbeeld, of toen ze zo onrustig waren dat ik wilde gaan inbakeren. Ze konden me niet altijd helpen, omdat de kinderarts vaak ook hetzelfde advies al had gegeven. Maar de wil om mee te denken is er altijd, ze hebben nog nooit hun visie of mening op willen dringen.

Ik lees trouwens ook steeds vaker dat moeders twijfels hebben over de vaccinaties en het tijdstip van de prikken. Ik weet jullie mening er niet over, maar ik snap daar dus helemaal niks van. Waarom zou je de deskundigheid van het rivm in twijfel trekken?

3. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Oh, shame on me! Volgens mij vergeet ik iedere keer maybe te feliciteren!!! Dus alsnog: een dubbel van harte gefeliciteerd!!

4. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoera weer een tweeling geboren
    gefeliciteerd Maybe

hier ook geen slechte ervaring met het cb.
    een lieve wijkvpk, kan niet anders zeggen.
    ach ja zo nu en dan dacht ik wat zeg je me nou, maar dan liet ik het even bezinken en dan liet ik het maar gaan.
    ging dan weleens om een opmerking.
    ach, ik was in het begin van de eerste zschap ook zo onervaren en onzeker. Dat voelt nu wel anders, ben ook blij dat dit niet mijn eerste 2 kindjes zijn.

was de meeting leuk?
    volgende keer ik ook mee gaan.

met hoeveel weken gaan ze in het zh met jou een bevallingsplan maken?

groet klaske

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hier ook totaal geen problemen met t cb! Ga er graag naartoe en ze houden er heel erg rekening mee dat ze en Een tweeling zijn en prematuur waren!!!

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hallo Lieve allemaal,

misschien hebben jullie in een van de onderstaande dingen intersse :)

Liefs en dikke knuffel

Deze hoes promoot ik even voor een vriendinnetje. Ze heeft deze over en wil deze graag aan iemand anders verkopen.
    Marktplaats.nl > Hele mooie Zilveren maxi cosi hoes - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties

Verder wil ik ook even wijzen op mijn wandelwagen:
    Maxi cosi mura 3 Kleur brown... maar 3x gebruikt ivm komst 2ling moet hij helaas weg! 400,- euro mag hij voor gehaald worden!!
    Marktplaats.nl > zo goed als nieuwe maxi cosi mura 3 (brown) - Kinderen en Baby's - Kinderwagens en Combinaties

7. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Zo gave kap zeg!!!! Maar denk niet dat je de spullen in dit topic weg krijgt, of je moet er 2 van hebben hahahahahaha

8. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    nee ze heeft er indd eentje.... en zijn wel los te koop (al zou ik niet weten waar) maar denk misschien kennen jullie iemand ofzo;)

9. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Maybe: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jouw tweeling! Ik ben heel erg benieuwd naar jouw verhaal en natuurlijk ook de namen. Hopelijk gaat alles goed met jou en de kleintjes!

10. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wilde nog even toevoegen dat ik geen problemen met het CB heb, in de negatieve zin, maar meer dat ik het van weinig toegevoegde waarde vind. Ze zijn heus allemaal aardig en lief en bereid mee te denken, maar ik vind het voor mezelf niets toevoegen. Mis. Ook wel omdat het nr 3 en 4 zijn hoor. Wat betreft vaccinaties, die heb ik wel altijd gehaald. Heb echter ook een vriendin die deze op latere tijdstippen heeft laten zetten ivm eczeem
    Van haar zoon. En dan bedoel ik niet een weekje later maar pas toen hij ouder was. Ik twijfel nog wel heel erg over de prik tegen baarmoederhalskanker bij mijn dochter als ze 12 is. Er is nl nog helemaal niet duidelijk wat het effect van deze prik is, dat us pas meetbaar over een aantal jaren natuurlijk. Tegen die tijd maar eens in verdiepen.

11. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Wauw, 36 weken zwanger alweer van de twin!
    Vanmorgen controle gehad, CTG zag er prima uit. Bloeddruk 140/75 ook keurig dus... Beide kindjes zijn iets meer dan 5 pond! Bevalling besproken en zoals het er nu voor staat mag ik gewoon vaginaal bevallen! Wauw... èn volgende week word gekeken / gevoeld of ik al ontsluiting heb en inleidbaar ben.... Spannend hoor... Eerste kindje ligt er prima voor, 2e kindje in stuit... Ben een beetje beduusd, wil heel graag zelf bevallen! KS stond al wel op mn netvlies.... maar nu ziet alles er heel anders uit, hoop zo dat er al wat verweekt is volgende week :D

Nu lekker tukkie doen straks mn oudste ophalen, heeft continurooster dus is een uurtje eerder vrij.

Doei!

12. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Oneee ik zou ook nooit kiezen om geen prikjes te gaan halen ik snap ook niet dat er moeders zijn die dit niet doen...Maar ik vindt idd het verhaal over de thuis situatie enz..beetje onzin bij de eerste ok!Goed dat die controle er is maar om dan bij de tweede weer het hele verhaal te moeten vetellen?Verder ga ik ook altijd met plezier naar het cb kijken hoe je kindjes het doen enz!!

Maybe ook ik ben erg benieuwd maar wat leuk dat jullie kindjes bij die van nikkijane liggen!Mischien ook een beetje steun voor elkaar?!!

Hier alles onder controle Jax is nog wel erg benauwd...maar ben nu fanatiek zn neusje aan t schoonhouden dit scheelt ook wel...

Xxsie

13. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hoe hou jij zijn neusje schoon dan? Ik vind dat erg lastig.

14. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @neusjes schoonhouden, hier met baby wattestaafjes! En dat scheelt enorm!!!!

15. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hai!
    Hier gaat het goed!
    Meisjes zijn vanmorgen over gegaan naar een wiegje! Wel met twee kruiken, maar toch!!
    Ben zo trots!

Ook Maybe nog even gezien! Zal ik stiekem wat verklappen? Ze zegt dat ze zo druk is met andere dingen dat ze hier helemaal niet aan toe komt...

Dus ik verklap even wat:
    Ze heten: N iels en M are (ze hebben ook beide nog een 2e naam, maar die weet ik niet.

N iels weegt 6pond, M are weegt net geen 1900gram.
    N iels mag vanmiddag bij haar op de kamer, M are ligt in de couveuse, en moet daar nog blijven.

Voor zover ik heb opgepikt heeft ze een keizersnee gehad, maar omdat de ruggenprik niet werkte, moest ze onder narcose...

Dit is wat ik weet. Even snel en vluchtig met haar gesproken, en gister stiekem van achter het gordijn kunnen meeluisteren! ;)

Met mijn moeder gaat het langzaam maar zeker ook beter, dus dat is ook fijn!

16. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    owow Nikkijane;) Woow die schelen dan best veel in gewicht zeg! Mooie namen Maybe!! Geniet ervan en fijn dat je zoon al lekker bij je mag!

Nikkijane: JEEEJ normale wiegjes! Ze doen het super jou meiden! Vind ze er zo goed uit zien! Hoe is het verder met jou? Red je het een beetje heen en weer reizen en ook nog M.ace? Heb echt diepe respect voor je!!! Nog eventjes meid dan heb jij ze ook lekker thuis!

Prikjes krijgen ze hier ook gewoon op schema. Bij dit cb voel ik mij wel op mn gemak. Zoonlief zat nog in Wageningen op het cb en daar werd ik echt gek gemaakt. Was natuurlijk zelf maar 19 en zoonlief met een watewrhoofd die natuurlijk daardoor mega achterliep in ontwikkeling. Daar zijn dus flink wat woorden gevallen.. want volgens hun deed ik het allemaal niet goed enz.. en moesten we beter trainen met hem.. nja heel verhaal waardoor ik een beetje huiverig was voor cb nu met de twin.. Maar hier als ik zeg dat er niks is, dan is er niks kllaar:) heerlijk!!

17. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam

Het leuke is dus dat ik het ook heb gezegd in mijn omgeving tegen wat mensen en die verklaren me helemaal niet voor gek ze zeggen allemaal het zijn er 2....!

Maar ja ik denk dat ze zich heeeeel lang achter elkaar gaan verstoppen om mamma's geduld op de proef te stellen... dit is echt een rode draad in mijn leven ik heb geen geduld en ze doen er van alles aan om dat op de proef te stellen hahahah op allerhande manieren.. Dus dit zal der ook wel weer zo 1 zijn ...

@ mamma van 3 ik moet donderdag en dan heb ik 2nd opinion en daar zijn ze op de hoogte van het "rare" verhaal en gaan ze extra hun best doen om goed te kijken en te zoeken.

18. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Spoelen met otrivin zoutoplossing die plasticflesjes dingetjes al vinden ze dat niet leuk! die van mij nu wel omdat ie weet wat het hem oplevert.

En dan beetje op baby watten staafje en ff proberen het schoon te krijgen!

Ze gaan huilen maar het helpt echt goed als je dat savonds en sochtends doet.

19. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Maybe wat een leuke namen en gefeliciteerd, hopen dat Mare er ook snel uit mag en bij je mag komen liggen. Geniet er van!

En rust goed uit met die KS.

Vriendin was te rap met alles en dat is fout gegaan! dus lekker laten verwennen door iedereen daar!

20. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Hier heb ik zon snottezuigertje ;) werkt perfect eerst even sprayen met zoutoplossing even laten inwerken en dan leegzuigen... verder Luuf op borst en rug en onder de voetjes sokjes eroverheen... bedje iets verhogen aan het hoofdeind.
    en eventueel stomen in de badkamer ( douche gloeiend heet zetten en dan maar ijsberen in de badkamer en de stom in laten ademenen (niet onder de hete douche gaan staan natuurlijk ;) ))

Deel Deze Pagina