Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    My sunshine! Spannend hoor!! Ik gok op twee jongens! Weet niet waarOm maar denk ik zo!

Had gister even een instort moment...
    Het ging allemaal zo goed, maar gister had m'n moeder weer en slechtere dag... En kreeg ze te horen dat ze volgende maand nog een keer geopereerd moet worden. Dan halen ze de stand die geplaatst is er weer uit. Vorige 2x dat ze geopereerd is in dat gebied kreeg ze een alvleesklierontsteking, dus en nu heel bang dat ze die weer krijgt... En hoe komt ze er dan uit?! Elke keer als ze die ontsteking heeft word die heftiger... Dus weer angst en onzekerheid.

Ook gaan dan een paar andere dingen niet zoals ik het in m'n hoofd heb, en dan raak ik het ff kwijt...

Maar goed, we gaan weer door... We kunnen ook niet anders.
    Maar man man man, wat is deze periode heftig, en zo anders dan ik het me voorgesteld had!

2. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Mysunshine: wat een prachtige echofoto! Ik ben heel benieuwd wat er gezegd is over beide geslachten maar ik begrijp dat wij het wel mogen weten, maar pas na zaterdag? Nog even geduld dus.

Candijtje: spannend voor je dochter, eerste keer tandarts! Ik woon hier ook nog niet zo lang en had een nieuwe tandarts, ik heb een half uur moeten wachten om slechts 5 min binnen te zijn: ze wilden een foto maken, maar ik was al zwanger dus dat ging niet door. En voor het schoonmaken van het gebit moest ik een aparte afspraak maken. Uiteindelijk nog niet teruggeweest omdat ik sindsdien moet spugen (en er niet aan moet denken dat ze dan met m'n tanden in de weer gaan)

Nikkijane: je zit echt in de survivalmodus nu hè? Die zorgen rondom je moeder er ook nog eens bij... ik benijd je niet. Ik hoop dat dit alles allemaal niet te lang duurt en dat je binnenkort weer een beetje lucht krijgt.

Hier: zo gek, ik was vannacht heel misselijk en vanmorgen ook nog. Kan wel eens door de spanning komen omdat ik zo naar de gyn moet. Slaat nergens op, maar ik ben toch altijd een beetje zenuwachtig. Nu ik zo misselijk ben komt mijn maag direct in opstand als ik mij ergens druk om maak. Ik wilde straks gaan lunchen met m'n moeder maar in deze staat heeft dat niet zoveel zin :(
    Ik ben er zo klaar mee!!! Zo, dat was even mijn klaagmomentje. Verder gaat het wel. Herinneren jullie ook dat je baarmoeder/onderbuik zo gevoelig was rondom deze termijn? Of zou het door de eerdere ks komen?

3. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Dcdcdcd

4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    DcdcdcdScscdDcdc

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @mama van 3, hele interessante teksten hahahaha

6. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Hahaha heerlijk als zoonlief weet hoe de ipad werkt... Sorry!!! Was zelf even buiten de was ophangen en hij mocht even filmpje kijken op ipad... Maar heb zo vermoeden dat die dat niet heeft gedaan;)

Tease: hoelaat krijg je je echoz???

Niikkijane: meid mag ook best even uithuilen jullie hebben best veel meegemaakt in zo korte tijd is niet niks!! Kom op meid!! Sterkte!! En een dikke knuffel!!

7. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ben zonet ff met zoonlief naar de meiden geweest! Ze liggen er zo lief bij!
    Zoonlief vond dit ook een stuk leuker zo in de wiegjes.

Ik heb ook besloten de bv af te bouwen. Ik kolf fulltime en ik merk dat me dat veel energie kost, ookal kolf ik maar 3/4 keer per dag.aar ook dat moet ik inplannen en ik moet al zoveel plannen.
    Ik heb nog een hele voorraad in de vriezer, dus daar kunnen we straks nog wel even mee vooruit, en dan gaan we gewoon over op de fles. Anders ben ik straks, als ze thuis zijn, alleen nog maar bezig met voeden van hun en kolven, en er zijn meer dingen die er moeten gebeuren!

8. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Da's waar tease heeft vandaag een echo! Hoop dat we strax officieel haar als tweelingmama to be kunnen verwelkomen haha

En mysunshine, ik denk ook 2 heertjes maar wacht rustig af tot zaterdag!!!

9. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hihi mama van 3: ik had al zon vermoeden dat T de iPad te pakken had!

10. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    @ Nikkijane; ik ben ook gestopt met kolven toen de jongens thuis kwamen. Ik heb 't, geloof ik, nog een week vol gehouden, maar dat vond ik echt niet te doen. Hoe kun je nou op je gemak kolven als in de kamer ernaast 2 kinderen liggen te "schreeuwen" om eten ;). Vind het zoiezo al knap hoe je het al die weken vol houd, met al die stress rondom je kindjes, je moeder en nog een rondrennende peuter! Ik weet niet hoe je het wilt gaan doen als ze thuis komen, maar als ik advies mag geven, dan zou ik lekker de eerste dagen ( misschien wel een week) de deur dichthouden voor kraambezoek. Gewoon ff lekker bijkomen met je eigen gezinnetje en de afgelopen hectische weken achter je laten.

11. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Dank je wel sannie! Ik denk dat ik morgen de huisarts maar bel, om te vragen naar de tabletten om de bv te stoppen (heb namelijk zoveel melk!)
    Ik ben er wel klaar mee. Ze zijn er prachtig op gegroeid en op kv doen ze het vast ook prima!

We hadden idd al bedacht om ons de eerst komende tijd lekker op te sluiten, en alleen de 'naaste' familie en vrienden langs te laten komen. Maar geen volgeplande dagen met allemaal visite! No way!
    Hebben jullie ook couveuse nazorg gehad? Wat doen die en hoe beviel dat?

12. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @nikkijane, ik heb couveuse nazorg gehad maar eerlijk gezegd, stelde niet heel veel voor... Kreeg 12 uur verdeeld over 4 dagen... En het enige waar ik haar handig voor vond was de bedjes opmaken want dat had ik nog nooit gedaan... Badje, aankleden, luier verschonen en eten maken deden we in het zh ook al... Maar we hadden wel een hele gezellige kraamverzorgster haha

13. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @tease, en en en????? Zijn ze met zn 2en???

14. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik kreeg vandaag weer een (snelle) echo bij de gyn. Weer twee prachtige kindjes gezien.
    Ben ook benieuwd Tease!

15. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wij hadden geen recht op couveuse nazorg. Ik heb het echt gemist. Niet echt in praktische zin, maar wel gevoelsmatig. Ik had het erg fijn gevonden als er ff iemand zou zijn waar ik op "terug kon vallen". Maar jij hebt natuurlijk al een ouder kindje, dus dat kan voor jou misschien anders zijn. Ik zou het gewoon regelen. Mocht het dan al na 1 dag blijken dat je het niet nodig vind, dan laat je 'r de volgende dag gewoon niet meer komen ;)

16. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Idd, ws vind ik de ruggenspraak wel fijn! Want hoe doe je alles met 3 kinderen?!
    En als het niks is, kunnen we dan idd altijd nog beslissen!

Tease je houd het wel spannend... Het gaat toch wel goed?

17. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Wij hebben er bewust voor gekozen om geen couveuse-nazorg te nemen. Ik heb ruim twee weken in het ziekenhuis alles zelf moeten doen, de laatste week volledig aan de borst gehad met een beetje hulp van lactatiekundige. Daar kwamen ze me al niet meer helpen omdat ik het zelf kon en wilde doen, dan hoef ik thuis niet zo iemand die me nog eens zegt wat ik allemaal moet doen.

Wij waren blij dat we eindelijk met zn VIEREN konden zijn, maar dat is ieder zijn keus natuurlijk.

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hier ook geen nazorg gehad. We hadden Isis en Vinn smorgens opgehaald uit het ziekenhuis. En de volgende ochtend om 7 uur zou de nazorg komen, ik heb om half 7 afgebeld. Erg he... Maar wij deden ook al 2 weken lang alles zelf in het ziekenhuis.. ik lag er de hele nacht van wakker, ik wilde gewoon met zn 4tjes zijn, niet allemaal mensen erom heen, rust wilde ik. En het is prima gegaan!

19. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Tease.... 1, 2 of 3?

20. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Heel herkenbaar idd, en anders zijn er altijd genoeg mensen en een fora die wel een antwoord weten op je vraag als je toch eens wat vergeet. Maar hier eigenlijk nooit nodig gehad, zo leer je het ook op eigen houtje doen.

Moet wel zeggen dat ik soms jaloers ben op mensen met een normale kraamtijd. Lekker verzorgd worden etc etc hier kwam ik thuis na een week ziekenhuis ivm zwangerschapsvergiftiging en de volgende dag stapte ik al in de auto naar het zkh met 20 hechtingen en ondertussen deed ik thuis ook nog de was etc etc. Alle kraamcontroles heb ik in het zkh gehad. Heb gewoon niet kunnen genieten van de kraamtijd.....het is dat de meisjes dat zoooooooo goed maken maar heb nog steeds het idee mijn zwangerschap niet afgemaakt te hebben.

Aangezien wij maar twee kindjes willen is het best wel jammer dat ik nooit zal weten hoe een ''normale'' zwangerschap verloopt (in hoeverre je dan over normaal kan spreken) Ik bedoel grotendeels tot zeker 38 weken zwanger zijn....

Deel Deze Pagina