hallo! sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Ik heb even genoten van de kraamdagen en van de meiden. Genieten doe ik nog steeds natuurlijk! Het gaat heel erg goed hier. Jet en Mies groeien erg goed. Ze zitten beide op geboortegewicht en zijn nog steeds rustige tevreden meiden. @mama van 3: We hebben nu 1 jongen (Sam is een knul) en 3 meiden. En bevalt prima! Kan aardig slapen snachts, ookal is het maar een paar uur per keer. Het enige wat ik soms nog lastig vind, is als ze tegelijk wakker worden en wie dan als eerste fles geven. 2 flessen tegelijk vind ik nog beetje moeilijk om te doen. Maar oefening baart kunst! hier weer even fotootje van de meiden: Bekijk bijlage 157490
Ohhhhhhhhhhh sweet! Alle foto's trouwens hoor!! Hier naar het cb geweest. De eczeem is de laatste dagen weer opgekomen. Carmen heeft dauwworm, en Devin heeft zijn borstje opengekrabt.. Morgen moet ik toch naar de h.a., dan gelijk even vragen over hormoonzalf.. Waar t van komt mag Joost weten. Maar we stoppen even met de rijstebloem en geven even geen worteltjes. Alleen bloemkool nu.. Gewichten.. Carmen 7485 gr en 69 cm en Devin 7400 gr en ook 69 cm. Ze deden t voor de rest prima. Carmen is rap en Devin wat minder rap
Wat een schattige foto's zeg!! Allemaal zo lief! *smelt* @Candijtje: denk zelf dat het twee jongens worden, gewoon omdat de zwschap net zo verloopt als bij de eerste... Dus vandaar! Hebben jullie een voorgevoel?! Vandaag naar de dierentuin geweest! Met z'n 3en! Wat een lol zeg! Kleine boef kon bijna niet meer lopen, zo moe was hij op het laatst (net als mama), maar heeft onwijs genoten van de mingmings (pinguïns) en de ofant (olifant). Dus echt een heerlijk dagje!
@nikkijane, er mogen nog wel wat meneertjestweelingen bij hier hahaha heel veel meisjes en meisje/jongen @samloes, ik heb lang gezocht naar een manier om ze tegelijk te voeden want om de beurt vond ik zo zielig, voor degene die moest wachten dan... Zeker omdat het soms ontzettend lang duurde voordat de fles leeg was of dat ze geboerd hadden... Eerst deed ik ze allebei in een wipper maar ik zag op hyves volgens mij bij silvia (weet ik niet helemaal zeker meer) een foto en ben dat toen gaan proberen! Ging super en zie foto, zelfs mijn man kon het hahaha
Ik vond het echt super en jammer dat ze er nu te groot voor zijn... Maar ze liggen toch lekker bij je en je kan lekker contact maken! Ook vond ik dit veel praktischer want de meneertjes moesten tussendoor steeds boeren, eerst moest ik ze dus los maken uit hun wipper, ik zat niet lekker op de grond. Nee dat was geen succes maar dit heerlijk haha ook mijn man deed dit met heel veel plezier!!!
Thnx meiden, ik blijf idd gewoon lekker doen wat ik doe, gaat prima zo. Vandaag pittige dag, ze zijn de hele dag huilerig (sommige moment echt krijsen) komt denk ik door de inenting of de tandjes, want we kunnen wel spreken van een echte tweeling, hier allebij vandaag het eerst witte puntje door..... pittig hoor als je in je uppie bent, en er zijn 2 huilende babys.... vind dus wel dat ik een verwenmomentvoormijzelf nodig heb haha.. lekker uitgebreide manicure/pedicure deze week plannen! Linnepinneke, hoe doe je dat dan met boeren? Waar blijft de ander op dat moment? Misschien moet ik het toch ook nog eens gaan proberen... omdat ik vaak alleen ben moet ik ze altijd om en om doen, dit zal mij veel tijd schelen... (vooral fijn voor de ochtendvoeding!)
pff heftig mm7! Hier allebei last van krampjes en dan vind ik het ook erg heftig een tweeling en een peuter pff waar is de tijd voor mij zelf! En sta er nu 3 dagen alleen voor want man is op kamp met zijn klas. Ach ja zoveel veranderd er niet want als die thuis is doe ik ook het meeste zelf. Hier voed ik ze nog wel omstebeurd. Dit omdat er 1 de borst krijgt en de andere een fles. Alhoewel de 24 uur voeding ze beide een fles krijgen en dan leg ik ze meestal op een kussen en kan ik ze beide tegelijk voeden. Meiden even een vraagje: De meiden zitten nu nog op 7 voedingen van 60 ml water en 2 schepjes voeding. Nu wil ik eigenlijk over op 6 voedingen van 90 ml water en 3 schepjes voeding. Maar heb geen idee meer hoe ik dit ga doen.. Ook omdat ik deels borstvoeding geef. Ze hebben gisteravond de laatste fles ook al 90 gehad en die dronken ze zo leeg, dus ze zijn er wel aan toe. Schema is nu als volgt: - 6 uur - 9 uur -12 uur - 15 uur - 18 uur - 21 uur -24 uur Hoe ga ik dit dus ombouwen naar 6 voedingen? -
Ziet er inderdaad handig uit, zo op je schoot de fles geven. Ik moet hiermee alleen even wachten,omdat ze nog zo klein zijn. Als ik ze zo neerleg knakt hun nekje denk te ver door. Maar ga het zeker proberen als ze wat ouder/ groter zijn. De meiden hier zitten in hun regeldagen! Pff! Ze laten zich in ene goed horen en komen om de havenklap om voeding vragen. Hoop dat dit snel voorbij is. Ze zijn vooral snachts lekker bezig. Vannacht amper geslapen en ik dus ook niet. Ik weet nu ook wat kraamtranen zijn, heb de halve nacht lopen huilen dat ik het niet kan en dat het me niet lukt 2 baby's erbij. Gelukkig voel ik me nu al wat beter, wel giga pijn in mijn hoofd. Maar goed, het hoort erbij en het lukt me wel!
ooooooooooo wat een schatjes zeg!!! wauw!!! En wat weer een mooie buiken!! zal donderdag weer ff 1 maken dan al weer 32 week... Ik ben van plan om borstv te gaan geven,bij mijn dochter7 maand gedaan, had heeel erg veel voeding maar ze wou zelf niet meer, heb dagen gehad dat ik eerst 180cc er uit haalde en toen zei pas aan de borst, anders stikte ze er in dus ga er vanuit dat het goed gaat komen!!
Hey meiden, Wat een leuke fotootjes zag ik voorbij komen. Morgen heb ik een mamadag dus zal dan even wat fotootjes spammen van de fotoshoot die we hebben gedaan met sem en lynn. Ook zal ik t kaartje erop zetten. Ook wij zijn gister bij t cb geweest. Sem weegt 4750 gram en is 54cm lang. Lynn weegt nu 3660 gram en is 51cm lang. Verder mag sem naar de 5 voedingen. Lynn proberen wat op te hogen. Ze hebben ook de eerste prikjes gehad en dat was flink brullen! Ze hebben toch wat last van de prikjes. Sem heeft een giga spuitluier gehad vannacht en heeft verhoging. Lynn heeft ook verhoging en heeft net zowat haar hele fles uitgespuugd......
OOOOO tweeling mama's als ik het zo lees wat hebben jullie het allemaal af en toe flink zwaar!! Prikjes, regeldagen, voedingen, twijfels pffff dat staat ons zwangeren ook nog allemaal te wachten. Voor mij is het al zo lang geleden, zal weer zo anders zijn! Maar meiden jullie kunnen het he! Kijk eens hoe goed jullie kids groeien en het doen! Samloes, super stoer van je dat je vannacht nog dikke kraamtranen huilde en nu gewoon kan zeggen : Ik kan het!!! You go girl!!!
tja bietje1972 daar krijgen wij allemaal weer mee te maken pff als ik er aan denk... dan twijfel ik soms wel es als ik dat wel kan... gelukkig maar even hoor mijn motto is dat het voor je bestemd is en dat je het aankan nu hopen dat onze oudste wat beter gaat luisteren pfff die peuterpubbertijd tjonge jonge wat een gedoe soms, vanmorgen al een strijt om haar sokken ze wou perse andere sokken aan dan die ik had klaar gelegt nou niet dus, en dan word ze boos (gelukkig wonen we vrij ) anders zullen de buren wel denken hihi maar goed ze zit nu heerlijk op de bank Dirk scheele te kijken... zo ff fruit voor haar maken en gezellig wat drinken...
Wauw, wat een geklets zeg... Leuk , had heel wat bij te lezen Mooie buiken voorbij zien komen en een schattig kaartje (sorry hoor kan niet meer onthouden wie wat plaatste ) Kan me zo goed die kraamtranen voorstellen hoor Samloes, ook het gevoel van ik kan eht allemaal niet.... Denk dat dat bij een ieder van ons ook wel een s door het hoofd speelt... Hier tenminste wel! Jongste dochter was laat met doorslapen helaas, hoe zal het zijn als deze 2 dat ook straks zullen hebben...En als 1 van de andere meiden gaat spoken.. we`ll see! Missa, ik zie in je onderschrift dat je 2 dagen achter elkaar naar het ziekenhuis mag crossen, kon het niet op 1 dag, minder hoor... Ik kijk erg uit naar de 20weken echo... Zo lang geleden dat we ze gezien hebben... Ik zag ook iets over een bakfiets, stoer! Als we verhuist zijn, alles op orde hebben enzo gaan we ook eens kijken naar zo`n fiets, lijkt me heerlijk om er toch op uit te kunnen met de kids.. mamav. 3 misschien laten de dames er meer tijd tussen de voedingen als de fles wat groter is... dan laat je de hele late voeding vallen.... Geef je ze rond 2300 uur de laatste fles...? Hoe het met je bv zit weet ik niet...