Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Dames hebben jullie een tip....

Ik zit er al een poosje mee. Ik merk dat f.leur gewoon echt minder aandacht krijgt dan de andere 2. T.imo eist de aandacht wel op, en l.ieke dus op het moment ook heel erg. Die moet altijd vermaakt worden en vastgehouden worden. Terwijl f.leur dus zich zelf prima kan vermaken en rustiger is. Die ligt gewoon heerlijk om zich heen te kijken, slaapt gewoon lekker door. Maar heb gewoon het gevoel dat ik haar te kort doe en ze vaak op de achtergrond verdwijnt..

Ze zijn vaak op dezelfde momenten wakker overdag( vaak is l.ieke dus al eerder wakker), ze eten/ drinken tegelijk dus die momenten vallen almaf... Maar wannneer dan wel?? En is het herkenbaar?

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Oh mama van 3, heel herkenbaar!!! Nu valt het wel mee hier maar Noah vroeg hier alle aandacht! En kyan was zelf wel bezig!!! Hier is kyan uiteindelijk zelf om aandacht gaan vragen en Noah toen steeds minder dus hier heeft het zichzelf opgelost...

3. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ooohhh Nikki wat fijn dat je meiden mee naar huis mogen! Fijn hoor! Nu kan het grote genieten en de wakkere nachten ;) beginnen, heerlijk! Is manlief ook nog vrij de komende dagen...?

mm7, je klinkt een stuk opgewekter inderdaad, fijn dat het er al goed uit ziet zeg! Hopen dat je over een week wat meer op de echo kan zien, spannend! Ben je in Blaricum op controle geweest...? Misschien zie je ons geboortekaartje wel hangen in de wachtruimte.... rose/blauw met vogeltjes en de namen voorop ;) heb je vrouwelijke gyn R.D ? Sterkte met het wachten in iedergeval :)

Wel weer even gek, oudste meiden zijn opgehaald door opa en oma, tis gewoon even stil in huis... wel lekker.. papa even ongestoord tv kijken en ik lekker ff achter de laptop :)

En, onze wondertjes beginnen aan te komen en Lieke houd haar temperatuur steeds beter vast... *trots*
    Hoop dat we morgen even naar buiten kunnen, trots met de easywalker een blokje om lopen :) Mama heeft behoefte aan frisse lucht!

20 weken echo duurde hier wel ongeveer een half uur tot 40 minuten maar kwam misschien ook doordat niet alles goed te zien was bij een kindje... moesten nog een keer terugkomen...

4. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Mama van 3, ik herken het niet. De ene dag heeft I iets, en dan krijgt zij meer aandacht en de volgende dag is V weer aan de beurt.

Candijtje, wat fijn het het zo goed gaat. Ik heb toevallig gekeken in de wachtruimte, zag mn eigen kaartje er ook tussen hangen, zal maandag even opletten of ik jullie kaartje zie. Ik had Dr Roos, maar de volgende keer Dr Visser, die heeft mij altijd begeleidt.

5. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Mama van 3 heel herkenbaar
    Hier mathijs die heel veel aandacht opeist
    daarna is het altijd zo dat als je er een even knuffelt ze alledrie ineens willen knufflen of aandacht nodig hebben... je kan nooit alledrie tegelijk de aandacht geven. hier kunnen ze zich nu ook heel goed zelf vermaken gelukkig maar eerder was Luuk echt een probleemgeval en vroeg constant de aandacht terwijl Sanne alles wel best vond en doorsliep etc
    ik denk dat het zich vanzelf zal oplossen, en maak je niet te druk je doet ze niks te kort echt niet als ze aandacht willen hebben dan vragen ze er echt wel om. je hebt slimme dames dus die regelen dat onderling wel ;)

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Goedemorgen...

Mama van 3, ik dacht er nog eens over na, en wij hebben dit in het begin gehad, toen V zo n last van reflux, toen was er gewoon minder aandacht als ik alleen was voor I. Maar dat heeft zich zelf opgelost. Ik denk dat we altijd wel van die periodes mee gaan maken, dat de 1 meer aandacht op dat moment nodig heeft dan de ander. Dus maak je geen zorgen, komt vast goed. Snap dat je je zelf er niet zo fijn bij voelt, maar je hebt geen andere keuze nu toch? Komt goed...

Nikki, aan het idee gewend dat ze Zondag thuis zijn?

Belle, 20 weken echo duurde hier ongeveer in totaal 40 min.

7. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ja ik ben al aan het idee gewend! Ben zo blij! Ben aan het nestelen. De was doen, bedjes opmaken dat soort dingen!

Ben ook een beetje zenuwachtig! Ben lijstjes aan het maken van wat er nog moet komen nu! En wat ik moet regelen!

Je leeft er zo lang naar toe, en dan nog moet alles op het laatste moment!

Hoe is het met jou? Jij al aan het idee gewend mm7?

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ja hier wel gewend inmiddels... hoop nu alleen maar dat alles gewoon goed gaat, en dat vind ik nog wel erg spannend. En net gespuugd voor het eerst haha... hoop ook de laatste keer!

9. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    das ook wel snel toch mm7? Bij mij kwam de misselijkheid meestal rond de 7 wk. Hoop idd dat het eenmalig was. Had je het bij V en I ook?

Oh Nik, jij bent de dagen aan het aftellen denk ik! Ik was toen zo blij dat ze smorgens zei dat ze smiddags mee mochten, zou echt de ultieme geduldproef zijn geweest...ik weet het ...twee dagen meer of minder maakt ook niet uit en nu kun je lekker even nestelen!

Mama van 3, hier wisselt het elkaar een beetje af. Joan heeft soms moeite om in te slapen en vraagt dan veel aandacht, Kate daarentegen heeft veel last van krampjes dus die vraagt dan weer veel aandacht.
    Nadeel van een tweeling vind ik echt dat ze elkaar aansteken met huilen hoor, pffff dat levert wel stress momentjes op.Was vandaag iig weer blij dat mark thuis kwam. De hele dag zijn ze super gezellig en rond 4en begint het feest.
    Zo nu even zelf eten....ze slapen eindelijk!

10. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Bij v en i had ik het pas erg met 12 weken. Heb nu griep dus daar kan t aan liggen natuurlijk.... Verder merk ik niks.....

11. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Bietje: ja ik ben echt aan het aftellen!! Ik vind het juist wel fijn dat we alles een beetje op tijd weten... Kan ik alles even regelen voor m'n gevoel!
    Nog 1 nachtje!! Ben gewoon zenuwachtig!! En ondertussen is het heel raar om te bedenken dat ons kleine mannetje straks nooit meer alleen met ons is!

Beterschap mm7!

12. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    mm7 feli!

hoe ver ben je?

13. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Nog 1 nachtje Nikki, zou je nog wel een beetje kunnen slapen vannacht ;) of bereid jeje voor op de gebroken nachten ;) Hoeveel drinken ze nu zelf uit de fles...? Gek idee hè dat je straks 3 kids hebt thuis... maar het went echt heel snel :) Lekker thuis knuffelen straks!

Hier laatste dag kraamzorg gehad. Was een hele fijne vrouw die van aanpakken weet... heeft veel gedaan in huis en ook met Vera & Renske gespeeld.... Heb een fijne kraamtijd gehad en nu mogen we het zelf doen ;) Gister voor het eerst naar buiten met de duowagen, wat een gevaarte, nog wel even wennen.... Conditie was ook 0,0.... klein eindje gelopen en toen snel weer naar huis, merk dat ik er wel even uit ben geweest... per dag maar ff bekijken wat we lopen.... Over 2 weken moet ik het stukje naar school wel kunnen lopen :D

Meiden weer terug van opa & oma, hebben het heel erg gezellig gehad.... oma viel met de neus in de boter want vanmorgen ging de tweeling in bad... en net toen oma en opa de oudste 2 terug kwamen brengen... Samen in een badje echt lief! Wat wel grappig was, afgelopen nacht haalde we ze uit de wieg... Gijs had zn ene sok uit, halen we Lieke uit de wieg, heeft ze ook haar rechter sok uit... hoezo twin :D

Maandag even zelf langs de huisarts, even hb checken, blijf geregeld hoofdpijn hebben, vervelend :( verder gaat het lekker hier...

mm7, beterschap hoor, of zou het overgeven toch van de zwangerschap komen... spannend hoor en ook wel weer heel leuk...

Zo wij gaan zo lekker eten, daarna is de 2ling weer aan de beurt en spitstijden want de meiden gana dan ook naar bed, alhoewel... de klok he die gaat een uur terug, benieuwd hoe ze daarop reageren :)

14. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Canditje; fijne goed hulp!!! Morgen dus eerste dagje alleen spannend!!!

Nkkki: morgen de grote dag!!!! Ook spannend maar ook heel leuk!! Hoelaat mogen jullie ze ophalen?

Mm7 : hoe is het met jou en je misselijkehdi?

Hoe is het met de zwangere?

Ho gaathet met de mama's?

Jammer dat er inmiddels een nieuwe topic zwangere mama tweeling is... Hopelijk men ze straks ok gewoon lekker meekletsen!?

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Nieuw topic?

16. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die meiden wilden niet hier, naar hun idee zaten we al zolang met elkaar en waren de zwangeren al zo ver of al bevallen. Heb nog een stukje gepost dat dat juist op dit topic niet zo is, omdat er steeds nieuwe zwangeren bijkwamen. Heb gezegd dat ze van harte welkom waren hier, maar heeft niet gebaat denk ik.

17. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    We halen ze morgen om 13uur op! Spannend en leuk!!
    Ik ga vannacht vast nog wel lekker slapen!

Ben benieuwd hoe het verder gaat als ze thuis zijn!!

Vergeten jullie niet de klok terug te zetten vannacht?!

18. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nik geniet ervan morgen hè!

19. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Goedemorgen! Ideaal, gisteren hadden we al de wintertijd aangehouden met lunch, middagslaap, avondeten en naar bed gaan en vanmorgen werd dochter om 06:50 uur nieuwe tijd wakker!

Hier gaat het goed hoor, misselijkheid is bijna over en nu nog wat meer energie. Bm komt al tot de navel zo te voelen, wat gaat dat hard :$

Kennen jullie de arbo richtlijnen qua werk afbouwen/verlof? Hoe hebben jullie dat gedaan? Ga je echt al halve dagen werken met 20 wk?
    Ik werk nu niet door al dat spugen maar verwacht met een paar wk wel weer ah werk te gaan. Ik kom dan nooit meer volledig ah werk!

20. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Whiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! Helemaal hyper!! Nog een paar uurtjes!!
    Heb wat onrustig geslapen vannacht! Toch een beetje van de zenuwen!
    Ben zo benieuwd hoe het gaat, en hoe grote broer reageerd.

Belle: hier ben ik al eerder wat minder gaan werken. Ik zou me niks aantrekken van de zogenaamde richtlijnen, maar gewoon luisteren naar je lichaam.
    Als jij op een gegeven moment merkt dat het teveel word om hele dagen te werken, kan je dan met je leidinggevende (en arboarts) om tafel.
    Hangt natuurlijk ook ervan af wat voor werk je doet!
    Hoop dat je je snel beter voelt!

Deel Deze Pagina