Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Lin & Otm, ik werk op kantoor. Eerst in de ziektewet vanwege een mk, daarna zwanger van de twins en vanaf 4 weken thuis ivm ohss syndroom, toen bleek het een 3ling, toen de mk van 1 vrucht en toen de weeen, toen verlof etc... ik ben er in totaal enorm lang uitgeweest. En daar zijn zij echt niet niet niet blij mee geweest toen. En dan moet ik nu vertellen dat ik zwanger ben... my god hoe ga ik dat doen. Ik ben nu ziek ivm buikgriep vanaf Donderdag, maar ik durf eigenlijk niet eens meer naar mn werk toe, zo erg is het. Zit nu enorm te twijfelen of ik mn leidinggevende huilend op ga bellen, (zo moeilijk vind ik het) of dat ik het geheim moet houden, ook al vind ik dat niet heel eerlijk, want je ziet het echt al, ben dan liever eerlijk dan dat ze vermoedens ervan krijgen. Kortom een dillema, maar heb nu echt enorm stress over het werk, en hoe ik het ook naast me neer probeer te leggen het gaat niet weg. Kijk ik zou heus wel een uitkering of wat dan ook krijgen, maar ik vind mn werk echt enorm leuk, en wil dit heel graag blijven toen tot 36 weken. Daarna wil ik ook niet minder werken dan ik nu doe, dus tja... lastig... maar als ik er aan denk.. pfoe, al mn nagels zijn al op, en ik had lange nagels hoor!!!!

Afrola, welkom en van harte gefeliciteerd met jou zwangerschap. Straks ook bij jou een drukke boel dus. Hier een jongen-meisje tweeling van 9 maanden(zwanger geworden door puregon en pregnyl), en nu 5 weken zwanger (ongepland) van de 3e. Geniet van je zwangerschap! Al een vermoeden of het 1 eiig of 2 eiig is?

2. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hallo meiden, ik zit bij het "andere" tweelingen topic, van de tweeling mama's die net zwanger zijn. Heb daar al heel wat lieve reacties van jullie in mogen lezen. Ook dat jullie graag eventuele vragen van ons willen beantwoorden :)

Nu heb ik een vraagje voor de mama's die al bevallen zijn van een tweeling. We zijn aan het kijken voor een nieuwe kinderwagen en nu kan ik een Easywalker duo kopen inclusief 2 reiswiegjes en 2 voetenzakken voor 475 euro. Wat zouden jullie doen? De kleuren staan mij trouwens ook aan (zwart met groene voetenzakken). We hebben ons al eens laten informeren bij een paar babyzaken en deze wagen konden we daar kopen voor ruim 1200 euro. Heeft iemand van jullie ervaring met de Easywalker duo?

3. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @missQ....Ik heb de easywalker en zou niet anders willen. En 475 euro vind ik niet duur....Hoe oud is deze kinderwagen?

@rest....Zal straks weer verder reageren ben nu op mijn werk...

4. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Afrola welkom hier :D
    Ik was ook in juni uitgerekend 6 juni om precies yte zijn maar ben bevallen op 21 mei 2010 dmv een keizersnede.
    ook hier een zoontje van net 2 toen de tweeling geboren werd.(april 2008)
    ben wel benieuwd nu hoe lang jij het vol gaat houden :p

5. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Miss Q ik heb nooit een easy walker gehad maar 475 is goedkoop mits hij er natuurlijk goed uitziet en helemaal compleet is ;)
    ik heb een kees duo wagen en die koste mij ook 475 nieuw ;)

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Het is de DuoWalker Sky van maart 2008.....

7. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Ik heb nog 2 sets adapters voor de easywalker voor je maxicosi..

Het is een super wagen. Ik heb hem helemaal nieuwe voor 800 euro gekocht met 2 reiswiegen, 2 voetenzakken en buggyzitting...

Welkom nieuwe mama's !

Straks wat uitgebreider even de dames flessen!!

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    @mamavan3, voor welk type maxi cosi zijn de adapters? .. en wat vraag je ervoor :)

9. goede morgen meiden..

welkom nieuwe lingen leuk dat jullie er zijn!!

WE staan in het stem topic...

ook hier later meer ga zo zwemmen met oma en de kinderen..

10. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Alle nieuwen: welkom!! Wat leuk, weer nieuwe mensen die mee komen kletsen! Zo word de lijst weer een stukje langer!

Mm7: officieel gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je het ontzettend moeilijk vind om te vertellen op je werk. Ik zou denk ik mijn leidinggevende bellen... Ook vertellen dat je het zelf heel moeilijk vind om het nieuws te brengen!

Hier een goede nacht gehad! We hebben ze ingebakerd! Wat een verschil! We moesten ze zelfs wakker maken voorde voeding vannacht!
    En zelf ook goed kunnen slapen, dus heel erg lekker!

11. rave angel

rave angel Actief lid

10 nov 2008
    437
    0
    16
    Hengelo
    Hoi dames!

Hier even weer een berichtje van mij. Kon er de energie niet voor opbrengen om eerder te reageren sorry :)

@Candijtje gefeliciteerd met de geboorte van de tweeling! Super dat ze het zo goed doen zeg!
    @mm7 gefeliciteerd met je zwangerschap! Kan me wel heel goed voorstellen dat je bang bent om het op je werk te vertellen. Hoop dat ze gewoon positief reageren!
    @ Nikki, fijn dat het zo goed gaat met jullie allemaal!
    @ nieuwe zwangeren, welkom allemaal!

Hier gaat het op zich wel goed. 't breekt me alleen wel een beetje op dat ik doordeweeks alles alleen moet doen. 4 á 5 uur slaap per dag is echt te weinig. Ik probeer 's middags wel te gaan liggen, maar de dames hebben besloten dat ze dan hun huiluurtje hebben ofzo ;)
    Met de dames gaat het in ieder geval helemaal super. Amy weegt nu ongeveer 2800 gram en is ongeveer 47 cm en Lynn weegt ongeveer 2700 gram en is ongeveer 45 cm lang.

12. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    01 Friesje1978 rond 08 februari Meisje & Meisje
    02 Josuus rond 25 februari Meisje & Meisje
    03 ontzettendtrotsemama rond 1 maart Meisje & Meisje

04 Belle1978 rond 8 april
    05 MissQ rond 24 april
    06 afrola rond 16 mei
    07 mm7 rond 1 juli

Meisjes-Mama
    1 Jane1983 => 3 augustus 2010/35+0 Elize (1890) & Naomi (1780)
    2 Bereke => 25 augustus 2010/36+1 L.ore & F.enne
    3
    Yippieajee => 3 maart 2011/38+3 Eva (2930) & Vanja (2070)
    4 Mama van 3 => 19 mei 2011/36+5 Fleur (2745) & Lieke (2675)
    5 Samloes => 27 mei 2011/36+3 Jet (2235) & Mies (2710)
    6
    Bietje1972 => 13 Juli 2011/33+3 Kate (2180) & Joan (1680)
    7 Missa => 22 juli 2011/38+1 Lynn (2700) & Iva (2990)
    8 Nikkijane => 10 september 2011/30+5 Mila (1250) & Tess (1050)

9 Rave angel => 21 september 2011/34+6 Amy (1630) & Lynn (1650)

Jongen/Meisje-Mama
    1 Silvia009 => 21 mei 2010/37+5 Sanne (2352) & Luuk (2624)
    2
    Naomi33 => 15 september 2010/37+4 Amber (3390) & Thom (3490)
    3 Lima 84 => 16 november 2010/34+5 Lotte (2285) & Koen (2320)
    4 Patroeschka => 03 december 2010/37+2 Carmen (2900) & Devin (2730)
    5
    mm7 => 31 januari 2011/36+2 Isis (2205) & Vinn (2025)
    6
    minniemouse25 => 21 maart 2011/33+3 Lynn (1856) & Sem (2080)
    7 Sjaantje85 => 15 juli 2011/37+4 Skye (2706) & Jax (3460)
    8 Sjulie => 10 augustus 2011/38+1 Bracha (2830) & Rhein (2230)
    9 Maybe01 => 10 oktober 2011/37+2 Mare (????) & Niels (????)
    10 Candijtje => 21 oktober 2011/37+3
    Lieke (2450) & Gijs (3150)

Jongens-Mama
    1 Sannie30 => 27 januari 2010/33+1 Stan (1690) & Wessel (1585)
    2 Linnepinneke => 27 september 2010/34+6 Noah (1910) & Kyan (2280)

3
    Emav => 30 mei 2011/34+5 Tom (2586) & Jurian (2270)
    4 emesve => 18 oktober 2011 Sam (2880) & Noah (3120)

13. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Wat leuk weer nieuwe zwangeren! Proficiat allemaal en OTM voor jou een welkom terug!

MM7 hier ook een officiele proficiat!

Hier gaat verder alles goed, alleen de dames die willen sinds hun prikken vorige week (bmr+menc) niet goed meer eten...!!! iemand bekend hiermee? Pfff wordt er gek van, ze waren al niet veel aangekomen de afgelopen 3 maanden (200 gram beide) maar als ze nu ook niet veel meer eten dan komt er weinig bij.

Verder heb ik hier nog steeds een buik dat ik zelf soms ook wel eens denk zwanger te zijn. Heb mn spiraal al laten verwijderen aangezien ik die daar ook van verdenk (7 kilo aangekomen) maar die buik gaat maar niet weg. Heb een lange tijd terug ook al eens testen gedaan maar de kans is zooooo klein dat ik zwanger kan zijn door de spiraal heen. Nu vrijen we met condoom en ben ik me elke avond suf aan het sporten maar er gaat niks af... zucht

14. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    @ Jane: zo'n slechte eet-periode hebben we hier ook gehad. Wel meerdere keren ook. Iedere keer heb ik er geen bijzondere aandacht aan gegeven, altijd was het wel een combi van tanden, kiezen, oren, enz enz. En dan ineens, van de ene op de andere dag gingen ze dan weer ineens goed eten.

Ik ben mijn lijf ook helemaal zat. Na de bevalling was ik meteen al mijn kilo's kwijt, maar ik wilde allang meer afvallen. Die tijd lijkt nu gekomen, ben nu 4 weken bezig en ik ben ook al 4 kg kwijt. Heb het soms wel lastig (zoals nu, heb zo'n zin in iets lekkers hihi) maar ik probeer het nu echt vol te houden.

15. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik ga me in januari maar eens aanmelden voor de sportschool... Hier mag er ook wel weer wat af!!!

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Jane, je weet het maar nooit, toch even een test doen? Kijk maar naar mij, redelijk onvruchtbaar, en dan door de pil heen zwanger geworden.

@hier, niet zo goed ging het gisteren... Kreeg enorm buikpijn, naar de huisartsenpost, door naar de gyn, bleek de cyste geknapt te zijn die op mn eierstok zat, kortom hele buik vol vocht wat dus pijn veroorzaakt, ben afgelopen nacht om 1 uur opgenomen, kreeg een infuus, ze wilde afwachten of ik misschien niet erg zou gaan bloeden van binnen... maar gelukkig niet, ook geen pijn meer... dus mocht om 10 uur weer naar huis toe. Ik heb het wel vaker gehad, hoort een beetje bij pco. Dus dat hebben we ook weer overleefd.

Voor de rest gaat het prima, moet af en toe een beetje in me zelf lachen omdat ik dan denk ; Wow ik ben zwanger!

Nu heb ik nog een advies vraagje aan jullie :

Zal ik het nu al aan mijn leidinggevende vertellen? Zal ik dat face to face doen? Of zal ik haar bellen. Ik heb aanstaande Vrijdag een etentje van mijn werk (daar is mijn leidinggevende niet bij, zijn alleen mn directe collega's) eigenlijk wil ik het dan best delen met hen.. maar ik zie mn leidinggevende niet voor die tijd. Ik vind het ook zoooo moeilijk om het haar te moeten vertellen... Ik ben nu ziekgemeld met buikgriep, heb haar vandaag gesproken maar heb niks gemeld over de opname of zwangerschap. Heb even de arbo gebeld, en ik ben dit ook niet verplicht te melden. Maar ik speel liever open kaart eigenlijk... Pfff.. zo lastig, inmiddels vind ik het zelf wel erg leuk, maar dat werk gedoe blijft lastig! Maar goed, Vrijdag ochtend heb ik alweer een echo, oh en nog een goed puntje.... gisteren ochtend op de echo was alleen het vruchtzakje te zien, en gister avond zagen ze er een ringetje in zitten, dit is een goed teken zei de gyn...

17. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Sannie hier was ik na de bevalling en borstvoeding ook al weer op mijn gewicht en zelfs nog daaronder toen ben ik gestopt met borstvoeding. Woog toen 50 kilo vandaar. Normaal weeg ik 53 kilo en nu woog ik laatst 60,1 kilo!! Ik woog 67 kilo bij 35 weken zwangerschap. Ik merk echt dat mijn buik is uitgerekt geweest alles gaat daarheen...en ook op mijn heupen pfff.

Ik ga volgende week wel een testje doen voor de zekerheid maar dat kan echt eigenlijk niet zo zijn. Eigenlijk zonde geld maar ja...om alles uit te sluiten. Weet iemand eigenlijk of een test met bijvoorbeeld 20 weken zwangerschap nog positief aangeeft? Het hcg daalt toch later in de zwangerschap, heb je dan nog een posi test? Vroeg ik me even af.

18. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    MM7 ik zou zelf nog even mijn mond houden, je weet niet wat er allemaal nog mis kan gaan en straks ben je misschien je baan kwijt voor niks. Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt

19. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mm7, wat heftig allemaal meid! Wat zal je pijn gehad hebben.. Gelukkig ziet je zwangerschap er goed uit! Als IK jou was, zou ik open kaart spelen.. Ik heb gemerkt dat je daar het verste mee komt, maar dat is mijn ervaring. Ik ken je leidinggevende natuurlijk niet, maar door open en eerlijk te zijn, stel je je wel kwetsbaar op. Dat kan in je voordeel werken, maar er zijn helaas ook veel werkgevers die daar misbruik van maken. Dit is dus de enige tip die ik je kan geven..

@jane.. de enige tip die ik je als 1ling mama, met altijd goed etende kinderen kan geven is: probeer het los te laten.. Ik weet natuurlijk niet hoe goed ze groeien en in hoeverre ze al onder de middenlijn zitten.. Het enige wat mij geleerd is, kijk naar je kindje, doen ze het goed? Zijn ze vrolijk of misschien wel verkouden? Kan zijn dat ze daarom minder willen eten.. Blijven ze op hun eigen lijn? Weet voor jezelf dat je genoeg aanbied! Kijk het nog een weekje of 2 aan en ga anders extra wegen bij het CB en bespreek je twijffel met het CB of evt je huisarts/kinderarts mocht je je echt zorgen maken!

20. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou ik voor de zekerheid wel even doen idd. Ik dacht zelf dat je tot 16 weken positief kan testen met een huis tuin en keuken test ;). Maare 20 weken zwanger.. dat had je echt wel gemerkt denk ik! Zeker omdat je weet hoe het is om zwanger te zijn.

Deel Deze Pagina