Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @mm7.....van harte meid!!...wat goed..

@auto...hier een renault laguna station

@missa...dat lijkt me vreselijk...

@all...vandaag heeft mijn vriend de hele dag cursus dus ben alleen thuis....vanmorgen even de stad in geweest met mijn moeder en kinders....Morgen naar de intocht van sinterklaas en voor de rest nog een verjaardag.

2. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

MM7: wat een goed nieuws van de echo! Heerlijk dat het goed gaat! Wat betreft Sushi, volgens mij mag je gewoon verse vis eten. Dus verse zalm, tonijn etc. Anders even daar vragen of het echt vers is??
    Ik moet terugdenken aan mijn eerste zwangerschap, toen wist ik nog net niet dat ik zwanger was en ik was toen in Maleisië. Ik heb daar zo zitten smullen van sashimi (schrijf je dat zo??). Mmmmm. Toen smaakte alles nog extra lekker (twee weken later hield ik niks meer binnen).

Hier: ik besef steeds sterker dat er twee baby's in de buik zitten en ik wil ze nu ook echt niet meer kwijt!! Ik hoop zo dat de 20-wk echo straks goed is (duurt nog 3 weken). Zucht...

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Lima & Belle bedankt!

Belle, het maakt ook niet vreselijk veel uit voor de 9 weken volgens mijn gyn. Maar goed ons plan is gewijzigd, degene met wie we zouden gaan is ziek, dus nu gaan we over 2 weken, dat betekend dat ik lekker in jogginbroek op de bank spareribs ga lopen bikken met mn vriend! Dus lekker thuis hangen, hij moet er morgen ochtend ook weer om half 5 uit, dus we vinden het helemaal niet erg. Over twee weken gaan we dan naar een andere sushi tent, die is echt vers daar durf ik vergif op in te nemen zeg maar...
    Dus nu eerst een broodje smeerkaas (mn addiction sinds ik zwanger ben) en straks als de twins op bed liggen, lekker spare ribs! (En dan morgen ochtend weer spugen haha)

Belle komt vast goed je 20 weken echo! Maar 3 weken, dat is nog best lang wachten idd.....

4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Oef zou niet weten wat wel en niet mag!! Maar je had het volgensmij al.. Geniet van je spare ribs, en nog gefeliciteerd met je vriend/man!!!

Hier vandaag mn welkomspakket van nvom binnen!! Nu de tijd nog weten te vinden om te gaan lezen!!

F.leur is vandaag beetje overgeprikkeld, en heeft dus echt van half 5 tot net gehuild. Wilde niks. Dus uiteindelijk der in bad gedaan en in bed gelegd, en mevrouw was meteen vertrokken.. Hopelijk blijft ze nog even lekker slapen..

Dames moeten wel gaan bedenken wat we willen gaan doen met de meting... En wanneer. Want ik ga nu werken op de zaterdag, dus als het zaterdag wordt moet ik wel vrij vragen,..

5. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ik heb ook de uitnodiging gekregen voor de meeting. Heb em nog niet ingevuld. Wil graag eerst weten waar we ongeveer gaan meeten!

Hier net T ess helemaal onder de poep! En natuurlijk gebeuren dat soort dingen altijd als je alleen thuis bent! Dus haar in bad gedaan (beneden in de gootsteen), en ondertussen M ila over de toeren! Altijd gezellig! Maar het is gelukt, en beide dames liggen nu relaxed bij me te slapen.

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @meeting, de voorkeur gaat hier ook naar een zondag uit! Ik moet op zaterdag ook altijd werken! Maar om te doen ben ik vrij inspiratieloos... Wel weer een beetje in t midden van t land!

7. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hey meiden wat een geklets kan jullie bijna niet bijhouden haha!!!

mm7 wat fijn dat t er goed uitziet nu lekker genieten he!!!!

hier alles goed ben donderdag tante geworden van een flinke knaap 4620 gram en 55 cm!! mooi ventje...irriteer me eigen alleen altijd zo rot aan t feit dat de bevalling zwaar is geweest en ze dan "liever"een keizersnede hadden gehad...dat wordt echt zo onderschat krijg daar altijd zn rotgevoel bij ik was er echt niet blij mee hoor en vond een kz echt heftig...hebben degen die dmv een kz zijn bevallen die irritatie ook?....
    maar ben wel trots op dit mooie neefje voor mijn kids tis de eerste en tis toch wel bijzonder...

verder alles goed hier de tweeling gaat lekker durf t niet te hard te roepen maar op dit moment zijn ze "makkelijk".....daarin tegen is jade een ander verhaal...die is echt zo tegendraads soms is ze heeeel lief wil ze knuffelen en gezellig kletsen en t andere moment luisterd ze niet gooit ze met spullen als ik de twins aan t voeden ben haalt ze.t hele huis overhoop...pfff moeilijk hoor wil ook niet de hele dag mopperen op dr...
    maargoed daan denk ik maar zo...ze is eigenlijk nog zo klein...en moet ook alweer zo groot zijn...is ook moeilijk nu pak ik ff lekker een uurtje met dr als de tweeling op bed ligt ff knuffelen kletsen enz..dat doet dr goed!!!

meeting ik kan bijna altijd wel dus ik pas me zover t kan aan!!idd een beetje centraal is wel handig...wil jullie nu weleens in t echie zien hoor en idd mss is t leuk om dd nieuwe zwangere die mee willen ook uit te nodigen?!!....

nou kga ff slapen...morgen weer een druk sint dagje!!gezellig weltrusteb!!xxxsie

8. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @sjaantje, ik had zo graag natuurlijk bevallen en t ging ook zo goed tot 8 cm maar Noah moest er met spoed uit dus ik had geen keuze... Maar de herstelperiode na een ks is idd zwaar!!! Moet wel zeggen mocht ik een volgende krijgen gaat mijn voorkeur nu toch uit naar een ks! Maar dit is meer omdat ik geen andere manier van bevallen ken...

9. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Spuit elf komt er ook aan ;)

Ik heb beide gehad een normale bevalling bij M en de ks bij de tweeling en toch zou mijn voorkeur uitgaan naar een KS denk ik..mischien vanwege de complicaties tijdens de vaginale bevalling en ik was langer herstellende van de gewone bevalling dan van de ks moet ik eerlijk toegeven...Denk dat het eraan ligt wat je allemaal meemaakt en als je een hoofdje ter grootje van een pompoen erdoorheen moet drukken en dat wil echt niet kan ik me voorstelen dat men liever een ks had gehad.
    niks zo erg als een kind dat niet blijkt te passen....

10. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik wilde echt echt echt geen kz, lijkt me echt hels namelijk, is volgens mij ook veeel zwaarder en veel langer herstel. Vind het ook altijd raar dat mensen zo makkelijk over een kz denken, halloooo denk ik dan je hele buik maken ze open!!! Nee hoor geef mij dan maar een vaginale bevalling, het risico op een knip, scheyr etc neem ik ook deze aankomende keer weer op de koop toe!

11. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Ik benhet met je eens hoor sjaantje. Sommige mensen denken er heel lcuhtig over. N mag ik niet echt klagen want na bedie ks toch snel op de been, vooral bij de tweeling, toch snel weerveel dingen zelf doen, moest ook wel met een peuter en geen kraamhulp meer!

Tja ik weet niet hoe het is omvaginaal te bevallen dus kan ik niet over meepraten.. Maar merk wel dat mensen die wel idd vaginaal zijn bevallen denken dat het even open snijden, kind eruit, schoonmaken van binnen en dichtnaaien is en dan klaar!! Maar idd de eerste week kan je niet veel det alleszeer zelf lachen of hoesten..

12. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook KS met de eerste.en geloof me ik had wel 2-3 weken nodig om ueberhaupt n beetje op de benen te komen.de eerst week in het ziekenhuis,een infectie gekregen en lag slecht!uiteraard veel pijn aan mijn litteken gehad maar ja je krijgt er zoiets moois voor terug dacht ik dan,om het mezelf niet ook nog s emotioneel gezien zwaar te maken.
    maar oh wat kunnen mensen je toch onbewust zoooooo veel pijn doen door te zeggen....
    -ik heb ze wel met eigen kracht eruit gekregen.
    -ik had wel een ks gewillen,lekker makkelijk,hoef je er niks voor te doen
    of dat jein gesprek zit met anderen, die allemaal vaginaal bevallen zijn,en er maar luchtig over een ks gesproken word.
    hoe je dat kan raken....

nou een ks kan maybe makkelijk zijn als hij vooraf gepland is,je weinig last hebt achteraf maar dat gebeurd ook niet zo vaak.

ik heb dan nooit reaktie terug gegeven op diverse opmerkingen omdat t gewoon pijn deed.
    wel werd ik enorm verdrietig dat ik eerst 1 1/2 dag lag,liep met weeën en maar puffen en doen en de ontsluiting maar niet vorderde. uiteindelijk de weeën stopten en ik naar huis mocht.
    dezelfde dag maar weer terug omdat de pijn maar niet ophield en je dan een spoed KS krijgt omdat ze een loslatende placenta vermoeden.
    je baby de volgende dag pas weer zien omdat ie blijkbaar heeeel slecht lag en de nacht misschien niet had gehaald,wat je achteraf pas hoor.
    ik was zo verdrietig dat mijn lichaam mij zo in de steek had gelaten en ik me abnormaal voelde tegenover de rest omdat ik niet met eigen kracht mijn kind eruit kreeg.

soms vind ik het jammer dat mensen er niet erover na denken met de dingen die ze zeggen in het bijzijn van iemand die helaas wel een negatieve ervaring had met een ks.

dus ik hoop uiteraard met heel mn hart dat het me deze keer wel zal lukken,en dat ook ik kan zeggen goh kijk ik heb 2 kindjes er met eigen kracht uitgeperst en een negatieve ervaring met een ks gehad.

hahaha sorry hoor voor mijn lange verhaal maar het is gewoon een gevoelig onderwerp voor mij iig.

13. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ missa jeetje wat een shrik voor jullie! ik duim dat er niks te zien/vinden is als ze het op kweek zetten! sterkte!!

14. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Mee eens hoor! Ik heb bij mn 2e een ks gehad en heb ook vaak gehoord van nou dat was makkelijk... terwijl ik het 100% zelf had willen doen... Toen uiteindelijk de bv ook niet lukte vond ik dat ik erg faalde ook....

Nu dus ook een vaginale bevalling gehad wat me een super "boost' gegeven heeft.... in 5 en half uur natuurlijk bevallen van een 2ling.... waarvan een in stuit zelfs... krijg vaak complimentjes ;) en dat doet me dan erg goed... vind het herstel van een ks ook tegen vallen hoor... nu liep ik na 10 dagen alweer in de supermarkt beretrots achter de duowagen :)

Manlief gaat dinsdag weer na 3 weken vrij te zijn aan het werk... benieuwd hoe ik het ga bolwerken... zie het wel zitten hoor... zal f fpittig zijn en mn draai moeten vinden.. met name Vera naar school brengen en halen zal ff wennen zijn, doen we lopend namelijk... 20 min ongeveer heen... ach hopen we snel de overtollige kilootjes kwijt te zijn ;)

ben benieuwd wanneer de twins de voeding om de 4 uur gaan krijgen... wanneer was dat bij jullie...? Geeft het net weer wat meer tijd tussen door.... ze zitten nu nog op 7 voedingen van 100 cc aangemaakte voeding.... Maar zo`n bus gaat al supersnel zeg... Nutrilon heeft er een sponsor bij ;0 word nopg wat als ze flessen van 180 pp gaan drinken, haha!

Zo manlief maakt een lekker kippesoepie.... stokbroodje in de oven.... wij gaan zo eten!
    Fijne avond meiden!

15. missa sterkte..

tja ik weet wat beide is wat bevalling betreft maar ook dat is mij mee gevallen..

meiden sorry dat ik er zo weinig ben maar hier zijn de meiden aardig aan de klungel vanja heeft erg exceem gehad nu spuugt eva weer dus gaat goed..
    maar zal ze effe showen

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Yippieajee, wat een heerlijke foto!

17. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hoi Candijtje: hier zitten de dametjes al op 6 voedingen om de 4 uur. Ze krijgen 90+3.
    Soms gaan ze leeg, maar meestal laten ze 10/20cc staan.
    Hier krijgen ze nog nenatal, word gelukkig vergoed door het ziekenfonds omdat het is voorgeschreven door de kinderarts. Want het gaat echt super snel!

Heb vandaag een humeur om op te schieten. Halve dag lopen janken! Kwam vooral omdat manlief liep te zeuren dat het huis een chaos is! Heb hem vriendelijk (nou ja, eigenlijk niet zo vriendelijk) verzocht mij even de tijd te gunnen om weer wat systeem te krijgen.

En nu gaat hij vanavond ook nog naar de film,
    Nu heeft hij dT wel gevraagd, maa had op wat meer begrip van hem gehoopt. Nu zit ik namelijk weer een avond alleen!
    Baal er stevig van, en doe nu dus ook even niet zo aardig tegen hem.

Nou ja... Ik ben dus gewoon chagerijnig en ben er ff klaar mee!
    Hopelijk zijn de dames wat rustig vanavond (meestal zijn ze wat onrustig), dan kan ik ff wat aan de was doen en dom tv kijken!

18. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Gelukkig heb ik nog geen negatieve opmerkingen gehoord over de ks. Iemand zou ook niet tegen mij moeten beginnen dat een ks "makkelijk" is. Ik heb zowel een gewone bevalling als een ks in één gedaan (was spoed bij persen, ze lag nog te hoog dus via de buikwand eruit) en ik heb best wel even moeten herstellen. Ik was snel op de been, dat wel, maar ik had één of andere complicatie dat de wond loeiveel zeer deed en ik vervolgens alsnog een paar weken amper heb kunnen genieten. Maar bevallen is sowieso geen pretje, althans voor het gros van de vrouwen. Vaginaal of ks.

Jeetje wat groeit die buik van mij hard zeg! Ik vind het niet te geloven. Gelukkig begin ik ze ook wat meer te voelen. Ik ben vandaag naar de sauna geweest. Heerlijk.

19. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Nou toch wel fijn dat ik niet als enige dat gevoel heb...tis idd de opmerkingen die sommige mensen kunnen maken die zo kwetsend zijn...zoals idd ik heb het helemaal zelf gedaan of zoiets...
    Maar tuurlijk snap ik als je vaginaal bevallen bent en het is heel erg heftig geweest je dan liever ene kz ziet...tis net idd hoe het gaat en verloopt en idd een kind krijgen is gewoon niet echt leuk haha!!

nou hier weinig puf om ff op iedereen te reageren ben erg druk wel met allerlei leuks maar wel zeer vermoeiend duik dan nu ook lekker mn bedje in!Xxsie

20. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Wat is er weer veel gekletst! .....pfff hou het niet meer bij

MM7 super dat alles goed is!

Ik ga ook even spammen
    Naomi

Deel Deze Pagina