Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Elize

2. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Naomi

3. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Elize

Ik kom snel weer reageren, drukke week gehad

4. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @jane, wow wat hebben jou meiden mooie ogen zeg!!! Daar gaan over een aantal jaartjes genoeg jongens voor vallen!!!!

5. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Mooie meiden Jane, ze lijken echt super op elkaar.... ook in gedrag eigenlijk?
    Hier 2 totaal verschillende kindjes.... Zoonlief word wakker heeft honger en zet het op een brullen, dochterlief kan wat pruttelen maar valt soms ook wee rin slaap.... Zoonlief wil overal bij zijn lijtk het wel, veel op de arm willen enzo, dochterlief vind de box ook prima kan er heerlijk liggen rondkijken...

@ Nikki, je meiden gaven het zelf aan dat ze tussen alle voedingen 4 uur hebben...? snachts hebben ze er soms wel 4 uur tussen... overdag nog niet... maar goed ze zijn ook pas 3 weekjes natuurlijk.... En ja het huishouden, ben erg blij met mijn hulp die 1x in de week komt.... het huis van boven tot beneden schoonmaakt en de was ook nog eens aanzet/ophangt/ droogt bedden verschoont etc. Manlief moet je ook maar aan het werk zetten hoor.... samen zijn julie een gezin :) de was blijft doorgaan he... pfff... mijn wasmand puilt ook al weer uit... morgen weer een dag :D

6. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hier ging het met de voedingen ook vanzelf geloof ik..maar met hoeveel weken weet k echt niet meer...

hier hebben de tweeling de laatste voeding niet gehad.wel lekker natuurlijk hoop dat t zo mag blijven aar komen ze dan bniet tekort?!zelfs jax die standaard 5u wakker is slaapt nu nog?!

huishoeden dat doet mn man dan weer wel bij de twin wil ie nog weleens smoesjes hebben maar stofzuigen dweilen wassen...tot vervelends toe haha

7. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Heerlijk zo`n man Sjaantje ;)
    en wauw wat lekker zeg dat de laatste voeding nu al overgeslagen word tenzij het eenmalig is ;)
    Hier is de laatste rond 2200 uur, liggen rond 22.30-2300 uur zelf in bed... dan melden ze zich tussen 02.00 en 02.30 uur en vanmorgen weer om 6 uur dus snachts zitten we al wel op ongeveer 4 uur ertussen... maar dan nog... heb nu mn wallen op mn knieen hangen geloof ik, hahaha gelukkig hoef ik nog niet te werken buitenshuis..... zou blij zijn als ze doorslapen, tis toch heel anders 2 babies dan 1 baby... we doen het wel samen maar toch is het best heftig...

Vaak word er eentje wakker en de ander slaapt dan nog, maar we maken de ander wel wakker dus we voeden ze samen.... deden jullie dat ook...? Anders blijf je voeden naar mijn idee....

Zou de wasmand puilt weer uit dus die gaan we maar even aanzetten.... straks boodschappen doen.... ook zo`n "heerlijk" klusje... *ahum*

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Leuke fotos jane! Vraagje : wanneer gingen jullie over op koemelk? Over 2 weken ben ik door mn voorraad opvolgmelk heen, gaf ze vanmiddag een flesje koemelk en dat dronken ze veel beter, wil eigenlijk over 2 weken wel overstappen eigenlijk....

9. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Meiden, bij dit lijstje (van internet af) ben ik benieuwd wat ik allemaal echt nodig heb. En wat heb ik dubbel nodig. En van sommige hoeveel aantallen minimaal?

Wat hebben jullie gebruikt hiervan, hoeveel en nog dingen die niet nodig zijn die er wel opstaan. Of dingen die je wel nodig hebt maar er niet op staan....

HELP!?!?! :D

Verzorging
    Bad met standaard
    Badthermometer
    Verzorgingsproducten (babycrème, -zeep, -olie, -haarlotion)
    Badcape
    Nagelschaartje
    Haarborsteltje
    Aankleedkussen
    2 waskussen-hoezen
    Luieremmer
    6 flanellen luiers
    6 hydrofiel washandjes
    12 hydrofiel luiers
    1 pak New Born wegwerpluiers
    Digitale thermometer
    3 navelbandjes
    Verzorgingscrème (voor jou)
    Aankleden
    6 rompertjes (3x maat 50-56 + 3x maat 62-68)
    4 setjes kleding
    2 mutsjes
    2 paar sokjes
    Borstvoeding
    2 voedingsbeha’s
    Zoogcompressen
    Voedingskussen
    Borstkolf
    Spuugdoekjes
    Anti-klovenzalf
    Flesvoeding
    4 zuigflessen
    Maatkan (-beker) met deksel
    Magnetronsterilisator
    Flesverwarmer
    Melkpoedercontainer
    Zuigelingenvoeding
    Slapen
    Wieg/Ledikantje
    Matras
    2 molton bedzeiltjes
    3 molton hoeslakens of onderleggers
    2 dekens en 3 bovenlakens
    Of 1 duodeken met 3 dekbedovertrekken
    1 moltonbeschermer
    2 slaapzakjes
    1 babyfoon
    2 aluminium kruiken
    Kruikenzakken
    Thuis
    Kast
    Commode
    Wipstoeltje
    Box
    Boxkleed
    Babyfoon
    Eropuit
    Verzorgingstas
    Kinderwagen (met parasol en regenhoes)
    Babyautostoel (groep 0 met voetenzak)
    Campingbedje

10. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Jane: mooie meiden!!! en leuke foto's!!!

Mm7: bij T.imo was het op de een op de andere dag dat die geen opvolgmelk meer wilde.. Was volgens mij zo rond de 9 a 10 maanden. Gaf inderdaad al tussen de middag wat gewone melk en dat vondt die dus blijkbaar veel lekkerder... Je moet dan alleen kijken dat ze genoeg melkproducten binnen krijgen. Maar dat kan in zo veel vormen.. Kaas/yogurt/melk/vla/yogie enz...

Bezigbijtje: tja ik had al een kindje dus heb niet heel veel extra aangeschaft behalve dan de wagen en maxicosi's. Verder gebruik ik echt mega veel hydrofiele doeken vind ze ideaal.

Maar qua verzoring: hoef je geen 2 badjes enz aan te schaffen.
    Kleding: is maar net hoeveel je gaat wassen. Ik had een ernorme berg aan kleding, dat ik het meestal wel redde om eens in de 5 a 7 dagen te wassen. En beddengoed heb ik hier 6 lakens, 2 dekentjes, en genoeg moltons.

Flesvoeding/kolf: ligt er net aan wat je gaat geven. Ga je geen bv, kan je al meer kv inslaan en flesjes(niet teveel, want je baby kiest een fles uit, sommige drinken beter bij difrax andere weer bij advent enz). Zorg wel dat je in ieder geval 1 pak kv hebt staan en flesjes..

Ik heb 2 wipstoeltjes en vind het ideaal, maar gebruikte ze pas echt toen ze iets ouder waren.

En als je iets mist, is het vaak ook zo in huis gehaald.. dus maak je niet al te veel zorgen

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Thnx mama van 3, ik ga gewoon over, vind het wel mooi geweest met die poedermelk!

Bezig bijtje, ik doe het even zo :

Verzorging
    1xBad met standaard
    1xBadthermometer
    Je krijgt veel in gratis pakketen, bij welke verzekeraar zit je? Sommige geven een gehele verzorgingslijn in het kraampakket.Verzorgingsproducten (babycrème, -zeep, -olie, -haarlotion)
    2xBadcape
    1xNagelschaartje
    1xHaarborsteltje
    1xAankleedkussen
    2xwaskussen-hoezen
    Vond ik overbodig, luierzakjes van de action, luier erin, en in de prullebak, je ruikt nooit wat.Luieremmer
    6xflanellen luiers
    6xhydrofiel washandjes
    Er stond 12x maar ik zou lekker 20x keer doen, ik heb er geloof ik 40, en daar ben ik erg blij mee!hydrofiel luiers
    2xpak New Born wegwerpluiers
    2x, 1 voor jou in de kraamtijd, en 1 voor de babys, zit ook in je kraampakket.Digitale thermometer
    0, die gebruiken ze niet meer.navelbandjes
    Bepanthen ivm kloven als je bv gaat geven.Verzorgingscrème (voor jou)
    Aankleden
    6 rompertjes (2x mt 443x maat 50-56 + 3x maat 62-68)
    4 setjes kleding
    2 mutsjes
    2 paar sokjes
    Borstvoeding
    2 voedingsbeha’s
    Niet gebruikt, ik knipte een inlegkruisje door midden en plakte het zo aan de binnenkant van mn bh, zat veel lekkerder dan die dikke zoogcompressen.Zoogcompressen
    Niet gebruiktVoedingskussen
    Kun je huren, info in het ziekenhuis of verzekeraar.Borstkolf
    10xSpuugdoekjes
    Anti-klovenzalfzie verzorgingscreme voor jou
    1 pak is voldoendeFlesvoeding
    4x is meer dan voldoende4 zuigflessen
    Maatkan (-beker) met deksel
    Ze mogen tegenwoordig in de vaatwasser, doen ze hier zelfs in het ziekenhuisMagnetronsterilisator
    Flesverwarmer
    Melkpoedercontainer
    Zuigelingenvoeding
    Slapen
    Wieg/Ledikantje
    Matras
    2 molton bedzeiltjes
    3 molton hoeslakens of onderleggers
    2 dekens en 3 bovenlakens
    Of 1 duodeken met 3 dekbedovertrekken
    1 moltonbeschermer
    Slaapzakjes ging ik hier pas gebruiken met een maand of 4/5.2 slaapzakjes
    1 babyfoon
    2 aluminium kruiken
    Kruikenzakken
    Thuis
    Kast
    Commode
    Ging ik pas gebruiken bij 6 maanden, wel handig om er 2 te hebben.Wipstoeltje
    Box
    Boxkleed
    BabyfoonDeze is al hierboven genoemd.
    Eropuit
    Verzorgingstas
    Kinderwagen (met parasol en regenhoes)
    2xBabyautostoel (groep 0 met voetenzak)
    Heb ik pas met 3 maanden gebruikt bij mn ouders. Maar wel handig om er 2 te hebben.Campingbedje

Kleding zou ik dubbel doen, en dan lekker een paar vestjes die kan je makkelijk over al over heen aan doen. Bedlinnen zou ik ook dubbel doen.
    Voor de rest niet te veel onzin kopen, zoals verzorgingscreme voor jou vond ik erg apart haha!

12. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @mm7, ben bij 11 maanden begonnen met koemelk!

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Thnx Lin, ik stap over 2 weken over zijn ze ruim 10 maanden.. Doen jullie dan ook rijstebloem door de laatste fles? En tot wanneer kregen ze bij jullie 3 flessen??

14. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg

15. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Rijstebloem krijgen ze al heel lang niet meer... Ik geloof dat we bij 6 maanden over gestapt zijn naar een avondpapje en sinds 8 maanden eten ze 's avonds zo goed dat ze alleen nog een beetje melk krijgen!
    Hier krijgen ze nog steeds 3 flessen (nou ja de eerste is pap of ze moeten naar het kdv gaan dan is het wel een fles) De fles 's middags is +/- 100ml en 's avonds +/- 70ml

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    mm7; kijk daar heb ik wat aan! Dankje meid!

we zitten er financieel beetje tegenaan te hikken:). Dus ik ben alles beetje aan het uitzoeken.

17. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Bezigbijtje, ik zou vooral op marktplaats kijken. Veel is echt overbodig. Vraag prenatalbonnen aan kraambezoek of hema bonnen daarvan kan je bij de hema slaapzakjes kopen en bij prenatal wippertjes!

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik heb wel een 2ling box met 2 boxkleden, die ga ik als ze 1 jaar zijn op mp zetten.... Wij kopen voor de aanstaande baby een 1ling box.

19. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Zo hebben wij t ook aangepakt! Mijn babykamer komt van marktplaats en heeft me maar 200 euro gekost! Zag er als nieuw uit maar die mensen gingen uit elkaar en moesten er vanaf!
    Als je naar maxicosi's gaat kijken, kijk dan naar kleuren van t vorige seizoen! Scheelt ook erg veel! Tweelingbox, wippers en kinderstoelen heb ik ook van marktplaats

20. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    box hebben we al, gekregen. Dat is erg fijn!

ik zoek indd me suf op mp. Scheelt veel.

ik heb een proefdruk kaartje gemaakt en indd daar als cadeau tip bonnen opgezet. Ene kant wel lullig misschien maar aan de andere kant kunnen we het wel gebruiken.

xxx

Deel Deze Pagina