Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Bezigbijtje,,, belangrijkste van alles is dat de slaapplek in orde is ledikantjes matrasje dekentjes en lakentjes kruikjes is verschillend hier 4 kruiken in huis en maar 1x gebruikt de 1e nacht.. ligt sterk aan de temperatuur en het seizoen ;)
    Als je fv geeft 2x een flesje en spenen en kv op voorraad 1 pak pampers en voor ieder 2 setjes met kleren en rompertjes maat 50
    alles wat je dan nog te kort komt kan je later halen
    Hydrofieleluiers koop er heel erg veel!!!!!!! let op de babyweken bij wibra is ideaal om in te slaan... i love wibra en zeeman by the way leuk spul en goedkoop ;)

je kan uitgaan voor spullen van een eenling behalve met het slaap en eet gebeuren natuurlijk en vervoer ;)

2. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    ieve meiden ik ga jullie verlaten..
    Wij hebben vandaag gezien dat er geen hartjes meer kloppen bijde kindjes zijn overleden rond 8 weken.
    Het was tevens ook een tweelingzwangerschap zonder tussenschotje dus later in de zwangerschap rond 20 weken had ik een keuze moeten maken of het enen kindje overleefd of de ander.
    wij zijn er helemaal kapot van .
    ik weet het, ik voel het ,maar ik begrijp het niet ..
    aanstaande woensdag word ik opgenomen voor curretage en dan is het afscheid van mijn 2 kindjes daar .. zo gewenst zo welkom (L)

3. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @thea, Jeetje meid heb er gewoon tranen van in mn ogen, wat heftig!!!!! Wil jou en je man heel veel sterkte wensen!!!!

4. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Veel hydrofielen is echt prettig, ik gebruik ze ook overal voor... en ook heel veel spuugdoekjes... Heb ook het een en ander van marktplaats gehaald, zelfs hydrofielen en badcapes voor weinig.... maxicosies ook van mp.... scheelde echt heel veel! Wij hebben ook een aankleedkussen beneden, hup op tafel en verschonen maar... in de box zit een lade waar we luiers, spuugdoekjes, hydrofielen etc. in hebben zitten.... hoeven we niet steeds naar boven toe... ideaal! Kruiken hebben wij wel gebruikt, ik had er ook 4. Lieke kon zich niet goed warm houden de eerste week/10 dagen. Later alleen het bedje voor verwarmen en nu slapen ze zonder kruik. 4 kruiken vind ik dus niet overbodig... Maar ook die zijn op mp te vinden...

mm7, moet je nu weer alles aanschaffen voor beeb nr. 3? Of had je niet alles al verkocht...? Ik verwacht dat in juni/juli onze twin wel uit de wiegjes zijn, kan je je wieg-beddegoed weer op komen halen ;) Jammer dat ik nu niet meer in de buurt woon....

We hebben 11 dezelfde tweeling-felicitatie-kaartjes gekregen.... erg he, zo zie je maar weer dat er weinig variatie in felicitatiekaartjes zijn voor een tweeling ;)

5. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Oh Thea wat heftig!
    Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies... Ook voor je man en beide kindjes! Hopen dat het woensdag allemaal meevalt...

6. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @candijtje, erg he haha dat hadden wij ook! Zoveel er voor een eenling is, zo weinig is er voor een meerling!

7. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Jeetje thea sterkte met het verlies van jullie wonders....knuffel

Candijtje ze hebben hier hele verschillende karakters...

Hier met 12 maanden over naar koemelk

Dubbele felicitatiekaarten, hier ook een hele boel. Heb een album gemaakt en daar zitten soms een paar pagina's achter elkaar in met dezelfde kaarten

8. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @bezigbijtje, mijn maxicosi's gaan binnenkort op marktplaats! Mocht je interesse hebben kan ik je foto's sturen!!!

9. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb jij soms n foto van jullie box? maybe hebben wij wel interesse :D

10. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ thea jeetje meis :( wat n k** nieuws voor jullie!!!krijg n brok in mn keel bij het lezen van je berichtje....ook dat jullie hadden moeten kiezen! wat erg vind ik dit! heel veel sterkte met dit verlies en het een plekje te kunnen geven!!! dikke dikke knuffel!!

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Thea, ontzettend verl sterkte! Candijtje, ik heb mn mooie koeka voetenzakken weg gedaan, baal daar nu enorm van, ook mn badzitje en veel kleertjes... Allemaal in de week voordat ik teste! Ach we kunnen nu weer winkelen denk ik dan maar... Bezigbijtje, een budget voeding tip, bonbebe is 6 euro per pak scheelt dus 6 euro op friso/nutrilon. My sunshine ik maak woensdag een foto voor je, moet morgen werken en ben savonds dan blij als ik zit haha!

12. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Thea.... ik ben er helemaal stil van... wat verschrikkelijk zeg...
    ik wil jou en je partner heel veel sterkte wensen....
    wat is het leven soms oneerlijk...

13. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    @thea...heel veel sterkte. Wat vreselijk :(

14. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Thea: heel veel sterkte. wat een verschrikkelijk nieuws.

15. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    jullie kletsen heel wat af zeg!!
    ik probeer wel mee te lezen, maar kom er niet altijd aan toe te reageren.

Jane: wat een schattige dames zeg! en idd die ogen! smelt! ik heb nog wel een leuke zoon in de aanbieding later! ;)

Bezig bijtje: ik was ook in de stress met die lijstjes. uiteindelijk hadden we alleen het basis spul in huis toen onze tweeling kwam! omdat we natuurlijk nog niet verwacht hadden dat ze kwamen.

Dus ik zou me niet teveel vast houden aan de lijstjes, heel veel spullen kun je ook nog wel halen als de kleintjes er eenmaal zijn.
    Maar idd hydrofiele doeken en spuugdoekjes zijn altijd handig! ;)
    en vraag aan kraamvisite maar luiers en flesvoeding ;) poeh! dat gaat er echt snel doorheen!

mm7: hoe voel je je?

Candijtje: misschien moeten wij in de toekomst een meeten? zo ver wonen we niet uit elkaar?

Hoe gaat het met Maybe? en met Rave?

Mama van 3; zag dat jullie de intake vandaag hebben! spannend! wel goed trouwens dat jullie meiden al zo snel tereht kunnen op het kdv. vaak hoor je toch wel dat er vreselijk lange wachttijden zijn.
    hier hebben we trouwens een gastouder waar onze 3 kids straks heen gaan. onze oudste gaat daar nu al 1,5 jaar naar toe. super mens!

hier: ik ben weer uit mn dipje... was gewoon moe, en kon er gewoon even geen druk bij hebben. Mijn man doet namelijk ook echt veel in het huishouden, en ook met de kids, dus mag gewoon echt niet klagen.
    Ik heb alleen voor mezelf even tijd nodig weer een systeem te vinden in het huishouden en zo. ik had echt een systeempje en een ritme, en die ligt nu even overhoop.
    Maar vanmorgen hadden we al meer systeem, zodat ik niet in de chaos zit op het moment dat mijn man vertrekt naar zijn werk.
    We gaan nu gewoon om 7 uur uit bed, en dan kunnen we om kwart voor 8 samen de dames een flesje geven. zoontje heeft dan al gegegetn en zo.
    mijn man hoeft namelijk pas om half 9 weg (das dan wel weer lekker).

Gister is de huisarts hier langs geweest voor huisbezoek.blijkt nu dat ik een vreemde bloedgroep heb ontwikkeld mtijdens zwangerschap (das die Kell bloedgroep), dus heb nu een bloedtransfustie kaart in mijn beurs. als ik ooit bloed nodig heb, moet ik een bepaalde aparte bloedgroep hebben, anders stoot mijn lichaam het bloed af. zal ook gevolgen hebben voor ooit een eventuele volgende zwangerschap. brengt risicos met zich mee (niet dat ik denk dat ik ooit weer zwabger zal zijn, maar toch).

Zo, dat was het even voor nu!

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    bedankt voor jullie reacties meiden.

Ik heb al erg veel maar wil graag alles al in huis hebben voor ze komen, en juist omdat ik weet dat ze eerder kunnen komen... hahaha zo ben ik! Regelmiep en plannertje....;):)

maar box, boxkleed, 2x maxicosi met easyfix systeem, bedjes, commode, badje, tas, 1 wipstoeltje (moet er nog 1 bij dus) en zo de grote en duurste dingen zijn er al wel. Maar nu koop ik elke maand een beetje bij want we zitten best krap doordat alles nu zo dubbel moet.... en we hadden al niet veel spaar omdat er ineens een andere (grotere) auto moest komen....;)

Dus dat vind ik allemaal best eng. Ik zoek heel veel op marktplaats. En a.s. zaterdag gaan we naar wandelwagen kijken. Ik ben helemaal verliefd erop. Mijn ouders willen m maybe betalen.... ben benieuwd!

en wat hadden jullie aan kleertjes per kindje in maten zeg maar aangeschaft?

En indd welke fles voeding en luiers gebruiken jullie. VInd tips en vergelijkingen altijd wel fijn:)

Ik werk zelf gelukkig in de kinderopvang dus 2 beebs verzorgen moet me wel lukken. Ik heb 2 jaar lang alleen op groep gestaan met 2 beebs, 2 dreumes en 2 peutertjes dus moet goed komen:p:p

17. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ik had een paar setjes in maat 50 en het meeste in maat 56. Aangezien ze onze twin schatte op ruim 5 en halve pond heb ik niet kleiner aangeschaft. vond mt 50 al zo klein! Aangezien onze 2 oudste dochters ruim 9,5 pond en 8 pond waren....

Maar de echo had geen gelijk, Gijs was 3150 gr en Lieke 2450 gr. Lieke had dus echt maatje 44 nodig wat ik dus niet in huis had. Gijs paste maat 50 wel maar moest ook omgeslagen worden bij sommige merken... Dus ja waar doe je goed aan hè... lastig :D

Zo zeg, heb beide in bad gedaan, gestreken en nog een was aangezet... staat nog een mand vouw was klaar en straks de andere was in de droger... maar morgen nog een dag, ga zo lekker even op bed liggen als beide gevoed zijn.... best pittig om in je eentje alles goed te laten verlopen...
    Wel lekker dat Vera vanmiddag bij een vriendinnetje gaat spelen zodat ik haar niet op hoef te halen... om 1700 uur pas maar dan is manlief ook wel thuis ;)

Doei!

18. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Thea: heel veel sterkte met het verlies van jouw 2 kindjes. Wat een triest nieuws.

19. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    candijtje; wat een luxe wel zeg dat je mannetje pas h9 naar werk moet en al rond 5en weer terug is.

Ik ben echt heel lang alleen (hahhaa klinkt zielig:p) hij vertrekt 7u en is 6u thuis. (werk tijden van h8-h6) Als ik weer ga werken werk ik 3 middagen van h3-h7 en moet ik de kids nog ophalen gezien hij een caddy heeft.... pfffff....;)

20. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    hier gaat mannetje om 7.10 de deur uit en is om 16.45 weer thuis

ik ga om 6.50 de deur uit en ben om 13.00 uur weer thuis met alledrie de kids (werken tot 7.30 tot 12.30)

Deel Deze Pagina