Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Mama van 3, ben ook benieuwd of je het laat onderzoeken? Ik vind dat ze heel erg op elkaar lijken! Nikki, ik zou ze ook dan weer rond 11 geven idd! All, vanmiddag weer een echo, maar ben al weer goed misselijk deze ochtend! De twins eten vanavond met ons bij opa en oma bloemkool mee, ben benieuwd hoe dat gaat!

2. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @mm7 lekker bloemkool haha dat eten ze hier dus alleen als het zelf gemaakt is! uit een potje willen ze dat dus echt niet hebben... ben benieuwd hoe het gaat
    Ga hier de jongens maar eens fruit geven, voor het eerst een mandarijn in stukjes haha

3. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Nee laten niet onderzoeken, de tijd zal het leren!

Bloemkool blijft hier ook favoriet! Zowel de dames al t.imo:)

Mm7 spannend ik ga duimen dat gewoon alles goed is hoor!!

Linnepinneke: hihi ben benieuwd wat ze er van vinden.

Hier zijn de dames onmogelijk deze morgen pffff willen niks en net met hun fruithap ging het allemaal niet snel genoeg dus weer brullen...

Eergister bij cb geweest ze zijn 6400 en 6420 gram en 63 en 64 cm lang:) alles was goed, cb vondt ze wel erg snel en wilde niet geloven dat f.leur al in kruihouding zat en beetje vooruit kon komen, dus zij legt haar op der buik en hups f.leur gaat in de kruiphouding zitten.. Tis dat ik mn lach kon inhouden maar pff wat trok ze een gezicht hahaha.

4. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Haha mama van 3 , dat is leuk he... Ik had het cb vandeweek aan de telefoon, bel afspraak omdat ik de afspraak vergeten was.. Ze vroeg hoe het ging dus ik zei goed, en dat i en v in de box staan zich overal optrekken enzo, toen zei ze dat kan niet! Hopelijk doen ze het daar de volgende keer ook, wil haar hoofd wel zien haga!

5. rave angel

rave angel Actief lid

10 nov 2008
    437
    0
    16
    Hengelo
    Als het goed is zijn onze dames 2-eiig!

@mm7 succes vanmiddag bij de echo!

@nikkijane, wat doen jullie dames het goed zeg!

Hier zijn we dinsdag op controle bij de kinderarts en fysiotherapie geweest. Alles ziet er goed uit gelukkig. A.my hoeft niet weer te komen en L.ynn moet over 3 maanden weer. En ze krijgt eind januari nog een echo van haar hoofdje om te kijken of de zwelling geslonken is. A.my weegt nu 3070 gram en L.ynn weegt 3060 gram.

Ze krijgen 7x 90+3. Volgens de kinderarts is het eigenlijk te veel, maar ze doen het er goed op en aan minder hebben ze gewoon niet genoeg.
    Wel hebben we weer gemerkt dat de verpleging op de neo in Hengelo echt te wensen overlaat. (Niet dat we dat nog niet wisten, daarom hebben we de dames ook meegenomen, maar het werd nog een keer bevestigd!) We kregen de dames mee naar huis met 6x 60+2. Ik heb gelijk aangeven dat ik dat weinig vond, maar dat was niet zo volgens hun. De tweede dag thuis ben ik gelijk overgegaan naar 7x 60+2 (wat volgens de richtlijnen is). Ik gaf dat aan bij de kinderarts dinsdag en het eerste wat ze zei is dat ze ook 7 voedingen moesten hebben. Dit is ook wat ze afgesproken had met de verleging en wat in hun dossier stond.
    We denken er over om toch maar een klacht in te dienen...Maar ja als het hoofd van de verpleging je terug zou bellen,maar het niet doet...;) En als ik zelf bel is ze er niet/met pauze/in overleg etc...

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ik zit vol met vragen, 2ling(zwangerschap) is zo nieuw voor mij.

IK hoor overal dat de kans groot is dat ze (veel) eerder komen. Mag ik vragen wanneer jullie bevallen zijn en of dat thuis of in zh moest/mocht en hoelang ze eventueel in zh moesten blijven en waarom?:)

7. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    @ Bezig bijtje, stel je vragen maar hoor, wij zijn ervaringdeskundigen :)

Mijn bevalling is met 37.3 weken ingeleid, omdat de ruimte in mijn buik op was en ik was het gewoon zo zat/moe... 37 weken voor een 2ling is al een heel mooi termijn!
    Maar er zijn ook een heel stel meiden hier die inderdaad te vroeg bevallen zijn door complicaties...

Bevallen in het ziekenhuis, (met een 2ling mag je niet thuis bevallen!)om half 8 aan het CTG en weeenopwekkers in het infuus... om 12.50 is zoonlief geboren, 8 minuten daarna dochterlief in onvolkomen stuit... Ze zijn via de natuurlijke weg gekomen dus... terwijl in het begin van de zw-schap een ks vooraan stond zeg maar... ivm vorige bevallingen / ks Maar ben zo blij dat het natuurlijk is gegaan...
    We zijn 1 nachtje gebleven in het ziekenhuis aangezien Lieke haar suikers niet optimaal waren... En ik had veel bloedverlies en moest aan het infuus blijven om het te laten stoppen... We hadden een kraamsuite waar manlief ook mocht blijven wat ik heel fijn vond!

Nog meer vragen... stel ze gerust hoor!

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ingeleid met 36 weken en 2 dagen omdat snachts mijn vluezen gebroken waren maar ik had geen weeen. Isis lag in hoofdliggibg en vinn in stuit, ik ben normaal bevallen in ongeveer 2,5 uur vanaf de eerste wee. Isis woog 2205 gram en vinn 2025 gram, ze hebben 2 weken in het ziekenhuis gelegen omdat ze geen energie genoeg hadden om hun flesjes/bv zelfstandig te drinken.

9. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Succes vanmiddag mm7 met de echo, wel weer "fijn" dat je kwaaltjes er zijn.... maar even binnen kijken kan nooit kwaad hè :)

10. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hier mn vliezen gebroken met 34+6 dus moest meteen naar het zh, dit was om 8.30, om 15.15 nog maar 4 cm :( en de weeen werden zo heftig dat ik een pijnstiller in mn been gehad om 15.30. Toen in een weeenstorm belandt en ben binnen een kwartier naar 8 cm gegaan. Toen zakte Noah's hartslag weg aan aangezien ze de 2cm niet weg konden masseren en ik geen persdrang had zijn ze gaan rennen naar de OK waar ik een spoedks onder volledige narcose heb gehad...

11. rave angel

rave angel Actief lid

10 nov 2008
    437
    0
    16
    Hengelo
    Hier kwam ik aan het eind van de ochtend op controle met 34+5, bleek zwangerschapsvergiftiging te hebben. Aan de ctg gelegd en toen kreeg ik ineens weeen. Om het allemaal wat sneller te laten gaan kreeg ik wee-opwekkers. Uiteindelijk 's nachts om half 1 vaginaal bevallen de 1e. Toen vielen de weeen weg en ook de hartslag van baby 2. Al snel bleek mijn placenta los te hebben gelaten dus met spoed naar de ok waar baby 2 om kwart over 1 gehaald is.

12. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Wel weer heftig om te lezen hoe en met welk termijn iedereen bevallen is.... geen een bevalling is het zelfde hè.. zo zie je maar weer.... je kan overal rekening mee houden maar het "lot' beslist, je hebt er zelf weinig over te zeggen....

13. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hier bij 30+3 opgenomen in het ziekenhuis ivm weeën. Weeenremmers en longrijping gehad. En overgeplaatst naar een academisch ziekenhuis.
    Met 30+5 een spoedkeizersnee gehad ivm Twin Transfusie Syndroom (TTS). Komt alleen voor bij tweelingen die de placenta delen.
    Daarbij Kell bloedgroep bij mij, die bloedarmoede veroorzaakte in de hersentjes van de dames. Komt voor bij 4% van de nederlandse bevolking.
    Dus spoedkeizersnee, wel met ruggeprik, en kindjes naar de neonatologie. In totaal 7 weken ziekenhuis.

Idd met een tweeling moet je in het ziekenhuis bevallen en ben je onder controle van de gyn!

14. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Candijtje idd fijn om weer even van binnen te kijken!

15. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Veel plezier vanmiddag mm7!

Bezig bijtje: zoals je ziet komen de meeste kindjes te vroeg! ;) als je de 37/38 weken haalt heb je ook echt wel geluk hoor!
    Wat ik van mijn gyn begreep komen de meeste tweelingen tussen de 34-36 weken!
    En bij een 2 eiige tweeling is er iets minder kans op complicaties.
    Wel heb je bij een tweelingzwangerschap een verhoogd risico op zwangerschapsvergiftiging.

En zoals Candijtje al zei: je hebt er niks over te zeggen!
    Ik voelde me ook best fit, en was vast besloten de 38 weken te halen, en ineens bedenkt je lichaam wat anders! Gewoon proberen te genieten en laat het maar op je af komen!

16. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier opgenomen met 32+5 ivm zw vergiftiging. Had daar niet echt last van, wel veel harde buiken. Continu aan de ctg gelegen. Alles zag er goed uit en ze zouden me weer naar huis sturen na een week. Onze dochters dachten daar anders over (1 eiig) en besloten met 33-3 te komen. Na het bezoek van 8 uur heb ik om kwart over 8 de verpleging gebeld omdat ik het idee had dat ik weeën had. Daarna is alles razendsnel gegaan, want om 21.30 is Kate geboren ( hoofdligging) en km 21.36 Joan ( stuit, beentjes eerst) Joan had een slechte start, ademde niet meteen, maar kort daarna ging het goed. ( Joan 1680 gram, Kate 2170) vier weken in het zh gelegen.

17. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Heb nog even gestemd net op jullie foto voor baby's van de maand!

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Heel leuk om te lezen, al is leuk niet echt het juiste woord bij de meeste verhalen van jullie. Ik vind het fijn om wat ideetjes van mogelijkheden te hebben. :)

ik heb nu al erg harde buiken.... Komt denk ik omdat ik week 5 tm 12 alleen maar plat gelegen heb. Nu probeer ik iets in actie te komen in huis. Maar meteen rugpijn en harde buik. EN MISSELIJK NOG STEEDS!!! PFFF!

19. Lima 84

Lima 84 Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.998
    27
    48
    hier bevallen met 35+4...mijn vliezen waren thuis om 12.00 uur gebroken dus hup naar het ziekenhuis. Rond half 1 in het ziekenhuis zonder weeen. En om kwart voor 1 waren ze er dmv een spoed-keizersnede onder algehele narcose....de navelstreng van Lotte lag naar buiten waardoor ze geen hartslag meer had.....Dit alles was te voorkomen als het ziekenhuis geen fout had gemaakt :(

@rave....hier zouden ze ook nog bellen van de neo zodra ze een paar dagen thuis waren maar nee hoor....geen belletje.

@mm7....spannende vanmiddag :)

@all....Gisteren waren K.oen en L.otte jarig :D....Hun eerste verjaardag. Gisteren niet zo heel veel visite gehad want we vieren de verjaardag zaterdag pas.

20. linnepinneke

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @lima, nog gefeliciteerd met de grote man en dame!!!!!

Deel Deze Pagina