Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Idd rustig hier!

M'n meiden rollen eindelijk met 10 maanden

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hier vannacht weer eens een nacht heerlijk geslapen! Zalig!
    Vanavond moet ik weer werken, merkte gister (na een week vakantie) dat het werken me veel energie kost en ik lichamelijke klachten krijgt... Het tempo ligt te hoog en kan niet gaan zitten op de momenten dat ik dat nodig heb... Dus ik ga met mijn leidinggevende om tafel of het ook anders kan. Hopelijk kan ik gewoon 1 avond in de week m'n dienst draaien met een stagiaire en de bijv nog 2 dagen op kantoor! We zullen zien...

Het is hier verder inderdaad rustig! Iedereen geniet natuurlijk van het extra lange weekend!

3. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Joehoe!!Dames idd rustig hier....

Even een vraag die ik alleen hier kan stellen...De beebs zijn duidelijk rustiger in mn buik en voel eigenlijk alleen aan 1 kant en onderin bewegen...verder heb ik beetje last van hoofdpijn en hartkloppingen...vinden jullie dit een reden om te bellen of hoort het bij het termijn doordat ze minder ruimte krijgen?

Liefs Sjaantje!!

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Ze hebben natuurlijk steeds minder ruimte maar zoals altijd gezegd bij twijfel even bellen. Liever 1 x teveel dan te weinig, dus ik zeg gewoon even bellen, ook voor je eigen gemoedsrust

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Jane thanks!!!Ik wacht nog heel eventjes heb net gedouch't en voel al weer iets meer beweging!!Om nou gelijk t ziekenhuis te bellen haha!!Maar als ik t niet vertrouw bel ik gewoon gelijk!!!
    Hoofdpijn was vanacht maar is nu ook weg....

Xxsie

6. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sjaantje, gewoon bellen! Hartkloppingen herken ik wel, heb ik ook gevraagd bij de gyn. Dat hoort erbij omdat je longinhoud minder wordt door de druk van de beebs. Hoofdpijn die aanhoudt is volgens mij wel een reden om te bellen hoor. Moet eerlijk zeggen dat ik er ook meer moeite mee heb om te bellen naar een ziekenhuis ipv naar de verloskundige, stom is dat hè. Maar ja nogmaals doen!

7. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeps gelijk gepost!! Nou gelukkig gaat het wat beter, ik kan ook enorm stressen als ik het idee heb dat ze minder bewegen.

8. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Bietje ja dat is t he...gelijk naar t ziekenhuis is ook zo wat he!!Maar als t aanhoudt bel ik wel ook omdat ik pas over 2 weken op controle moet!!

Jane wat goed van je meiden het rollen!!!Ons dochtertje deed het ook pas met 10 maanden...maar daarna ging ze als een speer en liep met een jaar en 2 weken!!!T zijn wel knapperds hoor!!

Xxsie

9. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Sjaantje: gewoon bellen als je het neit vertrouwd! Hoofdpijn had ik ook, en bleek dus wel lichte vorm van zwangerschapsvergiftiging te hebben!!

Hier verder erg druk. Dus niet veel tijd voor zp. Dames beginnen gelukkig wel beter te slapen snachts. Behalve vannacht Lieke was erg onrustig en wilde echt niks. En heeft bijna de hele nacht gehuild... Dus ben kapot maarja nog een peutertje dat al lekker op is en ook aandacht wilt.

Hoe is het met de rest?

10. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Gelukkig voel je je alweer beter, en gewoon bellen hoor als je twijfelt je weet vaal zelf wel wat niet goed voelt Dat zei de gyn tegen mij, daar zijn ze voor en daar worden ze ook voor betaald. Als er door jou lange wachten een kindje overlijd dan vergeef je het jezelf nooit.

11. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @sjaantje85 ja we gaan mooi gelijk op :D
    Hier gaat het de ene dag beter dan de andere,vandaag erg moe eigelijk zins gister avond, terwijl ik niks bijzonders heb gedaan....
    hier soms ook hoofdpijn, maar denk dat het komt om dat mijn neus verstopt zit :x erg vervelend, merk ook dat ik minder lucht krijg,maar nog geen hartkloppingen...
    Als je het niet vertrouwd gewoon bellen!!
    Hier voel ik de beebs nog wel maar kan niet onderscheiden wie wie is,omdat ze met de voeten bijelkaar liggen... wel is het iets minder druk, behalve s avonds rond 11 uur dan is het net een voetbal wedstrijd :)

12. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg

Ik voel ze ook heel wisselend. De ene dag heel veel. De andere heel weinig.
    Heb op een echo gezien dat ze ook veel tegen elkaar bezig zijn en dan voel ik niets.

13. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg

Over 2 weken pas? Das best lang voor een tweeling!
    Wanneer was je laatste echo? Ik moet vanaf 31 weken iedere week.

14. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Sjulie ja ik vindt het idd ook erg lang...vorige x was mn gyn met vakantie en kreeg een gyn in opleiding...ik denk dat zei het verkeerd doorgegeven heeft heb voor mezelf besloten morgen te bellen en daarbij gelijk te melden hoe ik me voel!ik vindt 2 weken gewoon best nog lang duren....vooral ivm bloeddruk en urine checken!!
    Verder gaat t aardig nog wel rustig maar voel af en toe wel wat!!de hoofdpijn blijft een beetje zeuren....
    Xxxsie!!!!

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik moest tot week 34 1x in de 3 weken. Toen een keer na 2 weken en toen na een week en toen kwamen ze ;)

16. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Ja idd dat dacht ik dus ook dat het zo zou gaan!!Ik meen ook dat dat mij zo verteld is vandaar dat ik het ook een beetje vreemd vond!!...We zijn natuurlijk ook wel verwend nu he...haha!

X

17. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Hier ook om de twee weken

18. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    Hier ook om de twee week controle,ben benieuwd of dat vanaf donderdag ook nog zo is.... we zullen zien...
    Als je morgen nog hoofdpijn hebt zal ik toch echt ff bellen, hier net heerlijk geslapen :)

19. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik ga nu al om de 2 weken, en ik heb niets zorgelijks. Alleen een veel te lage bloeddruk, maar die is sinds het begin van de zwangerschap al stabiel laag, en het maakt niet uit zegt de gyn, beter te laag dan te hoog.
    Ik heb morgen de 20 weken echo en ik ben zo zenuwachtig ik heb er zoveel zin in, ik kan al weken nergens anders meer aan denken. Eindelijk weten we dan wat we krijgen! Ik denk dat ik vannacht geen oog dicht doe, gewoon omdat ik zo benieuwd ben. Ik denk eigenlijk helemaal niet na over het doel van de 20 weken echo, om te kijken of de kindjes wel gezond zijn, zonder open ruggetjes e.d. Hebben jullie wel eens van een gehandicapte tweeling gehoord? Ik zat me dat laatst te bedenken, en ik heb er echt nog nooit van gehoord. Nu krijgen we een tweeeiige dus het kan ook zo zijn dat de een niet en de ander wel gehandicapt is, maar ook daar heb ik nog nooit van gehoord. Jullie?

20. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Vorig jaar pasen gingen wij brunchen en wist ik net dat ik zwanger was van een tweeling. In dat zelfde restaurant zaten mensen die een tweeling hadden van ongeveer 16 jaar, beiden het syndroom van down dus ja het kan gewoon! Dat was dan een eeneiige maar twee-eiig kan ook natuurlijk...
    En een op zicht twee-eiige tweeling kan ook een een-eiige zijn waarvan het eitje vroeg genoeg gesplitst is! Maar dan moet het natuurlijk hetzelfde geslacht zijn hahaha kom je achter via een dna test!

Deel Deze Pagina