Tweeling deel III

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by linnepinneke, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Lima, van harte gefeliciteerd!!

2. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Lima, wat bijzonder lijkt me de 1ste verjaardag! Gefeliciteerd ermee nog! En een fijne dag alvast zaterdag...

@all; ik voel me helemaal niet meer mezelf/fijn.
    De misselijkheid blijft, spugen is stukken minder. Ik ben erg moe, lusteloos en als ik ff in huis wel wat doe (al is het zoals net zittend de was opvouwen) dan ben ik dood moe, rugpijn en een harde buik:(

Ik vind het stiekem helemaal niet leuk dat zwanger zijn....:(:)
    die stomme misselijkheid beperkt me zo en ben ik echt zat. Hele dag door honger omdat ik alleen maar lichte dingen kan eten en geen avond eten.... BAH!

ik heb er zo lang op moeten wachten en nu heb ik zoiets wilde ik hier zo lang op wachten? ZO rot als nu heb ik me nog nooit gevoeld. En ik weet wel dat ik er iets heeeeel moois voor terug krijg. Maar dat kost me nu even moeite....

**einde ego berichtje**

3. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Hier geboren met 37+5.
    was op het ziekenhuis voor de laatste controle bij de gyn en bij de opname om tijd en datum af te spreken voor de ks die 4 dagen later zou olaats vinden.
    toen ik ineens in weeen bleek te zijn half vier aan ctg gelegd 2 cm ontsluiting om 18 25 en 18.26 zijn L en S geboren dmv een keizersnede wogen 2624 en 2352 gram 45 en 46 cm lang.
    s ademde niet zij was nog niet klaar om geboren te worden L heeft de bevalling op gang gemaakt die wilde wel geboren worden.
    de kinderartsen zijn druk geweest met reanimeren en beademen en toen heeft s nog even op de couveuseafdeling gelegen ivm bloedsuikers en niet goed drinken. na drie dagen mocht ze in een warmte bedje en daarna in een wiegje bij mij op de kamer. L deed het ,meteen al heel goed

4. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Echo was goed!

5. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Hier ook alles goed gelukkig, ben zo opgelucht.

6. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Fijn meiden, goede berichten!

BezigBijtje, vervelend die misselijkheid en vermoeidheid, hoop voor je dat het snel over is... kan me voorstellen dat deze kwaaltjes je in je doen en laten belemmeren... klagen kan ook altijd hier hoor, we weten allemaal wat het is en het valt echt niet altijd mee! beetje klagen geeft verlichting ;) Misschien de huisarts verblijden met een bezoek en vragen om medicatie tegen de misselijkheid...? Heb het zelf niet zo heel erg ervaren gelukkig....

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    candijtje... ik slik al de max. Heb wel dat hierdoor t spugen sstukken minder is, maar de misselijkheid wil niet weg....

pfff

8. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Oh joh dat wist ik niet... hmmm dan hoop ik heel hard dat je je gauw beter gaat voelen en echt op je rose/blauwe wolk mag gaan zitten, het is je gegund! Want een 2ling zw schap is echt heel bijzonder hoor... straks als je ze gaat voelen... zo bijzonder!

9. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    @mm7 fijn dat het allemaal allemaalgoed was!!! echo ziet er op facebook goed uit!!

10. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    hey meiden wat een geklets!!gezellig;)

mm7 fijn!!

bezigbijtje balen hey dat je je zo voelt...ik ken t gelukkig niet maar kan me voorstellen dat het niet prettig is!!hier de vliezen gebroken met ruim 37 weken...gelijk naar t ziekenhuis voor een keizersnede skye lag in stuit en jax dwars....skye woog 2706 en jax 3460!!we mochten met 3 dagen naar huis!!

zooo ik had het vamorgen ZO gehad...ik kon gewoon even niks meer wist het even niet meer...mn mams overstuur opgebeld die kon gelukkig gelijk komen om het even uit handen te nemen...hey lag ook aan mezelf kon gewoon even niet de rust vinden...jade die me t bloed onder de nagels vandaan haalt leuke leeftijd joh...:(...en jax bleef maar huilen huilen huilen ik wist niet wat er was....maar nu denk ik dat ie een tandje krijgt...hij blijft maar op zn handjes bijten en kwijlt enorm...dus ik voel zit er beneden echt een hele harde bobbel!!zijn er bij jullie kindjes die ook al zo vroeg tandjes kregen?ik weet van jade nog dat ze met 6 maand de eerste kreeg?!

nu gaat t wel weer maar nu ben ik ook niet alleen...ik merk gewoon dat als ik alleen ben t allemaal wel wat lastiger vind...en t hangt ook van mn bui af hoor;)....

nu ff lekker chillen!!!

xxxsie

11. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    @ Lima, gefeliciteerd met de 1e verjaardag van zoon en dochter en heel veel plezier zaterdag :D

@ bevallingsverhalen, wat bijzonder om ze allemaal te lezen. Ook leerzaam en leuk ;)

@ mm7 en MissQ gefeliciteerd met de goede echo's :)

@ Bezigbijtje, vervelend dat je zo beroerd bent en daarom niet kunt genieten van je zw.schap. Ik snap het wel heel goed (mijn 1e zw.schap was alles behalve een rose wolk), maar probeer je af en toe op de leuke dingen te focussen en verder afleiding te zoeken die je wel leuk vindt en kunt doen. Als je straks de kleintjes gaat voelen dan zul je je daar vast beter doorvoelen. Maar ik hoop vooral dat de misselijkheid snel verdwijnt.

@ MissQ, leuk dat jij ook bv wilt gaan geven. Kunnen we straks ervaringen delen ;). Tandemmen had ik ook al gehoord. Rugbyhouding vind ik sowieso een fijne houding, dus dat komt vast goed :). Ben vooral benieuwd hoe het 's nachts gaat. En in hoeverre ik wel voldoende energie blijf houden en niet teveel af ga vallen bij 2x bv. Bij 1 kon ik het net aan bijhouden tot 9 mnd. en daarna werkte mijn lijf niet meer mee. Nu wil ik na de bevalling wel minder gaan werken en desnoods meer extra vrij nemen na de bevalling om het goed te laten gaan en goed te genieten van de kleintjes ;).

Er was nog iemand die haar bv verhaal deelde (sorry naam kwijt :)), dankje :). Jammer dat je niet genoeg had en je lijf daar niet aan meewerkte. Dan houdt het bij een tweeling wel echt sneller op dan bij 1 kind, kan ik me zo voorstellen.

12. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Bezigbijtje hier ging ik bij 34.6 weken op controle bij de gyn en werd opgenomen omdat Naomi niet gegroeid was. Die avond om 00.00 uur kreeg ik harde buiken om de 5 minuten..even aan ctg maar die verpleegster vond dat ik me aanstelde en kreeg 2 paracetamol en 1 slaaptablet. Heb nog geslapen van 3.00 tot 7.00 uur maar om 10.00 uur begon het weer en wist ik van gekkigheid niet wat ik moest doen, om 12.00 uur getoucheerd en 6 cm ontsluiting!!! Hop naar de kraamsuite, uiteindelijk hebben ze om 18.45 uur bij 9 cm mijn vliezen gebroken en kon ik persen om 19.00 uur. Om 20.08 is Elize geboren maar tijdens haar geboorte kwam de navelstreng van Naomi mee en hebben ze Naomi met geduw op mijn buik en een hand van de gyn bij mij naar binnen eruit getrokken. 20 hechtingen verder maar gelukkig twee gezonde meisjes met een goede apgar score. Ze wogen 1890 en 1780 gram en hebben 3,5 week in het ziekenhuis gelegen en kwamen thuis met 2222 gram en 2120 gram. 1 dag na mijn bevalling kreeg ik zwangerschapsvergiftiging en werd ik zelf pas op 8 augustus ontslagen uit het ziekenhuis. Waarschijnlijk heb ik HELLP al eerder meegedragen en waren ze daarom dysmatuur.

Maar maak je niet te druk en laat het je gebeuren, geen enkele bevalling is hetzelfde.

13. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    @Afrola, bij mij ging de bv na 3 maanden een heel stuk achteruit, ik was bang dat ik niet mijn wens kon halen om mijn beeb 1 jaar bv te geven. Op aanraden van de lactatiekundige ben ik toen aan de domperidon tabletten gegaan (neeeej, das geen dure champagne ;) ) en toen kwam het weer goed opgang en heb ik mijn jaar vol kunnen maken. Dus wat mij betreft een gouden tip voor mij bij onze frummeltjes. (Tabletten zijn zonder recept bij de apotheek te verkrijgen).

14. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    @ MissQ, dat is ook nog wel een goede tip om in het achterhoofd te houden.

15. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Bijzonder om al jullie verhalen te lezen! Ik ben zo benieuwd tot welke termijn deze twee bij mij blijven! Mijn dochter was niet van plan te komen en ik ben ingeleid met 41 wk. Ik ben best een beetje bang voor de mogelijkheid van een vroeggeboorte. Maar ja, afwachten maar.

Bv: ik ben ook van plan om weer bv te geven. Maar niet koste-wat-kost. Ik zie wel, heb mijn dochter 8 mnd gevoed.

Zo leuk, voel kleine schopjes. Wisten jullie op een gegeven moment precies wie waar schopte in de buik? Wisselen ze eigenlijk wel eens van plek??

16. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    Hier met 36 weken en 4 dagen opgenomen door te hoge eiwitgehalte in mn urine en hoofdpijn. De volgende ochtend zijn ze toch met lichte spoed gehaald, omdat het eiwit gehalte behoorlijk was gestegen die nacht.. Ze wogen 2745 gram en 2675 gram. Wij hebben 6 dagen in het ziekenhuis gelegen, de dames 1 dag op de kinderafdeling omdat ze te lagen suikerwaarde hadden. En 6 dagen omdat ik een ks heb gehad.

Belle: ze kunnen inderdaad wel nog verschuiven. Bij mij echter lagen ze vanaf 16 weken op de vaste plek en heeft f.leur altijd in stuit gelegen. Ik wist op ten duur goed wie er schopte maar dat kwam meer omdat f.leur dus in stuit lag en bleef liggen dus wist precies waar haar voetjes zatten.

17. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    hier lagen ze ook telkens op de zelfde plek maar draaide regelmatig nog wel 100 graden in de ronte haha...skye lag trouwens ook al wel vrij snel in stuit....
    de angst voor vroeggeboorte hax ik ook wel beel erg hoor...maar naarmatr de zw vorderde werd dat wel minder...daarbij vondt ik de contriles altijd heel prettig en keek er altijd naar uit ff binnen kijken zien dat alles.goed was dat ze goed groeide...
    ik weet ook nog dat jk baalde dat de gyn ze echt pas met 40 weken wou balen??al denk ik dat dat zelden gebeurd...alhoewel mijn tante met 40 weken en 2 dagen is ingeleid toen de tijd van haar tweeling...maargoed dat was 28 jaar geleden;)

maar net zoals alle andere zeggen elke zwangerschap is anders...met twee kindjes heb je kans op meer bijzonderheden maar hoeft ook echt helemaal niet...ik zeg geniet van de twee frummelkes in je buik ik besef nog elke dag hoe bijzonder het is en was had het voor geen goud willen missen!!!

xxx

18. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    ik wist precies wie schopte omdat ze ieder hun eigen vrachtzak hadden en dus nooit helemaal door mijn buik konden zweven... links lag S en rechts lag L S kon helemaal onder mijn ribben komen waar ze de meeste tijd ook wel lag en L lag helemaal onderin de rumba op mn blaas te dansen de godganse zwangerschap ;)

19. friesje1978

friesje1978 Actief lid

Jun 7, 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi hoi

wat wordt er toch veel gekletst.............teveel om op de reageren.

Gisteren weer een echo gehad. Meiden zijn nu 1100 en 1300 gram.
    Verder alles prima.
    Vanmorgen op mijn werk de laatste verantwoordelijke dingen gedaan en verteld dat ik niet meer kan........loop op mn tandvlees.
    Kom nu op de koffie 1 keer per week (denk ik)

Verder probeer ik elke dag wel even te lezen en zo nodig te reageren, maar over mijn vorige bevalling of zwangerschap kan ik niet alles meer onthouden.
    mistige groeten vanuit noord holland

20. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Misschien een geruststelling wat mij op valt; de mama s die al een kindje hebben gekregen voor de tweeling daarbij bleef de tweeling langer zitten! Dan bedoel ik wel de mama s zonder complicaties zoals tts. Sjaantje, knuffel vanaf hier!! All, hier nu 4 dagen alleen vriend gaat een weekendje weg met vrienden! Normaal geen probleem, alleen met doorkomende tandjes minder... Ach we redden t wel!

Share This Page