Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Bietje ik doe die van mij in januari weg, dan zijn isis en vinn 1 jaar en koop ik een mclaren twin. Ik heb de firstwheels. Candijtje wat goed zeg! Hier bijna de 4 dagen overleefd zonder vriend, met doorkomende tandjes en griep!

2. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Belle, ja St Ant idd. Straks komen we elkaar nog tegen, haha ;).

@ mm7, goed hoor vier dagen alleen met griep en doorkomende tandjes. Komt je vriend vandaag weer?

Vanochtend had dochter om 4 uur bedacht dat ze klaar was met slapen ;). Man heeft ruim 2 uur lang elke 15-30 min moeten troosten en zeggen dat het echt nog geen tijd was op om te staan totdat het echt niet meer ging. Was wel ontzettend lief dat ik mocht blijven liggen. Toen ik uitgeslapen was, heb ik de zorg maar even overgenomen, kon hij weer even bijkomen ;):).

3. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Afrola: hoe toevallig! :) Ik loop zelf momenteel bij de gyn in Vleuterweide (woon in Leidsche Rijn), erg prettig al zeg ik het zelf. Volgens mij krijg je bij Alnatal zelf elke keer weer een andere arts(assistent). Wel heel aardig allemaal. Ik ben 2x opgenomen geweest ivm uitdroging en heb de 2e keer op de Alnatal afdeling gelegen.

4. Belle1978

MM7: jeetje, dat is pittig! Heb je zelf de griep?

Kinderwagen: ik zag dat Phil & Teds een nieuwe kinderwagen in 2012 uitbrengt waar je twee reiswiegen op kunt bevestigen. Dan heb je dus een hoge reiswieg en een lage. Het ziet er wat onsympathiek uit moet ik eerlijk zeggen, maar aan de andere kant ben je natuurlijk wel een stuk mobieler met een wagen die net zo groot/breed is als een eenlingwagen. Prijstechnisch is hij denk ik ook duur, net als de Bugaboo.

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @belle, zo erg breed zijn de meeste duo wagens niet hoor hahaha met mn easywalker kom ik bijna overal gewoon door!!! MAAR probeer niet een gemiddelde kruidvat binnen te stappen haha

6. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    kunnen de adapters op elke easywalker...dus de duoplus 2011 of de 2012 of de sky?? dan wil ik ze wel ngraag overnemen zodra wij een easywalker hebben besteld.:)

7. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben zelf ook erg benieuwd naar de kees!!! maar mn mannetje wil geen wagen met babynestje...vind hij niet echt stabiel genoeg.

ps wordfeud....erg verslavend hihi

8. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hielp bij de eerste ook rennie en vanillevla. Toen ook die sap drank dinges gehaald en vond m echt vies! Hahha smaken verschillen :D

Ik vind de wagens met de bakken etc achter/boven elkaar erg ongezellig. En zei meteen dat ik met de twins dan maar niet meer de kruidvat in ga. Dan zou ik ze bij de ingang moeten laten staan :D

9. Belle1978

Ik zag laatst een tweelingwagen (easywalker?) hier in de kruidvat! Dus dat biedt perspectieven :D

Maagzuur: ik zweer bij omeprazol. Weliswaar zijn dat medicijnen, het helpt echt supergoed en wordt veel door gyn's voorgeschreven.

10. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    hier ook eenKees en beviel prima in de nestjes hoor zie niet in wat voor verschil er zou zijn zit een verstevigde bodem in die je later eruit kan halen en je het nestje als voetenzak kan gebruiken in de winter ;)

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Afrola, vriend komt morgen pas weer... Maar dan ben ik alweer aan het werk...

Belle, tja of het griep is weet ik niet, heb overal spierpijn maar ben ook ontzettend misselijk, kan natuurlijk ook gewoon van de zwangerschap zijn.

babynestje, tja volgens mij liggen de babys daar net zo lekker in als in een reiswieg, maar eerlijk is eerlijk ik kies nu ook de bugaboo cameleon om de reiswieg, ook al is de bugaboo bee gemakkelijker.
    En volgens mij is de kruidvat met een 1ling wagen al een beproeving haha!

Vraagje : Wat was het slaapritme van jullie babys rond de 10 maanden? Ineens slapen ze dan weer wel dan weer niet... zat te denken misschien moet ik naar 1 middagslaapje ipv 2... Ik heb even geen idee, dus tips zijn welkom haha!

Meeting, idee om ergens een zaaltje te huren anders?

12. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Candijtje: hier zei de KA dat de meisjes over mogen naar 5 flessen als ze boven de 4 kilo zitten!

Ik zal
    Nog ff reageren op de mail met de datum. Weet nu alleen nog niet wanneer ik weer aan het werk moet... Maar ach, dat zien we dan ook wel weer.

Wij gaan morgen met z'n 2en naar de zwaluwhoeve! Heerlijk,
    Maar ook wel spannend!

13. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Mel hier sliepen ze toen van 9.30 tot 11.00 uur en van 15.00 tot 16.00/16.30 uur soms zelfs 17.00 uur. Gingen om 19.00 uur dan weer voor de nacht naar bed.

Op het moment willen ze geen ochtendslaapje meer en gaan ze na de boterham slapen van 12.30 tot 14.00/14.30 uur.

14. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik ga het dan ook op jou tijden eens proberen jane, wie weet gaat dat beter. Hoe laat werden ze bij jou smorgens wakker?

15. Belle1978

MM7: mijn dochter sliep met 10 maanden ook slechter, dat kan ik mij nog heel goed herinneren. Dat schijnt wel een beruchte periode daarvoor te zijn. Zij had absoluut nog 2 slaapjes nodig, rond 10:00 uur en rond 14:00 uur of 15:00 uur oid. Pas rond/net voor anderhalf is zij overgegaan op 1 slaap van 13:00-15:00 uur ongeveer. Op de crèche wilden ze haar rond 1 jaar overdoen op 1 slaap. Sommige kindjes zijn daar dus rond dat moment aan toe, zij overduidelijk niet (heb een aantal pittige discussies daarover gehad met het kdv, maar dat terzijde)

16. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hier rond de 10 maanden ook problemen met slaapjes! Ze hebben 3 weken maar 1 slaapje gehad maar dit was absoluut geen succes!!!! Ben weer terug naar 2 gegaan en gaat stukken beter! Ze gaan nu niet op vaste tijdstippen maar wanneer ze vervelend beginnen te worden haha gelukkig denkt t kdv er ook zo over!!!

17. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Oke dus een fase is het waarschijnlijk... Beetje jammer dat dat nu gelijk valt met mijn moeheid. Ik zou de hele dag wel kunnen slapen, hopelijk ben ik die moeheid na de 12 weken kwijt en krijg ik er een portie energie voor terug!

18. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Dan lopen we vast bij dezelfde gyn :cool:. Deze week mag ik weer op bezoek, nu naar Alnatal. En daarna als het goed is bij gewone controles naar Vleuterweide :). Mijn eerste ervaring met Alnatal was bij de geboorte van mijn dochter...

19. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Rond 10 mnd hadden we hier ook slaapproblemen. Maar twee slaapjes had ze toen nog echt nodig.

Hier zijn we rond 13/14 mnd overgegaan op 1 slaapje. Dat had nog wel wat voeten in de aarde. 's ochtends sliep ze nog vrij vroeg en heel goed. Maar 's middags was ze onwijs aan het donderjagen en eigenlijk niet meer willen slapen. Maar wel onwijs chagrijnig omdat ze toch wel moe was, haha. Toen hebben we in etappes het slaapje verplaatst, telkens half uurtje later.

Inmiddels zijn we soms aan het stoeien met het middagslaapje wat ze nog echt nodig heeft, maar daar is ze het zelf niet altijd mee eens ;).

20. Belle1978

Afrola: ja, dan hebben we dezelfde arts. Hoe grappig. Ken je haar al? Is echt een hele aardige dame. Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen bij Altnatal maar weet niet of de andere dames zitten te wachten op dit soort onderonsjes :)
    Ik moet geloof ik 15 december weer op controle in Vleuterweide eerst de 20 wk echo in het Oudenrijn. Pffff. Spannend. Jij hebt dan dus nu jouw 12 wk echo, of niet? Krijg je wel prachtige plaatjes van de kleintjes als het goed is.

Deel Deze Pagina