Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    bij mij versterkte emesafene het juist. Zit nu aan om de 4uur primperan en het spugen is daardoor dus wat minder nu. Het is 2weken best goed gegaan, maar nu helaas weer mis.

ik heb sinds zaterdag ook extreem last van me maag en heb net gebeld voor maagbeschermers. Vele raden mij omneprasol aan maar dat blijkt dus echt niet te mogen tijdens zwangerschap. Nagekeken door apotheek en ha. Dus nu krijg ik Ranitidine. Heb dr nog nooit van gehoord hoor.

Vanille vla en pistoletjes met laagje jam helpen hier het beste.

2. hey meiden wat kan ik weer een boel reageren kijken of het ook lukt..

zie dat vele kindjes goed groeien.. in de lengte en in het gewicht.. kan ook niet anders met al die liefde van de moeders..

mm7: aan de bel trekken hoor je moet het wel vol kunnen houden en aan uitdrogen heb je helemaal niets..

missa: hoe is het bij jou..

Jane: ook al snotterende kinderen..

zwangeren: het is bijzonder om jullie weer zo mee te lezen en buiken voor bij te zien komen.. en dan denk ik jeetje dat is hier al weer een dikke 8 maand geleden waar blijft de tijd..

Meeting: Gaat iedereen mee.. die hier nu schrijft.. als hij kan :)

Ontwikkeling:
    Mij meiden zijn zo verschillend dat ik me nergens druk om maak..
    E heeft bijna 4 tanden rolt en teut ons de oren van het hoofd..
    schuift rondjes en probeert vooruit te komen.
    V ligt heerlijk op haar rug met een tandloos bekkie.. rollen tot op haar zij en verder gaat ze niet op haar buik wil ze niet.. dus lekker laten gaan.. Met verzorgen wil zijn alleen maar staan.. staan en staan..
    Dus ik zeg maar zo wees lekker je zelf en doe zo als jij het doet.. en dit geld ook voor ons als moeders.. handel naar je hart naar waar jou gevoel goed bij is.. ben er van overtuigd dat dat het beste is voor iedereen!!

hier gaat het wat minder e heeft weer tegen uitdrogen aangezeten ivm spugen..en ze is snot en snot verkouden.. vanja wat aan de diaree.. en zelf ook al 4 dagen niet te pas.. dus gaat lekker..

3. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Bezigbijtje: ik slikte ranitidine tijdens vorige zwangerschap (gebruikte het al daarvoor). Ik vond het wel goed! Bij mij werkte het heel goed toen ik het zowel voor het slapengaan als 's ochtends innam. Weet niet of jij er ook 2 per dag mag? Gek van die omeprazol, gyn heeft mij juist van ranitidine afgehaald en hierop gezet. Hmmm... misschien ook maar eens vragen.

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    linnepinneke niet druk om maken hoor, komt allemaal goed. Hier kunnen ze wel de pincetgreep en stapelen en praten maar ze beginnen hier net vooruit te tijgeren en kruipen nog eens niet...dus ieder kind is anders. Lekker genieten.

Ziektedagen inhalen kdv, hoor idd dat het overal anders is. Hier mogen de ziektedagen worden ingehaald mits het bij hun kan. Aangezien ik er twee breng is de kans dat het snel kan klein vandaar zo lang moeten wachten dus ik baal wel een beetje dat als ze woensdag ziek zijn dat het niet door kan gaan. Had die dag zo'n beetje alles gepland om te gaan doen wat niet met kids kan. Ook veel in het huishouden. Maar ja zo'n dagje thuis is ook wel lekker nu. Naomi is er niet dus het is echt heel anders met 1 kindje vind ik. 1 kindje is echt peanuts en kan er meer van genieten. Ben vanmiddag zelfs met Elize in bad geweest..dat kan normaal echt niet.

Oh elize wordt wakker...

5. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @Jane, lijkt echt of je zeeen van tijd hebt he haha vind het echt een enorm verschil, er 1 of 2 thuis hebben!

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ja snap dr niks van want dr zijn meer meiden die zwanger zijn en het gebruiken. Maar goed ranitidine krijg ik als vriend thuis komt, die zou het ophalen. Dan zie ik ook hoeveel het mag. Ik heb nooit last van maagzuur alleen nu met zwnager zijn.... Jij ervoor dus ook al wel?

Moet wel zeggen dat mijn apotheek heel erg let op of het wel mag tijdens zwangerschap ik las al wel dat omeprazol op internet staat dat er nog niet genoeg onderzoek na gedaan is om het veilig tijdens zwnagerschap te gebruiken. En als dat er staat mag ik het al niet van de apotheek. Misschien ligt daar t verschil?

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    ik wil wel even zeggen dat je echt niet zomaar uitdroogt.

Ik heb 3weken langs NIKS binnen gehouden en nog niet uigedroogd.
    Ik was wel dood moe, te moe om te praten, lopen, zitten, eten en zelfs soms om me ogen open te houden. Werken kon en kan ik echt niet. Nou werk ik in de kinderopvang dus is dat best wel zwaar. Maar als je denkt het niet te trekken ga dan als eerste met ziektewet. Dat scheelt al heel veel hoor.

hoeist nu met je?

8. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal, Wij hebben de spullen incl wagen etc in huis, en oh wat ben ik blij, mooi zeg!! :D Alleen het past niet zo in de auto zoals ik bedacht had :(

@ziek kdv: ik werk op het kdv bij ons mag je ruilen binnen dezelfde week mits dit kan qua kind aantal op de gevraagde dag.

Hebben jullie ook zoveel harde buiken gehad tijdens jullie zwangerscahp. Het word steeds erger, ben nu 26 weken kids gaan prima en liggen zelfs iets voor in groei, heb mijn plasje op blaasontsteking laten testen maar dat gaf negatief. Ik heb ook z'n druk van onder. Vooral bij het plassen. De gyn heeft b.mond opgemeten die was prima. Hebben jullie hier ook last van gehad?

Voor de rest gaat het goed, al vind ik het wel heel zwaar worden, ik weet wel dat ik niet mag zeuren en dat we er iets moois voor terug krijgen maar ik vind het niet fijn dat ik nu zelfs al tijdens en na het boodschappen doen (naar hoogstens 2 winkels in dorp) kapot ben en een zere buik heb.

Mijn rug gaat door menschedieckoefeningen gelukkig wel wat beter. En ik werk niet meer. Maar toch maak ik me zorgen om de harde buiken... Hoe staan jullie hierin n hebben jullie tips?

9. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Josuus meis...echt heel normaal dat je je zo voelt!!Ik kreeg het rond 28 weken en oooo echt ik was zo gefrustreerd...probeer iig je rust te pakken en gewoon niet teveel te willen...ik heb me dat echt aan moeten wennen...
    harde buiken kreeg ik later als wist ik niet dat t harde buiken waren totdat ik aan de ctg moest een keer en daar duidelijk was dat dat het was!!
    Luister naar je lichaam en pak echt je rust!!

X

10. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Inderdaad, je moet echt je rust pakken... elke keer weer werd dat door de gyn op mn hart gedrukt... rust rust rust... smiddags zeker 2 uur naar bed gaan... Iemand voor het huishouden inschakelen of manlief aan het werk zetten... alleen het hoognodige werd gedaan hier door manlief... hij liep ook steeds naar zolder waar de wasmachine en droger staan... ik ging dan wel vouwen... Maarja met 2 kleine kinderen is je rust pakken soms ook moeilijk... gelukkig gaat Renske smiddags nog slapen en Vera gaat naar school... En ik heb ook zo mn momenten gehad hoor dat ik er helemaal klaar mee was.... werd zo belemmert door mn buik...

Klaag maar aan hoor.... we weten hoe het voelt.... en inderdaad je krijgt er iets moois voor terug als je da maar voor ogen houdt ;)

Donderdag gaan we voor nacontrole bij de verloskundige in het ziekenhuis, mn moeder gaat mee aangezien manlief geen vrij kon krijgen helaas... smiddags mag ze dan ook mee voor de 1e x naar het CB... benieuwd wat de tweeling nu weegt! Moeders is helemaal blij dat ze mee mag... haha!
    Zo ff GTST kijken en me dan op de volgende mand was storten, haha!

11. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook veel harde buiken al vrij vroeg in de zwangerschap. Leek soms wel alsof ik een bal had ingeslikt. Deed pijn ook. Rustig aan is het enige dat helpt. Zeiden ze tegen mij ook en dan dacht ik: hoe kan ik nou nog rustiger aan doen, ik doe niks!!
    Uiteindelijk ben ik natuurlijk wel zonder enige aanleiding te vroeg bevallen, dus ,ijn advies is idd ook echt rust, rust, rust!

12. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wow ik kan het niet meer bijlezen. Bedankt allemaal voor de sterktewensen, inmiddels alweer een tijdje verder. Zo nu en dan rustige momenten, gisteren koorts en nu leek het weer wat beter te gaan, maar het is nog wel spannend. Ze zijn de voeding aan het ophogen en kijken of er geen blokkade in zijn darmen komt. Heeft darmoperatie gehad namelijk en t ging mis met het starten van de voeding. Ik heb een van de tweeling bij me en dat is vrij rustig. Ik vraag me af waar ik het vroegah druk mee gehad heb met de oudste:D
    weet niet meer wie het vroeg, oudste heeft niets aan de vroeggeboorte overgehouden, is ook met 27 weken geboren. Heeft wel astmatische klachten, had toen hij klein was veel oorpijn en slaapt slecht. Maar denk dat dit laatste misschien ook te maken kan hebben met mijn afwezigheid thuis (woon in ronald mac donald huis, en de eerste van 15 weken van de tweeling heb ik dat ook gedaan), dus vertrouwen dat nodig is om goed te kunnen slapen.
    Ik ben spontaan zwanger geraakt van een tweeling (vroeg ook iemand aantal paginas geleden). Aan de ene kant was het een verrassing, aan de andere kant wist ik het wel.
    Bij de eerste echo was het er `maar `een. Toen was ik teleurgesteld toen de gyn zei: Volgens mij..(zijn het er twee, vulde ik zelf in) zie ik een hartje kloppen, zei hij.
    Op de tweede echo bleken het er twee te zijn.
    Volgens was het wel voor mij weggelegd, maar niet met deze gezondheidsklachten erom heen. dat nekt mij wel en dat maakt het enorm zwaar.

13. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hai allemaal!
    ik lig ff een dagje te relaxen en moet meteen 4 pagina's bij lezen.

ik heb zelf geen last gehad van misselijkheid, dus daar kan ik jullie niet mee helpen dames.

OK: heftig zeg! hoe oud zijn je jongens nu?

harde buiken had ik ook al vroeg, rust rust rust is het devies. hoe moeilijk dat soms ook is. ik vond het ook frustreren dat ik gene boodschappen meer kon doen zonder daarna te moeten gaan zitten. maar helaas kan je dat alleen maar accpeteren, beter word het voorlopig toch niet!

gister lekker dagje gehad. heerlijk sauna's en massage! zalig!
    mijn schoonmoeder en schoonzusje hebben hier opgepast. mijn schoonmoeder heeft het hele huis gepoetst, de schat !
    toen we thuis kwamen zeiden ze: goh, wat heb jij het druk zeg. vind het knap dat je dan zo je huis op orde hebt. (en zij waren met z'n 2en en hadden alleen de tweeling)
    Dus even een veer in mn kont!

Ik heb de dametjes nu allebei voor het eerst boven in hun eigen bedje liggen. wat een rust hier in huus zeg! ze waren nogal van de hazeslaapjes hier beneden. nu slapen ze misschien niet, maar is het wel lekker stil. en schrikken zo ook niet steeds wakker van ons spelende mannetje.

zo, ik ga ff wat aan de was doen (zucht)

14. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hihi nikkijane fijn is dat als dat ook eens gezegd wordt he!!!

Hier zijn de twee ook met zn twee maandjes naar boven verhuis!Ook ivm de rust...heerlijk hoor!!

Hier een dagje was wegwerken!!Gelukkig alleen de vouwwas want de strijk was mag ik naar mijn schoonmoeder brengen!!Heerlijk hihi!!

Nou nog even en Jax zn tandje is door!!Dat denk ik teminste hoor!!Er zit echt een hele harde bult en als je kijkt ook een beetje wit...kon het eerst bijna niet geloven zo vroeg al!!Maar mijn tante heef teen dochter ook van een tweeling en die had al een tandje met 3 maand ;)...heb even terug gekeken in het boekje van Jade zij had m met 6 maand!!

Verder vinden ze t wel best hoor!!beginnen nu wel met de handjes naar dingen te grijpen...maar actie om te gaan rollen of iets is er nog niet!!

Xx

15. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat jullie het zo goed begrijpen, heerlijk gevoel geeft dat en dat neemt natuurlijk ook een beetje stress weg en wat krijg je van stress, natuurlijk harde buiken... zit echt in een cirkel.
    Gister met mijn man besproken hoe we wat dingen anders kunnen doen zodat ik minder hoef te doen maar niet alles op zijn schouders terecht komt, hij werkt ook hard en gaat ook nog eens een dag in de week naar school en doet s' avonds jolein op bed, verzorgt de dierentuin die we achter het huis hebben etc. Ik ben blij dat hij mij daar goed in begeleid.
    Dus ja wat ga ik doen, rustig aan rustig aan.

Dachten jullie er wel eens aan hoe jullie oudste kind op de tweeling zou reageren zodra die er waren. Ik ben hier best mee bezig. Jolein is nu bijna 2,5 jaar. Ze ziet naar mijn idee wel dat ik een dikke buik heb en ze zegt dat er een baby in zit. ik hou het daar maar op want dat er eigelijk twee in zitten is volgens mij niet te begrijpen. Ik verwacht geen problemen ofzo maar ben gewoon zo benieuwd hoe ze reageerd en wat het met haar doet.

Succes met alle wasjes en andere klusjes, ik doe op jullie advies, lekker niets, niets, niets. Mochten er klachten komen dan stuur ik ze wel door naar jullie...

Ohja ik ben spontaan zwanger van een tweeeige meiden tweeling.

16. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    josuus...toch zou ik wel over 2 babies praten met je dochter hoe klein ze nog lijken ze snappen heel veel hoor t is dan alleen maar nog lastiger als voor haar blijkt dat er 2 babies zijn?!!laat strx de bedjes zien en de kinderwagen...probeer ze zoveel mogelijk erbij te betrekken...hier is jade nooit jaloers geweest naar de tweeling toe!!en ze moest toen nog twee worden;)....succes!!

17. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Hier ging Ons mannetje (van net 2) gewoon door met z'n eigen leventje toen de twee meisjes thuis kwamen (en nu nog).
    Wonderbaarlijk hoe flexibel kinderen zijn.
    Natuurlijk wil hij veel weten enzo, maar geef hem het grote broer gevoel. Veel helpen, en de hemel in prijzen. Maar ook niet pushen, als hij niet wil, dan niet.

Ik sprak hier ook over de babies, en geprobeerd veel uit te leggen. Ze snappen idd erg veel.

Ik heb wel meteen duidelijke grenzen gesteld. Bijvoorbeeld bij de maxi cosi's, die zijn voor de babies, en niet voor M ace.
    Ook de eerste keer toen ik ze samen de fles gaf, meteen zijn ongewenste gedrag de kop in gedrukt.
    Want als hij door heeft dat hij kan spoken (omdat ik m'n handen vol heb), dan doet hij dat natuurlijk elke keer. Dus de eerste keer meteen duidelijk geweest, en nu gedraagd hij zich (meestal).

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik lees hier grote broer zus dingen... Hebben jullie enig idee hoe ik isis en vinn kan voorbereiden, ze zullen 16/17 maanden zijn als ze een broertje of zusje krijgen. Ze zijn nog zo klein... Boekjes etc gaan ze niet begrijpen denk ik!

19. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    mm7, Vera was 19 mnd toen Renske geboren werd... benoemen als je buik zichtbaar dikker is dat er een baby in zit, een broertje of zusje, boekjes uit de bieb voorlezen als ze straks een jaar zijn... wellicht pikken ze iets op... Betrekken bij het hele babygebeuren, straks bij de vk mee laten gaan ook als dat mogelijk is....

Al minder misselijk..?

Ga ik Vera ophalen op school, gaat ze met een vriendinnetje mee spelen... 20 min voor jan met-de-korte-achternaam gelopen en 3 kids ingepakt... nouja, wel gevraagd of ze weer thuisgeracht word :) dat kon gelukkig :)

20. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen hoe jullie dat hebben opgepakt met jullie kids. We lezen boekjes met haar en als ze met de wagen die nu nog in de huiskamer staat bezig is zegt ze wel hier 1 baby in en daar 1 baby in. Natuurlijk benoem ik het wel dat er twee babys in mama's buik zitten maar vraag me af of ze het begrijpt dat 1 anders is als 2, maar dat zullen we weten als ze geboren zijn. Mijn oma was er net even en dan gaat Jolein de kinderkamer laten zien en doet de kast open etc. Dat is wel heel schattig, ze legt alles precies uit zoals ik het haar verteld heb.

Er begint nu gelukkig wel wat schot in de kamer te komen. Het werk (heel veel) heeft een tijd stil gelegen maar nu zijn de mannen weer flink bezig. Volgende week behang en verf en dan is het gelukkig bijna af. Wil graag inrichten etc..

Deel Deze Pagina