Tweeling deel III

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by linnepinneke, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sportmama

sportmama Actief lid

Mar 7, 2010
    432
    0
    0
    administratief
    Gelderland
    Hallo tweeling (aanstaande) mama's! Ik kom graag eens meekletsen bij dit gezellige kluppie! 15 weekjes onderweg alweer en sinds een week voel ik de baby's 's avonds, zo speciaal! Ik wist natuurlijk al wel hoe het voelde maar nu met 2 is toch wel apart! Aankomende week weer controle en een echo en mijn dochter van 5 gaat mee, ik ben benieuwd hoe ze het vindt..Ik ben niet bijgelezen maar wat ik kan opmaken is dat ik heb geboft met de weinige klachten de eerste 3 maanden. Ik heb denk maar 1 x boven de pot gehangen...gelukkig! Wel moe, nog steeds maar ik sport ook nog regelmatig. Ik moet m'n naam wel in ere houden, haha! Mijn buikje is trouwens nog redelijk bescheiden. Ik zal em binnenkort een posten!

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Weer veel geschreven zeg! Gefeliciteerd nieuwe zwangere! Hier vandaag weer een echo gehad, alles was goed! En wat is hij/zij gegroeid alweer! Emesafene heb ik voorgeschreven gekregen hoop dat het helpt. Dit was de laatste keer bij de gyn, mag nu helemaal over na vk. Hopelijk kan ik dan thuis in bad bevallen, dat lijkt me erg fijn! Hier voor de twins geshopt vandaag hun kast is weer helemaal vol!!!

3. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Wat een gezelligheid hier! Een brulconcert in stereo van onze twee dames, denk toch last van de prikken! Zelfs tijdens en na de fles bleven ze huilen! Geen koorts, maar ik heb ze maar een zetpil gegeven.
    En ons mannetje klaagt over buikpijn en is aan de diarree... En dan ben ik ook nog de hele dag alleen...
    Manlief moet uit z'n werk naar de bank, en dan door naar het repeteren. Hopelijk is het vanavond een beetje rustig, en anders mag ik hem altijd bellen, dan komt ie naar huis!

Sportmama welkom!

Mm7: wat fijn dat je naar de vk mag! Is zoveel leuker!! Ik hoop dat je misselijkheid klachten nu snel over zijn!

Bezig bijtje: balen zeg!! Beterschap!'

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Nieuwe zwangeren welkom!

Hier zijn de dames vandaag toch naar kdv geweest, geen koorts meer yipppiieee :) mama heeft het hele huis op zijn kop gezet van onder tot boven, was echt nodig. Fijn dat ik vrij was en even mn ding kon doen zonder gestoord te worden, dat mis ik soms nog wel eens....nu moet alles gepland worden in hun slaapje van 12.00 tot 14.30 uur en dat is zo voorbij.

Hier gaat mijn moeder altijd mee naar de controles, is idd echt geen doen in je eentje

5. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    @ Haloogmama en sportmama welkom. Gezellig hier nog meer zwangeren.

vandaag gelukkig een dagje vrij. Moet op woensdag echt bijkomen van mijn eerste twee werkdagen. Die worden echt al weer zwaarder ivm opkomend BI. Bij de eerste ook flink gehad. Volgende wk eerste afspraak bij fysio ben benieuwd wat ze nog voor me kan doen ;).

Vandaag een buikfoto gemaakt. Voor mijn gevoel is ie groter dan op de foto haha. Nou ja, wordt vanzelf wel groot ;). (in mijn album staat vergelijkingsmateriaal)

6. rave angel

rave angel Actief lid

Nov 10, 2008
    437
    0
    16
    Hengelo
    #3926 rave angel, Nov 24, 2011
    Last edited: Nov 24, 2011
    Haloogman en sportmama welkom en gefeliciteerd!
    Hier nog een Twentse tweelingmama haha.

Zometeen met de dames naar het cb voor de eerste prikjes. Ben benieuwd wat ze zeggen, want ik heb het idee dat ze hier op het cb niet al te snugger zijn ;)
    Toen ze hier thuis voor de 1e kennismaking kwam, was 't eerste wat ze zei "goh ze zijn wel heel klein zeg, hoe komt dat?" :$
    Naja...we zien wel haha!

7. goede morgen allemaal

wat leuk weer nieuwe aanstaande mama's er bij welkom..

hier ook een twente mama nog net hihi.. woon op de grens.. in de grootste bouwput van twente denk ik...

wat een mooie gewichten komen er voor bij zeg..

effe ego hoor..

hier een brakke nacht gehad e va was tot 3 uur aan het huilen krijsen kregen haar niet stil klonk benauwd en 38,3 vanmiddag naar de huisarts.. haar maar met haar matras bij ons neer gelegd.. ze heeft een speciale omdat ze op de buik ligt.. gelukkig van 4 tot 7 mogen slapen.. dus ik sta op de sloomotion vandaag!!

8. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Sportmama welkom :D
    Ik heb helemaal geen klachten gehad met mijn zwangerschap op de BI na op het einde en de opgezwollen voeten omdat het buiten zowat 30 graden was ;)

9. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Rave: spannend! en idd niet zo'n hele snuggere opmerking! ben benieuwd hoe het gaat!

Yippie: Bah wat een nacht! niks aan! hopelijk voelt ze zich snel beter! heb ik trouwens ooit al weer gereageerd op die voedingskussens... geloof het niet! maar moet zeggen dat ik er geen belang meer bij heb! hihi, ik wilde ze graag om mee te slapen, maar das niet meer nodig nu!

Hier ook een vermoeiende nacht!Dames lagen er om 12uur in, maar waren half 3 al wakker voor de fles. dus hebben we ze nog even bij ons genomen tot 4uur. ik vermoed dat ze wat last hadden van de prikjes. gistermiddag ook ineens een huilconcert in stereo, zelfs na de fles.
    maar nu liggen ze lekker te slapen boven, heb ik ff qualititime met de oudste (en voor het huishouden...)

10. daar ging ik al van uit nikianne hah

11. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    01 Friesje1978 rond 08 februari Meisje & Meisje
    02 Josuus rond 25 februari Meisje & Meisje
    03 ontzettendtrotsemama rond 1 maart Meisje & Meisje
    04 mysunshine rond 15 maart Jongen & Meisje
    05 Belle1978 rond 8 april
    06 MissQ rond 13 mei
    07 afrola rond 16 mei
    08 mm7 rond 1 juli

Meisjes-Mama
    1 Jane1983 => 3 augustus 2010/35+0 Elize (1890) & Naomi (1780)
    2 Bereke => 25 augustus 2010/36+1 L.ore & F.enne
    3 Yippieajee => 3 maart 2011/38+3 Eva (2930) & Vanja (2070)
    4 Mama van 3 => 19 mei 2011/36+5 Fleur (2745) & Lieke (2675)
    5 Samloes => 27 mei 2011/36+3 Jet (2235) & Mies (2710)
    6
    Bietje1972 => 13 Juli 2011/33+3 Kate (2180) & Joan (1680)
    7 Missa => 22 juli 2011/38+1 Lynn (2700) & Iva (2990)
    8 Nikkijane => 10 september 2011/30+5 Mila (1250) & Tess (1050)

9 Rave angel => 21 september 2011/34+6 Amy (1630) & Lynn (1650)

Jongen/Meisje-Mama
    1 Silvia009 => 21 mei 2010/37+5 Sanne (2352) & Luuk (2624)
    2
    Naomi33 => 15 september 2010/37+4 Amber (3390) & Thom (3490)
    3 Lima 84 => 16 november 2010/34+5 Lotte (2285) & Koen (2320)
    4 Patroeschka => 03 december 2010/37+2 Carmen (2900) & Devin (2730)
    5 mm7 => 31 januari 2011/36+2 Isis (2205) & Vinn (2025)
    6 minniemouse25 => 21 maart 2011/33+3 Lynn (1856) & Sem (2080)
    7 Sjaantje85 => 15 juli 2011/37+4 Skye (2706) & Jax (3460)
    8 Sjulie => 10 augustus 2011/38+1 Bracha (2830) & Rhein (2230)
    9 Maybe01 => 10 oktober 2011/37+2 Mare (????) & Niels (????)
    10 Candijtje => 21 oktober 2011/37+3
    Lieke (2450) & Gijs (3150)

Jongens-Mama
    1 Sannie30 => 27 januari 2010/33+1 Stan (1690) & Wessel (1585)
    2 Linnepinneke => 27 september 2010/34+6 Noah (1910) & Kyan (2280)

3 onskleintje => ?? april 2011/27+? ???? (924) & ???? (1060)
    4 Emav => 30 mei 2011/34+5 Tom (2586) & Jurian (2270)
    5 emesve => 18 oktober 2011/3?+? Sam (2880) & Noah (3120)

Hier de lijst... wie wil hem even up-to-date houden met de nieuwe zwangere.... of dat die zichzelf er weer even bij plaatsen... Krijg je ook een beetje een idee met welk termijn de mamas bevallen zijn...

12. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    @candijtje, ik dacht er aan en jij doet het ;)

13. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    Dames ben er even wat minder... Flink tegenslag gehad met t.imo.. En moet het allemaal even een plek geven.. Ook is iedereen hier ziek en heeft t.imo al week lang hoge koorts en weet de huisarts even niet wat die moet doen.. Zit allemaal even niet mee.. Denk wel aan jullie!!

14. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Hihi, was wel even een gezoek naar de lijst maar heb hem dus gevonden... Leuk als die weer aangepast word.. Dus zwangere dames: Copy and paste en jezelf erbij zetten met de gegevens :)

Vanmorgen eindcontrole bij de verloskundige. Weer even de bevalling besproken, over anticonceptie gehad, maar slik de pil alweer... Verder alles afgesloten, met een heel tevreden en goed gevoel! Nu moeten we in januari nog voor een echo en foto van de heupjes van Lieke ivm de stuit geboorte. Dan voorlopig even geen ziekenhuis meer :D

Moest even kijken hoe de adapters van de easywalker werkte, grappig zeg een hoog en een lag op het onderstel... Wat ene bekijks heb je dan :) En het inklappen van het onderstel gaat super makkelijk! Ben alleen bang dat ik ook nog 2 reiswiegjes niet in mn skoda fabia kan krijgen, haha! maar die kan je ook nog inklappen geloof ik...
    Ach voorlopig passen we toch neit met zn 6en in een auto ;)

Vanmiddag naar het CB geweest... ben alles in de auto aan het laden met mn moeder samen, zet mn luiertas naast de auto neer ipv erin... kom ik op het bureau, shit, waar is mn tas... Ik weer terug naar huis...stond die dus gewoon nog naast het huis waar ik hem neergezet heb... Ahum, nog echt ontzwangeren dus :p
    Maar ze zijn super gegroeid!
    Gijs is 4180gr en 52,5 cm & Lieke 3450gr en 51 cm Qau lengte schelen ze niet zoveel... En Lieke maakt een inhaalslag qau gewicht ook... Lekker gevoel dat eht goed gaat! En de arts was ook niet zo moeilijk.... Ze krijgen nu 6 voedingen doen ze dus prima op.... mochten ze door gaan slapen dan zijn 5 voedingen ook prima... Niet zo mutserig dus :)

Zo ik ga verder GTST kijken en daarna Robinson.... Fijne avond meiden!

15. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

Jul 19, 2006
    2,841
    0
    36
    Mamav3, Sterkte hoor! Ik las het op hyves wat er met Timo was, vervelend joh, hopen dat de koorts snel zakt! Hopen dat je meiden er ook weer snel bovenop zijn! Wij komen wel weer hoor....

16. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    Candtijtje: dank je. We hebben de uitslagen van de onderzoeken van t.imo gkregen en die vallen toch iets anders uit dan ik had gedacht..

Wat zijn ze lekker gegroeid!! Haha ja die maxicosi op de wagen trekt veel bekijks. Wij hadden t.imo dan nog meestal op de bumber zitten haha dan zag je iedereen kijken;)

17. afrola

afrola Fanatiek lid

Aug 7, 2008
    3,434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi meiden,

Vandaag termijnecho gehad, was weer toppie. Ben zelfs vooruit gezet . 12 wk4d - 3 juni 2012.
    Het was super leuk om naar de babies te kijken. Baby B was erg rustig, lag lekker te relaxen hoger in mijn buik. BabyA was een enorm druktemakertje die weigerde stil te liggen onder in mijn buik. Met als gevolg een hoop gepor en gewroet in mijn buik met het echoapparaat om babyA in beeld te krijgen en op te kunnen meten, maar uiteindelijk is het gelukt .
    Vervolgens bezoek aan de gyn. Dit keer een echte en een superlieve. Wat een verschil met de vorige keer. Ze vroeg echt hoe ik me voelde, gaf daar ook echt reactie op. Verder moet ik dus WEL extra vitamines slikken om bloedarmoede te voorkomen. Kreeg ik ook de arboregels mbt tweelingzw.schap mee. Over 3 weken weer controle en een informatieafspraak over een trial naar vroege weeen bij meerlingzw.schap. Ze willen graag dat ik daaraan mee doe. Volgens de gyn geen kans op nadelige risico's. Alleen een kans dat ik in een groep kom die een ring om de baarmoeder krijgt geplaatst om vroegtijdige weeen en ontsluiting tegen te gaan. Bij de info-date kijken hoe of wat precies en dan besluiten wat te doen .
    Ik was erg blij en opgelucht na het hele bezoek, bij deze gyn wil ik wel blijven :D

@ Mamav3 sterkte met T.imo

@ Candijtje, fijn dat de kleintjes zo goed groeien. En veel bekijks met de wagen. Kan het me goed voorstellen ;)

18. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Afrola: fijn zeg!

Candijtje: toppertjes!

Mv3: succes met je ziekenboeg en ook met T! Kan me voorstellen dat jullie ander nieuws hadden gehoopt! Is het weer een half jaar afwachten om te zien hoe het met t gaat!
    Probeer het maar allemaal een plekje te geven!

19. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    @mama van 3, wat ik op hyves las is erg heftig!!! Heel veel succes met het een plekje geven en als dr wat is zijn wij er voor je!

@candijtje, heb je een combi? Want dan moet t met een beetje creatief passen wel lukken haha mss 1tje in geklapt... In de kleine variant gaat t je niet lukken zonder inklappen haha

20. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

Jun 5, 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    mama van 3 sterkte en een dikke knuffel voor jou ook al begrijp ik niet goed wat er is,wel dat t best zwaar schijnt te zijn!!!

afrola wat leuk he om je kleintjes weer te zien! heb jij arboregels gehad??? nou ik nog nooit van gehoord....wat staat er dan zo allemaal in???
    ben ook benieuwd over dat trial waar je het over heb...wat dat inhoud.

@all iemand soms n tip voor mij om het snaaien tegen tegen te gaan??? ik word gek van mezelf!! als ik ook maar iets van chocola of cake zie kan ik er niet vanaf blijven!!! en s avonds is het echt een ramp! ook al voeld mn buik zoooo vol,zodra er maar ietsje bij kan zit er wat in mn mond. en ik wil svp niet weeeeeeeeeeeeer zooooooooooo "groot" worden :(

Share This Page