Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Bij mij werd er door de gym bij de eerste controle gezegd dat ik ervan uit moest gaan dat ik met 30 weken uitgewerkt zou zijn. Verder is dEr nooit meer naar mijn werk gevraagd. Ben er zelf ook nooit over begonnen want bij een eerste zwangerschap weet je niet wat "normaal" is. Achteraf vond ik dat wel balen, want nu ben ik tot 30 weken met hangen en wurgen doorgegaan tot mijn baas me naar huis stuurde omdat ik gewoonweg de trap niet meer opkwam met mijn rug- en bekkenklachten. Als ik veel eerder was gestopt, was ik uitgeruster de bevalling ingegaan en ik vraag me dan ook nog steeds af ofnze dan misschien langer hadden blijven zitten....

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Dames, ff het volgende dilemma:
    M ila word 's nachts wakker voor de fles. T ess moeten we wakker maken... Ze drinkt dan de fles wel leeg.
    Wat zouden jullie doen? T ess laten slapen, gewoon om te proberen? En hoe doe je dat dan met de rest van het schema?
    Ik ga eerst nog even aankijken of het steeds zo blijft gaan hoor, maar alvast ter informatie! ;)

3. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nikkijane ik zou het niet weten,geen ervaring met 2 kids :D

wow wat een hoop zwangeren ineens hier :D gezellig!en dan staan er innens 4 dames of 5 voor mij op de lijst.

4. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    @Nikki, ik zou Tess lekker laten slapen.... Mila de fles geven, met 1 baby ben je sneller klaar... en wie weet ishet maar voor even.... Wij dachten eerst ook dat gijs de nacht wel door kan halen omdat lieke altijd als eerste wakker werd... maar nadat we dat gedacht hadden en hem meer in de fles gegeven hadden werd hij als 1e wakker... en lieke heeft het gewoon nog nodig...

5. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Zou je M. kunnen rekken tot T. komt, nikkijane? Dat zou ik dan eerder proberen....

6. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Nikki, Ik zou ook het rekken proberen, dat hebben wij ook gedaan... Eerst lieten we isis doorslapen maar dat bracht 2 verschillende ritmes, en vonden wij niet handig! All, hier van half tien tot 1 uur vannacht een krijsenc jongentje gehad en toen van 3 tot 4 weer... En mn vriend had nachtdienst dat was dus niet leuk, geen idee wat er met hem was had dit nog nooit meegemaakt.

7. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik sluit me aan bij het rekken verhaal. Hebben we hier ook gedaan. Krijgen nu altijd op dezelfde tijd ( ongeveer) voeding. Hoop altijd dat er als inkalfden ben, eentje nog even blijft slapen of spelen zodat ik ze om de beurt kan voeden. Dat vind ik toch wat intiemer zeg maar. Als het niet anders kan, dan houdt het natuurlijk op.

Mm7, ook geen idee wat er kan zijn. Is ook altijd lastig omdat ze het nog niet zelf aan kunnen geven hè. Misschien gedroomd? Weet niet of dat al kan? Tandje?

8. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Toch grappig om te lezen dat er meer tweeling mama's zijn die geen probleem maken van het rekken. Als je zo'n suggestie, normaal gesproken op zp doet, dan krijg je meteen commentaar dat er geen andere goede manier is dan een kind op verzoek voeden. Je wordt dan zowat weggezet als een moeder die eigenbelang voor dat van het kind zet!

9. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Hier gewerkt tot 33.4 weken (32/40 uur) op kantoor. Denk zelf als ik eerder gestopt was zelfs eerder was bevallen want ik kan niet op mijn kont blijven zitten thuis. Op mijn werk heb ik lekker achter mn bureau gezeten rustig aan gedaan. Ben wel blij dat ik nog gewoon lekker heb kunnen werken want plat liggen is niks voor mij. In mijn laatste week verlof heb ik alles nog gedaan thuis, inclusief uren gewandeld met onze hond (was misschien toch iets teveel van het goede) Gyn heeft er nooit naar gevraagd, volgens mij dacht zij dat ik al thuis was ofzo. Controle bij andere gyn toen mijn eigen op vakantie was die zei dat ik maar eens moest gaan stoppen met werken. Ik maakte een opmerking dat ik wel last van mn dikke voeten had op mn werk.

10. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Ik heb vrijdag toch maar even de gyn gebeld ivm de hartkloppingen. Ik moest even langskomen. Toch een iets hogere bloeddruk dus urine laten checken. Godzijdank was die schoon. De gyn hoorde ook wel dat mijn hart niet helemaal rustig was, dus is er een ECG gemaakt. Die was helemaal prima en met de babietjes was ook alles goed. Waarschijnlijk komt het omdat mijn hart wat harder moet werken ivm de tweeling. Al-met-al best een aantal uurtjes in het zh geweest. Maar ik ben blij met de geruststelling!

11. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Belle: dat kan ik me ook nog wel herinneren idd, dat m'n hartslag hoog was!
    Gelukkig was alles verder goed! En goed dat je zelf ook zo alert bent!

Vannacht kwam T ess als eerste, M ila 5 minuten later ook, Hihi, dus is nog niet aan de orde nu.
    Het was nu wel 5 uur. Ze doen er elke dag een kwartiertje bij! Dus nog 8 dagen, dan slapen ze door ;)
    Haha.

12. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Hellowwww dames!!

Alles goed hier?!!Ik wou eigenlijk ff op iedereen reageren maar we hebben zoveel dames hier haha dan zit ik om 10u nog te typen...

Hoe is het met de zwangere dametjes!!?

Vorig jaar rond deze periode kwam ik er achter dat ik ook weer in verwachting was!!Niet wetend dat het er twee zouden zijn hihi grappig en ook wel apart hoor!!

Beetje drukke week gehad!Mijn schoonzusje opgenomen een week na de bevalling kwam op medium care terecht had hele hoge koorts en is alsnog gecuriteerd daarna bleef ze koorts houden dus was wel ff heftig nu is ze weer thuis en hoop ik dat ze lekekr kan gaan genieten van hun ventje!!

Hier loopt alles lekker de tweeling doet het goed en is lekker tevreden!!Heerlijk dus!!

Meiden fijne aaf Xxsie

13. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames :D

hier last vna mn rug again. maar wel minder dan de laatste x.morgen fysio....geen medicijnen genomen zodat ze nu goed kan kijken waar het vandaan komt,bekken of rug.

verder gaat het prima hier hoor. ben tot nu 7 1/2-8 kg aangekomen....vraag me af of dat veel is??? wat is jullie ervaring ermee???

en ik voel de kleintjes nu heeeeel goed hihi :D

BELLE fijn he als je zo gerust gesteld word, maakt het denk ik wat makkelijker of niet?? ben blij voor je!

14. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Mysunshine: ja, wel fijn hoor. Ze nemen je wel echt heel serieus merkte ik. Ik was ook wel blij dat de gyn mijn hart "hupsjes" hoorde maken. Het bewijs dat ik het mij niet inbeeldde :) Maar wat ik mij nog bedacht, ze hebben gisteren nog teruggebeld over mijn schildklierwaardes (die overigens perfect ingesteld is nu, ik slik schildkliervervangend hormoon) en mijn HB blijkt nu 6,6 te zijn. Vorige keer 7. Als ik een beetje gevoelig ben voor die daling zouden mijn klachten daar ook vandaan kunnen komen. Iemand bekent mee?
    Ik ben trouwens nu zo'n 3 kg aangekomen, het gaat wel snel hoor! Maar ik verbaas mij elke dag over die buik. Dat gaat zo snel, echt niet normaal.
    Maar wat vervelend van jouw rug! Hopelijk kan de fysio je goed helpen. Voel jij je buik al in de weg zitten eigenlijk??

15. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Leuk al die verhalen van de zwangere dames weer, hoewel jullie klachten niet echt leuk zijn zeg maar maar wel herkenbaar hoor...

@Belle, die buik groeit met de dag he.... ik vond het zelf altijd wel meevallen maar bekeek ik mezelf in de spiegel dan dacht ik echt van wwauw die is echt huge! benieuwd waar je eindigt :)

Gister en eergister de laatste voeding om half 11 gegeven en Lieke kwam rond half 6, Gijs wel eerder... en vanmorgen ietsie vroeger half 5 Maar wat is dat lekker zeg... Hopelijk een voorteken van doorslapen... Heb ze trouwens beide een slaapzakje in de wieg aangetrokken, w.s. hadden ze het toch wat frisjes terwijl ze wel lekker warm aanvoelde, maar nu met zakje aan slapen ze lekker door dus bijna... Hier dus 4 voedingen van 7 schepjes verdeeld over 2 flesjes en een van 8 schepjes voor 2 flesjes...
    Nikki, jou dames gaan ook de goede kant op zeg! Lekker hoor! Hoelaat geef je ze de laatste voeding...?

Ik mag vanmiddag naar de tandarts.... mn kroon is er gister uitgevallen, hmmm zo geen zin in maarja... t`moet :(

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Sjaantje, wat rot voor haar zeg hoop dat ze snel opknapt! Candijtje, wat gaan ze heerlijk slapen! All, vanmiddag op mn werk ineens bloedverlies en ook niet een beetje. Gelijk de vk gebelt mochten langskomen ( had in de middag sowieso al een afspr) hartje klopte gelukkig goed, baby goed gegroeid.. En 2 joekels van cystes! Geen idee waar het bloedverlies vandaan kwam, moet nu heel rustig aan doen, niets tillen, geen stressen veel rusten! Ben me kapot geschrokken ... Gelukkig zagen we weleen bounching babytje! Oh en mn uitgerekende datum is nu 3 juli, wil iemand de lijst aanpassen. Heb me wel ziek moeten melden want mag nu niksdoen, voel me daar ook erg rot over.. Maarja het is niet anders!

17. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    mm7 wat zal je geschrokken zijn!!!

Bij de zwangerschap van M heb ik van week 8 t/m week 23 gebloed en echt veel kreeg 2 echo's per week gemiddeld ik had een hematoom op mn baarmoeder en ik heb de hele zwangerschap dus in de ziektewet gezeten ;)

Bij de tweeling had ik ook een enorme cyste van een dikke 6 cm tijdens de ks zagen ze hem nog zitten en bij de nacontrole bij de gyn was ie eindelijk weg heeft er ruim 10 maanden gezeten ;0

Hier een berg ellende ziekenboeg en ben het helemaal zat allemaal,, ik wil zomer geen snotneuzen en gjengel..

verder L begint los te lopen en s begint nu ook trots!!!!!!

18. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @mm7, jeetje is het bloedverlies al gestopt of nog steeds?? Hopelijk is het niets!!!

@hier, gelukkig een heerlijk weekend gehad! De jongens hebben het reuze naar hun zin gehad en wij ook haha
    Heb alleen sinds vorige week weer een rare droom... Toen ik nog niet wist dat de jongens jongens waren droomde ik dat ik bij een snoepkraam stond met een klein meisje en we waren een lolly aan het uitzoeken. Er kwam toen een jongetje bij me staan waar tegen ik zei ook 1 voor je broertje uitzoeken he... Maar toen ik wakker werd was alleen het meisje blijven hangen dus ik dacht dat ik meisjes kreeg... Maar het zijn toch echt jongetjes geworden haha
    Die droom is na mijn geslachtsecho nooit meer terug gekomen tot vorige week... Ben benieuwd of dit wat te betekenen heeft........

19. bietje1972

bietje1972 Fanatiek lid

27 sep 2009
    1.340
    0
    0
    NULL
    NULL
    @linn, is er waarschijnlijk toch nog ergens een zusje aan het wachten tot ze bij jullie mag komen????

@mm7, kan me heel goed voorstellen dat je je rot geschrokken bent! Hier bloedverlies bij de 3 van de 4 zwangerschappen. Ook geen idee waar het vandaan kwam! Goed dat je rustig aan doet!

@sil, balen idd die R in de maand en alle virussen waar ze doorheen moeten!!

20. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Mm7: dat is schrikken zeg!! Ik hoop dat het al weer over is? En dat jullie bouncing baby lekker blijft bouncen!

Lin: vage droom! Zeker als die terug komt!

Syl: bah, vervelend!

Candij: lekker zulke nachten! Hier de laatste keren elke keer om half 12 de laatste en dan om 5uur weer een flesje. Nu liggen ze nog lekker te slapen.

Gister kwam hier de verpleegkundige (is een man ook een verpleegkundigE?).
    die doet de RS prikken geven. Daar worden ze tegen ingeënt omdat ze flink prematuur geboren zijn, en ze extra risico lopen.
    Maar die heeft ze ook gewogen, en ze zitten beide boven de 3500gram! Ze gaan lekker!

Deel Deze Pagina