Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi hoi

volgens mij wordt er geen onderscheidt gemaakt tussen een mannelijke en vrouwelijke verpleegkundige.

Ik ben verzorgende en dat is ook mannelijk als vrouwelijk.
    nou werk ik ook alleen maar met vrouwen.

heeft iemand ervaring met JEUK.....ik word er GEK van

groet

2. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Friesje: jeuk... Waar heb je jeuk? Kan te maken hebben met zwangerschapscholestase... Dus zou je gyn wel ff bellen...
    Heb zelf cholestase gehad in 1e zw...

Mama v 3: hoe gaat het met je? Kan je alles een plekje geven?

3. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    mm7 jeetje wat schrikken zeg! gelukkig kon je wel meteen terecht bij de vk....voelt toch wel even fijn je kleintje te zien bewegen he. hopelijk gaat de bloeding snel over!

nikkijane je meiden groeien goed he :D

candijtje eigenlijk zou ik zeggen zal wel aan de hormonen liggen dit soort dromen. maar ik droomde jaren geleden,voor de ZS zelfs,ook dat ons kindje,een zoontje was en dat hij overleed in zn bedje....hij had in mn droom een pakje/kleding aan met geel....onze zoon uiteraard nooit met iets geels in bed gelegd.gelukkig kwam mijn droom niet uit,maar wel het geslacht...
    dus ja wie weet.....
    ik droomde btw ook in mijn ZS over een meisje en ik zag haar gezicht heeel duidelijk.geen idee of het mijn dochter was,mn gevoel zei van wel. dus ja wie weet herken ik haar straks wel :D :D wel nog bang dat die andere droom alsnog uitkomt....

friesje wow je bent alweer 30 weken zwanger. haha schrok wel even....nu aftellen dus of niet? vind je het nog niet spannend worden???
    hoe voel je je??? heb tijden mn eerste ZS erg last van jeuk op mn buik gehad....kreeg de tip mentolpoeder of gel?.....of het helpt??? geen idee toen ik t kocht was de jeuk weg :D

hier vermoeiende nacht.enorme last van mijn rug-bekken,dus slecht geslapen en ons zoontje komt nu steeds vroeger s ochtens. en hij heeft bonen in zn ooren volgens mij )_) echt n peuterpuber pfff wat kan dat vermoeiend en soms ook irritant zijn. hoe vaak je dan wel niet tot 100 kan tellen ohoh

4. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals jullie misschien wel gelezen hebben op FB ben ik weer bij de gyn geweest. Mijn oma was mee, zij kreeg 61 jaar geleden zonder dat ze het wist een tweeling. Ze wilde graag eens een echo meemaken. Ze vond het prachtig en heel bijzonder. De gyn heeft goed mijn zorg over de harde buiken weggenomen, nog niet helemaal natuurlijk maar het voelt nu beter.
    De kindjes liggen iets voor op een eenling en ze doen het zelfs wel iets te goed zei de Gyn hihi. Ben zo trots.

Ik heb ook hele vreemde dromen heb ik eigenlijk altijd al maar nu maak ik het nog bonter, van autorijden zonder stuur, tot het meemaken dat mijn dochter verdrinkt, dat was echt vreselijk.. werd huilend wakker gemaakt door mijn man.

Jeuk heb ik van de week ook gehad maar dat kwam door een buiklotion bleek al snel, die ligt nu in de prullenbak. Jeuk is echt vreselijk.

Morgen sinterklaas vieren op het kdv. (mijn werk)
    Ik op mijn groep en jolein op haar groep. Zal een intensive ochtend worden. De middag maar weer niets.

Vanmorgen heeft mijn tante de kinderkamer geschilderd en Donderdagochtend komt ze behangen en dan is het op wat kleine dingen klaar. Dan kan ik eindelijk inrichten, oh daar heb ik z'n zin in.

Tot snel

5. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

josuus: wat goed dat de controle zo goed was! En dat ze zo goed groeien!! Wat betreft de harde buiken, hoe heeft de gyn dat bij je weg kunnen nemen? Ben daar wel benieuwd naar eigenlijk.
    Bijzonder dat jouw oma erbij was. Hoe heeft ze de echo ervaren?

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    josuus, wat bijzonder van je oma! En fijn dat je morgen een leuk dagje hebt. Ik heb dat maandag op me werk. 1ste keer sinds 10 weken dat ik na me werk ga. 1.5uur wil ik dr bij zijn heb t zelf georganiseerd.

ik ben zo misselijk nog steeds die vele primperan werkt niet, ik zit er echt door heen. Soms gaat t ff goed maar 90% is foute boel. Ik ben er zo verdrietig over en merk dat het geestelijk erg veel met me doet. (niet werken, niks in huis of aan beweging kunnen doen, alleen maar binnen zitten en liggen op de bank/bed. En natuurlijk weinig eten.) Ik ben nu 15weken en nog maar 2kilo aangekomen, en dat was in de eerste maand. Nu al 1.5 maand niks meer erbij. Mijn buik groeit ook amper sinds de 10e week... ben erg benieuwd morgen naar het bezoekje aan de gyn. Hopelijk een echo (mijn moeder gaat ook mee namelijk).

dikke knuffel voor jullie allemaal :)

7. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    bezigbijtje als het goed is,doen ze elker keer een echo,om de groei in de gaten te houden. tot nu toe heb ik om de 3-4 weken een echo gehad ook al was het maar kort.

duim dat de misselijkheid gauw vermindert en zelfs overgaat!!! doe mij dan maar mijn rug-bekkenpijn.

8. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Bekken-rugpijn lijkt me ook vreselijk hoor! Maar dan "kun" je indd wel wat meer als dit. Misselijk zijn belemmerd je zo... niet normaal! En zo vermoeiend om steeds weer te moeten spugen....

oke, zou ik fijn vinden om een echo te zien, maak me beetje zorgen:)

9. Belle1978

Bezigbijtje: ik had zo voor je gehoopt dat het nu wel eens zou afnemen. Maar niet dus. Echt balen! Ik krijg elke keer een echo bij de controles omdat met een doptone het best lastig is te bepalen van wie ze nou de hartslag horen (althans, dat zei mijn gyn)

10. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    hoi hoi

ik ben inmiddels versneld bij de gyneacoloog langs geweest vanwege de jeuk.
    Ik heb bloedgeprikt en slik nu pillen die misschien gaan helpen .
    Bloeddruk is prima, met de kindjes ook. Maar met mij gaat het niet zo lekker, ik voel me eigenlijk best ziekjes met misschien wel een griepje op de loer.
    maar ja als moeders kun je eigenlijk nooit ziek zijn, gelukkig was A.nne op het kdv en vrijdag weer. Dus even bijtanken.

11. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Welke medicijnen krijg je? Toevallig ursochol?

12. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja inderdaad

ik ging even googlen op het internet wat het precies voor medicijn is, heb wel een bijsluiter, maar vind het ook goed om even verder te kijken
    ws gaat het helpen, misschien ook wel niet
    ik wacht af

13. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Om diezelfde reden is mijn zus ook een keertje meegeweest bij de controle. Die vond 't ook helemaal geweldig, omdat ze zelf maar 1 echo heeft gehad tijdens de zwangerschap en toen hebben ze maar 1 kindje gezien.

14. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    hier een van onze wondertjes.... :D

alles gaat super met ze, gyn was enorm te spreken erover. Mijn buik vond ze al "lekker dik" hahha...

vandaag heel rustig aan doen voor de rest, vanaaf en zaterdag groot feest namelijk waar ik dolgraag bij wil zijn....

15. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    mooie duidelijke echo bezigbijtje!!!!

16. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Wow mooie echo hoor bezigbijtje heel duidelijk!!

Hier alles goed jax is allleen wat hangerig als hij wakker is is ie niet vrolijk en hij wil ook alweer snel slapen....zo sneu altijd he!!

X

17. Belle1978

Vraagje: hoe regelen jullie het thuis rondom etenstijd? Helemaal met nog een peutertje erbij? Zorgt jullie man/vriend dat hij bijtijds thuis is of kunnen jullie het ook wel alleen af? Ik zie daar eerlijk gezegd best tegenop. Nu heb ik al een vermoeide en daarom dreinende peuter thuis zo tussen 5 en 6, die het mij erg moeilijk maakt om te koken, laat staan met nog twee babietjes die dan waarschijnlijk net hun huiluurtje hebben...
    Mijn man is meestal tussen zes en half zeven thuis, juist als we gaan eten. Daarmee "omzeilt" hij prachtig dat gedoe...:)

18. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Haha belle je timed goed zit er midden in in mn eentje.. Het zijn de pittigste tijden vindt ik altijd.. En vaak moet ik ze ook gewoon dan maar even laten huilen, om wel rustig te kunnen eten met de peuter, anders gaat gij weer niet eten.. Het is vaak onrustig en haasten en niet stilzitten en je bent blij als alles op bed ligt;)

19. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Belle: hier zit ons peutertje tijdens kooktijd voor de tv. Mijn man komt ook om half 7 thuis... En op donderdag zelfs pas om half 10.
    Hier hebben de dames (nog) geen huiluurtje, dus dat probleem hebben we niet. Maar ik merk wel dat je met 3 kleine kinderen vanzelf heel creatief word!

Hier ligt meestal rond half 8 spitsuur. Dan moet de oudste op bed, en net daarna krijgen de dames de fles. Vaak worden ze rond die tijd wel iets eerder wakker, en zijn dan wat onrustig.
    Soms is het even niet anders, en moeten ze even 'wachten'.

Ik vind namelijk dat zoonlief ook recht heeft op zijn eigen bedritueel, inclusief rustig boekje lezen en liefje zingen.
    Als ik dan alleen ben, liggen de meisjes inderdaad soms eventje te huilen in de wieg/box. Het is vervelend, maar je bent dan maar alleen en kan niet overal tegelijk zijn.

Ik merk dat ik daar nu al beter tegen kan, en dat makkelijker word. Als je het maar voor jezelf goed kunt praten.

Friesje: die medicijnen heb ik bij de eerste ook gebruikt. Werkte bij mij erg goed. Wanneer krijg je uitslag van de galzurezouten? Duurde bij ons in het zh 2 weken...
    Word het al wat beter?

Hier vannacht wat een onrustige nacht. Meisjes zijn verkouden, dus heb in totaal 4 uurtjes geslapen. Valt me mee hoe vermoeid ik ben...

Ik heb vandaag ook een mail gestuurd naar mijn leidinggevende dat ik het nog niet zie zitten om per 1 januari alweer te moeten werken. Officeel houd m'n verlof dan namelijk al weer op. Ben benieuwd hoe ze reageert. Ze heeft 'gelukkig' zelf een zoontje die met 28 weken geboren is, dus ze weet wat we door gemaakt hebben.
    Ik merk gewoon dat ik enorm emotioneel ben, de verwerking van alles wat er gebeurt is komt nu eigenlijk pas.
    Ik was namelijk heel erg emotieloos die periode, en krijg het daar nu soms best moeilijk mee.
    Ik heb van de week een online fotoboek gemaakt, is ook wel een stukje verwerking...
    Want man, wat was dat allemaal eigenlijk heftig.

20. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Mv3: hoe gaat het met jou? Kan je alles wat een plekje geven?

Deel Deze Pagina