Friesje, herkenbaar hoor.... rond de 20 wk was ik ook erg verkouden en heel veel hoesten heb echt een hele tijd met inlegkruisjes rond gelopen...vervelend maar niets aan te doen.... komt mede doordat je al een keer zwanger bent geweest werd mij verteld door de huisarts.... alles is al eens uitgerekt en nu nog meer... maar het gaat over heb nu nergens last meer van! ook hier was de tv een uitkomst en kwam ook bijna niet de deur uit helaas... komt wel weer hoor
was ik weer.... GRRRR*&^^% mijn telefoon had mijn abo gewist! " Dus ik kon jullie niet meer volgen/vinden! Maar heb jullie weer via de laptop weten op te sporen hier morgen 16 weken, en iedereen incl de gyn vond mijn buik al groot, maar die is lang niet zo groot als die van jou hoor missQ! hihi. ik heb hele goede dagen gehad met amper misselijk, gister wezen werken (nou ja boventallig aanwezig maar dr word meteeen veel aan me gevraagd omdat ik enigste vaste kracht ben) en de avond helemaal mis... alles kwam eruit Hoop dat t onderhand verdwijnd al is het al stukken minder... ik heb medicatie nog voor misselijkheid de max. en nu ook voor maagzuur sinds dien gaat t beter! Vandaag maar n uurtje naar t werk va 4-5 kijken hoe t dan erna gaat... vind t nu al eng! wat een mooie foto's zag ik voorbij komen, brrrrrr dan zou ik liefst de klok 3maand verder zetten hihi....
Oooh wat een leuke fotos zeg! Vind het wel een gek idee, dat er dan bij mij straks 1 baby in de box ligt, ipv 2... Ik praat ook nog telkens in meervoud, dus babys ipv baby, heel gek haha. Hier gaat het nog steeds hetzelfde, cyste groeit naar mijn idee wel, want als ik met mn vlakke hand over mn buik ga, dan voel je een klein hobbeltje, en gelijk daarna een hele grote, die zie je ook duidelijk... het is echt een rondje.... en op die plekken zitten dus de cystes. Ik moet nu afwachten of ze binnen nu en 2 weken zelf minder worden... anders moeten we verder kijken. Maar heb er wel last van, met opstaan, bukken en lopen. Werd er vannacht ook wakker van, heel vervelend. Gelukkig gaat de misselijkheid ontzettend goed, want die heb ik bijna niet meer... ik werd telkens misselijk naar mijn idee van de kruidvat zwangerschapsvitamine, of dat kan weet ik niet, maar vond het wel toevallig.
Willen jullie mij helpen in te schatten wanneer het nou (te) zwaar gaat worden? Ik weet dat iedereen het anders ervaart, maar rond hoeveel weken kun je niet veel meer dan liggen/zitten (dat is misschien wat extreem, maar ik bedoel dat de zorg voor de oudste eventueel te zwaar wordt) en niet meer goed tillen/bukken/huishouden doen/fietsen/lopen, dus dingen ondernemen. Maw: wanneer kun je niet zoveel meer... Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is...
Ik begon het echt zat te worden vanaf 34 weken. Ben wel gewoon door gegaan met huishouden en kids, maar met pauzes ertussen, even wat doen en weer liggen op de bank. De avonden lag ik al om 21:00 in bed, was kapot. Gelukkig zijn de meiden met 36+4 weken gehaald, want ik vond er echt niks meer aan. Dus tot het einde kon ik wel alles nog, alleen deed ik er 3x zo lang over dan normaal.
@belle....rond de 27 weken werd het voor mij een stuk minder @mm7....wat fijn dat je minder misselijk bent!! En het lijkt me zo raar om "maar" 1 baby bij je te dragen...Kan me er niks bij voorstellen..
Hier bij 26 weken kon ik niet veel bijzonders meer maar moest vanaf 20 weken al heel rustig doen van de gyn ivm groeiachterstand van Noah... Mn schoonouders kwamen poetsen en strijken deed ik zittend...
Hier ook zo rond de 27-30 weken dat ik het zat begon te worden en niet veel meer deed dan op de bank zitten en voor de meiden zorgen.... hh stond op een heel laag pitje... fietsen kon ik al snel niet meer 25 weken geloof ik lukte het echt niet meer, alles deed pijn van onderen.... Wandelen ging nog wel maar zo rond 30-32 weken ging dat ook moeizaam.... soms heel vervelend! mm7, wat gaan ze aan de cystes doen als ze er nog zitten...? Fijn dat je minder misselijk bent, heb je nu andere vitamines die je slikt...? Ik had ze van de etos toendertijd... hihi "maar 1 baby" toch anders he bezigbijtje, met jou gaat het ook langzaamaan beter dus, fijn ! Rustig aan blijven doen he
candijtje; ja ind hihi. Ben vandaag toch maar niet naar me werk gegaan. Opzich kon het misschien wel want misselijkheid valt mee. Maar wil niks riskeren nu het wat beter (lijkt) te gaan. ik "schrik" wel van de vroege data's zeg als ik dat zo lees hoe "vroeg" er al veel niet meer lukt.... phoe! Dat word af zien voor mij, hondje, vrienden, familie maar vooral mijn lieve vriendje
Hier tot aan de ks alles gedaan eigenlijk, wel op een heeel laag ritme en smiddags ging ik altijd met zoonlief mee naar bed. De dag voorde ks was ik nog de laatste dingen aan het halen en boodschappen op de fiets..
Ik heb sinds week 14 al last helemaal daar onder. Lijkt net wel of het bont en blauw is, alsof ik me tegen een punt van een tafel heb gestoten ofzo. Helaas heb ik daar nu nog steeds last van. Bij het opstaan lijkt het wel of ik een steek daaronder krijg. De gyn zei dat dat normaal was en dat ik daar waarschijnlijk de rest van de zwangerschap last van zou houden. Doos als ik ben, heb ik niet gevraagd waarom dat is. Hebben jullie hier ook last van gehad en zoja, weten jullie misschien wel waar het door komt? Ik heb niets gehoord dat een van mijn frummeltjes al is ingedaald of diep in mijn bekken ligt, lijkt me ook al snel met 4 maanden
Dank jullie wel! Ik heb dus nog een weekje of 9 Wij moeten nog veel in huis doen. Als ik jullie goed begrijp ben ik dus niet al ineens met een week of vier "hoogzwanger" qua klachten en lichaamsomvang. Daar was ik een beetje bang voor. Een hele geruststelling. Bezigbijtje: wat fijn dat je je iets beter voelt! Nu hopen dat het standhoudt! Mijn gyn was erg voorzichtig qua werkhervatting. Die wilde dat ik pas weer zou gaan werken als ik weer wat op krachten was. Misschien moet je je die tijd ook gunnen? De combi van tweelingzwangerschap en heftige overgeven zijn een grote aanslag op jouw lichaam... Linnekepinneke: hoe groot was de groeiachterstand van Noah? Is dat geconstateerd bij de 20 weken echo? Bij mij is het meisje namelijk een kleine week kleiner dan haar broer is gisteren geconstateerd. De echoscopiste deed er overigens totaal niet moeilijk over. mm7: jeetje, dat je de cystes voelt zitten zeg! Dat moeten best flinke jongens zijn dan. En als je er ook echt last van hebt... Wel fijn dat de misselijkheid beter gaat. Heb je nog bloedverlies gehad? Lijkt mij ook erg eng als dat gebeurt in de zwangerschap.
denk Bekken instabiliteit ik had dat ook dat drukkend gevoel van onder icm BI heel vervelend en mischien een idee om na te vragen en anders naar een gooed bekkenbodemspier therapeut gaan
@belle, bijna 2 weken geloof ik... Hun vonden het aardig wat schelen en er was vermoeden van TTS dus meteen doorgestuurd naar Leiden. Daar kwam "gelukkig" uit dat Noah zn deel van de placenta kleiner was en de doorbloeding was minder goed. En toen moest ik zoveel mogelijk rust houden! Uiteindelijk scheelde het 370 gram bij geboorte maar er hebben weken tussen gezeten dat ze een verschil van 600 gram schatte...
Bij mij dachten ze dat Lieke even groot zou zijn als Gijs, zo rond de 5 en half pond werd er op het einde gezegd.... Uiteindelijk woog Lieke 2450gr & Gijs 3150gr het verschil zie je nu nog steeds.... Dus die echos is echt maar een schatting, valt weinig over te zeggen... De placenta van Lieke was ook stukken kleiner als die van Gijs... Heb hem op de foto maar zal deze maar niet plaatsen Maar is heel bijzonder om te zien, had niet verwacht dat het er zo uit zo zien.... Manlief heeft volgend jaar alle schoolvakanties van dochterlief vrij, heerlijk zeg, hij had nog zoveel dagen/uren staan dat hij dat ingediend had en dat is goed gekeurd... lekker! Laatste paar nachten kwam Lieke als eerste en Gijs sliep nog (rond 4.30) maken ze allebei wakker en flessen ze dan.... Nu gisteravond Lieke een schepje meer gegeven en jahoor.... Zij slaapt nog rond 4.30 en nu is Gijs als 1e wakker.... bijzonder.... nu Lieke maar wakker gemaakt dus.... Benieuwd hoe het vannacht loopt...
O, wat wordt er veel gekletst! Ik kan het amper bijhouden... Maar lees wel veel mee. Hier inmiddels al weer ruim 25 weken en het gaat gelukkig erg goed. Ben vanaf de 21 weken ipv 3 dagen van 8 uur, 3 dagen van 4 uur gaan werken, en ben nu aan het afronden/overdragen om in de loop van volgende week mn verlof in te laten gaan... Heb even gesprek gehad met mn baas, en die vond dat ik maar meer rust moest gaan nemen. Hij had het er zelfs over dat ie me niet voor september volgend jaar terug verwachtte?! Dat vond ik zelf nogal een rare uitspraak, maar fijn dat ik me iig niet hoef te bewijzen dat ik gewoon weer 3 dagen werk vanaf 1 juni hihi. De meisjes groeien goed, vorige wk bij de gyn. netjes op groei van een eenling, en maar 1 dag verschil tussen de meisjes. De gyn sprak over een ongecompliceerde tweelingzwangerschap... fijn om te horen !. Verder dat drukkende gevoel herken ik heel erg goed! Heb daar echt al weken last van! Maar moet ook eerlijk zeggen dat een week of 8 geleden mn oudste dochter keihard tegen mn schaambeen is aangelopen, zwaar gekeneusd en een paar aders gesprongen volgens mij... Moet er nog steeds maar weer eens mee naar de huisarts (zit echt een soort uitstulping?!) Verder merk ik echt de afgelopen weken dat ik per dag achteruit ga.. Ik kan nu al niet zoveel meer, lopen gaat moeilijker.. En emotioneel vind ik het ook pittig met 2 van die kleintjes al rondlopend... Zie een aantal prachtige foto's voorbij komen! Wat een rijkdom!! Kan ook niet wachten de foto's van onze twins te kunnen showen. Voor wie nieuwschierig zijn naar mn andere 2 mooie meisjes, even vriendschapsverzoekje, kun je ze bekijken in mn album .
o, en herkennen jullie ook dat je zoveel last van maagzuur hebt... pfff heb al een paar keer snachts heel snel op moeten staan om een rennie te nemen, anders moest ik zowat spugen .. Ik draag volgens mij ook heel erg hoog. En pas had ik heeeeeeel erg pijn in mn buik, blijkt dat baby 2 gedraaid is, nu liggen ze allebei met hun hoofdjes naar beneden!