@otm, oh dat draaien ik ben daar 1x zo duizelig van geworden en het zweet brak me uit!!! Heel fijn als je dan in de rij van de kassa bij blokker staat haha
Wow weer veel geschreven zeg. Ik weet niet of ik alles heb kunnen onthouden : Samloes, hier idd weer zwanger, en niet gepland, het was meer een enorme schok. Bij de tweeling via mmm zwanger geworden en nu spontaan door de pil heen. Na een paar dagen begon ik het ook pas echt leuk te vinden.. toen was de ergste schrik over, nu vindt ik het super leuk en ook echt fantastisch om de kinderen straks zo dicht op elkaar te hebben. De vraag over de cystes en bloedverlies : Verlies af en toe nog wat.. Tot 12 weken zijn je zwangerschapshormonen het hoogste, daardoor kunnen de cystes dus groeien, als het goed is gaan ze na de 12 weken afnemen, en worden ze dus kleiner of verdwijnen. Zo niet, dan kun je geopereerd worden, maar dat ligt er aan hoe groot de cystes zijn en hoeveel. Afwachten dus, maar heb er behoorlijk last van. Vandaag weer goed aan de paracetamol gezeten, vind het erg moeilijk om toe tegeven aan het rustig aan doen, dus niet werken en weinig proberen te tillen, en tja met 2 kleintjes in huis moet je toch echt tillen.. Probeer dus zo veel mogelijk hen aandacht te geven als ze op het speelkleed liggen, maar hen tillen is niet te vermijden, maar het doet zo veel pijn als ik dat doe. Gelukkig doet mn vriend veel in huis en met hen, dus dat is echt heel fijn. Vanaf wanneer zwaar : Ik had al met 24 weken bedrust (ook opname ziekenhuis toen) vanaf 32 weken mocht ik weer wat rustig aan gaan doen, en vanaf 34 weken mocht ik alles weer doen. Dus ben toen weer gaan winkelen, schoonmaken, schilderen in huis, de dag voor mn bevalling heb ik nog de keuken gesopt, en ik heb nergens last van gehad, alleen kortademig en veel harde buiken, maar dat weer hield me er niet van om maar op de bank te gaan liggen... Ik denk dat het voor iedereen anders is, en dat het vooral zwaar is als je naast je zwangerschap ook nog een kleintje in huis hebt, want dan moet je wel iets doen... Ik had geen kleintjes thuis, dus als ik het zat was, kroop ik lekker een uurtje op de bank, of mn bed in! Ja dat draaien van de babys, pfoe dat vond ik ook niet altijd even fijn zeg.. Vinn draaide met 36+1 van onvolkomen stuit in normale stuit zeg maar.. nou het leek wel een gevecht daarbinnen.. @Lin, bracht je niet een kreet uit daar in de rij haha.. ik kreeg het ook zo warm af en toe met het draaien, maar nooit meegemaakt in een publieke ruimte haha, ik zie je al staan!
@mel, nou het was midden in de zomer en de blokker had het tuinmeubilair staan, heeft er wel voor gezorgd dat ik niet neer ging! Maar meisje van net 16 achter de kassa raakte helemaal in paniek haha En ze was helemaal verbaasd dat ik na een paar minuutjes weer zo naar buiten liep alsof er nix gebeurt was hahahaha
Haha!!!Het draai probleem ik heb weleens gehad dat ik dacht dat ik niet goed werd joh...ik kon NIKS gelukkig was ik thuis en had ik op dat moment schoonpaps en mams op bezoek ben gewoon op bed gaan liggen...het deed zo'n zeer!!!!ik vond het ook gewoon eng omdat ik het gevoel niet herkende moest paar dagen later naar de gyn en het bleek dus dat Jax die boven in lag eventjes met zn hele lichaam 100 graden rond was gedraaid haha.....en dit was geloof iik echt al met een week of 32 pfff leuk jullie verhalen te lezen meis!!hier een ziekenboegje en ben zelf helaas ook gesneuvelt...maar t gaat gewoon allemaal door he!!! Oja Jax tandje nummer 2 is ook door!!! X
Wow wat schrijven jullie veel. Ik ben vanaf 26 weken gestopt met werken, 2 weken daarvoor al rustiger aan gaan doen. Met 30 weken kon ik echt weinig meer, met goede en slechte dagen. Veel op bed gelegen toen, met vooral onwijze rugpijn. Achteraf zijn dat dus al flinke harde buiken/weeën geweest. Met 30+3 opgenomen in zh ivm weeën, en met 30+4 bleek TTS. Die laatste 2 dagen is mijn buik ook explosief snel gegroeid. En idd hier ook een kleintje thuis. Dus echt rustig aan doen is er dan niet bij. Hij is zo nu en dan wel eens een dagje naar opa en oma geweest, zodat ik in bed kon liggen. Maar zoals al gezegd is, iedereen zal het anders ervaren. Het echte draaiwerk heb ik niet zo mee gemaakt. Alleen op het eind had ik erg last van mijn ribben. 1 meisje lag daar precies onder, en had dus (achteraf) weinig/geen vruchtwater. Dan voel je ook echt elke beweging. Samloes: wat worden je meiden al groot zeg! Heerlijk!! Hier vannacht een lekker nachtje! Half 12 de laatste fles, en toen om kwart voor 6 pas weer. Best heel netjes als je bedenkt dat de dames eigenlijk pas 3 weken oud zijn! We hopen op meer van zulke nachten!
(dit is mijn reactie op jullie "draai" verhalen) Ik hoop dat mij dat bespaard blijft. Ha ha ha. Ik weet nog zo goed dat mijn dochter de laatste weken van de zwangerschap echt de boel daarbinnen verbouwde, dat was al pittig. Laat staan 2 van die types die dan ook nog eens besluiten dat ze anders willen gaan liggen... Nikkijane: jij hebt een 1-eiige tweeling hè? Dan was er natuurlijk risico van TTS. Dan hoef ik denk ik niet ongerust te zijn dat de gyn volgende week het groeiverschil als ernstig gaat bestempelen, omdat ze 2-eiig zijn. Het gaat hier ook maar om een klein weekje.
Alles wat ik geschreven had is weer weg... dus maar opnieuw! Lin, arm meisje bij de kassa zeg! Haha.. Sjaantje, beterschap! Nikkijane, wat slapen ze goed zeg... Belle, het draaien is niet te vermijden denk ik, met 2 kindjes is het gewoon heel druk in je buik haha! All, hier ga ik vandaag over na 1 middagslaap, althans ik ga dat eens proberen, ze hebben dat vandeweek bij mn moeder ook gedaan omdat ze het ochtend slaapje niet echt geslapen hadden, en dat ging goed. Ze slapen telkens het 1e slaapje niet echt meer... dus ik leg ze vandaag om 12:30-13:00 uur eens op bed en kijk wat ze gaan doen.. Wanneer gingen jullie over op 2 flessen? En 1 slaapje?
goede moooorgeeen dames jullie ook wakker geworden van het onweer/regen/hagel gebeuren?? ik lees over draai gebeuren....nou voel ik dat nu al.tot nu zo n 3of4 keer. en het doet nu al zeer zeg. de eerste x zei ik tegen schoonma.....zooooooooo er gaat n mandarijn in mn buik op wanderschap hahaha laatste x voelde ik het afgelopen week. en idd zijn ze gaan draaien.eerst lagen ze boven elkaar.ons mannetje onder en ons meiske boven. nu liggen ze naast elkaar.de linker met hoofd naar onderen en de rechter met hoofd naar boven. en wat is het een feest in mn buik,ondanks dat allebei de placentas voor liggen. zo voelde ik t in mn 1ste ZS niet. hier weer/nog steeds in de ziektewet.zou weer gaan werken,maar kort voordat ik naar de arts moest ging ik weer door mn rug helaas!de eerste 3 dagen zonder medicijnen gedaan maar toen ineens,kon ik amper nog lopen. was echt NIET leuk! met n peuter in huis.gelukkig hebben wij een makkelijk ventje! gister controle bij de gyn en die zei, maar dan zou ik maar niet meer gaan werken. O_O nou daar schrok ik wel van hoor!! nu-vandaag gaat het goed.geen last....ben bang dat t weer gebeurd,maar nu al thuis te zitten tot geen idee wanneer......pfff zie ik ook niet zitten hoor!steek zo niet in elkaar,dus ja.ben wel graag op mn werk. ze zei nog dat de kleintjes het heel goed in mn buik hebben en ze nog gelijk lopen met een eeling.dus ben zeer zeker tevreden en opgelucht!
mm7 owwwwww ik weet dat echt niet meer slecht he...maar toen t hier middagslaapje alleen werd ging ze ook om 12.30 naar bed.. X
Hier zitten ze nog steeds op 2 slaapjes, met 1 zijn ze niet te genieten haha En ze krijgen 3 flessen, nou ja qua hoeveelheid zijn t er maar 2 haha En dat is sinds 1 jaar!
ik weet nog dat hier met 1 jaar ook nog 2 slaapjes waren.maar niet lang hoor....toen we overgingen naar 1 slaapje was deze ook tussen 12:00-12:30 uur. maar hoeveel flessen..... 2 of 3 waren het...
Draaiendeden E hier niet.. F.leur en l.ieke lagen sinds 17 weken op hun plek en zijn niet meer gedraaid, helaas want f.leur bleef dus in stuit liggen Middagslaapjes.. Ik deed het toen een beetje op verzoek. Als ik zag dat t.imo moe was legde ik hem op bed( nu heeft hij lang op 2 slaapjes gezeten omdat die soachtends altijd intensief fysio kreeg)
heej meiden,, wat een lekker geklets weer vraagje ik bn vandaag 16weken, vroeg me af wat jullie toen aangekomen waren? Ik sta namelijk al 3 maand stil... ik ben de eerste maand 2kilo aangekomen ondanks het spugen. En nu ik weer juist wat begin te eten ben ik al 3 maand hetzelfde gewicht. Is dat niks om me zorgen om te maken? en wat zijn jullie in totaal aangekomen (als ik dat mag vragen) xxx
Ik ben in totaal 14 kilo aangekomen, De eerste 3,5 maand ben ik ook niks aangekomen, hoef je verder geen zorgen om te maken. Jekindjes doen het goed!
Slaapje: hier ging dochter over van 2 naar 1 slaap rond 15 maanden. Sommige kindjes slapen rondom 1 jaar het beste 1 slaap per dag en anderen hebben langer nodig om van 2 naar 1 te gaan (zoals dus mijn dochter). Ik vind het al voor zich spreken als ze de ochtendslaap eigenlijk niet meer slapen. Dan gaat het als vanzelf over naar 1. Je kunt besluiten ze eerst wat later op bed te leggen (en dus maar 1x) en dan te verschuiven richting 13:00 uur. Volgens mij legde ik mijn dochter eerst al om 12:00 uur (meteen na de middagboterham) op bed. Nu slaapt ze om 13:00 uur. Mysunshine: ik ben nu 4 kg aangekomen. Ik denk dat je je echt geen zorgen moet maken. Bij mijn dochter stond ik ook een tijdje stil, toen langzaam werd het meer. In totaal toen 11 kg aangekomen waarvan het meeste in de laatste weken.
hoi, dat had ik ook, was eerst afgevallen, toen zwanger en ik kwam bijna niets aan de eerste 4 maanden. Ineens kwamen er kilo`s bij maar ben natuurlijk veel te vroeg bevallen, kwam 12,5 kilo aan in totaal. Maar ik ben maar de helft van kwijtgeraakt mede door alle stress denk ik.
Ik kwam in het begin ook heel weinig aan... In totaal zon 9 kilo aangekomen (maar ook te vroeg bevallen... Anders was ik ws in een walvis veranderd). Weet niet meer wie het vroeg, maar TTS komt idd alleen voor bij 1 eiige tweelingen... Dus daar hoef je je idd geen zorgen om te maken. OK: hoe gaat het nu met je mannetje nu die weer thuis is? Ik heb trouwens nog 2 prematuur pakjes voor een meisje liggen in maatje 44. Zijn 2 pakjes van Dirkje, niet precies hetzelfde, maar het 'matcht' wel. Is van dezelfde lijn. Ook nog 2 andere pakjes, die zijn wel het zelfde... Is er misschien iemand hier die ik er blij mee kan maken?
hoi, hier inmiddels 4 kilo aangekomen en daarvoor 9 afgevallen. mag vanmiddag naar de fysio voor incontinentieproblemen. docherlief is bij het kdv en moeders gaat zo eerst eens een slaapje doen. Tsjonge wat een slechte conditie zeg