Tweeling deel III

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by linnepinneke, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Jeeeezus Christ!!! Wat kletsen jullie weer een end weg.....

Heeel veel mooie buikfoto's en twins voorbij zien komen!!! Geweldig hoor en blijven spammen allemaal.

Nikkijane ik weet eigenlijk niet of ik het ''goed'' verwerkt hebt....ik praat er vaak over met mijn moeder en dat helpt erg goed. Ook kijk ik vaak terug naar alle ziekenhuisfoto's. Verder ben ik eigenlijk altijd wel jaloers op vrouwen die een ''normale'' kraamtijd hebben en minimaal 38 weken zwanger zijn. Ik zal nooit weten hoe dat zal zijn, heb het gevoel mijn zwangerschap niet afgemaakt te hebben omdat alles zo plotseling gebeurde. Verder was ik wel erg blij om eind november 2010 weer te mogen werken, even een stuk afleiding en weer uit mijn kleine wereldje komen (denk dat dat ook wel geholpen heeft) Moet wel zeggen dat onze kanjers dan maar 3,5 week in het ziekenhuis hebben gelegen en ik dus eigenlijk verlof heb gehad van 26 augustus tot en met 22 november 2010. Meid doe wat goed voelt, lekker nog even in de ziektewet totdat jij je weer goed voelt om te gaan werken. Knuffel

Meiden verder echt ontzettend druk en hoest m'n longen uit mijn lichaam, wordt er hondsdol van....meiden zijn ook aan het snotteren maar ze hebben er gelukkig weinig hinder van.

Verder KRUIPT Elize eindelijk!!!!!! ongelooflijk maar waar, 16 maanden en toch nog gaan kruipen. Naomi is nog steeds een kontenschuivertje en komt zo ook overal. Verder kletsen ze echt een hoop, woorden zoals: klok, bal, papa, mama, die, hallo zeggen ze honderduit. Verder wordt alles nagepraat bijvoorbeeld olifantje is ''ANTJE'' echt zo cute. Lopen daar hebben ze totaal geen interesse in...ik schat zelf ergens in maart, dat zegt mijn gevoel maar heb geen idee hoe snel het kan gaan. Heb twee snelle praters dus late lopers.

Zal ook even spammen, dames weer gruwelijk verwend door de sint:

2. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Nog eentje:

3. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Nou praten doen ze hier echt niet... Ze beginnen nu pas langzaam aan mamamamamama maar bedoelen nog nix bewust... Maar hier wordt dan weer wat afgekropen, met keukenkastjes gesmeten en langs de tafel gestapt!

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Oke....omdat ik het niet kan laten krijgen jullie de preview!!!

Dit is onze kerstkaart:

Gemaakt op 12 november door www.bydianne.nl

Dametjes wilden helaas niet lachen maar ik vindt hem toch mooi :D

5. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Nikkijane: ik herken het zo wat je zegt. Ondanks dat ik altijd de stoere, relativerende sterke vrouw was, heb ik wel hulp gezocht. Daar bleek dat ik een beetje teveel relativeerde en altijd alles maar goed wilde praten. Wat bij mij uiteindelijk de knop deed omdraaien, was 1 zin van de psychologe: "jeetje meisje, wat heb jij het voor je kiezen gehad zeg...." (iets in die trant dan hè ;)) dat was voor mij ff de bevestiging die ik nodig had. Ik vergeleek mezelf veel met mensen uit mijn omgeving die hun kindje na een vroeggeboorte wel kwijt zijn geraakt. Of met mijn zus; bevalling met 30 weken, zelf wonen omgeving roosendaal, 1 kindje in Rotterdam en de andere in Utrecht. Ik bleef maar tegen mezelf zeggen dat ik niet mocht klagen. Slaat achteraf gezien helemaal nergens op natuurlijk, hahaha, maar ja soms heb je ff iemand van buitenaf nodig die dat tegen je zegt....

6. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Nog eentje:

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat flauw dat ze niet wilden lachen:)
    Toch wel prachtige fotos! super hoor.

8. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Jane, leuke fotos zeg! En wat leuk dat praten...
    Lin, haha gesmeten... haha dat gebeurd hier ook, met alles wordt gesmeten..

Wanneer is praten normaal? En lopen? Of is het echt allemaal heel verschillend? Ik hoop zo dat ze hier lopen voordat ik bevallen ga. Isis trekt zich op, en Vinn zit zelfstandig, beide kunnen ze erg goed en hard kruipen. Ze zeggen Papa, maar geen Mama natuurlijk haha. Kan ik op een of andere manier zorgen dat ze lopen voor Juni haha... Nee he volgens mij is het niet af te dwingen.. Wij zitten nu wel echt in de fase dat ze alles in huis ontdekken.. Ik moet alles nu gaan veranderen, want het is niet meer safe, zo heeft Isis vandaag zelfs opgedroogt kaarsvet gegeten. Omdat ik even na de keuken liep.

9. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    Jane WOW gaaf!!!!mooie meiden **zucht**

Is het t zo dat twins later zijn met loper etc?Jade mij oudste dochter was met lopen natuurlijk vrij vlot hoor die liep met net een jaar....Maar als ik dat zo lees bij jullie (niet dat ze laat zijn hoor!!!)maar allemaal wel echt in hun tweede levensjaar ofniet...ben gewoon even benieuwd!!

Hier ikke isse happy!!Ben overgegaan op 4 flessen advies van CB en ze hebben gister 22u de laatste fles gehad tot 6u!! Heerlijk vooral omdat manlief dan ook mee kan helpen de laatste fles te geven!!!

Xx

10. samloes

samloes Actief lid

Jan 5, 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    goedemorgen!

Sam liep met 12 maanden en Loes met 13 maanden. Ik ben ook erg benieuwd wanneer Jet en Mies gaan lopen.

11. samloes

samloes Actief lid

Jan 5, 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    @sjaantje lekker is dat he, dat manlief ook laatste fles kan doen. Dan kun jij eventueel een keer vroeg naar bed en doorslapen!

12. mama van 2

mama van 2 Actief lid

Dec 7, 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    @mm7 dus ook pas later begonnen met bv. Ik ben op dag 3 begonnen en op dag 6 begon het eindelijk een beetje te komen, maar de kinderen waren al zo aan de fles gewent dat ze niet live willen drinken. Dus nu kolf ik het af maar helaas daardoor niet genoeg voor 2.
    Ik ben al gaan cluster kolven iedere 2 a 3 uur maar hierdoor werd de productie helaas niet hoger.
    Zijn er andere moeders die ook gekolft hebben en zo ja hebben jullie tips voor mij.
    @Jane wat een gave foto's komen er voor bij.
    @all hoelang duurde het bij jullie voor ze doorsliepen en op hoeveel flessen zaten ze toen?

13. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    2,918
    0
    0
    ja dat is echt lekker!!eerder was t 11/12 uur laatste fles maar hij moet elke ochtend 4 u op dus eigenlijk deed ik die altijd!!behalve dan t weekend....nu hebben we om 10u met zn twee de laatste fles gedaan en lagen lekker om mwart over 10 in ons bedje!!die fles gaat er altijd slapend in haha!!skye werdt ff wakker om 4u....net toen manlief op moest staan dus die heeft r t tuttie gegeven!!dus ben er vanaf kwart over 10 tot 6u niet uit geweest!!!zelfs niet voor jade....ooowwww dat was echt lang geleden en ow ow wat is dat dan heerlijk he;)....hihi

14. samloes

samloes Actief lid

Jan 5, 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Jet en Mies sliepen door met 5,5 maanden. (Jetje 1 week later trouwens) ze hadden toen 4 flessen, nog steeds.

Maar moet zeggen dat mijn oudste met 4 weken doorsliep en Loes met 7 maanden, dus heel verschillend hier. Ben wel blij dat ze allevier nu doorslapen en wegblijven snachts. Heerlijk!

15. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    Welkom nieuwe mama's!!! Leuk en gezellig!!

Jane: wat een geweldige foto's!! Hhi dat kontenschuiven heeft T.imo hier ook gedaan die heeft ook nooit gekropen..

Linnepinnneke: hhaha ik zie je mannen al zitten met kastdeurtjes smijten;)

Nikki: het is ook niet niks wat je meemaakt. Moetje eerlijk zeggen heb het er ook moeilijk mee gehad. Meer ook omdat ik niet normaal ben bevallen en weer 6 dagen ziekenhuislag en toen ik thuis kwam kon ik niet genieten want het hele huishouden en de zorg van 3 kids kwam in mn handen.. Meid neem de tijd, als jij voelt of denkt of enigszins twijfelt om aan het werk te gaan, raad ik het je aan om het niet te doen!! Een heftige periode mmoet je goed verwerken..

Sjaantje: wat fijn dat ze zo goed hebben geslapen!!! Hopelijk vannacht weer!!

Mm7: ik denk niet dat je moet gaan vergelijken met lopen, ieder kindje is anders. Ik hoop ook voor jou dat ze al kunnen lopen als je bent bevallen. Je hebt nog even de tijd;) misschien iets van een loopkar kopen om het te stimuleren?

Candijtje: hoe gat het met jou en met je twins?

Meeting: zoals jullie lazen heeft yippie de zaal afgezegt.. Wie willen er nu nog komen en waar gaan we meeten?

Hier: is iedereen flink ziek geweest. F.leur is nu ziek hige koorts en niet willen eten en drinken.. Verder zijn ze flink bezig meet zitten, ze willen alleen nog maar zittend spelen;) verder zn gangetje. Slapen nog steeds niet door en hebben nog steeds een huiluurtjes tijdens het eten.. Maar het begint wel steeds leuker te worden vind ik:)

16. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Hier liep de oudste met 16,5 maand... En kroop pas met 13,5 maand... Hij heeft zich al die tijd rollende verplaatst, of liggend op zijn rug en dan trappelen met z'n voetjes...
    Voor hij ging lopen heeft hij eerst een week geoefend met vallen... Gek kind! Wij dachten al wat doet hij steeds... Maar een week later liep hij.
    Maar hij is altijd verbaal heel sterk geweest. Maakt nu al zinnen van 5/6 woorden...
    Ben heel benieuwd hoe de meiden het gaan doen! Je weet maar nooit wat ze 'overhouden' aan hun vroeggeboorte...

Mama van 3: logisch dat jij het er ook moeilijk mee hebt/had... Het was bij jou ineens zo pats boem ook!

Vind je het niet geweldig hoe je meiden zich ontwikkelen? Paar maanden terug maakte je je er nog druk om, weet je nog?

Ze gaan zo hard! Top!
    Hoe gaat het met T?

17. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Oh, en vannacht kwamen de dames om 5uur... Althans M lag te piepen, en manlief werd er zowaar wakker van en heeft haar eruit gehaald... Ik geef meestal eerst nog een slinger aan de wieg!

18. mm7

mm7 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    2,801
    28
    48
    Oh meiden hier gaat het niet goed... Werd wakker van de pijn om 6 uur, vk gebeld die kwam om half 8, vermoedelijk is decyste geknapt. Moet zo naar de gyn.

19. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Sterkte mel!!! Wat gaan ze er dan eigenlijk aan doen?

20. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Sterkte mel!!!!

Share This Page