Tweeling deel III

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by linnepinneke, May 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    MissQ: heel veel sterkte! Hoop dat alles goed blijft gaan met jullie!!

2. Hi lieve meiden..

even reageren.. wat een spanningen hier.. zwangere meiden doe het rustig aan geniet en wees lief voor je zelf..

ik las wat over baby zwemmen we gaan hier elke dinsdag en mijn moeder gaat dan mee.. afgelopen week heeft ze gefilmd we hebben prive les zijn geen andere kinderen :p..

missa ik heb ook zoiets als box een iets andere.. wij hebben hem aan de muur bevestigd.. en hij staat zins deze week.. eva schuift al iets voor uit dus moesten wij effe aan de bak zeg maar.. ik vind het wel een mooi ding.. neem wel wat ruimte in maar goed.. het zo weer weg zetten valt me wel tegen.. dus doen wij hier ook niet..

verder zag ik jou gewichten van de meiden goed man.. ze zijn al zwaarder als vanja.. 8080 en is 67,5 cm.. eva is 9105 en 70,5 cm..

ik ben een tijdje niet geweest.. ging effe wat minder.. maar we komen er weer boven op.. mijn schildklier lijkt ook wat aftewijken.. dus over 4 weken weer prikken.

ik zal ook even onze kaart sjowen..

3. ook voor jullie deze groet!!

4. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

Jun 5, 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    net hele tekst getipt...weg grrr

hier gaat redelij goed.mn ventje houd zn mitella om,verbaazingwekken vind ik t en ben zeker trots! hij heeftr vannacht lekker door geslapen. heeft wel pijn,te zien dat hij de bank niet omhoog kan klimmen en bijna alles met links doet.en is ook veeeeeeel rustiger dan anders. hij ligt nu in bed,wel onrustig maar hopelijk valt hij toch even in slaap.

josuus fijn dat met je meiden alles goed was bij de echo! rustgevend gevoel he. :D

belle ook bij jou alles goed dus,lekker genieten ;)

missq jeetje ik schrik ervan!!! ik duim heel hard dat alles goed is met jou en je kleintjes!!!!!

5. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Mysunshine: och arme, dus ook een mitella om... het is toch wat voor zo'n kleintje. Hebben ze iets gezegd over hoe lang de genezing gemiddeld duurt? Hopelijk gaat dat heel snel... zoiets is toch echt niet fijn!

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    @missQ, wat heftig!!! Hoop dat alles goed met jou en je kleintjes is!!!

@yippie, nogal zo'n leuke kerstkaart!!

@hier, de mannen zijn ziek :( ontzettend hangerig vandaag! En da's best lastig als je alleen thuis bent... Ze hoesten veel en Noah heeft een ontstoken oogje... En daar bovenop komen er ook tanden en kiezen aan, vind t zo sneu!!!!

7. friesje1978

friesje1978 Actief lid

Jun 7, 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    missq> sterkte zeg

ben vandaag weer op controle geweest. Nu weer een bloeddruk van 140/80
    meisjes liggen mooi naar beneden, placenta niet voor de ingang

gewichten worden rond de 1800-2000 geschat.

alleen positief nieuws dus.

de leverfuncties (vanwege de jeuk) waren ook prima!!

gr friesje

8. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

Jun 5, 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey friesje hoe gaat het met je??? zo te lezen doen je kleintjes het hartstikke goed! fijn he ;)

dames ik heb in het forum verkoop een advertentie geplaatst...of beter gezegd link van de advertentie,verkoop de hanglegkast van ons mannetje.

dus als er een van de zwangere dames evt deze babykamer wil kopen in de winkel.... merk interbaby serie optima.... tip onze kast heeft geen gebruikssporen en is nog in hele goede staat!!! dus bij aankoop nieuwe commode en bedje en onze kast zou t veeeeel geld kunnen schelen! t is maar een idee :D :D :D
    of maybe weten jullie iemand die evt interesse heeft??? :D:D:D

9. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    3,410
    0
    0
    Nijmegen
    Missq jeetje ik schrik van de berichten hier...hoop dat alles goed gaat.

Hier druk weekje gehad....twee dagen in mn eentje op kantoor gezeten omdat een collega ziek is en dat zelfs vandaag op mn verjaardag.

Verder gisteravond nog cursus naar mijn werk gehad en dinsdagavond met vriendlief naar de opname van ik hou van holland geweest. Oudjaarsspecial die 31 december wordt uitgezonden. Was heel leuk, vorige keer dat ik ben geweest was het een normale uitzending maar nu een uitzending met oliebollen, champagne en optredens van oa ben saunders, gers pardoel, glennis grace, guus meeuwis & jeroen van koningsbrugge. Helaas weer in het verliezende oranje vak...dus geen hometrainer voor mij maar dankzij linda de mol toch een troostprijs. De dvd van gooische vrouwen

10. Selina

Selina Nieuw lid

Nov 16, 2010
    3
    0
    0
    hallo meiden,

hier een vraag van een ongeruste mama in spe. Ik ben 24.3 weken zwanger van een tweeling en lig al 2 weken in ziekenhuis ivm verkorte bhm, infectie en vroege weeen. Deze schommelt tussen de 1.6 en 2 cm. Ik heb longrijpingsprikjes gehad en krijg preventieve weenremmers. Mijn buik is erg rustig op een paar harde buiken na af entoe. Ik ben zo bang dat het mis gaat en dat ik mijn ukjes verlies. Ik mag van de gyn met 26 weken naar huis als t zo rustig blijft maar ik wiil t liefst tot 28 weken blijven omdat ik bang ben dat er thuis iets mis kan gaan.

Heeft iemand van jullie hier ervaringen mee en toch pas met minimaal 30 weken bevallen is?

Alvast bedankt!

11. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    @selina allereerst welkom hier!!! Er is hier zeker iemand met vroegtijdige weeen!!! Mm7 is dat en zij is uiteindelijk met 36 weken bevallen!!!
    Hoe is de rest van je zwangerschap verlopen? En krijg je een 1 of 2 eiige tweeling??? Heel veel sterkte in het ziekenhuis! Hoop ook voor je dat je tot 28 weken mag blijven!!!

12. Selina

Selina Nieuw lid

Nov 16, 2010
    3
    0
    0
    hallo!

Tot aan 22 weken liep mijn zwangerschap perfect! Had nergens last van. Tot dat weekend wat een nachtmerries, dacht serieus dat ik ging bevallen!

Wij krijgen een jongen en een meid!!! Wij kunnen ons geluk echt niet op, we hebben er ook zolang op moeten wachten. Daarom is de angst nog groter denk ik.

Bedankt voor je reactie en zie meerdere graag tegemoet.

Liefs

13. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Salina: welkom hier!
    Wat ongelooflijk spannend zeg!!! Hoop voor je dat ze nog lange tijd binnen mogen blijven!

Zelf ben ik met 30,5 bevallen. Met 30,3 opgenomen ivm weeën, ook weeenremmers en longrijping. Dat sloeg bij mij wel aan. Ik had nog geen verkorte bmm, dus wel een andere situatie.

Maar met 30,5 zijn de dames gehaald dmv keizersnee omdat ze het in m'n buik niet meer zo lekker hadden!
    Dus zeker een andere situatie.

Doen je kindjes het wel goed in je buik?

En heb je al een gesprek gehad met de kinderarts die je wat kan vertellen over evt premature kindjes? En ben je al op de neonatologie geweest?

Ik vond het heel fijn dat ik van te voren wist hoe de neo eruit zag.
    En normaal gesproken heb je ook een gesprek met de KA, maar dat lukte bij ons niet meer omdat ze zo plotseling kwamen.
    Zou ik wel aanvragen als ik jou was, ik vond dat erg prettig.
    Ook heb ik een map ingezien waar allemaal foto's in stonden. Even schokkend eerst om te zien, maar toch ook wel fijn, dan 'schrik' je niet zo van je eigen kinderen.

Heel veel sterkte!

14. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Salina: allereerst welkom, maar wat een ontzettend spannende situatie bevind jij je in zeg! Ik hoop heel erg dat het zo rustig blijft in jouw buik en dat het nog wéken gaat duren voordat je je kleintjes in de armen kunt sluiten!! Ik heb zelf geen ervaring met vroegtijdige weeën en hoop het ook niet te krijgen.
    Heel veel sterkte en er zijn hier genoeg dames waar je je vragen bij kwijt kunt en voor steun kun je bij ons allemaal terecht!!!

15. samloes

samloes Actief lid

Jan 5, 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    Selina welkom!
    Ik hoop dat je kindjes zolang mogelijk willen blijven zitten. Spannend hoor allemaal. Ik ben ingeleid met 36+4 weken, heb niet echt spannende dingen meegemaakt.

missq, ik hoop dat het weer wat beter gaat en dat alles in orde is met jou en de baby's.

Hier worden de meiden weer verkouden en hebben lijkt wel prutoogjes. Soms zit een oogje helemaal dicht geplakt, even goed schoonhouden maar. Is daar nog iets anders voor om te zorgen dat dat sneller weggaat?
    Ze hebben wel goed geslapen, 21.00-7.30 dus ik ben weer een tevreden mens. Ik hoop dat ze niet snotverkouden worden, vind ik zo zielig.

En nu even bakkie koffie pakken!

16. silvia009

silvia009 VIP lid

Feb 13, 2009
    6,514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Selina welkom hier
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Wat ontzettend naar dat je nu in het ziekenhuis ligt.
    Ik hoop dat je wondertjes zich nog even koest houden en het lekker even uitzingen in je buik...
    heel veel sterkte ermee

hier geen ervaring met vroegtijdige weeen ben bevallen met 37+5 weken dus heel erg netjes ;)

17. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Samloes: het enige wat ik weer is schoonmaken met afgekoeld gekoocht water. En dan van neus richting oor.
    En een druppel bv zou moeten helpen, maar geloof niet dat je bv geeft, toch?

MissQ: hoe gaat het?! Bietje, waar had je gelezen dat het niet goed ging?

Ik krijg straks kraamvisite van een paar collega's, en dan vanmiddag naar de bedrijfsarts...

18. samloes

samloes Actief lid

Jan 5, 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    nee, bv zal lastig worden! Ik zal het even goed schoonmaken met afgekoeld gekookt water. thanks!

Bij ons kwamen collega's ook pas na 3 maanden op kraamvisite! lekker laat ook! (maar jou beebs zijn natuurlijk nog niet zo heel lang thuis toch?)
    Succes bij bedrijfsarts. Moet je erheen, omdat zwangerschapsverlof afloopt of ziektewet?

19. Debbie76

Debbie76 Lid

Feb 24, 2010
    17
    0
    0
    op het water
    Hallo Selina,
    eigenlijk schrijf ik hier nooit maar wil graag een reactie op jouw verhaal geven.

Vorig jaar ben ik met 20 weken opgenomen in het ziekenhuis met gebroken vliezen bij 1 kindje. De opname was om eventuele infecties goed in de gaten te kunnen houden (ook vanwege de voorgeschiedenis: 5 x ICSI, 2 miskramen en 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap).
    Met 26 weken ben ik naar huis geggan en kreeg ik thuis dagelijks een CTG om de conditie van de tweeling in de gaten te houden. Daarna ben ik nog 2 keer opgenomen met harde buiken.
    Uiteindelijk ben ik met 28 + 6 weken bevallen van een meisje en een jongen. Ik heb wel een longrijpingsmiddel gehad, alleen zijn we hiermee gestart op de dag van de bevalling dus die hebben weinig meer gedaan.
    Ze zijn opgenomen op een NICU afdeling. In het begin hebben we spannende tijden gehad maar al snel bleek dat we ze uiteindelijk mee naar huis mochten nemen. Uiteindelijk is het meisje een dag voor de uitgerekende datum naar huis gekomen en de jongen 14 dagen voor de uitgerekende datum.
    Nu zijn we een jaar verder en doen ze het geweldig. De vroeggeboorte hebben ze voor het grootste gedeelte al ingehaald en zijn ze heerlijk ondeugend.

Selina, ik wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke en onzekere periode. Geniet van de bewegingingen van je kleintjes en probeer positief te blijven (hoe moeilijk dat soms ook is).

20. Selina

Selina Nieuw lid

Nov 16, 2010
    3
    0
    0
    hallo allemaal!

Bedankt voor jullie lieve woorden! Het is erg spannend, maar zoals t er nu uitziet is het aardig rustig. Onze ukkies doen het perfect, ze lopen mooi op gewicht en groeien goed. Dat is mooi meegenomen dus.

Ook hebben we een gesprek met de kinderarts gehad en een rondleiding op de NICU afdeling. Dat was erg prettig. Hopelijk komt het niet zo ver.

Vandaag weer een meting van de bmh. Ik hoop zo dat ie nog stabiel is!

Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs

Share This Page