Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friesje1978

friesje1978 Actief lid

7 jun 2011
    322
    0
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tips.

beide meiden liggen als het goed is met het hoofdje naar beneden.

als ik volgende week weer naar de vk ga, dan wil ik het bespreekbaar maken pijnmedicatie. Niet dat ik het perse wil, maar meer wat is mogelijk.

Ik wil via deze weg iedereen goede kerstdagen en een goed en gezond met heel veel baby's 2012 toewensen!!!
    Ook degene onder ons waar het dit jaar niet zo gegaan is zoals verwacht is. Toch goede dagen met degene om je heen die van je houden.

2. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
  3. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Leuk die verhalen. Ben benieuwd hoe het hier zal gaan maar laat ze nog lekker even zitten . Hebben jullie de geslachten van te voren willen weten . Ik ben er nog niet over uit. .

Missq hoe is het bij jullie?

Hier verder alles goed weinig last tot nu toe volgens mij al wel ieys bandenpijn maar weer niet of dat al kan .

Fijne avond

4. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi meiden ff n vraag....hier vandaag 3x harde zere buik gehad. moet ik me zorgen gaan maken?

5. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Mooiiiiii die natuurlijke bevallingverhalen vind t nog steeds erg jammer dat de twins niet op die manier geboren zijn :( ...bijzondere ervaring lijkt mij!2 kids!

Harde buiken nou als ze niet cosequent zijn...gewoon even vanacht in de gaten haouden en anders morgen even bellen!!

Weltrusten!

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik wilde heel graag de geslachten weten haha heb met 17 weken bij een echobureau een geslachtsbepalende echo laten maken want in het zh wilde ze toen nog niet kijken haha

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Harde buiken had ik va week 15. Bij Justin nooit geen een gehad. Maar ze zijn toch blijven zitten tot ik ingeleid werd met 37.2 w.

Hier ging het zo, daags er voor te hoge bloeddruk en op de echo zagen ze nog weinig vruchtwater. Dus ik moest meteen blijven. Daags er na werd ik om 7.00 s morgens ingeleid. Ik kreeg een infuus met wee opwekkers maar t schoot werkelijk niet op. Wee opwekkers zijn behoorlijk hoog gezet en eindelijk bij 5cm begon ik wat te voelen, maar toen was de ochtend al zeker voorbij! Ik vroeg daarna om pijnstilling omdat t toen heel heftig werd, dat mocht maar dan moest ik op mijn rug in bed gaan liggen.. dit werd t dus echt niet. Ik heb alle weeën zittend op de po stoel (jaja) opgevangen (wilde op de baarkruk maar mocht niet) Bij 7 cm moest ik spugen (toen wist ik dat ik op de 7 cm zat want dat hoor je heel vaak). En eind vd middag zat ik op 9 cm. Even daarna kreeg ik persdrang en mocht ik gaan persen, na 1 goede perswee kwam Carmen al ter wereld haha en nog geen 10 min daarna toen de persweeën terug kwamen, kwam Devin na weer 1 perswee ter wereld :). En toen was t wachten op de placenta.. en dat duurde en duurde en de wee opwekkers werden weer hoger gezet.. ow wat vond ik dat verschrikkelijk.. t hielp 50 min lang niks die pijnlijke rotweeën en mijn buik deed zo'n pijn van het duwen daarop :( toen zeiden ze dat t de laatste poging was anders werd t ok.. en toen kwam ie gelukkig los. Ze vertelden dat t een mega placenta was wat eigenlijk gewoon een 3e kind was wat ik moest baren.. daarna bleef ik bloeden en bloeden, prik gehad en weet ik t en na een tijd kregen ze het onder controle en EINDELIJK kon ik (dacht ik) het vieren. Bed een stukje omhoog en kopje thee en beschuitje er bij en toen viel ik bijna weg.. bloeddruk daalde naar 80/40 en voelde mij zo wegglijden. Ik vond het echt zoooo eng. Ik dacht echt dat ik zou gaan :( ik dacht ik MOET iets doen om bij te blijven en begon in gedachten te tellen. Gelijk bed weer naar beneden en toen ging het langzamerhand weer beter. Ben zo'n 1.8 (weet t niet meer goed) liter bloed verloren en een hb van 3.6. Kreeg 2 bloedtransfusies en een paar dagen daarna mocht ik naar huis. Niet een al te vrolijk verhaal maar je hoort wel vaker dat dit bij een tweeling dus vaker voorkomt.

8. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier weer harde maar ook zere buik. Met de eerste zs had ik oOk vroeg last van harde buiken,maar niet dat ze ook pijn deden.
    De kleintjes erg druk op bepaalde momenten.En zeker s abomd s tissen 23:00 en 23:15 woren ze wakker :D voel nu heele snelle bewegingen vqn ze,heel apart.

Nunweer harde buik....kan t van de twins zelf komen??? Bedoel omdat t er twee zijn dat t pijnlijk is en hard aanvoelt???

9. tamaramama

tamaramama Actief lid

17 sep 2011
    341
    0
    0
    NULL
    NULL
    goeie morgen meiden.

hoe gaat het nu met je mysunshine? nog harde buiken? anders gewoon bellen je kan beter te vaak bellen dan te weinig zeiden ze tegen mij altijd.

ik heb n vraagje aan alle, slapen jullie twins samen of apart? Wij heebbenm ze een jaar terug apart gelegd maar zou ze graag weer samen op 1 kamer willen laten slapen zodat de beeb strax op de baby kamer kan slapen, anders moeten we een hele inboedelvehuising binneshuis doen:$
    En aangezsien we eind volgend jaar ons huis te koop willen zetten heb ik daar ook weinig zin in.
    alle tips of adviesse zijn welkom thanx alvast.-

liefs tamaramama

10. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Sunshine bellen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

11. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Sunshine, bellen hoor! Mij is ook gezegd dat als ze pijn doen je sowieso moet bellen. En met een tweelingzwangerschap zijn ze vaak ook erg laagdrempelig.

Tamara: daar kan ik je helaas niet bij helpen. Hier slapen ze straks op 1 kamer. Althans, dat is de bedoeling.
    Misschien kan je het bij elkaar slapen eerst met het middagslaapje introduceren, en zien hoe dat gaat en dan uitbreiden.

12. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Mysunshine: heb je gebeld? Als harde buiken zeer doen zou ik er zeker een telefoontje aan wagen. Beter het zekere voor het onzekere nemen.

13. hier slapen de meiden nog samen maar we gaan ze uit elkaar hallen.
    de dames hebben de laatste dagen moeite met door slapen.. en als 1 van de 2 wakker is.. getroost en net weer slaapt komt nummer 2..
    wij gaan het proberen we zullen zien..

14. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    goedemorgen!

@mysunshine hoe gaat het met je buik? Ik had ook al snel last van harde buiken. Dit kwam omdat ik te veel deed, te druk was met van alles. Kon ook niet echt anders als je nog 2 pwutwrs rond hebt lopen. Mijn harde buiken kwamen niet regelmatig, deden wel erg pijn, maar konden volgens arts niet kwaad. Moest wel rustiger aan gaan doen. Maar je kunt gewoon even bellen en in het 'ergste' geval moet je even langs komen en gaan ze even ECG maken. (is niets engs)

15. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    @san84 bandenpijn kun je inderdaad al vroeg last van krijgen en ik vond het een vervelend gevoel!

@tamaramama hier slapen ze vanaf begin samen en dat blijft zo, want we hebben geen kamers meer over. Wel hebben ze samen de grootste kamer en stel dat ze met pubertijd apart willen, zullen we denk de zolder splitsen. Ik zou het gewoon proberen. Hoe doe je dat met vakanties? Ook samen op 1 kamer? Dan kun je dat verhaal gebruiken. Maak er een positief enthousiast verhaal van. Succes!

16. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Hier slapen ze samen en gaan ook niet uit elkaar ivm ruimtegebrek hebben 4 slaapkamers en alle vier zijn ze bezet ;)

17. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
  18. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Om 10 uur mogen we de as van Tristan en Kyra op gaan halen, dan hebben we ze eindelijk thuis.

-x-

19. samloes

samloes Actief lid

5 jan 2011
    485
    0
    0
    Noordwijk zh
    hihi hier ook inderdaad! Ik kom uit een gezin met 7 kinderen. Dat was helemaal 'proppen'. We moesten allemaal een kamer delen en ik heb het nooit erg gevonden.

Deel Deze Pagina