Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Weet je al iets meer MySunshine?

@Belle, dank je...

2. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet lettelijk rustig opbouwen. Mag straks even naar de koffiezetautomaat lopen. En vanav met de rolstoel naar beneden. Oh en als goed is krijgen wij vanavond rondleiding bij de nicu of hoe t heet. Ben erg benieuwd en overtuigd dat t beter is om voorbereid te zijn wat ons zou kunnen verwachten.
    Vanavond zeker nog niet naar huis. Verder hoor ik allemaal nog.

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hele kleine stapjes vooruit, goedzo meis. Misschien een domme vraag, maar wat is nicu??

4. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Neonatal Intensive Care Unit (NICU)

5. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    Hier nog mensen baat bij het volgende?

Mogen samen weg voor 30 euro, nieuwprijs 30 euro per stuk. Weinig als niet gebruikt

6. Jane1983

Jane1983 Fanatiek lid

30 okt 2009
    3.410
    0
    0
    Nijmegen
    mogen samen weg voor 10 euro, nooit gebruikt...

(wagen/maxicosi spanners)

7. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Thx Jane, dat is voor te vroeg geboren beebs neem ik aan?

8. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    miss q isidd voor te vroeg geboren babies,tot zs week 32. wij zijn wezen kijken en ik vond het ja niet eng,wel meevallen eigenlijk. meer indrukwekkend wat ze voor zooo kleine kindjes al niet allemaal kunnen betekenen!!
    zagen eenbeeb dat met 25 weken geboren werd en nu,,wat weken later netnkilo weegt. de handjes waren maybe 2,5 cm groot-klein.vond het heel bijzonder dat zo nkleintje al kans maakt op een leven...jaren terug was daar toch geen denken aan.....

9. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    Jane ik heb wel oren nar die 2 baby gym's!!!!!!!!!!

10. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    De techniek van tegenwoordig he MySunshine! Dat is wel heel goed dat jullie daar mochten gaan kijken. En jij bent nu al 2 weken verder dan dat beebje wat daar met 25 weken geboren is. Scheelt al wel heel veel qua longetjes.

En hoe gaat het nu met jou zelf? Nog steeds op bed of weer kleine stapjes gedaan? Lig jij nu trouwens aan een infuus of krijg je iedere keer magnesium toegediend?

Wij mogen donderdag voor het eerst op controle na ontslag uit het ziekenhuis. De gyn waar wij naartoe gaan is de gyn die mij het laatst gecontroleerd heeft voordat ik anderhalve week later opgenomen werd. Ik hoop aan de ene kant zo dat er uit de bloedkweken is gebleken hoe ik aan die schimmel/gist bacterie ben gekomen, aan de andere kant weet ik dat ik mijn hoop niet zo hoog gespannen moet houden, omdat het goed kan zijn dat er niets uit komt.

11. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Mysun: heel rustig aan doen dan maar!! Hopen dat je snel wat meer weet, en je lekker naar huis mag. Alhoewel daar natuurlijk het gevaar op de loer ligt dat je teveel gaat doen!

Fijn dat je op de nicu mocht kijken! Hoop van harte dat je kleintjes er niet hoeven te liggen!

MissQ: ik hoop voor je dat je er achter komt waar de bacterie vandaan komt... Zou misschien wat verklaren, moet 'prettig' voor je zijn... Vaak krijgt het dan al meer een 'plekje' of zo, als iets een verklaring heeft.
    Ik heb voor mezelf de knoop door gehakt.
    Ik ga op 2 januari gewoon een paar uurtjes werken.
    Ik heb nagedacht over wat ik er nu eigenlijk mee wil bereiken als ik nog een tijdje thuis zou zitten. Ik zou willen dat 'het een plekje krijgt'. Maar ik realiseer me dat het ook niet binnen 2 of 4 weken een plekje zal krijgen. Het zal moeten slijten en het heeft tijd nodig.
    Dus bereik ik er niks mee als ik niet ga werken en wellicht hik ik er dan alleen maar langer tegenaan.
    Dus ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt. Hopende dat ik dan ook voor mezelf ergens naar toe kan leven en het dan ook beter voelt.
    Als het niet goed gaat kan ik dat altijd nog aangeven, toch?!

Denk dat dit ook wel rust gaat geven zo!

12. MySuNsHiNe

MySuNsHiNe Actief lid

5 jun 2011
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    MissQ ik ben beniuewd of ze de oorzaak gevonden hebbn!!!spannend voor jou-jullie!

ik lig niet meer aan t infuus.hij zit nog wel in mn hand,maar word nu niet gebruikt.krijg magnesium tabletten.maar gebruik de mijne,bruistabletten van de Krdv.
    verde gaat t goed hier.gister avond toch nog even urine naar t lab gestuurd ivm lichte steken tijdens t plassen. krijg nu antibiotika kuur.omdat er sporen zijn gevonden,die zouden kunnen wijzen op een blaasontsteking,wel minimaal,maar ze willen geen enkel risico ingaan zeg maar.
    en nu heb ik sinds gister eind van de middag jeuk jeuk jeuk......ikword er stapel van echt waar!
    mn buik armen benen voetendecollete........grrrr
    en als t dan even over is en ik gebruik mijn handen begint t meteen weer. als ik mn handen naar t wcbezoek was,word ik echt gaga van de jeuk :D :D mentholpoeder helpt niet helaas. heb t door gegeven,benieuwd wat ze gaan doen.
    en afwachten wat de doctors zeggen over mij....blijven of naar huis...spannend dus!

Nikkijane ik denk dat t gaan werken je misschien wel kan helpen.nou ja wie weet vind je het juist fijn om juist even met iets anders bezig te zijn. ik zal iig duimen dat je het zo zal ervaren!!

13. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Oh sun: jeuk is ook niet goed... Heb ik zelf in eerste zwangerschap gehad. Vooral m'n handen, onder m'n voeten en op m'n rug... Bleek cholestase... Zullen ze je vast op gaan testen! Hier was dat met medicijnen (ursochol) goed onder controle te houden!
    Hoop voor je dat het snel te vinden is waar de jeuk vandaan komt!

14. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    owwwww even een ego berichtje!!!mn vriendin is aan t bevallen....vorige week zaterdag opgenomen ivm zw vergifteging...nu 37 weken en vamorgen ingeleid!!!!ben zo benieuwd:)

15. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Spannend Sjaantje!!

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    2 vraagjes:)

ik heb gister en vannacht behoorlijk zeer gehad in één (voornamelijk) maar ook beide zij-en. (hoe zeg je dat hahaha) ik heb hele tijd gezeten en niet gelopen, en toen was het er en ja vannacht gelegen ofcourse :p Heel vervelend maar niet echt te verwoorden gevoel.. iemand enig idee??

Als ik 12april met verlof ga... dat is dan 6 weken voor de uitgerekende datum... mijn uitgerekende datum is 24mei. Nu zal dat vast niet gehaald gaan worden dus was ik ff aan het denken hoe het dan gaat als ik bv 3 mei (37weken) al zou bevallen... krijg ik dan gewoon die overige weken er achter aan geplakt of hoe gaat dat?

Mijn verlof eindigt dan geloof ik 5 augustus. Dan zou ik 6 augustus weer aan het werk moeten... tel ik zo een beetje goed?:) Ben echt een leek hierin merk ik nu:cool:

Verders:

MissQ: ik wil even mijn respect voor jou uitspreken. Wat klink jij sterk! Ik vind dat echt heel knap! En je bent er nog zo voor ons andere, weet dat wij dr ook voor jou zijn he?! xxx

sunshine; phoe pittig allemaal zo ff voor kerst zeg. Gelukkig gaat het beter. Fijn dat je ons zo op de hoogte hou, ik lees het met veel interesse. Het drukt mij/je toch ook even met je neus op de feiten...
    Succes meid, en ik brand een kaarsje dat ze nog lekker in je buik blijven zitten...! xxx

@all;
    ik voel sinds zondag de beebs elke dag! Wel even onwennig hoor hihi... steeds (zeker elk half uur) een stomp in me buik te voelen...;):)

misselijkheid gaat veel beter, maar wel nog spugen 2x op een dag. Maar al beter dan eerst... kerst ben ik aardig door gekomen!

xxx

17. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Dank je wel BB. Het doet me goed dat jullie zo lief zijn en ik hier mijn verhaal, hoe pijnlijk ook, kwijt mag. Dit moet voor jullie allemaal ook niet makkelijk zijn..

Dikke knuff

18. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Bb als 12 april je officiële verlofdatum is dan krijg je vanaf dat moment 16 weken. Dus als ze geboren worden krijg je de overige weken er achter aan geplakt en zou je idd 6 aug weer moeten werken. Wellicht kan je er dan nog vakantie achteraan plakken...(omdat het midden in de vakantieperiode valt is dat misschien wel lekker).

Komen je kindjes al voor de 34ste week van je zwangerschap, dan gaan je 16 weken in op de dag van geboorte (zo was het dus bij mij).

19. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    oke, zo zit dat dus...

ik plak er denk ik niks achteraan (mits verlof vanaf 34 weken pas ingaat) omdat ik dan mooi week voor de scholen beginnen (bij ons) op mijn werk alles in orde kan brengen...

maar je hebt wel gewoon recht toch op die 5wkn vakantie ondanks dat je verlof hebt? Want wil in bv sept, okt, nov en dec dan nog weekje pakken...
    (moet ze toch op maken hihi!)

20. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Ja hoor, daar heb je gewoon recht op!

Deel Deze Pagina