Tweeling deel III

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door linnepinneke, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik zie nu pas dat er geen tweelingen bij staan die ouder zijn dan mijn jongens. Zouden die wel meelezen, maar liever in de anonimiteit blijven? Ik zit ook weleens met vragen, maar ik vraag me af het dan wel zin heeft om die te stellen. Dus tweeling-mama's met kindjes ouder dan 2, lezen jullie hier ook nog mee????

@missq: als het jou helpt om mee te blijven posten en lezen hier, dan moet je dat zeker blijven doen. Welkom ben je!! Maar ik kan me ook voorstellen dat het misschien toch moeilijk voor je zal gaan worden als er hier kindjes geboren worden, die rond jouw termijn uitgerekend zijn. Ik hoop het natuurlijk niet! Knuf!!

2. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    sannie30...ik snap dat een tweeling van die leeftijd anders is als een eenling maar mss dat we je met sommige vraagjes wel kunnen hebben want er zijn wel een aantal met een ouder kindje!

X

3. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Thx Sannie, tot nu toe vind ik het erg fijn om mee te schrijven en reactie te krijgen van jullie. Tuurlijk zullen er voor mij heel veel momenten zijn die heel erg moeilijk zijn. Dat blijft natuurlijk.

4. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Wij zitten nu met het dilemma of we ze op 1 kamer laten liggen. We hebben kamers genoeg om ze apart te leggen (zelfs als er nog een derde mocht komen, dan moeten we alleen inleveren op opbergruimte). Maar de kamer waar we ze naartoe willen verhuizen, nu onze kamer, is groot genoeg voor 2 bedden. Ik ben bang, dat als ze straks zelf uit bed kunnen, dat ze samen gaan "feesten" zodra ze wakker worden 's ochtends. Nu blijven ze lekker rustig in hun eigen ledikantje liggen en wachten ze tot wij de kamer op komen en spelen ze wat in hun bedje. Ze worden ook niet echt wakker van elkaar. Volgens mijn man zoeken ze elkaar toch wel op, ook al zouden ze op een andere kamer liggen, als ze een gewoon bed hebben en er zelf uit kunnen. Dus ik ben wel benieuwd naar ervaringen.

5. JoSuus

JoSuus Actief lid

13 mei 2011
    219
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, ik ben weer naar de Gyn geweest. De kids groeien top, ze zijn beide nog steeds groter als een eenling moet je na gaan wat er in mijn buik zit en hoe groot die is. Ik begin er ook wel wat last van te krijgen jammer genoeg.
    Hartjes waren goed en alles zag er prima uit.
    Wel is mijn baarmoedermond flink verkort ten opzichte van twee weken terug. Van 3,5 naar nu 1,8. Moet nog rustiger aan doen. En als ik denk dat er iets fout is direct bellen. Ik had het niet verwacht en het geeft wel een beetje een onzeker gevoel. Maar voor de rest gaat het zo goed en moet er gewoon vanuit gaan dat ze lekker blijven zitten.

fijne avond voor iedereen

6. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey Sannie,

Onze jongens schelen 1 dag. Als je wil weten hoe dingen hier gaan vertel ik het graag hoor :)

Ik lees hier alleen bijna niet meer mee, vooral omdat op jouw kinderen na, er geen echte leeftijdgenoten van mijn tweeling zijn . 'Vroeger' waren er veel tweelingmama's actief op zp, maar nadat we een hechter groepje werden en elkaar hebben ontmoet, is iedereen naar hyves en een prive hyve daar verhuisd. Ik ben zelf geen hyves fan, dus ik spreek hen nu helaas minder. Ik denk niet dat zij hier nog meelezen.

MissQ, ik vond het verschrikkelijk om te lezen dat jij je kindjes hebt verloren. Heel veel sterkte!

7. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    sannie mijn tweeling is 19 maanden en een eenling van 3,5 hier... de oudere tweeling mamaaś zijn hier gestopt en zijn op een hyves verder gegaan...

8. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente
    Troetel ik ben de enigste nog van dat clubje inderdaad die nog hier meeschrijft ;)

9. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    Linnepinneke ik sta er nog niet bij .
    Ben uitgerekend op 6 juli.

Heb even gebeld en ze dachten bandenpijn inderdaad en mocht het erger worden moest ik weer bellen.

Groetjes san

10. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Goed dat je even gebeld hebt San. En idd aan de bel trekken als het erger wordt...

11. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ja, weet ik :)
    Kom je nog veel bij de peutermama hyves?

12. mama van 2

mama van 2 Actief lid

7 dec 2011
    179
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi,

Ook wij staan er nog niet tussen jongen/meisje Benjamin en Isabel 37+1.
    Hier een drukke kerst gehad kinderen zijn helemaal ontregeld iemand tips hoe ik het ritme er weer snel in krijg?

13. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    @mama van 2, wat is de geboortedatum en de gewichten? Dan zet ik je dr even bij!!!

14. Belle1978

Belle1978 Niet meer actief

Josuus: rustiger aan doen dus! Maar wel top dat het zo goed gaat met jouw kindjes in de buik! Maar hoe je rustiger aan moet doen?? Dat is soms best lastig merk ik zelf. Is het standaard dat de bmm wordt opgemeten tijdens de zwangerschap, of is dat iets wat speciaal bij jou hoort? Ik heb over 2 weken de eerste groeiecho en ik ben benieuwd of ze dan ook naar de bmm gaan kijken. Lijkt mij wel geruststellend.

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    twente

soms kijk ik er even maar meestal als ik op hyves een tip voorbij zie komen dat er weer een onderwerp geopend is ;)
    Heb zelf een hyve aangemaakt voor tweelingen uit twente om zo wat lotgenoten te ontmoeten... is wel fijn om te weten dat je niet de enigste bent in je omgeving met die tweelingproblemen soms.

en ik spreek iedereen wel op hyves natuurlijk ;) ze zijn ook allemaal zo lief :)

16. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Goedemorgen!
    Na een nacht waar ik wel 10x mn bed uit ben geweest voor een van de kids nu een nacht van maar 1x zeg, dat doet je ff goed :) 6.45 werden ze wakker, fles gegeven en nu slapen ze weer, zo ook de grote meiden, Rustig gedoucht, heerlijk in mn uppie ontbeten, nieuwsje aan en ff computeren :)
    Straks worden de meiden opgehaald door opa & oma.... Komen vrijdag weer terug, lekker hoor :) Kan ik vanmiddag mooi even de stad in, opruiming bij de hema, altijd leuk :)

(inmiddels is Vera wakker en zit heerlijk in haar pyama te ontbijten op de bank...)

@Belle, bij hebben ze de bm ook 1 of 2x opgemeten tijdens de controles.... verkorte bm is een aanleiding voor te vroeg bevallen werd toen verteld... na de 32 weken werd het niet meer gedaan meen ik...

wanneer gingen jullie eigenlijk over van wieg naar ledikant...? Hmm ligt ook aan de grote van je wieg natuurlijk :D
    Kleertjes maat 50 gaan uit de kast, Lieke zit nog in 56 en Gijs gaat al naar 62.... echt een verschil tussen die 2 zeg! Standaard opmerking die je krijgt als mensen in de wagen liggen, oh wat een verschil en goh hij heeft veel haar! :)
    Zo leuk ook, Gijs begint zijn stem te ontdekken, hoor je eens wat andere geluidjes dan huilen uit de box ;) Ook begint hij te lachen met de geluid, ook zo leuk ;) Maakt weer veel goed als je voor de zoveelste keer ondergespuugd word of voor de zoveelste keer je bed uit moet :D Merk dat het soms best heftig is hoor, 2 babies bij een peuter en een kleuter..... heb dan nog steeds veel zin om aan het werk te gaan, maar iets met regelmaat is lastig in mijn sector... heb nog wel een sollicitatie lopen voor managmentassistent, sluitingsdatum 2 januari... Zit nu alweer een half jaar thuis... Afwachten maar ;)

17. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Candijtje: zal ik jou de vacatures doorsturen die bij ons binnen komen? Jij deed ook iets in de geh. zorg toch?
    Officieel is het alleen voor interne kandidaten, maar het zelf ook gesolliciteerd toen als buitenstaander, en toch de functie gekregen!

Talant is groot, en Heerenveen of wolvega moet voor jou wel te doen zijn toch?! Als je me dan ff je email stuurt?!

Hier ook een nacht tot kwart voor 7! Zalig!!
    Hier wil ik overgaan naar het ledikant als de dames echt flink doorslapen. Dus als ze echt de half 8 standaard halen! Overdag slapen ze al wel in hun ledikant...

Dus aan de net zwangere dames: over een paar weken komt er eventueel een hangwiegje in de verkoop (van kindekeklein) inclusief dekentjes en lakentjes (allemaal zgan 2 rode en 2 witte dekentjes)

18. Candijtje

Candijtje Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.841
    0
    36
    Ik PB je even Nikki, thx!

19. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Niet geschoten is altijd mis, toch?! Ben vanaf 2 Jan weer zo nu en dan op het werk, en we krijgen 1x per maand die vaatures binnen... Dus zal zien of er wat bij zit wat enigszins in de regio is.

Frieslandzorg.nl is ook een site... Wellicht ken je hem wel hoor...En je hebt ook werkinzorgenwelzijn.nl

20. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    @MySunshine, hoe is het met je?

Deel Deze Pagina