Euh.... ik vind het goed dat ik hier niemand de schuld van kan geven, en zeker mezelf niet. Wij hebben er niets meer aan, maar wellicht dat mijn klachten en symtomen een ander stel wel kan helpen om hun kindje(s) te behouden. Ik vind het wel heel erg fijn dat ik er zelf niets aan heb kunnen doen. Niet iets verkeerd gegeten of gedronken hebben ofzo...
missQ; ik vind het raar klinken, maar toch "fijn" dat het dit is... toch lijkt dat me ook een moeilijk iets... hoe kan zo iets? Je geeft je over aan de doktoren en dan kan dr zo iets gebeuren. Heel naar!
Waterpokken zijn beslist niet schadelijk voor een zwangere vrouw mits zij ze zelf al eens gehad heeft. Als de zwangere vrouw dus nog niet waterpokken gehad heeft is het wel schadelijk voor haar en de baby. Ik weet dit heel zeker omdat mijn dochter ze op dit moment heeft en ik dit nagevraagt heb bij de verloskundige en gyneacoloog. Ons meissie is te logeren bij oma en opa. Wij een avondje niets en fijn uitslapen morgen, hopelijk, zul je zien kan het, wil het niet... Haha
Hoi meiden, Vandaag weer een echo gehad en de kleintjes doen het goed 1 lag te pitten en de ander was aan het slaan en schoppen en koppeltje duiken . Over 4weken mogen we weer. Groetjes san
Missq fijn dat het niet bij jullie ligt is toch een opluchting denk ik. Hoe is het met je mannetje die was ziek toch? Vind je erg sterk overkomen en denk vaak aan je . Groetjes san
Hai allemaal, Ik weet sinds 3 dagen dat ik zwanger ben van een eeneiige tweeling, totaal onverwacht. Had ook meerdere keren tegen vriendinnen gezegd dat ik niet hoopte dat het een tweeling zou zijn, was bedoelt als grapje maar wel met serieuze ondertoon en nu is het dan toch zo. Heftige schok! Het is best raar om het te zeggen maar ik ben er nog steeds niet blij mee. Ik zie enorm op tegen de drukte die het geven gaat, het continu voeden, wassen, verschonen...als je de één hebt gedaan kan je naar de ander en dan nog eens al die extra kosten..alles dubbelop! Maar wat ik nog heftiger vindt is dat ik bang ben dat ik straks helemaal geen tijd heb om echt van de kindjes te genieten...een babytje in mijn arm houden, kijken hoe het slaapt, dat soort dingen..Dat gaat dus niet met twee! En zo zijn er nog wel meer dingen die niet gaan met twee...met eentje even een boodschapje doen is al en onderneming, laat staan met twee! Wanneer gaat het leuk worden, wanneer kan ik weer 'ademhalen' ? Ik heb vandaag drie huilbuien gehad, het zullen ook wel de hormonen zijn maar ik zie het soms echt niet zitten. Ik heb zelfs gedacht, misschien wordt ik nog 'gered' als het niet goed gaat met één en ik toch nog een miskraam krijg...hoe erg is dat? Ben ik nu een vreselijk mens of is dit enigzins herkenbaar? Hoe zijn jullie, moeders van geboren 2lingen, die eerste tijd doorgekomen? Ik geloof dat ik op zoek ben naar wat gerustelling....poe
DAMES!klaag klaag ik zit er ff helemaal doorheen...ELKE dag om 4uur word Jax wakker em skye begint kwart over 5 al ze krijgen 23u de laatste fles dus ze moeten makkelijk door kunnen slapen ik trek het gewoon niet meer en zit dit nu met een jankkop te typen Jax ligt nu te krijsen in bed en Skye is er inmiddels ook wakker van geworden Jade zal zo ook wel met een pest humeur wakker worden..en dan lees je overa; dat al die kids zo heerlijk doorslapen dan denk ik echt WAT doe ik dan verkeerd?word er onzeker van zit al te denken Jax een paar nachten beneden in de slaapkamer te leggen en m er pas om6:00 uit te halen maar vind het toch wel erg zielig om m t laten huilen maar als dat een oplossing zou zijn?pffff nu heb ik geluk dat manlief deze week vakantie heeft maar die moet altijd om 4u op dus tis voor hem ook lekker als hij dan een keer uit kan slapen....IK WEET T FF NIET MEER???? Sorry voor mn gezeur hoor
Maxje proficiat!!!!!!!!!!En logisch die shock had ik ook en was er ook niet direct blij mee!Maar meis echt dat gevoel word anders!! En het is allemaal zo bijzonder!Mijn berichtje hierboven klinkt mss beetje ontmoedigend maar dat is een probleem die heb je met 1 kindje ook...Wa betreft het genieten dat zit echt wel goed tis alleen maar dubbelop genieten en ja t is soms zwaar en pittig maar het is ook o zo genieten!!En dr zullen meeerdere reacties volgen van de dames en je zult lezen dat ze allemaal t zelfde zeggen!!Wat mij wel geholpen heeft is de steun van de lieve dames hier !!Succes Btw...Jax slaapt weer (heb m wel flesje gegeven geen volle)Skye had een heerlijke zure luier tandjes??En die is zonder fles terug gegaan want die drinkt overdags al zo slecht en is ook weer stil...Jade slaapt ook nog dus doe mn ogen nog ff dicht!Xxx
@maxje: ik zal niet ontkennen dat het zwaar is maar het is zo leuk! Kan met niet voorstellen hoe het zal zijn als het er maar 1 was. Ook gaan ze elkaar steeds meer ontdekken, liggen hand in hand in de box, tegenover elkaar in de wipstoelen en dan lachen dat zijn echt mooie momenten. En je hoeft s avonds geen ruzie te maken met je mannetje wie hem/haar mag vast houden want je hebt er twee. Rustig boodschappen doen is inderdaad lastig, ik ga hier als ze in bed liggen en geef dan even babyfoon af bij de buren. Je hoeft echt niet alles dubbel te kopen. @sjaantje: hier doen we overdag 1,5 schep nutriton in de fles en in de fles van 11 uur 2 scheppen en die fles maken we ook wat groter. Moet zeggen dat het tot nu toe hier goed werkt ze slapen dan van 12 tot ongeveer 8 uur! Helaas wil onze dame overdag niet slapen en is daardoor soms echt ontroostbaar ook willen ze liever niet meer liggen, had niet verwacht dat dat moment als zo vroeg zou komen met 10 weken. Verder zie ik erg op tegen morgen, we komen ieder jaar met vrienden bij elkaar om oud en nieuw te vieren, dit jaar is onze beurt maar wij zijn de eerste binnen de groep met kindjes ben benieuwd hoe de kids op de drukte reageren heb het idee dat ze de kerst drukte nu pas verwerkt hebben.
Lieve lieve Sjaantje: Ik kan me helemaal voorstellen dat je er even doorheen zit!! Endat mag ook best... Wat je verkeerd doet? Waarschijnlijk helemaal niks!! Kan het een sprong zijn? Tandjes? Tsja, je verzint wat maar daar is het niet mee opgelost natuurlijk!! Laten huilen... Tsja, als het werkt... Maar vind dat altijd lastig. Gaat vaak zo tegen je eigen gevoel in He?! Moeilijk hoor!! Ik kan je geen tips geven! Maar wel een virtuele knuffel!! Dus bij deze: HUG!!! Mv2: oh spannend.... Kan je voorstellen dat je je daar een wetje gespannen over voelt! Maar vaak maken wij ons druk en fietsen de kids er doorheen! Go with the flow! Maxje: gefeliciteerd!!! En het is helemaal niet vreemd dat je zulke gedachten hebt! Die heb ik ook echt wel gehad!! Hier ook totaal onverwacht een 1 eiige tweeling, en we hadden natuurlijk ook al een zoontje... Dus wij hebben (na de eerste echo) ook wel geroepen dat we blij waren dat het er geen 2 zijn, maar bij de tweede echo bleken het toch 2!! Manlief vond het meteen super, ik kreeg meteen allemaal praktische vragen. Maar alle praktische zaken is een oplossing voor! En of je kunt genieten van 2 kindjes? Natuurlijk kan dat!! Het is dubbel genieten!! En idd soms is het ook dubbel zo druk, maar je krijgt er zo ontzettend snel handigheid in!! Je ontwikkeld vanzelf systeempjes waardoor alles echt gesmeerd loopt! En soms heb je idd een baaldag, maar die heb je met 1 kindje ook hoor! Ik heb idd ook heel veel aan het forum hier, zoveel handige tips, en gewoon ervaringen... Of idd gewoon soms even zeuren, en klagen, hier kan dat! Meid, het komt echt allemaal goed!! Probeer naar de positieve kanten te kijken, en lees lees lekker veel mee, krijg je heel veel inzichten van!! Hier: goede nacht van 23.30 tot 6.45 (sorry Sjaantje). En nu slapen ze weer lekker....
Oh, en vind het lang nog niet zo zwaar als ik verwacht had! Maar misschien hebben wij wel weer gewoon mazzel met onze dames!
hihi jou gun ik het hoor nikki!!!ik ga vanacht toch proberen m ff te laten liggen en als de rest er dan van wakker wordt t zei zo....mischien moeten we ff de cirkel doorbreken?!tis ook niet dat ie heel hard huilt ofzo maar hij ligt gewoon ruim een uur op en af herrie te maken kraaien kreunen gillen beetje huilen...hij heeft volgens mij niet echt pijn ofzo...nouja t zal wel een keer goed komen neem ik aan haha! ik vindt het op de nachtrust na ook echt niet zwaar!die twee zijn zo makkelijk en vrolijk!Slapen overdags (wel) lekker haha ze huilen bijna nooit en zijn hartstikke tevree! dus maxje mischien ben je al wel weer iets meer gerustgesteld door onze berichten
Hey maxje, als je een hele boel pagina's terug leest dan zul je een stuk van mij vinden waar bijna exact dezelfde tekst staat. Ik dacht er net zo over en had ook afschuwelijke gedachten. Maar..... dat is allemaal verdwenen echt het went en dan wil je niet anders. Laat het over je heen komen ook de negatieve gevoelens en uit ze, krop het niet op dan word het alleen maar erger. Succes en de meiden hier zijn er altijd voor je, zoals ze er ook voor mij zijn.
Kan me wel voorstellen dat het lastig is als hij huilt/lawaai maakt omdat je dan bang bent dat de rest wakker word! Daarom liggen de dames nu ook nog bij ons... Pas als ze ECHT doorslapen gaan ze op hun eigen kamer... Ook uit angst dat M er wakker van zou worden... Als hij niet echt krijst zo ik hem idd ook laten liggen! Good luck!
Goedemorgen allemaal! Welkom Maxje! Ik denk hoe jij je n voelt, dat bijna iedereen die in het begin hoorde dat ze een tweeling krijgen, dit wel heeft gehad. Hoef je je niet voor te schamen. Bij ons was het ook even behoorlijke schok. Al 2 jonge kindjes lopen en dan in ene nog 2 erbij! Was even schrikken! Wat hier ook al gezegd is, voornamelijk de gebroken nachten zijn zwaar. Zelfs ik had/ heb nog tijd over om van de twins te genieten, op schoot te nemen, mee tuttelen, ondanks dat Sam, 3 jaar en Loes, 2 jaar, ook best veel aandacht vragen. Als je vragen of twijfels hebt, gewoon aan ons vragen, we slaan je er wel doorheen! Ik heb ook erg veel aan alle lieve moeders hier gehad en nog steeds! @sjaantje wat vervelend voor je dat je mannetje zo vroeg wakker wordt. Ik ben ook snel nutriton in de laatste fles gaan doen, uiteindelijk in alle flessen en werkte erg goed. Ze bleven langer weg. Misschien 1 troost, ongeveer op de leeftijd die Jax en Skye nu hebben, hadden Jet en Mies ook 2 extreem ellendige weken met slapen en toe in ene sliepen ze door! Ze sliepen in ene van 22 tot 7, dus wie weet! Hoop het voor je! Ik was trouwens ook bang dat Sam en Loes wakker zouden worden van gehuil van de beebs,maar is eigenlijk nog nooit gebeurd. Momenteel komt Mies in ene weer om 6 uur en laat haar dan eerst een kwartier pruttelen, als ze dan nog wakker is, geef ik haar een fles en slaapt ze door. Van haar gepruttel zijn Sam en Loes en zelfs Jet die er naast ligt, niet wakker geworden.
@maxje, volgens mij ben ik 1 van de weinige die niet in shock was haha ik ging er vanuit dat ik er 2 kreeg maar geen idee waarom maar als ze er eenmaal zijn weet je eigenlijk niet beter... Met voeden bv ik deed ze te gelijk en die 2de luier er achteraan gaat eigenlijk ook in 1 moeite door... Je rolt er vanzelf in en uiteraard zijn wij er voor je voor allerlei tips haha in welke regio van Nederland woon je trouwens?
maxje; hallo! Ik heb 14 weken terug gehoord dat ik zwanger was.... en 12 weken terug gehoord dat het een 2ling was. Omdat het via IUI gebeurd is was ik me bewust dat het er 2 zouden kunnen zijn.... dat gevoel had ik ook wel al vrij snel moet ik zeggen. Maar toch.. ook ik schrok. Hoe moet het financieel was vooral mijn grootste gedachten toen. Maar echt het komt goed. Ik ben ook nog eens mega misselijk geweest tot bijna opnemen toe... en nu nog steeds gaat het niet lekker met mijn misselijkheid ik spuug nog 1-3x per dag en eet vrij weinig. Maar we genieten volop. En vooral mijn vriend! Die was eerst net zo in schok als jou, maar is nou zooooo trots op mij en de 2 wondertjes in mijn buik. Je zult verbaasd zijn hoe snel dat omslaat. en ik heb ook nog onzekerheden en vragen, maar daar helpen de meiden hier je super mee... echt een heel fijn topic hier! succes! xxx
Hier net onverwachts naar het zh geweest. vrij-wo hele tijd drukte in me buik en sinds gister ineens niet meer. Ik wilde even bellen om me gerust te laten stellen maar ip daarvan moesten we meteen komen. Dus ik snel uit bed, gedoucht en op vriendje gewacht die naar fysio was.... Die schrok ook toen ik dat zei. Dus wij erheen.... 3kwartier zitten wachten en toen werden we geroepen. Wel een hele lieve arts. Meteen echo. En we hebben ze allebei flink zien bewegen. Hij grapte zelfs dat er een al gas aan het geven was. De arts nam er flink de tijd voor en heeft zelfs ff alles nagekeken bij de ene beeb ligt placenta aan voorkant, bij de ander aan de achterkant. Mijn baarmoedermond lengte kon die zelfs ook heel duidelijk opmeten van "buitenaf" en is perfect (volgens hem) 4cm. (is dat goed voor nu meiden??) Hij vond het fijn me zo even gerust te kunnen stellen. Mijn buikpijn was geen reden voor, waarschijnlijk weer een groeispurt... Waarschijnlijk is kindje gister indd dus gedraaid (die bult die ik voelde) en daardoor voel ik hem/haar nu niet meer zo goed. dus al met al onverwachts een echo gehad en alles was goed. Nu dan maar met een goed gevoel het nieuwe jaar in gaan...!
Dat was schrikken BB. 4 cm bmm is heel goed. Heb je ook gevraagd naar die `rare` harde mandarijn boven je navel? Gelukkig dat jullie echo zo goed was! Op naar een gezond 2012!!