Oh neer hele text weg. Sorry heel kort dan. Heb weer harde buiken,regelmatig.niet in de gaten gehad,viel wel de verpl.op. Inwendig onderzoek wees uit dat m'n bm nog steeds 1,5 cm is. Om14 uur weer ctg en duimen duimen duimen dat ze niet doorzetten. Duimen jullie mee?
Mysunshine: hè, nee toch. Tuurlijk duim ik voor je! Ik hoop dat de CTG geen gekke dingen laat zien. Het blijft allemaal maar spannend hè? Ik hoop zo zo zo erg dat jouw kleintjes het nieuwe jaar IN de buik gaan beleven en niet erbuiten... Ik denk aan je! Bezigbijtje: wat superfijn dat ze zo inlevend hebben gereageerd vanuit het ziekenhuis! Want je zorgen maken is ook niet fijn en het is al zo kostbaar wat er in jouw buik zit! Gelukkig hebben ze je kunnen geruststellen. Ik moet zeggen dat het hier af-en-aan is qua drukte in de buik en dat dat mij soms ook onzeker maakt. Maar gelukkig is het tot nu toe zo dat ik -als ik rustig lig- beide kleintjes behoorlijk goed kan voelen bewegen. Vannacht is volgens mij de bovenste ook wat gedraaid, voel nu schopjes recht onder de maag. De onderste blijft zich maar bemoeien met mijn blaas. Maxje: oh zo herkenbaar en je merkt dat dat bijna voor iedereen geldt. Ik moest ontzèttend wennen aan het idee. Eerst reactie was heel blij en met een groot geluksgevoel, daarna begonnen de zorgen. Het worden ons 2e en 3e kindje, hoe gaan we dat doen? Financieel, kan ik het wel aan, kan onze relatie het wel aan etc etc. Ik lag toen in het zh op het moment dat ik erachter kwam dat het er 2 waren en elke keer als de verpleging mij kwam feliciteren werd ik kòtsmisselijk En nu? Nu verheug ik mij er alleen maar heel erg op dat het er twee zijn. Het is zo bijzonder! En de praktische zaken laten zich vaak wel regelen. Dat paniekgevoel verdwijnt dus, heb daar vertrouwen in. En je hebt niet voor niets zo'n 8 maanden (met een beetje geluk) de tijd om aan het idee te wennen...
sunshine; mijn gedachten is de hele tijd al bij je, en nu gaan mijn duimen ook extra hard aan de slag voor je! *duim,duim,duim!* missQ; je had het al gevonden indd belle; volgens de gyn hoef ik ze echt nog niet zoveel te voelen. Is al erg vroeg dat ik ze voelde. Lag blijkbaar echt aan de ligging, nu is die gedraaid en voel ik het niet. En volgens gyn is met 2ling ook minder beweging wel normaal ivm minder ruimte.... maar ze wilde me geruststellen en hun vinden dat het via de telefoon niet kan en eenn echo een kleine moeite is. Zo zei die het. Wel lief!
@MySun, ik hoop dat je een goede CTG krijgt en dat je beebs idd IN jouw buik het nieuwe jaar ingaan. We denken aan je en in gedachten stuur ik mijn engeltjes naar jouw beebs ter bewaking.. -x-
Voor voetje en race angel eigelijk de zelfde vraag als hierboven voor Nikki. Met het termijn waarop jullie zijn bevallen wanneer mochten jullie je kids meenemen. Welk gewicht etc. Bedankt alvast
Jij hebt je portie al wel gehad hoor Nikki.... de geboorte, opname eetc. ging ook niet van een "lije dakkie" Moest ff reageren hoor .... lees weer ff verder reageer zo weer op de rest
Zo, weer even in een vogelvlucht bijgelezen.... Welkom Maxje! Hier was de schok ook reuze groot, en heb tijdens de echo ook heel vaak geroepen dat het ècht niet kon, 2 babies in mijn buik! Zit niet in de familie aan beide kanten.... Echt een lucky shot dus... Maar heb er hèèl erg aan moeten wennen... Hadden ons huis te koop staan, net een ander huis gekocht..... ook alle financiele dingen spookte door mn hoofd... Later toen alles wat bezonken was kwam het geluk gevoel, dat het wel heel bijzonder is 2 kindjes in je buik... En zoals je leest in mn onderschrift hebben we al 2 meiden.... 4 kids hoe gaan we dat doen, nooit gedacht etc. Maar het is zò leuk, en ja de afgelopen maanden zijn heftig geweest... het staartje van de zw pittig, de gebroken nachten dubbel zo zwaar als met een eenling.... maar ook weer heel bijzonder... En je doet het echt met zn 2tjes.... je mans hulp heb je zeker nodig.... Sjaantje.... herken je gevoel helemaal hoor.... maar ook jou twin gaat doorslapen Heftig hè die gebroken nachten..... typ het hier maar van je af dat lucht ook op Vanmorgen was het hier 6 uur en gister rond 22 uur de laatste fles, maar Gijs drinkt zo langzaam nu die zo verkouden is... ben bijna een uur bezig, schiet dus ook niet op... Ik hoop zo dat mn sollicitaites wat worden, heb zo`n zin om even wat anders te doen dan voeden, luiers verschonen troosten, billen vegen boodschappen doen en de was Januari de laatste verlofmaand... Daarna Koos Werkeloos Maarrrrrr we hebben een auto gekocht waar we met zn 6en in passen... dat geeft ook wat meer lucht... lekker met zn allen wegkunnen met 1 auto en de kinderwagen past er ook nog in Woensdag kunnen we hem ophalen als het meezit Yeah!
hoi hoi zelf weer even voor checkup naar zh geweest. Alles gaat goed!!! ik ben daar echt blij om, maar tussen mijn oren is het duidelijk anders. Het zand tussen mijn oren zegt. Het is genoeg geweest. Ojee hoe ga ik dat rechtbreien. *ego*ego*ego prettige jaarwisseling allemaal groetjes
Wow veel geschreven zeg... Ik heb niet alles gelezen... De vraag met welke termijn geboren en wanneer naar huis? Hier zijn ze met 36+2 geboren en mochten 2 weken later naar huis toe. Ik voel me niet zo goed..... Heb enorme bandenpijn en al harde buiken. Heb de vk maar gebeld omdat ik echt zeker weet dat het harde buiken zijn, en of dit ook al echt wel kan... niet dat ik mezelf gek maak... Maar ze vertelde dat als je zo kort geleden zwanger bent geweest dat je daar veel vroeger last van kan hebben... Waarschijnlijk komt het ook omdat mijn buik al 2 weken voor loopt op de termijn... Ik heb er echt last van.. moet nu rustig aan doen, maarja ik heb hier een hele drukke gezellige tweeling thuis, dus kan nou niet bepaald nog minder doen dan ik al doe... Maar goed we zien het wel.. Bij de tweeling had ik ook al heel vroeg harde buiken, en ik weet waar dat me bracht met 24 weken... hopelijk verloopt het dit keer anders, maar die harde buiken geven gelijk wel weer een beetje angst... ik wil niet weer constant harde buiken maanden lang zoals bij hen... hopelijk blijft het bij 1 dag... als ik morgen nog last heb moet ik laten controleren op blaasonsteking....
Ben met 30,3 opgenomen, met 30,5 zijn ze geboren. Ze mochten met 37,6 mee! Ze moesten hier in het zh sowieso 2kilo zijn. Maar onze dames waren al zwaarder bij ontslag. Wat veel belangrijker was, was dat ze geen dalingen meer hadden, zichzelf warm konden houden (met kruik), en het allerbelangrijkst dat ze hun flesje drinken. Ze krijgen dan een 'minimum intake' wat ze een aantal dagen moet halen... Dat vond ik echt een crime om daarop te wachten. Verder dede ze het zo goed, maar die flessen dronken ze maar niet! Ze moeten het even doorkrijgen, en dan is het goed! Maar hoezo vraag je het? Maak je je zorgen?
Wel logisch!!! Ik heb je nog helemaal niet horen klagen, dus dat mag nu best even! Ik kan er niet helemaal over mee praten, maar kan me zo voorstellen dat het einde heel zwaar is! Maar hou nog even vol, een 'Gewone' kraamtijd is ook wat waard!!
He jakkes! Logisch dat je dat onzeker maakt! En goed dat je aan de bel getrokken hebt! Ik hoop voor je dat het idd bij 1 dag blijft! Knuf!
Hi dames hier nog steeds harde buiken.om de 3-5 minuten.zijn niet pijnlijk(er) tot nu.moet t goed in de gaten houden. Mm7 hè bah nu al harde buiken. Pfff dat is ook niks! Nou hopelijk zakken ze gauw weer! Knuffel van mij! Ook n dikke knuffel voor jullie allemaal,lieve meiden! Liefs
Maxje mijn man en ik hebben een week niet gesproken over de zwangerschap toen we hoorden dat het er twee waren..pas bij de 2e echo een week later drong het goed door... het went en het is allemaal niet zo zwaar als je in eerste instantie zou denken ik moet zeggen dat ik het eerste jaar dus echt niet moeilijk vond helemaal nergens mee.. ik vind het nu moeilijker worden omdat ze ieder hun eigen karakter hebben en ze vaak overhoop liggen met elkaar en hun broers..
Jeetje lekker getypt, telefoon he. Ik bedoelde bietje en rave angel. Stond nu voetje en race angel hihi. Ook leuk. Maar de vraag is omdat ik vandaag ben gaan turven hoeveel harde buiken ik nu heb en wanneer. Ontspannen 6x bij inspanning 8 keer en bij inspanning is het vooral opstaan, traplopen, eten koken (staan dus of bukken). Ik doe voor de rest niets en zit over het algemeen te haken of lezen. Toch heb ik ze vind ik erg veel. En omdat mijn bmm niet lang meer is (1,8 ) voel ik me erg onzeker. De harde buiken doen geen pijn maar worden wel krachtiger en duren langer. Niet om de zoveel tijd. Dus om op de vraag terug te komen ik wil ongeveer weten waar ik aantoe ben. Ik weet dat het in elke situatie anders is maar ik wil het even horen. Ik moet nu elke week naar de Gyn. dus hopelijk is de bmm zo gebleven. Ik probeer me ook al wat op zaken voor te bereiden. Toch voel ik dat ze wel langer blijven zitten. Ik weet het gewoon even niet.
Josuus ik had echt vanaf week 32 al zowat de gehele dag door harde buiken en dan deed ik echt bijna niks.. en toc zijn ze pas komen kijken bij 37+5 weken...en zelfs toen voelde ik de weeen niet ¿¿¿ ik dacht dat ik harde buiken had (gelukkig ws ik al in het ziekenhuis voor controle)